Toyota Verso S 1.33

Eνδιαφέρουσα supermini άποψη σε ρόλο κουβαλητή για την οικογένεια ή για δραστήριους ιδιοκτήτες.

  • -
  • -
Ισχύς99 PS
Ροπή125 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,3 sec
Μέση κατανάλωση5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2127 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Κόμπακτ MPV με οικογενειακό προσανατολισμό και σεβασμό στην τσέπη του ιδιοκτήτη/χρήστη.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Χώροι
  • Ευελιξία
  • Φιλικότητα
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
ξυνά
  • Έλλειψη εκρηκτικότητας (ιδίως φορτωμένο)
  • Θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες
  • Εικόνα πλαστικών καμπίνας
απόψεις

Η Toyota δεν είναι νέα στο κουρμπέτι των μικρών πολυμορφικών. Δεν ξέρω αν θυμάσαι το Yaris Verso, εκείνο το ψηλό Yaris 1ης γενιάς με τα περίεργα φουσκώματα που ήταν ουσιαστικά ένας εκ των δημιουργών της κατηγορίας. Και ξαφνικά, η πρακτικότερη 2η γενιά Yaris το κατήργησε, αφήνοντας την κατηγορία στη λεία του ανταγωνισμού. Η επιστροφή της Toyota δεν μπορώ να πω πως με ενθουσίασε. ΟΚ, το Verso S είναι ένα καλό κι ευρύχωρο μικρό αυτοκίνητο, αλλά ο ανταγωνισμός (βλέπε 500L, B-MAX, Meriva) δεν υστερεί σε πρακτικότητα ενώ είναι μια κλάση πάνω σε εικόνα.

Γιάννης Λημναίος

Οι mainstream προτάσεις στο σύνολο της γκάμας Toyota δεν λείπουν, πόσο μάλιστα στην μικρή κατηγορία όπου τα Yaris και σταδιακά το iQ τείνουν να γίνουν θεσμός. Από εκεί όμως και μέχρι το Auris, που επίσης διατηρεί στενή την σχέση του με την κορυφή της κλάσης, μεσολαβούσε ένα κενό που η Toyota με συνοπτικές διαδικασίες φρόντισε να το καλύψει. Αρχικά με το Urban Cruiser, για ποιο μποέμικη SUV διάθεση, και πρόσφατα με το Verso-S ώστε να εκπληρώσει τις σύγχρονες ανάγκες μια νεοσύστατης αστικής οικογένειας. Κόμπακτ πρόταση δομημένη σε ραχοκοκαλιά Yaris και το Verso-S πλευρίζει απαλά στα MPV και έχει κάθε λόγο να ελπίζει σε όσους αναζητούν Yaris, αλλά ψάχνουν το κάτι παραπάνω σε χώρους και ευκολίες. 

 

Λύνει τα χέρια

Ουσιαστικά έρχεται να καλύψει όλες τις ανάγκες του σύγχρονου δραστήριου οικογενειάρχη που κατά βάση ζει και κινείται στην πόλη. Αναζητά την ευκολία οδήγησης, τη ευελιξία και φυσικά επιδιώκει το μέγιστο των χώρων που μπορεί να εκμεταλλευτεί από ένα αυτοκίνητο τεσσάρων μέτρων. Και εννοείται ότι θέλει να επικροτεί το γούστο του κάθε φορά που το αντικρίζει στα μάτια του. Το Verso-S είναι πλασμένο ακριβώς σε αυτά τα πρότυπα. Με μήκος λίγο κάτω από τα τέσσερα μέτρα (3.990 mm), πλάτος 1.695mm και ύψος 1.595mm το κόμπακτ MPV της Toyota προσφέρει συγκρατημένο δυναμισμό στην σχεδίαση, όσο ακριβώς χρειάζεται για να σαγηνέψει το κοινό του. Στόχος άλλωστε είναι κυρίως η ουσία, η λειτουργικότητα και η πρακτικότητα που προσφέρει η φιλοσοφία της κατασκευής. Παρόλα αυτά το παιχνίδι των σχεδιαστών με τα φωτιστικά σώματα και τα νεύρα σε καπό και προφυλακτήρα τονίζουν την πονηριά που κρύβει το Verso-S. Το ενός όγκου αμάξωμα με τους ακροβολισμένους τροχούς, δημιουργεί προϋποθέσεις για έξυπνη εκμετάλλευση χώρων και συνολικά το μίνι MPV της Toyota δεν αφήνει περιθώρια για αμφισβήτηση. Τα 2.550 mm μεταξονίου εξασφαλίζουν χωροταξικά μια ευρύχωρη καμπίνα εμπνευσμένη με λειτουργικές και πρακτικές πολυμορφικές λύσεις. Στο νοικοκυρεμένο και σύγχρονο ταμπλό η πληροφόρηση και η εργονομία σε κάνει να αισθάνεσαι σπίτι σου, ενώ το ποιοτικό αποτέλεσμα είναι πειστικό τόσο για την διατήρησή του στον χρόνο όσο και για την φινέτσα που αναζητά κανείς από το αυτοκίνητο που επιλέγει να ζήσει μαζί του. Μπορεί τα πλαστικά να είναι σκληρά, όμως είναι σωστά φινιρισμένα δημιουργώντας μια σύγχρονη εικόνα που υποστηρίζεται από την γενικότερη σχεδίαση. Πλήθος αποθηκευτικών χώρων θα βολέψουν τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας, ενώ κρυφές εσοχές και έξτρα αποθηκευτικό χώρο θα βρείτε και στο πάτωμα του πορτ μπαγκάζ. Η καμπίνα εξασφαλίζει μεγάλους και άνετους χώρους για πέντε επιβάτες και φυσικά εκπληρώνει τα δεδομένα της κατηγορίας τόσο στις επιβατικές του ανέσεις όσο και στον διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές. Τα 429 λίτρα είναι εξαιρετικά για τις καθημερινές ανάγκες, ενώ αρκεί μια κίνηση από τον χώρο αποσκευών για την πλήρη αναδίπλωση και βύθιση της δεύτερης σειράς ώστε να κερδίσετε ένα απόλυτα επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.388 λίτρων. Η ενδελεχής προσοχή σε θέματα εξοπλισμού και ασφαλείας είναι δεδομένη κάτι που υποστηρίζουν τα 5 αστέρια που κατέχει στα crash test του EuroNCAP, ενώ σε επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων τα στάνταρ VSC (σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς) και οι 7 αερόσακοι. Άλλωστε ο συνολικός εξοπλισμός κρίνεται αξιοπρεπής και σύγχρονος.

 

Χαρακτήρας Yaris

Ο γνωστός 1.33 dual VVT-i κινητήρας, αναλαμβάνει έργο στο μίνι MPV της Toyota, o οποίος συνδυάζεται με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο αλλά όχι με το σύστημα Start & Stop. Παρόλα αυτά διατηρεί φυσικά τις προδιαγραφές Euro5 και αποδίδει 99 ίππους στις 6.200 σ.α.λ., καθώς και 127 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ.. Σύμφωνα με την Toyota, το ελαφρύ αμάξωμα των 1.070 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε χρόνο 13,3’’, πετυχαίνοντας και τελική ταχύτητα 170 km/h. Η μέση κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με την εταιρεία κυμαίνεται στα 5,5 l/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 127 g/km. Στην πράξη η σωστή κλιμάκωση στο 6άρι κιβώτιο εξυπηρετεί τις επιδόσεις και την κατανάλωση. Ο άμεσος σε απόκριση κινητήρας προσφέρει δύναμη σε όλο το εύρος στροφών, τόσο στις χαμηλομεσαίες όσο και πλησιάζοντας προς τα κόκκινα, και ξεχωρίζει για την πολιτισμένη ποιότητα λειτουργίας και την ησυχία του, όσο η ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 140km/h . Το Verso S μπορεί να ταξιδεύει εύκολα και ευχάριστα με το κοντέρ στα 140-150 km/h, ενώ στις παρατεταμένες ευθείες της εθνικής με λίγη υπομονή θα δει και θα διατηρήσει τα χιλιόμετρα τελικής του, με τίμημα το επίπεδο θορύβου που αυξάνεται (λόγο της τετράγωνης σχεδίασης).

Οι εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης δύσκολα επιβεβαιώνονται σε συνθήκες γρήγορου ταξιδίου ή στην καθημερινότητα. Παρόλα αυτά το Verso S κρίνεται οικονομικό με την μέση κατανάλωση να σταθεροποιείται με ευκολία στα 7 lt/100 km χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, ενώ στα άκρα του μπορεί κανείς να δει από 6 ως 10 λίτρα, με ελαφρύ και βαρύ πόδι αντίστοιχα. Το Verso-S, σε γενικές γραμμές ικανοποιεί με την οδική του συμπεριφορά. Σίγουρα δεν θα το επιλέξει ο φανατικός της οδήγησης, όμως διατηρεί μια ισορροπία και ευκολία στους χειρισμούς που αβίαστα το κατατάσσει κανείς στα ευχάριστα, φιλικά και αποτελεσματικά αυτοκίνητα. Πίσω από το τιμόνι απολαμβάνεις αμφιθεατρική θέση οδήγησης με εξαιρετική ορατότητα γύρω γύρω και ευκολία χειρισμών. Η φιλικότητά του είναι εξασφαλισμένη ενώ ακόμα και σε σβέλτο ρυθμό ακολουθεί με συνέπεια στον βαθμό που του επιτρέπει η φιλοσοφία κατασκευής του. Η αρχιτεκτονική της ανάρτηση δεν περιλαμβάνει κάτι εξωτικό(γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), όμως η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής συνολικά στο αμάξωμα περιορίζει το βάρος και αυξάνει τη στρεπτική ακαμψία. Οι πλευρικές κλίσεις είναι περιορισμένες για να αλλοιώσουν την ομοιογένεια, και συνολικά εμφανίζει εξαιρετική σταθερότητα σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου και φιλότιμη διάθεση στο ορεινό στροφιλίκι. Η τυπικά ευχάριστη και σίγουρη συμπεριφορά και ο ευκολοδήγητος χαρακτήρας της Toyota, έχει περάσει στο Verso-S και ταιριάζει απόλυτα στο κοινό για το οποίο απευθύνεται. Η φιλικότητά του είναι εξασφαλισμένη ενώ ακόμα και σε σβέλτο ρυθμό ακολουθεί με συνέπεια στον βαθμό που του επιτρέπει η φιλοσοφία κατασκευής του και συνολικά πείθει για σβέλτες και ασφαλείς μετακινήσεις.

συμπέρασμα

Αποτελεί την άλλη άποψη της Toyota στην υπόθεση supermini και μια ενδιαφέρουσα πρόταση για την νεοσύστατη αστική οικογένεια και σίγουρα δεν απέχει από τον νεανικό χαρακτήρα. Με μικρό αλλά αποδοτικό κινητήρα που σέβεται την τσέπη του ιδιοκτήτη, σύγχρονη συμπεριφορά και λειτουργική καμπίνα δείχνει το δρόμο σε ανθρώπους δραστήριους και όσους αναζητούν έξτρα χώρους χωρίς να ξεφύγουν σε διαστάσεις. Η ουσία είναι ότι το νέο πολυμορφικό supermini της Ιαπωνικής εταιρίας διευρύνει την γκάμα της στην κλάση Β και συντάσσεται απέναντι στον κυριότερο ανταγωνιστή που ακούει στο όνομα Honda Jazz, αλλά και στον καταιγισμό νέων ελεύσεων.

Toyota Verso-S

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...