Fiat Panda 4x4 1.3 MultiJet

Κατηγορία μίνι, με τον μικρό turbodiesel Multijet, τα ρούχα της περιπέτειας και τετρακίνηση. Η 3η γενιά Panda 4x4, κυκλοφορεί ελεύθερη και δαμάζει τα πάντα!

  • -
  • -
Ισχύς75 PS
Ροπή190 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2124 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το ρωμαλέο και περιπετειώδες Panda στην γκάμα, με την τσιμπημένη τιμή και τις απολαυστικές δυνατότητες.

Για να συνδυάσεις πόλη, εκδρομούλα και παντός εδάφους και καιρού εξοχή, χρειαζόσουν κάτι σε τετρακίνητο, μικρών διαστάσεων και οι επιλογές συνήθως σε πήγαιναν προς τα μικρά γιαπωνέζικα τζιπάκια. Ιδανικά για το off κομμάτι αλλά με πάμπολλους συμβιβασμούς στην καθημερινή χρήση, στην άσφαλτο και την ώρα του ανεφοδιασμού. Παράλληλα αν ήσουν συνειδητοποιημένος, ήξερες τι χρειαζόσουν και γιατί, υπήρχε και το Panda 4x4. Τo ταπεινό τετράγωνο κουτί της δεκαετίας 1980 (συνέχιζε μέχρι την έναρξη της νέας χιλιετίας) είχε τα απολύτως απαραίτητα για να εξυπηρετεί τον σκοπό του και να σκορπίζει χαμόγελα. Στην επιτυχία του πάτησε και η επόμενη γενιά, σαφώς προσαρμοσμένη στην εποχή και φυσικά η 3η γενιά που εκτός από εκσυγχρονισμένη, δεν θα έμενε ορφανή από τετρακίνητο Panda.

 

Panda για παντού

Η νέα εποχή Panda διαθέτει πολιτισμό, σχεδιαστική φρεσκάδα, αναβάθμιση και ζωηρή τεχνολογία, χαρακτηριστικά που σημαδεύουν το κέντρο του στόχου. Κινητήρες με γενναίο downsizing(TwinAir), αλλά και turbodiesel όπως ο Multijet II που κροτάλιζε κάτω από καπό του χακί αυτοκινήτου της δοκιμής. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας είναι ορατός στο γνώριμο μοτίβο του μίνι της Fiat και προκύπτει από το ανάστημα που φέρνει το πάτωμα στα 160 mm από το έδαφος (και την οροφή στα 1.605 mm, 54 mm επιπλέον), τα σκούρα ματ προστατευτικά που περιτριγυρίζουν το αυτοκίνητο και οι ποδιές στα κάτω τμήματα των προφυλακτήρων. Ένα σεβαστών διαστάσεων ανάγλυφο «4x4» στις πίσω πόρτες είναι και το μοναδικό σημείο ταυτότητας που ενημερώνει για την διαφορά με τις απλές εκδόσεις. Στα ενδότερα η φιλοσοφία της ανάρτησης παραμένει ίδια με McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με την διαφορά ότι ο τελευταίος απέκτησε την καμπύλη που χρειαζόταν για να χωρέσει από κάτω το επιπλέον διαφορικό. Φυσικά εμφανίζεται ενισχυμένη στην στήριξή της για να εξυπηρετήσει την αποστολή της, ενώ η τετρακίνηση (Torque on Demand) με τα δυο διαφορικά βασίζεται στον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεκτικό συμπλέκτη, λειτουργεί μόνιμα και ρυθμίζει ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης το ποσοστό της ροπής που θα κατανεμηθεί εμπρός ή πίσω. Ταυτόχρονα το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC προσφέρει την λειτουργία EDL που ουσιαστικά είναι ένα ηλεκτρονικό μπλοκέ που δουλεύει με ταχύτητες έως 50 km/h και εξασφαλίζει την έξτρα πρόσφυση που θα χρειαστεί σε ακραίες συνθήκες. Υπολογίστε ακόμα τις εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης (21ο), ράμπας (20ο) και αναχώρησης (36ο), το χαμηλό βάρος των 1.115 κιλών, τα χειμερινά ελαστικά M+S, την κοντή 1η σχέση και την ροπή του Multijet II και μπορείτε να καταλάβετε ότι το μικρό Fiat μόνο γιαλαντζί 4x4 δεν είναι. Ο εσωτερικός κόσμος παραμένει Panda δηλαδή ευχάριστος, φωτεινός με σκληρά μεν αλλά καλοφινιρισμένα υλικά και με life style αισθητική και σχεδίαση. Η χωροταξική βελτίωση είναι δεδομένη σε σχέση με το παρελθόν, χωρίς φυσικά να περιμένει κανείς θεαματικές αλλαγές από ένα πρακτικά μικρών διαστάσεων αυτοκίνητο. Οδηγός και συνοδηγός τώρα έχουν περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα από πριν, δεν αισθάνονται ταμπουρωμένοι γύρω από το ταμπλό, ενώ οι επιβάτες νιώθουν εμφανώς περισσότερο αέρα τόσο στην περιοχή των ώμων, του κεφαλιού αλλά και των γονάτων. Το παράδοξο είναι ότι ενώ διαθέτει ποτηροθήκες αποδεικνύονται ρηχές ή φαρδιές και καμία δεν εξυπηρετεί τον ρόλο της. Ο χώρος αποσκευών δεν έχει υποστεί θυσίες(225 lt), ενώ με το έξτρα συρόμενο πίσω κάθισμα μπορεί να φτάσει έως τα 260 και με την πλάτη πεσμένη τα 870 λίτρα που υπεραρκούν για μεταφορές.

 

Το μικρό θηρίο στο λιβάδι

Μπορεί ο μικρός πετρελαιοκινητήρας με την στεντόρεια «φωνή» να μην διαθέτει νούμερα που γυαλίζουν στο μάτι, όμως διαπρέπει στην πράξη, σε τράβηγμα και σε αίσθηση απόδοσης, με τις πυκνότερες σχέσεις στο 5άρι κιβώτιο να το κάνουν ακόμα πιο ζωντανό. Με 190 Nm από τις 1.400 rpm οι αλλαγές στο σωστό σε αίσθηση κιβώτιο γίνονται σβέλτα αρκεί να έχει φτάσει η βελόνα στο στροφόμετρο στις 2.000 rpm, ενώ δεν είναι απαραίτητο να φτάσεις τις 3.500 rpm για να εισπράξεις δυναμική ώθηση, ούτε να ξεπεράσεις τις 4.000 rpm που εμφανίζονται οι 75 ίπποι. Σίγουρα τα 14,5’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 159 km/h τελικής ταχύτητας δίνουν μια εικόνα των δυνατοτήτων σε επίπεδο επιδόσεων και χαμηλώνουν τα φτερά του οδηγού, όμως η αίσθηση που νιώθεις είναι πιο απολαυστική από τα ξερά νούμερα. Το μοτέρ ανεβάζει και ψηλότερα από τις 4.500 σ.α.λ., όμως δείχνει ότι δεν το έχει ανάγκη, σπαταλώντας με τον τρόπο αυτό τα αποθέματα πετρελαίου και ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο τα ντεσιμπέλ χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Την στιγμή που ο κατασκευαστής ανακοινώνει 4,7 lt/100 km μέσης μικτής κατανάλωσης, η πράξη αποδεικνύει ότι μπορείς να δεις από 5,3 με ελαφρύ πόδι χωρίς όμως να σέρνεσαι, έως και 8 λίτρα αν τον ταλαιπωρείς με την βελόνα του στροφόμετρου στην δεξιά πλευρά. Συνηθέστερη μέση κατανάλωση που έδειχνε το trip computer ήταν περίπου στα 6,5 lt/100km χωρίς να συμβιβάσουμε τον ρυθμό κάτι που με τα 35 λίτρα του ρεζερβουάρ μας δίνει αυτονομία 540 χιλιομέτρων. Φυσικά για ταξίδι, τα 130 - 140 km/h είναι μια καλή ταχύτητα για να παραμένει οικονομικό και ξεκούραστο γιατί από εκεί και πάνω οι ισορροπίες αλλάζουν. Συνοπτικά το τετρακίνητο Panda πατάει στο δρόμο αποτελεσματικά προσφέρει ευχάριστες πληροφορίες με την κεντρική ιδέα συμπεριφοράς να παραμένει φιλική και να ανακαλύπτει διαρκώς πρόσφυση. Σε συνδυασμό με την στιβαρή και απορροφητική ανάρτηση που δεν τρομάζει απέναντι και στις χειρότερες κακοτεχνίες των εργολάβων, το Panda 4x4 προσφέρεται για αποτελεσματική και αγχολυτική οδήγηση. Ομοίως απολαυστικό είναι όταν ανακατευτεί με τα στοιχεία της φύσης. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά, χωρίς κοπανήματα και ανατριχιαστικούς ήχους και χτίζει εμπιστοσύνη στον οδηγό ώστε να μην περιορίζεται σε ταχύτητα. Η αναρριχητική ικανότητα θα αφήσει πολλούς με το στόμα ορθάνοιχτο και η τετρακίνηση επιτελεί τον σκοπό της και στα ποιο δύσκολα, με την αρωγή του EDL φυσικά και με οδηγό με γνώσεις σε συνθήκες εκτός δρόμου, για να μην ξεχνιόμαστε! Σημασία έχει ότι το λαγωνικό πρόσφυσης Panda 4x4 έχει τα κότσια για να χωθεί στην περιπέτεια και αποτελεί μια εξαιρετική εναλλακτική για κυκλοφορία στην πόλη και απόδραση…

με τη ματιά του Τσιγκρή

Οι αμετανόητοι της light περιπέτειας και της αναζήτησης ξεχωριστών διαδρομών δεν έχουν λόγο να μελαγχολήσουν για τα δεινά της εποχής. Το Panda προσφέρει τα πάντα και αν δεν βάλεις σε προτεραιότητα τους αχανείς χώρους, η τετρακίνητη έκδοση σε περιμένει να ζήσεις τα ονειρά σου! Ο Multijet ακούγεται και είναι το μόνο ουσιαστικό σημάδι για γκρίνια μέχρι να συνηθίσεις, ενώ και οι επιδόσεις που δεν είναι στα φόρτε του, ελάχιστα θα απασχολήσουν από την στιγμή που βασιλεύει η ροπή. Ο off χαρακτήρας του καταφέρνει παραπάνω από αυτά που φαντάζεσαι, ενώ στον δρόμο συμπεριφέρεται σαν Panda με bonus πρόσφυση και μια απολαυστική ανάρτηση για τσαμπουκάδες με κρατήρες και πεζοδρόμια. Δεν προκαλεί, δεν καίει, δεν σου ξεζουμίζει την τσέπη με πάγια έξοδα και δείχνει το ιδανικό Panda στην γκάμα, αρκεί να χωνέψεις την αλμυρή τιμή.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πρόσφυση και εκτός δρόμου απόδοση
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Πρακτικότητα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Θόρυβος κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Κοντή τελική σχέση
  • Διακοσμητικές ποτηροθήκες
  • Τιμή
go shopping

Μια και μοναδική έκδοση θα βρείτε στον τιμοκατάλογο της Fiat για το turbodiesel Panda 4x4, που στα € 16.590 (τρεις χιλιάδες ευρώ επιπλέον της αντίστοιχης μπροστοκίνητης έκδοσης) προσφέρει ένα αξιοπρεπές επίπεδο εξοπλισμού που μεταξύ άλλων παρέχει το ABS με Brake Assist, μετωπικούς αερόσακους και οροφής, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα, ηχοσύστημα με MP3 και 6 ηχεία, ρυθμιζόμενο σε ύψος τιμόνι και κάθισμα οδηγού, υπολογιστή ταξιδίου, air condition σύστημα Stop & Start, σύστημα ευστάθειας ESC με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ ELD, τροχοί 15’’ αλουμινίου με ελαστικά M+S, προβολείς ομίχλης και ράγες οροφής. Προαιρετικά μπορεί κανείς να επωφεληθεί τους πλευρικούς αερόσακους, τους ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, το διαιρούμενο και συρόμενο πίσω κάθισμα, τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος, αισθητήρες παρκαρίσματος, συναγερμό, ενώ το πρεστίζ επίσης ανεβάζουν το Bluetooth, η δυνατότητα τοποθέτησης αυτόματου κλιματισμού, η ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή και το σύστημα Navigation και ψυχαγωγίας της TomTom. Στον προαιρετικό εξοπλισμό θα βρείτε επίσης θέση συνοδηγού που αναδιπλώνει σε τραπεζάκι, καθώς και το Low Speed Collision Mitigation (LSCM), σύστημα που μπορεί σε ταχύτητες έως 30 km/h να ανιχνεύσει εμπόδια μπροστά από το αυτοκίνητο ακινητοποιώντας το αυτόματα. Εγκυκλοπαιδικά, η προαιρετική λίστα είναι ιδιαιτέρως πλούσια.

συμπέρασμα

Το νεότερο Panda 4x4 από την μια τιμά τα 30 χρόνια ιστορίας του μοντέλου και από την άλλη προσφέρει ένα ιδανικό πακέτο που συμπυκνώνει όλες τις αρετές της εποχής. Κομψό, φρέσκο, νεανικό και χαριτωμένο και ταυτόχρονα δυναμικό, σκληροτράχηλο και έτοιμο για περιπέτεια. Με πετρελαιοκίνητη καρδιά που κουμπώνει σε συνθήκες αστικής και κυριολεκτικής ζούγκλας, προσφέρει ροπή, απόδοση και οικονομία. Η παραδοσιακά ποιοτική και ευχάριστη συμπεριφορά του Panda αναβαθμίζεται με τη αρωγή της τετρακίνησης, ενώ λάσπες, χιόνια και χωμάτινες διαδρομές όχι μόνο δεν το τρομάζουν αλλά τα αναζητά. Το γεροδεμένο τετρακίνητο Panda ουσιαστικά και κυριολεκτικά παίζει μόνο του στα μίνι, ενώ δύσκολα θα βρεθεί ανταγωνιστής που να ενσωματώνει το πακέτο και σε άλλες «κοντινές» κατηγορίες. Κάπως έτσι δικαιολογεί και την τσιμπημένη τιμή του.

VIDEOS

Fiat Panda 4x4 2013 @ Balocco

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...