Peugeot 208 1.2 VTi

Στον 3κύλινδρο λέμε… Ναι!

  • -
  • -
Ισχύς82 PS
Ροπή118 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,2 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2104 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ο 3κύλινδρος 1200άρης κινητήρας ενισχύει τα ταλέντα του νέου 208

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρυχωρία
  • Ευελιξία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
ξινά
  • Θόρυβος ανάρτησης
  • Θέση οδήγησης

Δεν λείπει η γοητεία από το νέο Peugeot 208. Δημιουργικό στυλ και compact διαστάσεις δημιουργούν ένα ποθητό στο βλέμμα supermini. Ανάμεσα στην πληθώρα επιλογών, το λανσάρισμα του 208 έφερε και δύο νέους κινητήρες βενζίνης για την Peugeot 1,0 και 1,2 λίτρων. Έχοντας δοκιμάσει τον αρχικά διαθέσιμο 14άρι βενζίνης και το αντίστοιχο diesel με βασικό προσανατολισμό στην οικονομία, ήρθε η ώρα και για το νέο της παρέας, τον 3κύλινδρο 1200άρη των 82 ίππων.

Σχεδιαστική επιτυχία

Φωνάζει σαν σύγχρονο Peugeot στο μάτι το νέο 208 το οποίο έχει χάσει πόντους και κιλά με το πιο «πληθωρικό» απερχόμενο 207. Αρέσει, δένει αρμονικά τις καμπύλες μα τα σύγχρονα στοιχεία σχεδίασης και το σημαντικότερο φωνάζει ότι πρόκειται για φρέσκο σχήμα. Το πίσω μέρος ακολουθεί την λογική της σχεδίασης, αποτελώντας.

Νέα ήθη προσφέρει η σχεδίαση στο εσωτερικό του 208. Ο ψηλά τοποθετημένος πίνακας οργάνων δυσχεραίνει τους πολύ ψηλούς ή κοντούς οδηγούς, αλλά αν αποφασίσεις να συνηθίσεις το νέο περιβάλλον εν τέλει τα καταφέρνεις ευκολότερα από ότι νομίζεις. Το μικρό τιμόνι αποτελεί άλλο ένα νέο στοιχείο, που ενδυναμώνει εν μέρει τις σπορτιφ ανησυχίες. Όσον αφορά την ποιότητα των πλαστικών, το εσωτερικό του 208 δεν αγγίζει κορυφή και ίσως προβληματίσει το απαιτητικό κοινό της κατηγορίας. Το σύστημα πολυμέσων SMΕG με την οθόνη αφής, βάζει την νέα τεχνολογία στο σαλόνι του γαλλικού μοντέλου, ενημερώνει για τις ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου και του ηχοσυστήματος και κεντρίζει το ενδιαφέρον σε πρώτη ματιά. Επίσης εκεί φιλοξενείται και το προαιρετικό εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης. Μεγάλος ο χώρος αποσκευών με 311 lt, ο οποίος με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος φτάνει τα 1.152 lt.

­­­

Ζήτω η νέα γενιά!

Ενδεικτικά όσον αφορά το ποιόν του ολοκαίνουργιου μοτέρ έχουμε: Σε σύγκριση με έναν 4-κύλινδρο κινητήρα ίδιας ισχύος, το βάρος του 3-κύλινδρου 1.2 VTi είναι μικρότερο κατά 21 kg, ενώ η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί σύμφωνα με τα εργοστασιακά στοιχεία κατά 25%. Η κυλινδροκεφαλή, από ελαφρύ κράμα αλουμινίου, έχει 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, έμμεσο ψεκασμό πολλαπλών σημείων, συνεχώς μεταβλητό χρονισμό στην εισαγωγή και στην εξαγωγή. Επιπλέον, ο νέος κινητήρας χαρακτηρίζεται από τα λίγα τμήματα που τον απαρτίζουν, μέσω μιας ειδικής διαδικασίας κατεργασίας που χρησιμοποιείται στην κυλινδροκεφαλή. Για τη γρήγορη άνοδο της θερμοκρασίας, που σημαίνει μειωμένες εκπομπές CO2, η ψύξη είναι τύπου <<Split Cooling>>. Κατά την εκκίνηση, η κυλινδροκεφαλή και το μπλοκ κινητήρα λειτουργούν σε διαφορετικά κυκλώματα για μεγαλύτερη αύξηση της θερμοκρασίας του τελευταίου. Επίσης διαθέτει άξονα ζυγοστάθμισης και ιμάντα χρονισμού εμβαπτιζόμενο σε λάδι, που συμβάλλει στην αθόρυβη λειτουργία.  Η διάρκεια συντήρησης του τελευταίου παραμένει ίση με τη διάρκεια ζωής του οχήματος.

Αποκάλυψη στο δρόμο, σίγουρα ναι, όσον αφορά την πολιτισμένη και αποτελεσματική λειτουργία του κινητήρα. Οι 82 ίπποι επαρκούν, το κιβώτιο συνεργάζεται και αναζητάς τον τρίτο παράγονται της απόλυτης επιτυχίας, την κατανάλωση δηλαδή. Τα εργοστασιακά νούμερα των 4,5 lt/100km και 104 gr/km CO2 μπορεί να είναι ανάλογα της εποχής. Στην πράξη η κατανάλωση φλερτάρει με τα 7,0+ lt/100km νούμερο που θα μπορούσε να είναι ελαφρώς καλύτερο. Βέβαια, οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, βάζοντας ουσιαστικά το 14άρι μοτέρ βενζίνης στο περιθώριο.

Ευκολοδήγητο, με ανάλαφρο πάτημα και ευχάριστο χαρακτήρα το 208 στέλνει το σωστό μήνυμα στο δρόμο. Μπορεί αρχικά να διχάζεσαι από τη θέση οδήγησης και το μέγεθος του τιμονιού. Αν βολευτείς πίσω από το τιμόνι, εύκολα συνηθίζεις, ψάχνοντας μόνο λίγη πλευρική στήριξη από το κάθισμα. Τα φρένα επαρκούν, η άνεση είναι εξασφαλισμένη, με την έννοια της απόλυτης ποιότητας κύλισης να «πολεμάτε» από την θορυβώδη λειτουργία της ανάρτησης. Η ύπαρξη του στάνταρ ESP μαζεύει πρώιμα την «παιχνιδιάρικη» τάση της ουράς, αλλά εξασφαλίζει ισορροπία σε «πονηρές» συνθήκες.

συμπέρασμα

1200άρης με άποψη ο νέος κινητήρας, βάζει το μπρίο του σε κάθε πάτημα του γκαζιού και χορταίνει τον οδηγό. Σωστή συμπεριφορά με άμεσες αντιδράσεις και καλή ηχομόνωση συμπληρώνουν το πακέτο. Θα θέλαμε λίγο πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία από την ανάρτηση και πιο ποιοτικά πλαστικά. Ακόμα και έτσι όμως το 208 των 82 ίππων, αποτελεί μια σοφή επιλογή στην κατηγορία, με μοδάτη εμφάνιση και χωρίς περιττούς συμβιβασμούς

Peugeot 208 5door

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...