Hyundai i20 1.1 CRDi

Με σούπερ τρικύλινδρο turbodiesel για βραβείο!

  • -
  • -
Ισχύς75 PS
Ροπή180 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h15,9 sec
Μέση κατανάλωση3,6 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ανανέωση που δρομολογήθηκε με πρότυπο το νέο i30 και ένας μικρός diesel που «καταργεί» τα τέλη κυκλοφορίας και… "τραβάει" σαν βενζινοκινητήρας!

γλυκά
  • Κομψές σχεδιαστικές γραμμές
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εύρος λειτουργίας κινητήρα
  • Ελαστικότητα μοτέρ
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Εσωτερικό χωρίς πολλές αλλαγές
απόψεις

Αυτό που με εντυπωσίασε στο 1.100άρι i20 είναι πως, ενώ στα χαρτιά δεν διαπρέπει σε επιδόσεις, στην πράξη κινείται από σβέλτα έως ταχύτατα. Δεν χρειάζεται να το ξεζουμίζεις, αρκεί να εκμεταλλευτείς την ελαστικότητα και την προθυμία του μοτέρ να ανεβάζει στροφές και το καλό κιβώτιο. Πραγματικά, ποτέ δεν ένιωσα να λείπει δύναμη κάτω από το δεξί μου πόδι, ενώ παράλληλα ο δείκτης καυσίμου έδειχνε συνεχώς κολλημένος ψηλά, αρνούμενος πεισματικά να πέσει γραμμή. Κατά την άποψή μου, ο 1.1 CRDi είναι ο καλύτερος μικρός Diesel στην πιάτσα, αυτή τη στιγμή.

Γιάννης Λημναίος

Το Getz ήταν η αρχή της Hyundai στην πιάτσα των supermini, με την παρουσία στην κλάση να είναι μάλλον τυπική. Το άλμα ήρθε το 2008 με αντικαταστάτη νέας ονομασίας και καθολικά ευρωπαϊκής προσέγγισης. Το i20 ήταν τόσο κοντά στον επίκαιρο ανταγωνισμό της εποχής, όσο κοντά και οι τιμές του και αυτό δεν λειτούργησε υπέρ του, ασχέτως αν παρέμενε καλοεξοπλισμένο και πιστό στον όρο value for money. Η επόμενη γεύση από i20 ήρθε μέσα στο 2012 και το facelift άγγιξε το supermini της Hyundai, με λογική i30. Με αρκετές βελτιώσεις ουσίας και με έναν νέο κινητήρα diesel που διαπρέπει σε πλεονεκτήματα.


Τρεις και
diesel

Κάτω από το καπό του Hyundai i20 της δοκιμής μας "ψιθυρίζει" ο τρικύλινδρος diesel, σκοπό χωρίς στεντόρεια φωνή είναι η αλήθεια. Είτε είσαι έξω από το αυτοκίνητο είτε κλειστείς στο φιλόξενο σαλόνι του, θα βαθμολογήσεις με άριστα για τα δεδομένα της εποχής το πρώτο τεστ αξιολόγησης του κινητήρα. Ήσυχος και ραφιναρισμένος ο 1.1 CRDi και με λειτουργία που δεν προδίδει τον χαρακτηριστικό για diesel κραδασμό παρά μόνο μια υποψία στο ρελαντί, κάνει τα μοτέρ του ανταγωνισμού να κοκκινίζουν από ντροπή. Μπορεί σε απόλυτες τιμές ιπποδύναμης και ροπής να ισορροπεί μεταξύ μέσου όρου και κάτω, όμως στην πράξη ελάχιστα θα σε ενοχλήσουν τα ξερά νούμερα απόδοσης και επιδόσεων. Τα 180 Nm προσφέρονται από τις 1.750 rpm και οι 75 ίπποι στις 4.000 rpm, όμως ανεβάζει σαν βενζινοκινητήρας ακόμα και όταν η βελόνα στο στροφόμετρο ξεπερνά τις 4.500 rpm. Με λίγα λόγια ξεχνάς ότι οδηγείς πετρελαιοκίνητο και ανεβάζεις στροφές χωρίς να νιώθεις ένα χέρι να σε σπρώχνει στο κούτελο σαν να σου λέει …«φτάνει μεγάλε»! Το εύρος απόδοσης συναγωνίζεται την λειτουργία βενζινοκινητήρα και οφείλεται εν μέρει στην τρικύλινδρη φιλοσοφία που ζει για να ανεβάζει στροφές.
Σε αντίθεση λοιπόν με οτιδήποτε κυκλοφορεί σε ανταγωνιστικές προτάσεις της αγοράς, το i20 ξεκινά με ένα σημαντικό αβαντάζ τις εντυπώσεις. Σίγουρα οι επιδόσεις σε απόλυτα νούμερα (0-100 km/h σε 15,9’’) δεν είναι κολακευτικές, όμως αν δεν κατέχεις την θεωρητική γνώση των προδιαγραφών του ελάχιστα θα σε απασχολήσει στα καθημερινά πηγαινέλα από την μια στην άλλη άκρη της πόλης. Η ροπή και οι πυκνές σχέσεις στο εξαιρετικό 6άρι κιβώτιο είναι συνδυασμός που κολακεύουν τις ρεπρίζ και καμουφλάρουν επιτυχώς την «αδυναμία» των αριθμών ώστε το supermini της Hyundai να κινείται σβέλτα σε κάθε περίπτωση. Ακόμα και στον ανοιχτό δρόμο διατηρεί με ευκολία τα χιλιόμετρα στο κοντέρ προσφέροντας ταυτόχρονα ήσυχες στιγμές στο επιβατικό κοινό. Ταξιδεύει ευχάριστα με 140-150 km/h διατηρώντας την κατανάλωση κάτω από τα 7 lt/100 km, ενώ με προσεχτικό δεξί πόδι καταγράφονται στο trip computer ακόμα και 4,5 lt/100 km. Η μέση δοκιμής πάντως δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα, ενώ ένα ακόμα καλό νέο προκύπτει από τους ρύπους CO2 που με 99 gr/km (και χωρίς start&stop) μπαίνει στο κίνημα δεν πληρώνω τέλη κυκλοφορίας! Φανταστείτε επίσης ότι στην έκδοση Blue Drive με σύστημα Stop & Go, οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 84 g/km!

 

Από την Πόλη έρχομαι…

Σχεδιασμένο μεν στην Γερμανία και με Κορεάτικη υπηκοότητα, αλλά κατασκευασμένο δίπλα μας, στο Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (εργοστάσιο κοντά στην Κωνσταντινούπολη), το i20 επιλέγει πετυχημένα χνάρια για να εδραιωθεί στην κατηγορία. Μπορεί οι καλές εντυπώσεις από τον κινητήρα να φωτογραφίζουν την εξέλιξη και ανησυχία σε θέματα απόδοσης και τεχνολογίας, το νέο i20 όμως δεν ξέχασε να βγει αμακιγιάριστο στα φώτα της δημοσιότητας. Τα χαρακτηριστικά του έχουν γλυκάνει προσεγγίζοντας φυσιογνωμικά το νέο i30, κερδίζοντας καμπύλες, δυναμικό μούτρο με φώτα ημέρας LED και λεπτομέρειες στο αμάξωμα που ανεβάζουν το βαθμό γοητείας.

Λιγότερο εντυπωσιακές είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό. Τα υλικά έχουν βελτιωθεί ελαφρώς χωρίς να ξεφεύγουν από την λογική του σκληρού πλαστικού, όμως εκτός από την προσεγμένη συναρμολόγηση δείχνουν ότι δεν θα τα επηρεάσει ο χρόνος. Νέος είναι και ο πίνακας οργάνων που στις πλούσιες εκδόσεις περιλαμβάνει, εκτός από τα γνωστά και ευκρινή αναλογικά όργανα (ταχύμετρο-στροφόμετρο),  ψηφιακές ενδείξεις για θερμοκρασία και βενζίνη και οθόνη πληροφοριών σε μπλε φωτισμό. Φυσικά παραδοσιακή δύναμη παραμένει εκτός της εργονομίας και ο εξοπλισμός που από την βάση των εκδόσεων ικανοποιεί, ενώ στις πλουσιότερες συναντάς σύγχρονες πολυτέλειες όπως σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί, κάμερα οπισθοπορείας ενσωματωμένη στον εσωτερικό καθρέφτη και άλλα πολλά. Χωροταξικά διατήρησε την καλή εικόνα για τέσσερις ενήλικες, χωρίς να απορρίπτει και το ενδεχόμενο πέμπτου, όπως και το γενναιόδωρο πορτμπαγκάζ των 295 λίτρων.
Στον δρόμο το νέο i20 επιμένει στην λογική της φιλικότητας και της ουσίας και λιγότερο προσπαθεί να εντυπωσιάσει και να επιβληθεί στα πρωτοκλασάτα ονόματα της πιάτσας. Η ανάρτηση, αν και δείχνει πιο σφιχτή από τα προ-facelift μοντέλα, παραμένει το ίδιο άνετη, ενώ την ίδια στιγμή καταφέρνει και έχει περισσότερο μεστή αίσθηση και ποιοτικότερη λειτουργία. Σαφώς και δεν ισοπεδώνει τις ανωμαλίες αλλά τις ακολουθεί κάτι που γίνεται αισθητό στους επιβάτες, όμως δεν χάνει την ουσία που είναι η αποτελεσματικότητα χωρίς ακραίες αντιδράσεις. Άλλωστε ακόμα και αν το παρακάνεις θα σε προστατέψει το στάνταρ ESP…

συμπέρασμα

Το νέο i20 δείχνει ικανό να επαναδιαπραγματευτεί την θέση του στην κλάση των supermini χάρις την συνολική του αρτιότητα. Χαριτωμένη αισθητική εικόνα, πληρέστατο σαλόνι σε χώρους, ποιότητα και εξοπλισμό και φιλική συμπεριφορά είναι η μια όψη του νομίσματος. Τα ακόμα καλύτερα νέα προκύπτουν από το μικρό θαύμα της Hyundai, τον τρικύλινδρο turbodiesel των 1.1 λίτρων που βγάζει κυριολεκτικά την γλώσσα στους λίγο έως πολύ μεγαλύτερους τετρακύλινδρους της πιάτσας. Οικονομία, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ποιοτική απόδοση και ας μην διαπρέπει σε απόλυτα νούμερα επιδόσεων, ο 1.1 CRDi μπορεί να απογειώσει το i20 σε επίπεδο πωλήσεων, με βάση την τιμή και το συνολικό επίπεδο προσφοράς, ενώ το επιπλέον κερασάκι από την Hyundai είναι η 5ετής εγγύηση.       

Hyundai i20-2012

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...