Peugeot 107

Το γαλλικό μικρό ποντάρει στο στυλ και την οικονομία

  • -
  • -
Ισχύς68 PS
Ροπή93 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,5 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το μικρό της Peugeot ανανεώθηκε για να υπερασπιστεί την πετυχημένη του εμπορική καριέρα έναντι των ολοκαίνουργιων αντιπάλων, συνεχίζοντας να ποντάρει στο στυλ και την οικονομία.

Σύντομο ιστορικό

Το Μάρτιο του 2002 ο όμιλος PSA ήρθε σε συμφωνία με την Toyota, ιδρύοντας την Toyota Peugeot Citroen Automobile (TPCA). Πρώτο καρπό της γαλλο-ιαπωνικής συνεργασίας αποτελούν τα Toyota Aygo, Peugeot 107 και Citroen C1, τα οποία παράγονται από τις 28 Φεβρουαρίου 2005 στο εργοστάσιο της TPCA στο Kolin της Τσεχίας. Το 107 έχει υποστεί άλλο ένα facelift το 2009.

  PEUGEOT 107 2005  
PEUGEOT-107-2005

  PEUGEOT 107 2009 
PEUGEOT-107-2009

γλυκά
  • Εμφάνιση μέσα-έξω
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Κράτημα
ξινά
  • Τραχύς κινητήρας
  • Χώρος αποσκευών

Την τρίτη του και μάλλον τελευταία ανανέωση υπέστη το Peugeot 107 το 2012, με στόχο κυρίως να αντιπαρέλθει στην κατά μέτωπο επίθεση που κάνει το group Volkswagen στη μικρή κατηγορία. Δεν είναι άλλωστε μυστικό ότι τα up!, Mii και Citigo πατήσανε στην ιδέα των 107, C1 και Aygo, ποντάροντας στον trendy χαρακτήρα και με μοναδικά ουσιαστικά στοιχεία διαφοροποίησης μεταξύ τους την εμφάνιση και την τιμολογιακή πολιτική κάθε φίρμας. Το καλό είναι πως το facelift του μικρού Peugeot δεν περιορίστηκε στην εμφάνιση, αλλά εισχώρησε βαθύτερα, στα μηχανικά μέρη, ωφελώντας σε τελική ανάλυση την τσέπη του ιδιοκτήτη του.

 

Γόμα, μολύβι και μπογιές

Οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση αφορούν κυρίως το εμπρός μέρος, όπου η νέα σχεδίαση στο καπό και το σύμπλεγμα μάσκας-προφυλακτήρα, τα φώτα ημέρας LED και οι καινούργιοι χρωματισμοί, όπως το μοβ Plum της δοκιμής, δίνουν μια νότα φρεσκάδας στο μικρό Peugeot. Εσωτερικά, οι νέες ταπετσαρίες στα καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα συνεχίζουν να συνυπάρχουν με τις ακάλυπτες αλλά βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος πόρτες. Η καμπίνα παραμένει ουσιαστικά απαράλλαχτη, με τα θετικά και τα αρνητικά της. Στα πρώτα σημείωσε τη νεανική σχεδίαση, την ψηλή αλλά βολική θέση οδήγησης και την καλή ορατότητα γύρω-γύρω. Όσο για τα μέτρια σε ποιότητα υλικά, την έλλειψη διακόπτη για το δεξί ηλεκτρικό παράθυρο στην πλευρά του οδηγού, τα πίσω παράθυρα που δεν κατεβαίνουν και το μικρό πορτμπαγκάζ με τη χωρητικότητα των 139 λίτρων και το στενό άνοιγμα, ούτε σε αυτό το facelift διορθώθηκαν. Κατά τα λοιπά, οι χώροι συγκαταλέγονται στα θετικά του 107, αφού τέσσερις ενήλικες χωράνε με αρκετή άνεση. Στα συν και οι επαρκείς θήκες για μικροαντικείμενα.

 

Παιδί της οικονομίας

Το facelift ωφέλησε και τα green χαρακτηριστικά του 107. Ο 12βάλβιδος βενζινοκινητήρας των 998 κ.εκ. εκπέμπει πλέον 99 g CO2/km (από 103) και καίει κατά μέσο όρο, σύμφωνα με την Peugeot, 4,3 lt/100 km (από 4,5), με την ισχύ να παραμένει στους 68 ίππους και τη ροπή στα 93 Nm. Στην πράξη, νιώθεις το 3κύλινδρο μοτέρ να έχει χάσει λίγο από τη ζωντάνια του τις χαμηλές στροφές, αλλά συνολικά συνεχίζει να επιδεικνύει αξιομνημόνευτη ελαστικότητα και δυνατό τράβηγμα, παρά τις 3 τελευταίες σχέσεις (3η, 4η και 5η) που πλέον είναι μακρύτερες. Οι επιδόσεις που δίνει στο βάρους 905 κιλών μίνι είναι πολύ καλές για την κατηγορία και τον κυβισμό, παρά τη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου. Και όλα αυτά, με την πραγματική κατανάλωση να πέφτει εύκολα κάτω από 6 lt/100 km αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας να αποτελούν παρελθόν (μηδενικά, λόγω CO2).

Στην πόλη το γαλλικό μικρό βρίσκεται στο στοιχείο του: ευκολοδήγητο, σβέλτο και πολύ ευέλικτο, χάρη στις μαζεμένες διαστάσεις και το μικρό κύκλο στροφής. Κρίνοντας με απόλυτα κριτήρια, το 107 στέκεται αξιοπρεπώς και στον επαρχιακό ή τον αυτοκινητόδρομο. Πατάει καλά σε δρόμο με στροφές παρά τα στενά ελαστικά του και σε βοηθά να κρατάς εύκολα την ταχύτητα που σου δίνει το νευρικό μοτέρ. Στα συν το καλοζυγισμένο τιμόνι, έστω κι αν δεν διακρίνεται σε πληροφόρηση και τα δυνατά φρένα, παρότι συνεργάζονται με ένα ευαίσθητο ABS. Συγκρίνοντας όμως με τον νιόφερτο ανταγωνισμό και ειδικά με την αντίπαλη τριπλέτα VW up! - Seat Mii - Skoda Citigo, η παρέα των 107 - C1 - Aygo δείχνει πια την ηλικία της, κυρίως σε αίσθηση οδήγησης και άνεση. Η ανάρτηση του 107 μπορεί σε γενικές γραμμές να απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες, ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας όμως θυμάται τις προδιαγραφές του και αναπηδά στους κρατήρες και τα σαμαράκια που τα τελευταία χρόνια έχουν κατακλείσει τους ασυντήρητους ελληνικούς δρόμους….

συμπέρασμα

Το 107 παραμένει ανταγωνιστικό παρά τη μακρά καριέρα του (από το 2005), με την πρόσφατη ανανέωση να έχει φρεσκάρει το παρουσιαστικό του αλλά και να ενισχύει τον έτσι κι αλλιώς οικονομικό-green χαρακτήρα του. Μπορεί να είναι σχεδιασμένο κυρίως για την πόλη, όμως δεν περιορίζεται μόνο εκεί χάρη στο ψυχωμένο μοτέρ και την ασφαλή οδική συμπεριφορά του. Εκτός από πιστός και υπάκουος καθημερινός σύντροφος, παραμένει υπολογίσιμος αντίπαλος απέναντι στον νιόφερτο ανταγωνισμό.

Peugeot 107 2012

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...