Ο Λουδοβίκος του Αμαρουσίου

…και η ελεγχόμενη στάθμευση

  • -
  • -

Όσοι είχαν την τύχη να χρησιμοποιούν τους δρόμους του Αμαρουσίου την τελευταία δεκαετία έχουν γνώση πώς ένας Δήμος μπορεί να κάνει τα χωρικά του …εδάφη απαγορευμένη περιοχή. Όσοι πέρασαν από την καρέκλα του Δήμου ασχολήθηκαν ενδελεχώς με την κυκλοφορία και την οδοποιία και επάξια έχουν καταφέρει να κάνουν το Μαρούσι την πιο αφιλόξενη πόλη για επισκέπτες, την πιο δύσκολη για πελάτες και την πιο ανυπόφορη για όσους εισέλθουν σε αυτήν ώρα αιχμής.
Η αρχή έγινε με την διάσημη πλακόστρωση των δρόμων όπου είχαν μετατρέψει το Μαρούσι σε δρόμο αντοχής για αμορτισέρ και …σφραγίσματα. Μετά ήρθαν τα κολωνάκια - η χαρά του σκραπατζή. Εδώ οι επιπτώσεις αφορούσαν κυρίως τους μη προσεκτικούς κατοίκους της περιοχής, καθώς κάθε στραβοτιμονιά στο παρκάρισμα ανέβαζε το κόστος επισκευής στα ύψη. Αντί στη χειρότερη να γραντζουνιστεί η ζάντα, πήγαινες για φανοποιία πόρτας. Μετά ήρθαν οι συγκοινωνιακές ρυθμίσεις κι έγινε το έλα να δεις. Με την Κηφισίας από τη μία μεριά και τις γραμμές του ηλεκτρικού από την άλλη, ο αδαής πλήρωνε τη λάθος στροφή με γιγαντιαίους κύκλους και φυσικά έξοδο από την πόλη προς λάθος κατεύθυνση. Στο τέλος ήρθε το …Mall και στο καπάκι η κρίση. Οι μαγαζάτορες διαπίστωσαν ότι οι επισκέπτες δεν ήταν μαζοχιστές να λύνουν ασκήσεις χωροταξίας στους δρόμους του Μαρουσίου και οι αυτόχθονες δεν μπορούσαν να συντηρήσουν ένα τόσο μεγάλο εμπορικό κέντρο που τάιζε αφειδώς ανώνυμες δημοτικές  επιχειρήσεις. Παρόλα αυτά οι ασκήσεις επί συγκοινωνιακού χάρτου δεν σταμάτησαν ποτέ. Κοινώς; Σε δουλειά να βρισκόμαστε!

Το κερασάκι στην τούρτα ήρθε να το προσθέσει ο κ. Πατούλης με το wet look και το αποφασιστικό βλέμμα όπως τουλάχιστον εμφανίζεται στην από δεκαετίας φωτογραφία στο επικοινωνιακό φυλλάδιο. Βασικό μήνυμα της νέας πρωτοβουλίας «Κινούμαστε μπροστά. Σταθμεύουμε σωστά».

Ο αξιότιμος Δήμαρχος δια των υπηρεσιών του εκπόνησε ένα σπουδαίο σχέδιο βελτίωσης της καθημερινότητας των κατοίκων και των επαγγελματιών του προαστίου που σύμφωνα με τον ίδιο, κάποια στιγμή θα γίνει το μητροπολιτικό κέντρο των Βορείων Προαστίων. Αρκεί να μην τον πάρουν χαμπάρι από το Δήμο Κηφισιάς και μπουν διόδια στο ΚΑΤ.

Η τεχνολογία αποτελεί την αιχμή του δόρατος του όλου εγχειρήματος καθώς προβλέπεται αυτόματη χρέωση από τα ειδικά μηχανήματα, αλλά ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να αποκτά χρόνο στάθμευσης χρησιμοποιώντας το κινητό του. Ανεβασμένα πράγματα για τα Καλλικρατικά δεδομένα.

Οι κάτοικοι έχουν προτεραιότητα στο νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης και πλέον "αποκτούν και θέση". Δηλαδή με ένα δεκαρικάκι το χρόνο παίρνουν το αυτοκόλλητο και θα μπορούν να παρκάρουν στις μπλε διαγραμμισμένες θέσεις, που για να το γράφει ο Δήμαρχος στο φυλλάδιο, πρέπει να φτάνουν για όλους. Στο σημείο αυτό έχω να κάνω μια μικρή ερώτηση. Τι θα συμβεί στην περίπτωση που κάποιος έχει μουσαφίρηδες; Ενημερώνει τον Δήμο ότι περιμένει κόσμο, ή τους πληρώνει το ταξί για τη βίζιτα; Αν κάποιος κάνει το λάθος να συγκατοικεί στο Μαρούσι τι κάνει για να παρκάρει αφού δεν φαίνεται κάτι σχετικό στο Ε1; Σύμφωνο συμβίωσης ή έχει προβλέψει ο κ. Πατούλης «Σύμφωνο Στάθμευσης»; Κρίσιμα ερωτήματα που φαντάζομαι ότι θα έχουν αφοπλιστικές απαντήσεις.

Ας παρακάμψουμε το κομμάτι των επισκεπτών που έρχονται για ψώνια στο Μαρούσι καθώς πιστεύω ότι οι δύο αυτές έννοιες δεν συμβαδίζουν. Εξάλλου είναι θέμα επιλογής του επισκέπτη αν συμφωνεί να πληρώσει και τι ποσό για να πει τον καφέ του ή να κάνει τις αγορές του στο μαγευτικό Μαρούσι.
Όμως αγαπητέ, πρώτε πολίτη της πόλης του Αμαρουσίου, οι εργαζόμενοι τι σου φταίνε; Αντιγράφοντας από το φυλλάδιο: «Οι εργαζόμενοι στο Μαρούσι δεν χρειάζεται πλέον να έρχονται στη δουλειά τους με το αυτοκίνητό τους, γιατί θα τους κοστίζει ακριβά. Μπορούν να αξιοποιούν το ανεπτυγμένο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών που διαθέτει το προάστιό μας και ιδιαίτερα το Εμπορικό Κέντρο (Δημοτική συγκοινωνία, Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, Προαστιακός, Μπλε Λεωφορεία) που διασφαλίζει εύκολη και χαμηλού κόστους πρόσβαση στο Μαρούσι και στο χώρο εργασίας τους».

Δήμαρχε έχεις επαφή με το περιβάλλον ή νομίζεις ότι ο εργαζόμενος παίρνει το αυτοκίνητό του από συνήθεια; Εκτός κι αν κατοικείς στην Πεύκη και το γραφείο σου είναι δέκα δρόμους παρακάτω, οπότε ναι, η δημοτική συγκοινωνία σου κάνει και με το παραπάνω. Ή μάλλον καλύτερα να πας με τα πόδια που είναι και χρήσιμο για την υγεία σου.
Δυστυχώς στο Μαρούσι δημιουργήθηκαν αρκετά «Βωβοκτίρια» με ευθύνη και των Δημάρχων, κι άλλα κτίρια γραφείων όπου οι εργαζόμενοι περνούν περισσότερες ώρες στο προάστιο ακόμη κι από τους διανυκτερεύοντες κατοίκους. Είναι λογική Λουδοβίκου να ανεβάζεις αυθαίρετα το κόστος σε κάποιον εργαζόμενο τιμωρόντας τον επειδή η εργασία του τυγχάνει να βρίσκεται σε μέρος όπου το Δημοτικό Συμβούλιο κοιμάται φορώντας τα παπούτσια του. Οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους κατά πρώτο και κύριο λόγο επειδή δεν τους εξυπηρετεί η συγκοινωνία, πχ με τους όμορους Δήμους. Κατά δεύτερον  οι εργαζόμενοι καθοδόν για την δουλειά πχ αφήνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, πάνε σε κάποια δημόσια υπηρεσία ή φεύγοντας πάνε σε δεύτερη δουλειά. Δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν οικιακή βοηθό ή κλητήρα για τις δουλειές αυτές. Εκτός πάλι αν υπονοείτε ότι οι εργαζόμενοι στο Μαρούσι θα απασχολούνται ένα τρίωρο ημερησίως, οπότε έχετε πέσει διάνα αφού καλύπτονται πλήρως παρκάροντας στις θέσεις με τη λευκή διαγράμμιση δίνοντας μόλις 6 ευρώ. Τσάμπα πράγμα δηλαδή και τα ευρώ να πηγαίνουν για καλό σκοπό.

Όσοι ενδιαφέρεστε μπορείτε να στείλετε τα συγχαρητήρια στον Δήμαρχο για την πρωτοβουλία του στην διεύθυνση: dimarxos@maroussi.gr

Σημείωσεις εκ του φυλλαδίου: Τα έσοδα (sic) θα διατεθούν σε έργα για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στο Μαρούσι. Η ελεγχόμενη στάθμευση δεν έχει εισπρακτική λογική.