ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 2WD

Ο 1.000άρης turbo βενζινοκινητήρας παίρνει τη θέση του ατμοσφαιρικού 1.600άρη και κάνει το Vitara πιο ζωηρό και πιο ανταγωνιστικό

  • -
  • -
Ισχύς112 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2121 gr/km
Euro NCAP

Το Suzuki Vitara,  συμπλήρωσε τα 30 χρόνια ιστορίας και με πολύτιμη εμπειρία στις αποσκευές του προχωράει στη νέα εποχή. Πέρυσι, μαζί με τα γενέθλια του μοντέλου έγινε και η ανανέωση, που έφερε πέρα από τις μικρές αισθητικές αλλαγές και σημαντικότερες στα μηχανικά μέρη. Το ιαπωνικό SUV αφήνει πλέον πίσω του τους κινητήρες diesel και κάνει μια σημαντική εσωτερική αλλαγή όσον αφορά τις εκδόσεις βενζίνης. Τη θέση του 4κύλινδρου ατμοσφαιρικού 1.6 με τους 120 ίππους πήρε τώρα ο 3κύλινδρος 1.0 BoosterJet με απόδοση 112 ίππων στις 5.500 rpm και 170 Nm ροπής στις 2.000 rpm. Μια πιο σύγχρονη σε όλους τους τομείς επιλογή που ταιριάζει γάντι με την εν γένει νέα φιλοσοφία του μοντέλου.

Έτσι όπως διαμορφώθηκε με το πέρασμα των χρόνων και ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής που θέλουν τα αυτοκίνητα πολυεργαλεία, με ολοκληρωμένο χαρακτήρα και λιγότερο εστιασμένα σε έναν τομέα. Αφήνοντας λοιπόν πίσω του τον σκληροπυρηνικό και εν μέρει μονοδιάστατο χαρακτήρα, με τις εντυπωσιακές εκτός δρόμου δυνατότητες που όμως το έκανε τόσο αγαπητό στο κοινό, πέρασε στην επόμενη φάση της ζωής του.

Τώρα, το νέο Suzuki Vitara εκτός από ένα ικανό εκτός δρόμου αυτοκίνητο είναι εύχρηστο, άνετο, με αξιόλογους χώρους και μαζεμένες διαστάσεις που του χαρίζουν ευελιξία. Με μήκος 4.175 mm και πλάτος 1.775 mm χωράει στα στενά της πόλης με μεγαλύτερη ευκολία από ένα οικογενειακό, προσφέροντας παράλληλα αντίστοιχους χώρους. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν στο εσωτερικό του, αφού τα 2,5 m μεταξονίου και η διαρρύθμιση κάνουν την καμπίνα άνετη. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 375 λίτρα δεν εντυπωσιάζει, αλλά σε συνάρτηση με τις εξωτερικές διαστάσεις, ικανοποιεί. Επιπλέον, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή εκτοξεύεται στα 1.120 λίτρα.

Αυτά όμως είναι λίγο - πολύ γνωστά, με τα σπουδαιότερα να αφορούν τις αλλαγές που έφερε η ανανέωση. Νέες επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες βελτιώνουν την εικόνα, ενώ για την απτή ποιότητα φροντίζουν τα αναβαθμισμένα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν. Κυρίως στο πάνω μέρος του ταμπλό, όπου τη θέση του σκληρού πλαστικού πήρε ένα αφρώδες. Ανασχεδιασμένος είναι και ο πίνακας οργάνων, που παρέχει πληροφορίες σχετικά με την οδήγησης, ενώ στην κεντρική κονσόλα συναντάμε μια οθόνη 4,2 ιντσών στη βασική έκδοση, η οποία γίνεται 7 στην αμέσως ανώτερη και παρέχει όλες τις δυνατότητες σύνδεσης.

Στο δρόμο, το ελαφρύ μόλις 1.085 κιλά Vitara κολακεύεται από τον τούρμπο κινητήρα του. Συνδυάζεται με ένα θετικό σε κούμπωμα και με κοντή κλιμάκωση κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 11,5 sec, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 180 km/h. Σε σχέση με τον ατμοσφαιρικό 1.600άρη που αντικαθιστά δείχνει να έχει περισσότερο νεύρο και μεγαλύτερο βάθος.

γλυκά
  • Τιμή
  • Χαρακτήρας
  • Ευελιξία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Αναβαθμισμένη ποιότητα
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Μέτρια πλαστικά εσωτερικού

Οι ίπποι μπορεί να είναι λιγότεροι, αλλά αυτό δεν φαίνεται, αφού η πλούσια ροπή αντισταθμίζει και με το παραπάνω την θεωρητική τουλάχιστον αδυναμία σε ισχύ. Στην πράξη το τούρμπο Vitara αρπάζει σχεδόν από το ρελαντί, ανεβάζοντας χωρίς δισταγμούς ή κραδασμούς λόγω 3κύλινδρης φιλοσοφίας. Μένοντας χαμηλά σε rpm διαπιστώνεις ότι η πραγματική κατανάλωση σε συνθήκες δοκιμής δεν έχει μεγάλη διαφορά από αυτήν που ανακοινώνει ο κατασκευαστής που είναι 5,3 lt/100 km. Μπορείς να μείνεις εύκολα κάτω από 7 lt/100 km και μάλιστα να κινηθείς αρκετά σβέλτα. Αν ωστόσο επιδιώξεις να πάρεις το μέγιστο των δυνατοτήτων του κινητήρα, φτάνοντας κοντά στο όριο περιστροφής του, τότε η τιμή κατανάλωσης εκτοξεύεται στα 9 lt/100 km.

Η άνεση που προσφέρει το Vitara είναι υψηλού επιπέδου, με την ανάρτηση να είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο που καταπίνει τις κακοτεχνίες και παράλληλα ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος, χωρίς να το αφήνει να χαζεύει στις υψηλές ταχύτητες ή υπό πίεση στις στροφές. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά και για τη φιλοσοφία του μοντέλου, περιορισμένες, με το εμπρός μέρος να δείχνει υπακοή στις εντολές του οδηγού. Ο τελευταίος λαμβάνει καλή αίσθηση από το τιμόνι, το οποίο αν και ελαφρύ σε αίσθηση και ξεκούραστο στην καθημερινότητα, παρέχει καλή πληροφόρηση σε σχεδόν όλες τις συνθήκες. Θετικά σε αίσθηση και απόδοση είναι και τα φρένα.

συμπέρασμα

Η συγκεκριμένη κίνηση της Suzuki με την προσθήκη του 3κύλινδρου τούρμπο 1.000άρη κινητήρα στη γκάμα του Vitara, έκανε το αγαπημένο της μοντέλο ακόμα πιο ανταγωνιστικό. Η κίνηση αυτή όπως αποδεικνύεται λειτουργεί μόνο θετικά, αφού η τιμή έμεινε χαμηλά, κάτω από τα 16.000 ευρώ για τη βασική και καλά εξοπλισμένη έκδοση GL, ενώ ακόμα και η πιο πλούσια GL+ που είχαμε στη διάθεσή μας με 16.990 ευρώ δεν ξεφεύγει από την χαμηλή κλίμακα τιμής. Και μάλιστα σε ένα πλήρες πακέτο, ευχάριστο στο δρόμο, εύχρηστο και ευέλικτο στην καθημερινότητα, με κομψή αισθητική και όνομα που «λατρεύεται» από το αγοραστικό κοινό όσο λίγα, έχοντας αρκετούς φανατικούς που σίγουρα θα δούνε με ακόμα πιο θετικό μάτι την έκδοση με τον μικρό, σχεδόν αόρατο από την εφορία κινητήρα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

VIDEOS

Suzuki Vitara 2018 facelift teaser

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...