Hyundai i10 1.2

Ο ρεαλιστικός πρεσβευτής της καθημερινότητας στην πόλη, μακιγιάρεται και εξακολουθεί να ζει ανάμεσά μας.

  • -
  • -
Ισχύς86 PS
Ροπή121 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,2 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2108 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ο φίλος της πόλης με την ψηλόλιγνη σιλουέτα, φοράει τα καλά του και παραμένει ο πιστός υπηρέτης στην κλάση Α.

γλυκά
  • Διαστάσεις
  • Ευκολία
  • Φιλικότητα
  • Ευελιξία
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Άνεση ανάρτησης
ξυνά
  • Σκληρά υλικά στο σαλόνι
  • Εξοπλισμός ασφαλείας
  • Χωρητικότητα ρεζερβουάρ
απόψεις

 Το i10 δύσκολα χάνει τον τίτλο του «εργαλείου» για την πεζή καθημερινότητα. Στέκει καλά στο δρόμο, προσφέροντας την απαραίτητη ευελιξία και ποιότητα κύλισης που χρειάζεσαι από ένα πιστό φίλο της αστικής  μετακίνησης. Ο 1200άρης κινητήρας εξαφανίζει το «ταμπού» των επιδόσεων, που χαρακτηρίζει πολλά μικρά και οικονομικά στην κτήση μοντέλα. Μένει μόνο να παλέψεις με τη λογική σε κάθε περίπτωση κατανάλωση, αφού κάποιοι στην κατηγορία έχουν κάνει εντατικά μαθήματα οικονομίας…

Δημήτρης Παππάς 

Η αρχή στα μικρά πόλης για την Hyundai έγινε στα τέλη της δεκαετίας του ΄90 με το Atos και το πετυχημένο εγχείρημα απέδωσε καρπούς ώστε οι Κορεάτες να εδραιωθούν για τα καλά στην αστική κλάση. Κλείνοντας δεκαετία και μετά από δυο γενιές, η συνέχεια της ψηλόλιγνης συνταγής βρήκε τον εκπρώσοπο της Hyundai με νέα ονομασία και το i10 πλέον αποκτούσε ποιο ευρωπαϊκό τρόπο έκφρασης, αναβάθμιζε την ποιότητα και το στιλ του, χωρίς να ξεχνά φυσικά στοιχεία που εκτιμήθηκαν από το κοινό για να ξεχωρίσει στον στίβο πωλήσεων.

 

Δεκαράκι μάλαμα

Οι καλές εντυπώσεις από ένα αυτοκίνητο που κύριος προορισμός του είναι η πόλη, προέκυπταν από την ποιοτική προσέγγιση της εταιρείας που το κατασκεύαζε. Παράλληλα με τον ρεαλιστικό τιμοκατάλογο και την πιστότητά του στην χρήση, το i10 πρόσφερε ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις, 5θυρη λογική για πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση και ζωηρούς μικρούς κινητήρες που έδιναν ικανοποιητικές επιδόσεις ακόμα και για αποδράσεις στην περιφέρεια. Όλα αυτά δεν θα μπορούσε να τα ξεχάσει στην πρώτη του ανανέωση, όπου κέρδισε περισσότερο δυναμισμό χωρίς να έχει αλλάξει την κεντρική σχεδιαστική του ιδέα.  Η δυναμική εξάγωνη μάσκα και οι ανάλογες επεμβάσεις στην σχεδίαση των φώτων και του προφυλακτήρα είναι το νέο στοιχείο στην εικόνα του φρέσκου i10, που μπαίνει στο πνεύμα των μεγαλύτερων αδερφών της οικογένειας i. Ομοίως και πίσω οι επιδερμικές αλλαγές αγγίζουν τα φανάρια και τον προφυλακτήρα, ενώ ρίχνοντας ματιές στο εσωτερικό διαπιστώνει κανείς ότι οι αλλαγές δεν ήρθαν από το σχεδιαστικό τμήμα, αλλά κυρίως από τους διακοσμητές. Ο χρόνος έχει αποδείξει ότι η συναρμολόγηση δεν δημιουργεί τριγμούς και χαρακτηρίζεται από στιβαρότητα, την στιγμή που τα σκληρά υλικά θα μπορούσαν τουλάχιστον να μην ξεφτίζουν στις βαμμένες περιοχές τους και να μην γδέρνονται εύκολα. Οι ευχάριστοι χρωματισμοί των ταπετσαριών και η διχρωμία στο ταμπλό μερικών εκδόσεων, τονίζουν τον αισιόδοξο χαρακτήρα του εσωτερικού. Η τοποθέτηση του επιλογέα ψηλά στην κεντρική κονσόλα προσφέρει πρακτικότητα, στην καθημερινή μετακίνηση στην πόλη και γενικά σε κερδίζει με το καλημέρα με την εργονομία του. Οι εραστές της απλότητας θα βρουν επαρκή τον εξοπλισμό που δεν εντυπωσιάζει με σύγχρονα gadget αλλά με τις συνήθεις ηλεκτρικές ανέσεις, το A/C και το ηχοσύστημα. Για τα δεδομένα της εποχής ο εξοπλισμός ασφαλείας υστερεί και περιορίζεται στους μετωπικούς αερόσακους στις πλουσιότερες εκδόσεις και στο ABS. Το ESP δεν προβλέπεται ούτε προαιρετικά στον κατάλογο. Οι χώροι που προσφέρει η καμπίνα των επιβατών του i10 συγκαταλέγονται αναμφίβολα στα πλεονεκτήματα του. Για τα δεδομένα των συνολικών του διαστάσεων το εσωτερικό ύψος είναι μεγάλο, το πλάτος επαρκεί για τέσσερις ενήλικες, ενώ η πρόσβαση στις πίσω θέσεις είναι εύκολη. Σημαντικό για την κατηγορία είναι και το μέγεθος του χώρου αποσκευών, ο οποίος φτάνει τα 225 lt.

 

Απλά και απολαυστικά

Δεν χρειάζονται πολλά μέτρα για να διαπιστώσεις ότι το i10 είναι πρόθυμο να σε κάνει να χαμογελάσεις. Η αμφιθεατρική θέση οδήγησης σε τοποθετεί έτσι ώστε να έχεις την εποπτεία της κατάστασης, ο επιλογέας και τα χειριστήρια πέφτουν φυσιολογικά στα χέρια και η φιλικότητα είναι η πρώτη κολακεία που κερδίζει από τον οδηγό. Επόμενη ευχάριστη εικόνα η ζωντάνια του τετρακύλινδρου ατμοσφαιρικού 1.2 τεχνολογίας CVVT – κοινώς, συνεχούς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων(εισαγωγής και εξαγωγής). Οι 86 ίπποι και τα 121 Nm ροπής αποδεικνύονται ιδανικοί για τα 985 κιλά του i10 και σε συνδυασμό με το 5άρι κιβώτιο οι επιταχύνσεις έρχονται σβέλτα και άμεσα στο πάτημα του γκαζιού. Οι επιδόσεις(0-100 km/h σε 12,2’’ και τελική ταχύτητα 169 km/h) αναδεικνύουν το μικρό αυτοκίνητο που μπορεί να κάνει πλάκα στα φανάρια της πόλης με φαινομενικά ικανότερα αυτοκίνητα. Η αμεσότητα στο γκάζι, η σωστή κλιμάκωση και το ελαφρύ αμάξωμα εξασφαλίζουν ικανοποιητικές ρεπρίζ και γενικότερα όσο φιλικός και σβελτος είναι ο κινητήρας στην πόλη, άλλο τόσο αναζητά τον ανοιχτό δρόμο για να εκδηλωθεί. Το i10 θα ταξιδέψει με τέσσερις επιβάτες και το κοντέρ στα 140 km/h χωρίς να ταλαιπωρεί τα αυτιά τους δείγμα της προσεγμένης δουλειάς σε ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης( πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας). Ο οδηγός μόνος του θα διαπιστώσει εκτός των άλλων ότι το εύστροφο μοτέρ μπορεί να ανεβάζει με ευκολία τα χιλιόμετρα στο κοντέρ πολύ παραπάνω από αυτά της τελικής, ενώ το αποτελεσματικό σύστημα πέδησης ανταποκρίνεται στις ανάγκες ακόμα και όταν του συμπεριφερθείς παραπάνω από ότι σε ένα αυτοκίνητο πόλης. Η ελαφριά αίσθηση του τιμονιού και του επιλογέα θα εκτιμηθεί από το αστικό κοινό και παρόλα αυτά δεν προβληματίζει και τον απαιτητικό, ενώ η λειτουργία της ανάρτησης θα παρουσιάσει τις αδυναμίες της μόνο όταν ξυπνήσει ο σπορ οδηγός μέσα σου. Οι πλεύσεις και αναπηδήσεις του πίσω άξονα είναι άλλωστε περιορισμένες για να προβληματίσουν την καθημερινότητα του μέσου οδηγού. Φυσικά εκτός από τις επιδόσεις εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς και για την κατανάλωση, που κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Η πρώτη ανησυχία προέκυψε από την δραστήρια βελόνα στο όργανο βενζίνης, κάτι που όμως οφείλεται στα 35 λίτρα της συνολικής χωρητικότητας. Τα 6-7 λίτρα ανα 100 χιλιόμετρα μιας φυσιολογικά αγχωμένης μέρας στην πόλη, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν μεγάλη κατανάλωση ασχέτως αν υπάρχουν και καλύτεροι …οικονομολόγοι στην κατηγορία. Σαφώς πέφτει, σαφώς και ανεβαίνει αναλόγως το βάρος του ποδιού και της υπομονής του οδηγού, όμως συνολικά η σχέση κατανάλωσης και απόδοσης κρίνεται παραπάνω από ικανοποιητική.     

 

συμπέρασμα

Το i10, μπορεί να μην χτυπούσε ποτέ στον παλμό του νεανικού life style, όμως κατάφερνε να παραμένει μέσα στην μόδα και να αποτελεί ιδανικός καθημερινός φίλος ανθρώπων όλων των ηλικιών. Εξελιγμένο και ολοκληρωμένο το μικρό Hyundai, αποτελεί μια από τις πιο αξιόλογες προτάσεις για τις αστικές και όχι μόνον μετακινήσεις. Με καλούς χώρους, σωστή ποιότητα, εξαιρετική φιλικότητα στην συμπεριφορά του και ζωηρή διάθεση, δύσκολα θα απογοητεύσει και ευκολότερα θα δημιουργήσει ιδιοκτήτες που πίνουν νερό στο όνομά του. Η φιλική προς τον πελάτη τιμολογιακή πολιτική της Hyundai, το φέρνει ακόμη πιο κοντά στον εν δύναμη αγοραστή της κατηγορίας που αναζητά ένα απροβλημάτιστο σύγχρονο εργαλείο για να στεγάσει την καθημερινότητα.

Hyundai i10 2011

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...