Ηλεκτρικό Renault Fluence ZE

Το… green οικογενειακό σεντάν

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το 3ο ηλεκτρικό αυτοκίνητο (μετά τα Peugeot iOn και Smart Fortwo ED) που οδηγήσαμε στα πλαίσια της έκθεσης του Παρισιού 2010 είναι το Fluence ΖΕ. Το ηλεκτρικό της Renault βασίζεται στο συμβατικό Fluence και είναι στην ουσία η σεντάν έκδοση του Megane. Έχει μήκος 4,75 m, χώρους για πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ 300 lt) και προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Μόνο που στην περίπτωσή μας κάτω από το καπό υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 95 ίππων και ροπής 226 Nm που εξασφαλίζει τελική ταχύτητα 135 km/h και αυτονομία 160 km. Η φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου (βρίσκεται ανάμεσα στο πίσω κάθισμα και το πορτμπαγκάζ) γίνεται από το οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο και διαρκεί 6-8 ώρες. Μελλοντικά θα υπάρχει η δυνατότητα αντικατάστασης των αποφορτισμένων μπαταριών με φορτισμένες εντός 3 λεπτών σε ειδικούς σταθμούς στο οδικό δίκτυο (βλέπε video παρακάτω).

Οδηγικά το Fluence ZE είναι το καλύτερο από τα τρία ηλεκτρικά μοντέλα που οδηγήσαμε στο Παρίσι. Η αίσθηση που αποπνέει είναι αυτή ενός πολύ καλού μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου. Η ανάρτησή του απορροφά μαγικά ανωμαλίες και λακκούβες προσφέροντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης, που σε συνδυασμό με την έλλειψη θορύβου από το μοτέρ συμβάλλει σε ιδιαίτερα άνετες μετακινήσεις. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει πλούσια δύναμη. Χαϊδεύεις το γκάζι και το Fluence πετάγεται προς τα εμπρός με ορμή, ενώ αντίστοιχα καλά σε απόδοση είναι και τα φρένα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι απλούστατο στη χρήση, μιας κι έχει μόνο μια σχέση για την κίνηση προς τα εμπρός και μία επιλογή για όπισθεν όπου απλώς ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ανάποδα.

 

Από € 21.500 στη Γαλλία

Η Renault προβάλλει ως ένα από τα πλεονεκτήματα του Fluence ZE την τιμή του, η οποία είναι αντίστοιχη με αυτή ενός Fluence Diesel στη Γαλλία (περί τα 21.500 ευρώ, συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση των € 5.000 περίπου). Ωστόσο, σε αυτή την τιμή δεν συμπεριλαμβάνεται η μπαταρία, για την οποία υπάρχει μηνιαία χρέωση (γύρω στα 79 ευρώ). Αυτό σημαίνει πως, για να συμφέρει τελικά η αγορά του ΖΕ, θα πρέπει το μηνιαίο κόστος για το μίσθωμα και τη φόρτιση της μπαταρίας να είναι μικρότερο ή ίσιο με το κόστος καυσίμου του αντίστοιχου βενζινοκίνητου ή diesel Fluence.

Το Fluence Z.E. θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά από τα μέσα του 2011 σε τιμές που θα κυμαίνονται από 21.300 μέχρι 26.000 ευρώ, ανάλογα με τα κίνητρα που ισχύουν σε κάθε χώρα. Όντας το πρώτο ηλεκτρικό μικρομεσαίο σεντάν της αγοράς, το Fluence ZE βάζει στόχο ιδιώτες και επιχειρήσεις που αναζητούν αυτοκίνητα με κύρος αλλά και που ταυτόχρονα είναι οικονομικά και σέβονται το περιβάλλον. Από τις 7 Ιουλίου 2010 και μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2011, μια περιοδεύουσα έκθεση της Renault θα επισκεφθεί 16 ευρωπαϊκές χώρες για να δώσει την ευκαιρία σε περισσότερα από 2.000 άτομα να δοκιμάσουν τόσο το Fluence ZE όσο και το άλλο ηλεκτρικό της, το Kangoo Express Z.E.. Το 2012 περιμένουμε από τη Renault και το ηλεκτρικό Zoe που υπολογίζεται πως θα κοστίζει περί τα 15.000 ευρώ, ενώ νωρίτερα -τέλη του 2011- οι Γάλλοι θα λανσάρουν το διθέσιο Twizy.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...