ΔΟΚΙΜΗ: Subaru XV 2.0 CVT ΑWD

SUV με δυνατότητες, full εξοπλισμό και διάκριση για την ασφάλειά του. Το νέο XV τα έχει όλα

  • -
  • -
Ισχύς156 PS
Ροπή196 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,4 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)8,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)180,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Με όπλα του τη μοντέρνα αισθητική, τη στιβαρή κατασκευή και τις σύγχρονες τεχνολογίες, το XV έχει όλα τα φόντα για να αγωνιστεί στη δημοφιλή κατηγορία.

Η δεύτερη γενιά του Subaru XV φρεσκαρίστηκε στιλιστικά, προσφέρεται με στάνταρ το σύστημα τετρακίνησης και με το… «άγρυπνο μάτι» της ασφάλειας, EyeSight. Το νέο crossover της ιαπωνικής εταιρείας στηρίζεται στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα της Subaru (Subaru Global Performance), η οποία χαρίζει καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, μεγαλύτερη ακαμψία και μια πιο ευρύχωρη καμπίνα. Μάλιστα, στην SGP πρόκειται να βασιστούν και τα μελλοντικά αυτοκίνητα της ιαπωνικής εταιρείας.

Αν και αρχικά το νέο Subaru XV σε προδιαθέτει ότι είναι ένα «απλό» crossover, το ιαπωνικό μοντέλο εκπλήσσει με τις ικανότητές του μιας και δεν λέει όχι σε κακοτράχαλα μονοπάτια και αυτό χάρη στο Symmetrical AWD και την ικανοποιητική απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (220 mm). Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του νέου XV ενισχύεται από το X-MODE, το οποίο αναλαμβάνει τον έλεγχο του κινητήρα, της μετάδοσης, του συστήματος τετρακίνησης, των φρένων και άλλων λειτουργιών για να κινείσαι με ασφάλεια και σιγουριά ακόμα και σε δύσβατους και ολισθηρούς δρόμους. Σημαντική διάκριση για τη Subaru είναι φυσικά και τα αποτελέσματα του EuroNCAP, ανακηρύσσοντας το 2017 το Subaru XV ως το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του.

γλυκά

-Θέση οδήγησης
-Αίσθηση στιβαρότητας
-Λειτουργία ανάρτησης σε κάθε τερές
-Ποιότητα υλικών
-Συναρμογή υλικών
-Πλούσιος εξοπλισμός
-Ποιότητα κύλισης
-Ευρύχωρη καμπίνα

ξινά

-Επιδόσεις
-Κατανάλωση
-Θόρυβος CVT

Ανέκαθεν η Subaru, δεν έδινε ιδιαίτερη βαρύτητα στην εξωτερική εμφάνιση των μοντέλων της, γιατί η «ψυχή» έχει σημασία. Oι σχεδιαστές όμως του νέου crossover των 4,47 μέτρων έκαναν την ευχάριστη έκπληξη. Το νέο XV δείχνει αρκετά πιο δυναμικό και μοντέρνο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Τα μαύρα πλαστικά περιμετρικά του αυτοκινήτου τονίζουν τον off-road χαρακτήρα, ενώ οι κομψές γωνίες των νέων προφυλακτήρων αναβαθμίζουν το αισθητικό μέρος. Επίσης, τα νέα φωτιστικά σώματα δένουν με το υπόλοιπο αμάξωμα και η μαύρη αεροτομή στο πίσω μέρος χαρίζει μια πιο σπορτίφ πινελιά. Το σύνολο ολοκληρώνουν οι δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, που δεν περιορίζουν την ελευθερία κινήσεων, αλλά ο ψυχολογικός φραγμός υπάρχει πάντα εκεί, σταματώντας κάθε υπερβολική σου πράξη. 



Με το που κάθεσαι στη θέση του οδηγού δέχεσαι άμεσα τα έντονα vibes από την υψηλή ποιότητα και την εξαιρετική συναρμογή του ταμπλό. Ο συνδυασμός των μαλακών και σκληρών πλαστικών προσδίδει ένα στιβαρό αποτέλεσμα και η πρακτικότητα είναι ικανοποιητική. Η εργονομία βρίσκεται σε καλό επίπεδο, παρόλο που πολλά κουμπιά είναι διασκορπισμένα σε διάφορα σημεία (πίσω από τον λεβιέ, κάτω από το τιμόνι, μπροστά από την κεντρική πλαφονιέρα κλπ.). Το ελάχιστα μεγαλύτερο μεταξόνιο (των 2.665 mm) μεταφράζεται σε μια πιο άνετη καμπίνα, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 5 άτομα με χώρο για τα πόδια τους. Το πορτ-μπαγκάζ των 385 λίτρων δεν θεωρείται -για τη σημερινή εποχή- πολύ μεγάλο, αλλά κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν αντιμετωπίσαμε κανέναν χωροταξικό περιορισμό. Μάλιστα, σε περίπτωση που θέλεις περισσότερο χώρο μπορείς να αναδιπλώσεις τα πίσω καθίσματα και να φτάσεις έως και τα 1.310 λίτρα. Στο δημοσιογραφικό αυτοκίνητο, το σαλόνι είναι ντυμένο με δέρμα τόσο στα (θερμαινόμενα) καθίσματα όσο και στο ταμπλό, οι πορτοκαλί ραφές είναι μια ευχάριστη νότα.

Το νέο Subaru XV εξοπλίζεται με ένα επανασχεδιασμένο σύστημα infotainment, που συνδυάζεται με μια οθόνη αφής 8 ιντσών. Το Starlink παρέχει ασφαλή πρόσβαση σε διάφορες εφαρμογές, ενώ οι εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto ενισχύουν τον παράγοντα της ασφάλειας, μιας και μειώνει την απόσπαση της προσοχής από τον δρόμο. Πάνω από την κεντρική οθόνη, υπάρχει και η οθόνη πολλαπλών λειτουργιών 6,3 ιντσών, η οποία παρέχει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες με απλό και ευανάγνωστο τρόπο. Πιο συγκεκριμένα, εκτός από τη μέση και τη στιγμιαία κατανάλωση, βοηθάει –μεταξύ άλλων- και τη πλοήγηση παρέχοντας επιπλέον πληροφορίες. Ακόμα μία οθόνη 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων με βασικά στοιχεία ολοκληρώνει τo high-tech ταμπλό του νέου XV.

Ειδήμων στους κινητήρες boxer είναι η Subaru. Για πάνω από 50 χρόνια, η ιαπωνική εταιρεία κατασκευάζει boxer μοτέρ, παρέχοντας ανθεκτικότητα και επιδόσεις. Το νέο XV προσφέρεται με βενζινοκινητήρα 1.6 απόδοσης 114 ίππων, ωστόσο στο αυτοκίνητο δοκιμής, ο 2λιτρος 4κύλινδρος boxer, που αποδίδει 156 ίππους και 194 Nm ροπής ξεχωρίζει για την αθόρυβή του λειτουργία. Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει το ανανεωμένο αυτόματο κιβώτιο Lineartronic CVT (7 σχέσεων), καθώς και το σύστημα τετρακίνησης S-AWD



Στον δρόμο, το νέο XV ξεδιπλώνει τις αρετές του μόλις από τα πρώτα χιλιόμετρα, κάτι που είναι αμέσως αντιληπτό από τον οδηγό, ο οποίος βρίσκει τη σωστή θέση, έχοντας την καλύτερη περιμετρική ορατότητα. Οι 156 ίπποι είναι αρκετοί για να κινήσουν άνετα το 1.439 κιλών αμάξωμα. Ωστόσο, ο θόρυβος του CVT είναι αυτό που θα ενοχλήσει περισσότερο πριν κάνουν την εμφάνισή τους οι αεροδυναμικοί θόρυβοι μετά τα 140 km/h. Το πλαίσιο και η λειτουργία της ανάρτησης διαπρέπει σε οποιοδήποτε τερέν και να επιθυμήσεις να κινηθείς, ενώ στα πλεονεκτήματα κατατάσσεται και η εξαιρετική κύλιση. Η πρόσφυση είναι άπλετη και το τιμόνι κοφτερό. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και οι γενναιόδωρες γωνίες ράμπας και διαφυγής (21,5 και 29 μοίρες αντίστοιχα) βοηθούν στις off-road διαδρομές, αλλά η 18 μοιρών γωνία προσέγγιση (λόγω του εμπρός προβόλου) σου βάζει φρένο στις υπερβολές. Το νέο XV μπορεί να διαχειριστεί άνετα περισσότερη ιπποδύναμη κάτω από το καπό του, χάρη στο στιβαρό σασί. Έτσι, καταλήγεις να κυνηγάς την ευχαρίστηση μέχρι που βλέπεις την κατανάλωση να σε αγχώνει. Παρά τη Subaru να ανακοινώνει μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ο υπολογιστής ταξιδιού έδειχνε λίγο πάνω από τα 9,5 lt/100 km.

O πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του νέου XV. Εκτός από το EyeSight, το CVT και την τετρακίνηση, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι ακόμη οι 7 αερόσακοι (μετωπικοί, πλευρικοί, οροφής και γονάτων οδηγού), το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC (ESC), ο αυτόματος κλιματισμός, το ηχοσύστημα με οθόνη 6,5’’ και συνδεσιμότητα Bluetooth, Apple CarPlay και Android Auto, τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, το προσαρμοζόμενο cruise control, οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες και οι ζάντες αλουμινίου. Η τιμή του ξεκινάει από τα 25.980 ευρώ με τον 1.6 κινητήρα, ενώ η κορυφαία και πλουσιότερη εξοπλιστικά έκδοση με τον 2λιτρο κινητήρα φτάνει τα 36.200 ευρώ. Μπορεί ο ανταγωνισμός να είναι μεγάλος στην κατηγορία του και οι εναλλακτικές επιλογές πολλές, ωστόσο η αξιοπιστία και ο πλούσιος εξοπλισμός θα αφήσει τον «ψαγμένο» που θα επιλέξει το νέο XV, κάτι παραπάνω από ευχαριστημένο.
συμπέρασμα
Το Subaru XV προσφέρεται με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο CVT, το σύστημα τετρακίνησης, ενώ διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό σε καλή τιμή. Περιορισμένη είναι η μηχανολογική γκάμα (1.6 και 2.0 βενζινης), χωρίς να δημιουργεί ιδιαίτερο άγχος στην εταιρεία η απουσία του πετρελαιοκινητήρα στην ελληνική αγορά, ωστόσο θα επιθυμούσαμε περισσότερη δύναμη κάτω από το καπό.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...