ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Qashqai 1.6 dCi Xtronic

Με τόσα χρόνια εμπειρίας στην κατηγορία των SUV η Nissan έχει βάλει το Qashqai να κινείται σε ράγες με προορισμό την κορυφή. Το δοκιμάζουμε στην αυτόματη εκδοχή του με τον καλό diesel των 130 ίππων και την κίνηση εμπρός

  • - views
  • - comments
Ισχύς130 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,1 sec
Μέση κατανάλωση4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2122 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αυτή είναι η αυτόματη εκδοχή της ισχυρής έκδοσης diesel του Qashqai που δίνει έμφαση στην άνεση και την ευκολία στη χρήση.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Άνεση
  • Ευκολία στη χρήση
  • Ποιότητα
  • Εργονομία
  • Χώροι επιβατών
  • Πρακτικότητα
ξινά
  • Επιδόσεις (σε σχέση με το χειροκίνητο)
  • Κατανάλωση (σε σχέση με το χειροκίνητο)

Εμπνευστής της κατηγορίας των SUV-Crossover, η Nissan φαίνεται ότι έχει βρει τη χρυσή συνταγή για τη δημιουργία του απόλυτου μοντέλου της κλάσης, όπως μαρτυρούν εξάλλου και οι πωλήσεις που φέρνουν το Qashqai στην κορυφή. Σίγουρα οι βασικές εκδόσεις είναι αυτές που κερδίζουν τη μερίδα του λέοντος, ωστόσο, το ιαπωνικό SUV έχει αρκετά περισσότερα να προσφέρει, με πλούσια κινητήρια και εξοπλιστική γκάμα.

Στο άνω άκρο αυτών λοιπόν τοποθετείται και η έκδοση της δοκιμής μας, με τη μετάδοση της κίνησης να περνάει μόνο στους εμπρός τροχούς και κάτω από το καπό του τον καλό diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων με τους 130 ίππους, που δεν σου κόβει την όρεξη με τις φορολογικές του «απαιτήσεις», αλλά αντιθέτως την ανοίγει με την απόδοσή του και τη λειτουργία του. Πλούσια ροπή που φτάνει τα 320 Nm και είναι διαθέσιμη στο σύνολό της από τις 1.750 rpm χαρίζουν αξιόλογες ενδιάμεσες επιταχύνσεις και άμεση απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ.

Στην εκδοχή με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που εφοδιάζεται το «αυτοκίνητό μας» η αίσθηση αυτή είναι ακόμα πιο θετική, αφού φροντίζει να διατηρεί τις στροφές στην ωφέλιμη περιοχή απόδοσης του κινητήρα, χωρίς να απαιτεί τη συμμετοχή του οδηγού. Η τεχνολογία που επέλεξαν οι Ιάπωνες είναι αυτή ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, το οποίο στη θεωρία του δεν αλλάζει σχέσεις. Στην πράξη οι μηχανικοί της Nissan εξέλιξαν τη μορφή του, δημιουργώντας… τεχνηέντως επτά σχέσεις, προκειμένου να δώσουν την αίσθηση ενός κλασικού αυτόματου κιβωτίου.

Έτσι, το Xtonic όπως το ονομάζει η Nissan, σε αυτή τη φάση της εξέλιξής του παρουσιάζεται πιο κοντά στα «συμβατικά» αυτόματα και σημαντικά πιο ήσυχο για κιβώτιο του είδους του. Το φαινόμενο που συνοδεύει τα CVT κατά την επιτάχυνση, με τις στροφές του κινητήρα να μένουν ψηλά, κοντά στον κόφτη, εδώ μετριάζεται, αφού πλέον αλλάζει… σχέση αυτόματα. Αυτό φυσικά ισχύει και σε χειροκίνητη λειτουργία, με τον οδηγό να το κάνει μέσω του επιλογέα σπρώχνοντας ή τραβώντας, αλλά χωρίς τη βοήθεια των paddles στο τιμόνι, τα οποία δεν είναι διαθέσιμα.

Οι αλλαγές γίνονται ανεπαίσθητα, με γραμμικό τρόπο, που μπορεί να υπολείπεται σε ταχύτητα των «κλασικών» αυτόματων, αλλά ικανοποιεί σε επίπεδο άνεσης που προσφέρει στον οδηγό. Στο πρόγραμμα ECO επιπλέον προσφέρει οικονομία καυσίμου και χαμηλή στάθμη θορύβου, με τον κινητήρα, αξιοποιώντας την πλούσια ροπή του, να μένει σε χαμηλές στροφές. Τα 4,7 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για τη μέση κατανάλωση δεν απέχουν αρκετά από τα σχεδόν 6 που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Με πιο… ανήσυχο πόδι όμως η κατανάλωση μέσα στην πόλη σκαρφαλώνει πάνω από 8 lt/100 km, ενώ στον ανοιχτό δρόμο, εκεί που η δύναμη παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, η κατανάλωση παραμένει χωρίς κόπο, προκλητικά χαμηλά, ακόμα κάτω από τα 5 lt/100 km.

Σε επίπεδο επιδόσεων η αυτόματη έκδοση υπολείπεται της χειροκίνητης, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 11,1 sec (9,9 sec χειροκίνητο), ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 182 km/h αντί των 190 του manual. Ελαφρώς αυξημένες είναι οι εκπομπές CO2 με 122 gr/km (116 gr/km χειροκίνητο), ενώ και η εργοστασιακή κατανάλωση παρουσιάζεται αυξημένη με 4,7 lt/100 km αντί για 4,4 lt/100 km που ανακοινώνει η Nissan για το χειροκίνητο diesel. Ωστόσο, το Xtronic αντιπαρέρχεται των αριθμών, με άνεση και ευκολία στη χρήση, ένα τομέα στον οποίο δίχως άλλο έχει το πάνω χέρι.

Εν γένει το Qashqai στην ανανεωμένη του εκδοχή είναι πιο διαβασμένο, με πιο κομψή και επιθετική εμφάνιση. Στο επίκεντρο το νέο σχέδιο στη μάσκα «V-motion» που χαρακτηρίζει τη γενικότερη φιλοσοφία της ιαπωνικής φίρμας και υιοθετείται από τα μοντέλα της. Νέο είναι το καπό, όπως και ο προφυλακτήρας με τους προβολείς ομίχλης τώρα να έχουν κατέβει πιο κάτω και τους αεραγωγούς να έχουν πάρει τη θέση τους. Φώτα ημέρας LED και full-LED στις ανώτερες εξοπλιστικά εκδόσεις του δίνουν ταυτότητα, ενώ ανασχεδιασμένα με μεγαλύτερη καμπύλη είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα. Την εικόνα ολοκληρώνουν, η κεραία «πτερύγιο καρχαρία» και οι ζάντες σε διαστάσεις 17, 18 ή και 19 ιντσών.

Σε επίπεδο διαστάσεων το Qashqai μένει στα ίδια όσον αφορά το πλάτος 1.806 mm το ύψος 1.590 mm και το μεταξόνιο 2.646 mm, με το μήκος να παρουσιάζεται ανεπαίσθητα πιο μεγάλο στα 4.377 mm. Έτσι, δεν υπάρχουν χωροταξικές αλλαγές στο εσωτερικό του ιαπωνικού SUV, όπου μπορούν άνετα να φιλοξενηθούν τέσσερα άτομα ή ακόμα και πέντε με κάποιες παραχωρήσεις από την πλευρά του μεσαίου πίσω. Ο χώρος αποσκευών με 430 λίτρα δεν είναι κορυφαίος, αλλά ικανοποιεί, ενώ μπορεί με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων να μεγαλώσει στα 1.513 λίτρα.

Οι όποιες αλλαγές εστιάζονται στην αναβάθμιση των υλικών κατασκευής, με την πλειονότητα αυτών να είναι μαλακά. Επίσης, νέο είναι και το τιμόνι με μεγαλύτερη διάμετρο για να επιτρέπει καλύτερη οπτική επαφή με τα όργανα. Επιπλέον, διαθέτει χειριστήρια για τις επιμέρους λειτουργίες που μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται το νέο infotainment με το εξελιγμένο λογισμικό για ευκολία στη χρήση. Η οθόνη είναι πέντε ιντσών στη βασική έκδοση ή επτά στην ανώτερη. Νέες είναι και οι επενδύσεις, που χαρίζουν μια πιο ποιοτική εικόνα στο μοντέλο, με το σύνολο να δείχνει φρέσκο και δίχως άλλο επίκαιρο και άκρως ανταγωνιστικό.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Το Qashqai στην ανανεωμένη του εκδοχή δείχνει ικανό να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία του. Είναι ολοκληρωμένο, συνδυάζοντας με μαεστρία την άνεση τους χώρους και το στιλ ενός SUV, τυλιγμένα σε ένα πλούσιο πακέτο που περιλαμβάνει εξοπλισμό και αρκετές επιλογές σε μηχανικά μέρη που θα ικανοποιήσουν μεγάλη μερίδα αγοραστών. Σε αυτή την αυτόματη εκδοχή του εστιάζει σε εκείνους που έχουν ως ζητούμενο την άνεση και την ευκολία στη χρήση. Τα καταφέρνει αρκετά καλά σε αυτόν τον τομέα, απαιτώντας μικρή παραχώρηση όσον αφορά τις επιδόσεις και την κατανάλωση, σε σχέση πάντα με τη χειροκίνητη εκδοχή που φοράει τον ίδιο ισχυρό diesel κινητήρα τω 1,6 λίτρων με τους 130 ίππους.

GOCAR NEWSLETTER

Σου άρεσε το θέμα που διάβασες; Συμπλήρωσε το e-mail σου για να σου στέλνουμε κάθε εβδομάδα τα καλύτερα!

  • Nissan QASHQAI : Design
    CATEGORYNissan QASHQAI : Design
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine58

GOCAR Magazine #58

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ