Ford Kuga 2013

Με κινητήρες 1.6 Turbo και 2.0 Turbodiesel, βελτιωμένη άνεση και μεγαλύτερη ευρυχωρία, το νέο Kuga ξαναβάζει τη Ford στο παιχνίδι της κατηγορίας των SUV-Crossover

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Kuga 2ης γενιάς επανέρχεται δριμύτερο στη γειτονιά των SUV – Crossover, με πιο ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων και ραφιναρισμένο χαρακτήρα. Έρχεται να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως το νέο Toyota RAV4 όσο και το προσθιοκίνητο Nissan Qashqai. Στην Ελλάδα μέχρι αρχές Μαρτίου 2013.

γλυκά
  • Γκάμα κινητήρων
  • Κιβώτια (χειροκίνητο & Powershift)
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση και ποιότητα κύλισης
  • Χώροι - πρακτικότητα
  • Ποιότητα υλικών
ξινά
  • Αεροδυναμικός θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες
  • Θέση μπουτόν χειροκίνητης λειτουργίας του Powershift
Έξυπνη τετρακίνηση

Το νέο σύστημα AWD της Ford δεν στέλνει ροπή στους πίσω τροχούς μόνο όταν σπινάρουν οι εμπρός. Αντίθετα, λειτουργεί συνεχώς, λαμβάνοντας υπόψη περισσότερες από 40 παραμέτρους και ενεργώντας 20 φορές πιο γρήγορα από το κλείσιμο του βλεφάρου του ματιού, συμβάλλοντας έτσι στο πολύ καλό κράτημα του νέου Kuga. Στις χαμηλές ταχύτητες (π.χ. εκτός δρόμου) δίνει έμφαση στην υψηλή πρόσφυση, ενώ από τα 30 km/h και πάνω αποκτά ενεργό ρόλο στο κράτημα και την οδηγική αίσθηση. Το πώς ακριβώς επεμβαίνει κάθε στιγμή σε καθένα τροχό ξεχωριστά, μπορεί ο οδηγός αν θέλει να το παρακολουθεί σε μια ειδική σελίδα του υπολογιστή ταξιδίου. Παράλληλα, το Curve Control λειτουργεί ως ασπίδα ασφαλείας στην περίπτωση που ο οδηγός μπει σε μια στροφή με υπερβολικά υψηλότερη ταχύτητα απ’ ότι θα έπρεπε. Το σύστημα αντιμετωπίζει την έντονη υποστροφή με δυνατό φρενάρισμα, μειώνοντας ακόμη και τη ροπή του κινητήρα αν ο οδηγός συνεχίσει να πατά γκάζι. 
ford-kuga-2013-off-road

Ο προσανατολισμός της Ford με το πρώτο Kuga του 2008 ήταν ξεκάθαρος: προς την σπορ γωνιά της πιάτσας των SUV. Ο 5κύλινδρος 2.5 Turbo φρόντιζε για τις επιδόσεις και η σφικτή ανάρτηση πρόσφερε σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά άνεση και οικονομία πήγαιναν περίπατο… Υπήρχε και diesel φυσικά, αλλά τότε ήταν ουσιαστικά εκτός ελληνικής πραγματικότητας. Σήμερα, η Ford βλέπει πιο σφαιρικά την τοποθέτησή της στα μεσαία SUV - Crossover. Το Kuga 2ης γενιάς διατηρεί τα θετικά του προκατόχου του και κάνει άλματα βελτίωσης εκεί που αυτός υστερούσε. Ένα από τα θετικά που διατηρεί, είναι η σχεδίαση που σε πολλά σημεία θυμίζει έντονα το πρώτο Kuga.

 

Στην αρένα

Μπορεί σε σχέση με το Ford Escape της αμερικανικής αγοράς να αλλάζει μόνο σε όνομα, ωστόσο το Kuga είναι ευρωπαϊκότατο αφού κατασκευάζεται στη Βαλένθια της Ισπανίας. Εκεί βρέθηκα καλεσμένος της Ford για να οδηγήσω το νέο της SUV, τα πλαίσια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης.  

Οι επιλογές σε κινητήρες είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσες απ’ ότι στο προηγούμενο μοντέλο. Ο 1.600άρης turbo EcoBoost βενζίνης κουμπώνει άψογα στα νέα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, διαθέσιμος σε εκδόσεις 150 και 182 ίππων, με τη δεύτερη να συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Σε diesel οι επιλογές είναι πάλι δύο, με τον 2.0 TDCi να είναι διαθέσιμος είτε με 140 είτε με 163 ίππους. Όλες οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες (ΑWD), με εξαίρεση την 1.6 EcoBoost 150 PS που είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητη (FWD), ενώ ο βασικός diesel των 140 ίππων διατίθεται τόσο με FWD όσο και με AWD μετάδοση. Στη Βαλένθια είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το Kuga με τον 2.0 TDCi των 163 ίππων. Ο 2λιτρος turbodiesel τραβάει καλά από χαμηλά, ανεβάζοντας στροφές γραμμικά και με προθυμία. Οι 163 ίπποι εξασφαλίζουν γρήγορες επιταχύνσεις, με το κλασικό 0-100 km/h να ολοκληρώνεται, σύμφωνα με τη Ford, σε 9,9 sec (10,4 το αυτόματο). Ταυτόχρονα, οι απαιτήσεις του σε καύσιμο συγκρατούνται σε λογικό επίπεδο. Καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής στο trip computer η μέση κατανάλωση κυμαινόταν στα 8,0 lt/100 km, όχι πολύ μακριά από την εργοστασιακή τιμή των 6,0-6,2 lt/100 km.

Εκεί που εντυπωσιάζει το Kuga, είναι στην οδήγηση. Πιστό στην παράδοση της Ford, συνδυάζει αποτελεσματικότητα, ασφάλεια και ευχαρίστηση. Δεν συμπεριφέρεται τόσο άμεσα όσο το προηγούμενο Kuga όταν το στύψεις σε στροφιλίκι, παραμένει ωστόσο καλοστημένο, καλοζυγισμένο και ευχάριστο, εμπνέοντας στον οδηγό εμπιστοσύνη να κρατήσει σβέλτο ρυθμό σε κάθε είδους διαδρομή. Η ανάρτηση συμπεριφέρεται με τρόπο που θυμίζει Focus, παρά το ψηλότερο κέντρο βάρους, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα Torque Vectoring Control και Curve Control λειτουργούν στο παρασκήνιο χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι, εξασφαλίζοντας άριστη οδική συμπεριφορά. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες -με τα δεδομένα της κατηγορίας πάντα- ενώ το ESP σπάνια επεμβαίνει για να επαναφέρει πρόσφυση και ευστάθεια, χάρη και στη νέα τετρακίνηση που λειτουργεί όλη την ώρα και όχι μόνο όταν σπινάρουν οι εμπρός τροχοί, συμβάλλοντας ενεργά στο κράτημα. Την ίδια στιγμή, η βελτίωση στην άνεση και την ποιότητα κύλισης είναι αλματώδης. Ανωμαλίες και κακοτεχνίες απορροφούνται αποτελεσματικά, ενώ η κύλιση είναι αθόρυβη και ποιοτική.  

Πολύ καλή εντύπωση μου άφησαν και τα κιβώτια ταχυτήτων, τόσο το χειροκίνητο όσο και το αυτόματο Powershift – αμφότερα με 6 σχέσεις. Με το πρώτο αλλάζεις ευχάριστα ταχύτητες, χάρη στον ακριβή επιλογέα, ενώ το δεύτερο πραγματοποιεί ομαλότατες αλλαγές ακριβώς όταν τις χρειάζεσαι. Το μόνο  που έχω να πω για το Powershift είναι πως στη χειροκίνητη λειτουργία είναι άβολο. Και αυτό επειδή ο διακόπτης που ανεβάζεις και κατεβάζεις σχέση βρίσκεται πάνω στον επιλογέα, στο αριστερό του τμήμα, αλλά όχι εκεί ακριβώς που “πέφτει” ο αντίχειράς σου. Άσε που, όταν θες να κινηθείς σβέλτα, χάνεις χρόνο παίρνοντας το δεξί σου χέρι από το τιμόνι και ψάχνοντας να βρεις το μπουτόν στον λεβιέ. Ευτυχώς που στην αυτόματη λειτουργία το Powershift είναι άψογο.

 

Off road

Τα λίγα που μπορώ να πω για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του νέου Kuga είναι μόνο θετικά. Λίγα επειδή η εκτός δρόμου διαδρομή ήταν μόλις 4 km, σε σχετικά βατό χωματόδρομο με ελάχιστα δύσκολα περάσματα και θετικά γιατί η τετρακίνηση αντέδρασε υποδειγματικά σε μια γρήγορη εκκίνηση που δοκίμασα στο χώμα, οι κραδασμοί σε τιμόνι και πλαίσιο απουσίαζαν εντελώς και η απόσταση από το έδαφος ήταν αρκετή για να αποφύγει η κοιλιά του Kuga δυσάρεστες επαφές στα 2-3 αναχώματα που πέρασα.

 

Άνοιξε Σουσάμι

Με το νέο Kuga αρχίζεις τα μαγικά: μαζεύεις τα πιτσιρίκα της γειτονιάς, λες τη μαγική λέξη (όποια θες εσύ) και το πορτμπαγκάζ ανοίγει μόνο του – αρκεί φυσικά να έχεις το κλειδί στην τσέπη σου και να περάσεις απλώς το πόδι σου κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, για να ενεργοποιηθεί από τον αντίστοιχο αισθητήρα το αυτόματο άνοιγμα του πορτμπαγκάζ. Να είσαι σίγουρος πάντως πως δεν πρόκειται να αστειευτείς με το νέο σύστημα της Ford όταν το χρησιμοποιήσεις φορτωμένος με τις σακούλες του σούπερ μάρκετ. Είτε αυτόματα είτε χειροκίνητα, το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ αποκαλύπτει ένα μεγάλο χώρο αποσκευών που κυμαίνεται από 438 έως 481 λίτρα, αναλόγως τη θέση του πίσω καθίσματος. Γιατί το πίσω κάθισμα ρυθμίζεται σε κλίση (η πλάτη) και κατά μήκος (ολόκληρο), αν και ταυτόχρονα: μέσω ενός μοχλού, δηλαδή, η πλάτη πέφτει σε πιο ξαπλωτή θέση ενώ ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα σύρεται προς τα πίσω, αυξάνοντας το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα. Σε κάθε περίπτωση, οι χώροι πίσω θα βολέψουν δύο ενήλικες, ενώ στην ανάγκη ο τρίτος δεν θα χρειαστεί να κάνει μεγάλες παραχωρήσεις, χάρη και στο μαλακό μεσαίο τμήμα του καθίσματος.

Περνώντας στο εμπρός μέρος της καμπίνας, η συγγένεια με το Focus γίνεται ακόμη πιο εμφανής. Η σχεδίαση είναι σχεδόν ίδια, τα υλικά είναι μαλακά στο επάνω μέρος του ταμπλό, η κεντρική κονσόλα βρίθει λειτουργιών και ο πίνακας οργάνων έχει το γνωστό ευχάριστο μπλε φωτισμό και πληθώρα πληροφοριών, ακόμη και για τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης AWD. Ο οδηγός κάθεσαι ψηλά έχοντας καλή εποπτεία του δρόμου γύρω γύρω, με τους διακόπτες εργονομικά διατεταγμένους γύρω του. Καλή είναι και η ηχομόνωση, παρότι ο 2λιτρος TDCi ακούγεται, χωρίς πάντως να γίνεται ενοχλητικός στο ταξίδι. Στον αυτοκινητόδρομο την ησυχία διαταράσσει ελαφρώς ο αεροδυναμικός θόρυβος που εμφανίζεται μετά τα 140 km/h. Τα ιδιαίτερα άνετα και με καλή στήριξη καθίσματα από την άλλη εξασφαλίζουν ξεκούραστες διαδρομές, όσο μεγάλες κι αν είναι αυτές. Για την ασφάλεια φροντίζουν οι 7 αερόσακοι (μετωπικοί, πλευρικοί, οροφής και γονάτων οδηγού), το ESP, αλλά και συστήματα όπως το Ford SYNC με Emergency Assistance και το Active City Stop. Άλλωστε, το Kuga έχει ήδη αποσπάσει τη μέγιστη βαθμολογία των 5 αστεριών στα crash test του Euro NCAP.

FORD KUGA ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

 

 

1.6 Ecoboost

1.6 Ecoboost

2.0 TDCi

2.0 TDCi

Καύσιμο

βενζίνη

βενζίνη

πετρέλαιο

πετρέλαιο

Κυβισμός (cc)

1.597

1.597

1.997

1.997

Ισχύς (PS)

150

182

140

163

Ροπή (Nm)

240

240

320

340

Κιβώτιο

ΜΤ-6*

AUTO-6*

ΜΤ-6*/
AUTO-6**

MT-6* /
AUTO-6**

Μετάδοση

FWD

AWD

FWD/AWD

AWD

Μήκος (mm)

4.524

Πλάτος (mm)

1.838

Ύψος (mm)

1.745

Μεταξόνιο (mm)

2.690

Πορτμπαγκάζ (lt)

438-481/ 1.653***

Βάρος (kg)

1.580

1.682

1.605-1.707

1.692-1.707

Απόσταση από το έδαφος (mm)

197

198

191 (FWD), 194,5 (AWD)

193

 

* ΜΤ-6=Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

 

** AUTO-6=Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (Powershift στα 2.0 TDCi)

*** Χωρητικότητα 438-481, αναλόγως τη θέση του πίσω καθίσματος και 1.653 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος

 

FORD KUGA -ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ & ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

 

Ισχύς

Τελική ταχύτητα

0-100 km/h

Μέση κατανάλωση

Εκπομπές

CO2

 

PS

km/h

sec

lt/100 km

g/km

2.0l Duratorq TDCi, FWD

140

190

10,6

5,3

139

2.0l Duratorq TDCi, AWD

140

188

10,7

5,9

154

2.0l Duratorq TDCi, AWD (PowerShift)

140

187

11,2

6,2

162

2.0l Duratorq TDCi, AWD

163

198

9,9

5,9

154

2.0l Duratorq TDCi, AWD (PowerShift)

163

196

10,4

6,2

162

1.6l EcoBoost, FWD

150

195

9,7

6,6

154

1.6l EcoBoost, AWD (Auto)

182

200

9,7

7,7

179

 





συμπέρασμα

Το νέο Kuga, εκτός από καλύτερο αυτοκίνητο, είναι και πολύ πιο ενδιαφέρουσα αγορά, χάρη κυρίως στον 1.6 EcoBoost. Εκπληρώνει σχεδόν άριστα τόσο οικογενειακές ανάγκες όσο και οδηγικές ανησυχίες, κουβαλώντας μπόλικη τεχνολογία που λειτουργεί στην ουσία και δεν βρίσκεται εκεί απλά για λόγους εντυπωσιασμού. Και αν οι εκτός δρόμου δυνατότητες παραμένουν ερωτηματικό -ενόψει της δοκιμής σε ελληνικό έδαφος- μάλλον ελάχιστους ενδιαφέρουν, αφού σίγουρα οι περισσότεροι θα στραφούν στις προσθιοκίνητες εκδόσεις. 

Ford-Kuga-Intelligent-AWD-System

Ford Kuga

Ford Kuga 2012

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...