ΔΟΚΙΜΗ: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 140 PS Vignale

Η Ford προσθέτει στη σπορ υπόσταση του νέου Fiesta, τις επιδόσεις του 1.000άρη τούρμπο των 140 ίππων και την πολυτέλεια Vignale που δεν θα βρεις σε άλλο supermini

  • - views
  • - comments
Ισχύς140 PS
Ροπή180 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2102 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η κορυφαία έκδοση του νέου Fiesta σε αυτή τη χρονική περίοδο φοράει τον τούρμπο 1.000άρη κινητήρα των 140 ίππων και επιπλέον, με τα διακριτικά Vignale, διακρίνεται για την πολυτέλεια, την ποιότητα και το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. 


Περισσότερο από τέσσερις δεκαετίες η Ford δίνει στο κοινό της μικρής κατηγορίας ένα αυτοκίνητο που δεν στέκεται απλώς στην επιφάνεια. Με πολύ δουλειά κάτω από αυτήν, εκεί όπου ένας «καθημερινός» αγοραστής το πιθανότερο να μην διακρίνει, αλλά ένας «ψαγμένος» σίγουρα θα… δει και θα εκτιμήσει. Ένα πλαίσιο δουλεμένο στη λεπτομέρεια, με επιλογές στα μηχανικά μέρη που δεν βρίσκεις ούτε σε ανώτερες κατηγορίες, έδωσαν στο Fiesta τον χαρακτηρισμό του πλέον οδηγοκεντρικού μοντέλου στα supermini.

Ένας τίτλος που ακολουθεί το μοντέλο και μάλιστα με βελτιωμένα τα επιμέρους χαρακτηριστικά και στη νέα όγδοη γενιά του. Εδώ όμως η Ford φαίνεται να πηγαίνει αρκετά βήματα παραπέρα, διατηρώντας πάντα τις αξίες της αναλλοίωτες. Οι μετρημένες και εύστοχες σχεδιαστικές αλλαγές, έδωσαν φρεσκάδα στο Fiesta χωρίς όμως να δημιουργούν απορίες σχετικά με την ταυτότητα του μοντέλου, ειδικά στο εμπρός μέρος, ενώ τα οριζόντια πλέον πίσω φώτα αποτελούν σήματα κατατεθέν της νέας γενιάς του Fiesta.

Ωστόσο, οι μεγαλύτερες αλλαγές, σε επίπεδο… κοσμογονικών, έχουν γίνει στο εσωτερικό του νέου Ford Fiesta. Μια μεγάλη οθόνη οκτώ ιντσών σε στιλ τάμπλετ δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό κερδίζοντας το… μάτι, αλλά και το ενδιαφέρον. Η σπουδαιότερη όμως αλλαγή στη νέα γενιά του Fiesta είναι ο εμπλουτισμός της γκάμας του μοντέλου με εκδόσεις διαφορετικού χαρακτήρα, που αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο την προσωπικότητα του supermini με σήμα το μπλε οβάλ. Δίπλα στη γνωστή - από την προηγούμενη γενιά - ST-Line που εστιάζει στα σπορ χαρακτηριστικά του μοντέλου, έρχεται να προστεθεί για πρώτη φορά η κορυφαία Vignale, έκδοση που μέχρι πρότινος αποτελούσε προνόμιο μόνο των μεγάλων μοντέλων της Ford.

Με αυτή την έκδοση η Ford συμπληρώνει τη γκάμα του νέου Fiesta και μάλιστα στο άνω άκρο του μοντέλου και της κατηγορίας. Τόσο όσον αφορά την πολυτέλεια, όσο και τις επιδόσεις - μέχρι την έλευση του γρήγορου ST - που χαρίζει στο supermini ο πολυβραβευμένος 1.000άρης τούρμπο EcoBoost στην κορυφαία του εκδοχή με τους 140 ίππους. Ξεκινώντας από το νέο επίπεδο εξοπλισμού - και όχι μόνο – Vignale. Οι αλλαγές της συγκεκριμένης έκδοσης αφορούν και την εικόνα του μοντέλου, με προσθήκη αρκετού χρωμίου. Η μάσκα είναι ανασχεδιασμένη με κυψέλες χρωμίου, υλικό που συναντάμε και στο πλαίσιο των προβολέων ομίχλης, όπως και στη γραμμή κάτω από τα παράθυρα. Πίσω, πέρα από το logo που είναι τοποθετημένο στο κέντρο της πόρτας του χώρου αποσκευών, νέο είναι και το diffuser, με την εικόνα εξωτερικά να ολοκληρώνουν οι ειδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών στη βασική έκδοση ή και 18 κατόπιν παραγγελίας.

Ακόμα πιο έντονο χρώμα… Vignale έχει το εσωτερικό, με την εικόνα και την απτή ποιότητα να είναι σημαντικά αναβαθμισμένη. Ευχάριστο εν γένει, με δεδομένη εργονομία που κουβαλάει από τη διαρρύθμιση της νέας γενιάς και χώρους που μπορεί να μην διεκδικούν βραβείο στην κατηγορία, αλλά ικανοποιούν τις ανάγκες τεσσάρων ατόμων, το Vignale προσθέτει επενδύσεις με μαλακά πλαστικά, δέρμα με μοτίβο κυψελών και εξωτερικές ραφές που ενισχύουν τη σπορ εικόνα του μοντέλου. Περισσότερο από πλούσιο είναι και το επίπεδο εξοπλισμού, με οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων που προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ διαθέτει και navigation, αλλά και κάμερα οπισθοπορείας.

γλυκά
  • Ανάρτηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πολυτέλεια
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας
  • Φρένα
  • Επιδόσεις
  • Ηχοσύστημα
ξινά
  • Κατανάλωση (υπό πίεση)

Το ηχοσύστημα της B&O με ενισχυτή και 10 ηχεία κλέβει την παράσταση, με μεστό, στακάτο ήχο και γενικότερα κορυφαία για την κατηγορία απόδοση. Στον τομέα της ασφάλειας το Fiesta είναι εξοπλισμένο με πληθώρα συστημάτων όπως αυτό της επαγρύπνησης του οδηγού, αναγνώριση εμποδίων και πεζών και αποφυγή σύγκρουσης. Για αυτό φροντίζουν 12 αισθητήρες σε συνεργασία με δυο κάμερες και τρία ραντάρ τα οποία διαβάζουν το δρόμο σε απόσταση 130 μέτρων. Κάτω από το καπό του νέου «δικού μας» Ford Fiesta Vignale φωλιάζει ο γνωστός και πολυβραβευμένος 1.0 EcoBoost στην κορυφαία του μορφή με τους 140 ίππους και τα 180 Nm ροπής. Επιλογή η οποία δημιουργεί έναν εκρηκτικό συνδυασμό με το καλοδουλεμένο πλαίσιο.

Μπορεί η βάση να είναι ίδια με της προηγούμενης γενιάς, αλλά έγινε πολύ δουλειά στους επιμέρους τομείς, με νέα αμορτισέρ και ελαστικούς συνδέσμους, κάνοντας το Fiesta πιο άμεσο στις αντιδράσεις του και παράλληλα και πιο φιλικό στον χρήστη, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση. Βλέπετε, η ανάρτηση που πατά το Vignale είναι ίδια με του Titanium και όχι η πιο χαμηλή κατά 1,5 cm του ST-Line. Σοφή επιλογή ή αν θέλετε χρυσή τομή για τη συγκεκριμένη έκδοση που προάγει την πολυτέλεια και την άνεση.

Η οδική συμπεριφορά είναι αυτή που αναζητάς από ένα Fiesta. Κάνει μάλιστα εξαιρετικό συνδυασμό με τους τροχούς των 17’’, προσφέροντας μεστή αίσθηση στα χέρια του οδηγού από το σύνολο των χειριστηρίων. Το νιώθεις… ένα κομμάτι, ακόμα και σε απλή βόλτα στην πόλη, ενώ στις στροφές θα δείξει το καλό του πρόσωπο και όλες τις αρετές του. Γίνεται το αυτοκίνητο που θα επιβραβεύσει τον ενθουσιώδη οδηγό και θα του χαρίσει απόλαυση μακριά από τα αποστειρωμένα πρότυπα που προάγουν οι κατασκευαστές σήμερα.

συμπέρασμα

Ένα drivers car με κορυφαία για την κατηγορία πολυτέλεια, την οποία μέχρι πρότινος η Ford πρόσφερε μόνο στα μεγάλα της μοντέλα. Εκλεπτυσμένο, με έμφαση στη λεπτομέρεια, ξεχωρίζει αισθητικά τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, με κορυφαία πολυτέλεια και πλούσιο εξοπλισμό με ηχοσύστημα που εντυπωσιάζει. Στο δρόμο το Fiesta Vignale προάγει την οδική συμπεριφορά, την οποία μάλιστα συνδυάζει με στιβαρή απόσβεση, πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση από ανώτερη κατηγορία. Ο πολυβραβευμένος κινητήρας στην κορυφαία του εκδοχή με τους 140 ίππους καταθέτει για μια ακόμα φορά τα διαπιστευτήριά του, αναβαθμίζοντας το σύνολο. 

  

  • Ford Fiesta Vignale 2017
    CATEGORYFord Fiesta Vignale 2017
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine52

GOCAR Magazine #52

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID