Suzuki Splash 1.0

Παιδί της πόλης

  • -
  • -
Ισχύς68 PS
Ροπή90 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,7 sec
Μέση κατανάλωση4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2109 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Κλασσική συνταγή, για την καθημερινή μετακίνηση με την σφραγίδα της Suzuki

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι για επιβάτες
  • Χώροι για μικροαντικείμενα
  • Εξωτερική εμφάνιση
ξινά
  • Μικρός χώρος αποσκευών 
απόψεις

Είχα οδηγήσει παλιότερα το 1.200άρι Splash και είχα μείνει ενθουσιασμένος από το πακέτο επιδόσεις-κράτημα-χώροι επιβατών. Σήμερα, παρά τα χρόνια που έχουν περάσει και την έλευση πολλών νέων ανταγωνιστών, το “μικρομέγαλο” Suzuki (υπάρχει και το μικρότερο Alto) συνεχίζει να αποτελεί μια αξιοπρόσεκτη πρόταση στα αυτοκίνητα πόλης, ακόμη και με τον 1.000άρη κινητήρα. Ο 3κύλινδρος με εξέπληξε ευχάριστα με τη ζωντάνια και την οικονομία του.

Γιάννης Λημναίος

Η Suzuki ανέκαθεν αναλάμβανε να ικανοποιεί το αστικό κοινό με τα μοντέλα της. Η φράση «ιαπωνικό εργαλείο» είναι σταθερή αξία, ανάμεσα στους οδηγούς, που κοιτούν κυρίως την πρακτική και οικονομική πλευρά της μετακίνησης τους. Το Splash βέβαια δεν έμεινε κολλημένο στην απόλυτη χρηστικότητα, όπως ο προκάτοχος του το Wagon R, αλλά αποτελεί μια πολύ πιο ισορροπημένη σχεδιαστικά πρόταση. Με ευρωπαϊκό design και σύγχρονο χαρακτήρα, λειτουργεί σαν δίδυμο αδελφό μοντέλο του Opel Agila, υιοθετώντας αποκλειστικά την σύγχρονη λογική των μοντέλων της Suzuki.

 

Πρακτικό χαμόγελο

Κατά κανόνα με ευχάριστη διάθεση περνά στο μάτι, η ψηλή φιγούρα του Splash. Τα πολυμορφικά στοιχεία στη σχεδίαση κυριαρχούν, αλλά ισορροπούν σωστά με την συνολική εικόνα σαν σχήμα. Σίγουρα δεν διαθέτει ανατρεπτικό design, αλλά σε κάθε περίπτωση το θεωρείς τουλάχιστον χαριτωμένο. Το πίσω μέρος με τα κάθετα μεγάλα φώτα δίνει επιπλέον στοιχεία διαφοροποίησης στην εμφάνιση. Με μήκος σχεδόν 3,8 μέτρων και μεταξόνιο 2,36 μέτρων, το Splash κοιτά σε κάθε περίπτωση το άνω άκρο της κατηγορίας των μοντέλων πόλης.

Στο εσωτερικό ανακαλύπτεις την σύγχρονη άποψη της Suzuki από πλευράς πλαστικών και διακόσμου. Η σχεδίαση του ταχυμέτρου και η τοποθέτηση του στροφόμετρου πάνω στο ταμπλό, δίνουν μια διαφορετική και ευχάριστη διάθεση. Τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά μοιάζουν ανθεκτικά στο χρόνο, ενώ η εργονομία λειτουργεί υπέρ της απροβλημάτιστης καθημερινής μετακίνησης. Στα πιο πρακτικά θέματα, ξεχωρίζει η σωστή θέση οδήγησης, που δίνει καλή εποπτεία στο δρόμο. Οι χώροι για τους πίσω είναι επαρκείς για δύο ενήλικες, με το ελαφρώς υπερυψωμένο πίσω κάθισμα να δημιουργεί διαφορετική θέαση των τεκταινομένων στο δρόμο. Στα θετικά στοιχεία καταγράφονται και οι πολλαπλοί χώροι για μικροαντικείμενα, με τις πολλές θήκες στο ταμπλό, στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα να συμβαδίζουν με το ύφος του μοντέλου. Σε δεύτερο πλάνο μπαίνουν οι αποσκευές για το Splash, το οποίο διαθέτει μόλις 178 lt διαθέσιμο χώρο, ενώ με την αναδίπλωση του πίσω διαιρούμενου (60:40) καθίσματος, η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1050 lt. Εδώ πάντως, ένα συρόμενο πίσω κάθισμα θα έκανε πραγματικά τη διαφορά σε πρακτικότητα.

Ζιζάνιο!

Στη διάθεση μας είχαμε την απόλυτα προσιτή πρόταση της γκάμας του Splash, δηλαδή την βασική έκδοση του 1,0 λίτρου. Με 3 κυλίνδρους, ο τυπικός για το είδος του ατμοσφαιρικός κινητήρας αποδίδει 68 ίππους και 90 Nm ροπής. Εύστροφος και δυνατός, λειτουργεί σωστά μέχρι το όριο περιστροφής του, χωρίς κομπιάσματα και δυστροπίες. Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, εκτελεί σωστά το ρόλο του, αλλά δεν σε εμπνέει να το χαρακτηρίσεις ιδανικό. Επί της ουσίας βολεύεσαι με αυτά που σου προσφέρει το Splash στην καθημερινότητα, με το ζωηρό μοτέρ να μην σε αφήνει εκτεθειμένο. Η ηχομόνωση είναι σε γενικές γραμμές καλή, ακόμα και με το κοντέρ στα 140+ km/h. Το τελευταίο είναι σημαντικό στοιχείο, αφού δημιουργεί τις προϋποθέσεις και για άνετα μικρά ταξίδια, συντροφιά με το Splash. Από πλευράς οικονομίας, σε τυπικό αστικό περιβάλλον κίνησης, μια μέση τιμή κατανάλωσης 6.0+ lt/100km αποτελεί την απαίτηση του Splash σε καύσιμο.

Άρχοντας της πόλης νιώθεις εν κινήσει με το Splash. Το θετικό τέμπο του κινητήρα, το γρήγορο και με καλή επαναφορά τιμόνι και ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας, λένε «ναι» στην ευχάριστη καθημερινότητα. Οι τιμές των 0-100 km/h σε 14,7’’ και τα 160 km/h δείχνουν ρεαλιστικές σε επίπεδο αίσθησης, στην συναναστροφή μαζί του. Δεν δείχνει εκτεθειμένο στο ψηλό του «μπόι» το μικρό Suzuki, το οποίο παίρνει περιορισμένες κλήσεις και δείχνει ενδιαφέρον στο δρόμο. Όσο περισσότερο «ζεις» μαζί του, τόσο περισσότερο εκτιμάς την ασφαλή οδική του συμπεριφορά και την φιλική του διάθεση στο δρόμο. Η εμπιστοσύνη που σου εμπνέει, βοηθά και στον ανοιχτό δρόμο, αφού και εκεί το Splash ικανοποιεί, χωρίς να αποτελεί λύση ανάγκης. 

συμπέρασμα

Ευχάριστη σχεδίαση και πρακτικός χαρακτήρας, για ένα μοντέλο με αστικό προσανατολισμό. Ιδανικό για την καθημερινότητα της πόλης, με πρακτικά γονίδια και ένα χιλιάρι μοτέρ που δεν αγχώνει τον οδηγό, το Splash έχει να αντιμετωπίσει το νέο κύμα των μοντέλων πόλης. Με τη σφραγίδα του ονόματος Suzuki, στην αξιοπιστία και την παράδοση των μικρών μοντέλων πόλης και την χαριτωμένη του εμφάνιση τραβά το ενδιαφέρον και ρίχνεται με τόλμη στη σκληρή μάχη του ανταγωνισμού.

Suzuki Splash Facelift

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...