Toyota Yaris 1.4 D-4D Diesel

Βέλος οικονομίας

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Μέση κατανάλωση3,8 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Σύγχρονο εργαλείο με την σφραγίδα ξενοιασιάς της Toyota και υποσχέσεις για μακροχρόνια diesel-οικονομική συμβίωση.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Λειτουργία Κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Τιμή
απόψεις

Οδήγησα το πετρελαιοκίνητο Yaris με τροχούς 16 ιντσών στη διαδρομή της ανάβασης Ριτσώνας και το ευχαριστήθηκα. Ο D-4D ξεδίπλωνε την πλούσια ροπή του επιταχύνοντας με νεύρο το Toyota, ενώ η ανάρτηση, σε συνδυασμό με τις ζάντες 16’’ έδινε καλύτερο πάτημα στο σφικτό στροφιλίκι. Ακόμη και το τιμόνι με εντυπωσίασε με την ακρίβειά του και την αίσθησή του. Αν λοιπόν σκοπεύεις να αγοράσεις Yaris diesel και θέλεις να απολαμβάνεις οδήγηση, σου συστήνω ανεπιφύλακτα την πλούσια έκδοση με τις 16άρες.

Γιάννης Λημναίος

Όπλο της σημερινής εποχής το νέο Yaris, δίνει λύσεις σε πολλά ερωτήματα για το μέσο οδηγό. Η νέα γενιά δείχνει πιο ευρωπαϊκή από ποτέ και μεταφέρει στο σήμερα, τη λογική της Toyota, με έναν λιγότερο βαρετό τρόπο σε σχέση με τα τελευταία χρόνια. Με τα σύγχρονα οικονομικά δεδομένα, όλοι έχουν προσγειωθεί, οπότε προκύπτουν συναισθήματα ανάλογα με αυτά του 1999 στην πρώτη φουρνιά Yaris. Μιλάμε για εκείνο το «ψυχωμένο» χιλιάρι, που φιγουράρει «καλοταϊσμένο» με χιλιόμετρα σε παλαβές τιμές στα μεταχειρισμένα και δύσκολα αποχωρίζονται οι «χιλιομετροφάγοι» οδηγοί.

Καλή προετοιμασία

Δεν είναι η επίτομη της σχεδίασης στα supermini, αλλά κάθεται σωστά στο μάτι το νέο Yaris. Με μπόλικες διαστάσεις, ισορροπία και αέρα Ευρώπης, προσπερνάς αλλά δεν δυσανασχετείς σε καμία περίπτωση. Η νέα πλατφόρμα του, με αυξημένο μεταξόνιο, έφερε σίγουρα καλύτερη εκμετάλλευση χώρων, στοιχείο που μπαίνει αναμφίβολα στη λίστα με τα θετικά. Ο χώρος αποσκευών των 286 lt συμπληρώνει τη θετική εικόνα και ενισχύει τα πιστεύω των παραδοσιακών πελατών της Toyota.

Αν έχεις βρεθεί στο εσωτερικό του προηγούμενο Yaris, το πιο κλασσικό σχεδιαστικό αποτύπωμα του νέου, στις περισσότερες των περιπτώσεων φέρνει χαμόγελα στο πρόσωπο. Τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, χάνουν σε αίσθηση απτής ποιότητας σε σχέση με γερμανικά στρατόπεδα, μεταφέρουν όμως ένα άρωμα σιγουριάς για το πέρασμα του χρόνου και το επερχόμενο μαρτύριο από το ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων. Λιτές γραμμές, σωστή εργονομία, ξεκούραστες ενδείξεις, σχεδίαση που δεν συνεπαίρνει τη φαντασία και λίγα στοιχεία εντυπωσιασμού. Η πρακτικότητα κυριαρχεί, η ευχρηστία προέχει και το σύστημα Touch&Go (όχι σε όλες τις εκδόσεις) με την οθόνη αφής 6,1’’ είναι καλοδεχούμενο και προσφέρει τη «φρεσκάδα» τεχνολογίας που απαιτεί η εποχή.

 

Αθλητικό πνεύμα

«Έναν τέτοιο diesel θέλουμε για κάθε supermini», είναι μια κρυφή ευχή που προκύπτει με αυτό το Yaris. Δεν αστειεύεται ο 1400άρης D-4D που ακολουθεί το μοντέρνο σενάριο της οικονομίας καυσίμου, χωρίς να κάνει εκπτώσεις σε επιδόσεις και ποιότητα λειτουργίας. Ποιοτική λειτουργία diesel, με σωστά επίπεδα θορύβου και ένα σχετικά ευρύ ωφέλιμο φάσμα στροφών, κάνουν τους 90 ίππους και τα 205 Nm να επαρκούν. Θετικό το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, δίνει ενδιαφέρον στην καθημερινή μετακίνηση και εξασφαλίζει ήσυχο και οικονομικό ταξίδι. Ιδανικός για τα μέτρα του Yaris και κάτι παραπάνω ο κινητήρας, στέκεται ισάξια απέναντι στο 1.33 βενζίνης και βάζει δεύτερες σκέψεις για το «εναλλακτικό» Yaris Hybrid. Η μέση κατανάλωση στα χαρτιά είναι 3,9 lt/100km, στην πράξη με 5,5-6,0 lt/100km κινείσαι χωρίς το μαστίγιο της οικονομικής οδήγησης.

Στο δρόμο το νέο Yaris χωρίς να χρησιμοποιεί ρηξικέλευθες λύσεις στα μηχανικά μέρη, ξεδιπλώνει ένα ομοιογενές και  ισορροπημένο οδηγικό προφίλ. Ο κινητήρας και η καλορυθμισμένη ανάρτηση είναι δύο από τα βασικά συστατικά της  επιτυχίας του στο δρόμο. Ευέλικτο, μπορεί να μην διαθέτει την κορυφαία ποιότητα κύλισης στην κατηγορία, αλλά ικανοποιεί, χωρίς περιττές κλίσεις και άλλους συμβιβασμούς. Σωστά είναι και τα ερεθίσματα από το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο σιγοντάρει ακόμα και σε πιο σπορ «τέμπο», υποστηριζόμενο από το στιβαρό πλαίσιο και τα φρένα. Επιπλέον, το στάνταρ σύστημα ευστάθειας ESP δρα αποτελεσματικά και ουσιαστικά στις «ατασθαλίες» του οδηγού.

συμπέρασμα
Δύσκολο να αντισταθείς στο πακέτο του diesel Yaris, ειδικά στις μέρες μας, που η αγορά καινούργιου αυτοκινήτου αποτελεί σοβαρή επένδυση, με μακροχρόνιες βλέψεις. Δυνατό και ήσυχο για τα δεδομένα των diesel, προσφέρει ουσία χωρίς να δείχνει ξεπερασμένο και βαρετό. Δεν μετατρέπει την βενζινοκίνητη έκδοση σε φτωχό συγγενή, αποτελεί όμως καταφύγιο για όποιον κάνει σε ετήσια βάση μπόλικα χιλιόμετρα. Η τσιμπημένη τιμή βάζει κάποιους περιορισμούς, αλλά οι προσφορές που παίζουν κατά καιρούς και μια εγκράτεια στον επιπλέον εξοπλισμό των πλούσιων εκδόσεων -που λάμπει αλλά δεν είναι στην καθημερινότητα χρυσός- μπορεί να σε φέρει πίσω από το τιμόνι του.

Νέο Toyota Yaris

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...