Peugeot 208 1.4 VTi

Το κομψό supermini με σήμα το λιοντάρι έρχεται να ευχαριστήσει το βλέμμα, την οδηγική αίσθηση και τους επιβάτες του.

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή136 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Μέση κατανάλωση5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2129 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με τον νέο στιλιστικό κώδικα της εταιρείας και σε light εκτέλεση, το 208 σερβίρει κομψότητα και σύγχρονο χαρακτήρα χωρίς να ξεχνά το ευχάριστο οδηγικό παρελθόν της εταιρίας.

με τη ματιά του Τσιγκρή
Αν και περίμενα με μεγαλύτερο ενδιαφέρον τους νέους κινητήρες, ο γνωστός 1.4 VTi με τις «σφιχτές» σχέσεις ήταν ο οικοδεσπότης στην σειρά 208 που έπεσε στα χέρια μας, προσφέροντας στο ελαφρύ αμάξωμα ενδιαφέρουσες επιδόσεις και απόλυτα λογικές, για να βολτάρεις ολημερίς, καταναλώσεις. Ο γρίφος της θέσης οδήγησης, ξεπερνιέται εύκολα και μετά έχεις να θυμάσαι το κομψό σαλόνι, το παιχνιδιάρικο συνολικά στιλ και την αέρινη αίσθηση που αντιμετωπίζει τις διαδοχικές στροφές. Ένας περίφημος συνδυασμός άνεσης και αποτελεσματικότητας που συναντούσες από παλιά στις γαλλικές κατασκευές επικρατεί ως κεντρική ιδέα στο 208, ενώ η φιλότιμη τάση της ουράς για συμμετοχή στο σπορ παιχνίδι «λογοκρίνεται» από το στάνταρ ESP που δεν απενεργοποιείται. Το έχει όμως το πάτημα, την πληροφορία και την διάθεση να ευχαριστήσει τον τυχερό με το τιμόνι στα χέρια, δίνοντας μια γεύση για ότι προκύψει μελλοντικά όταν εμφανιστεί η …πικάντικη έκδοση.
γλυκά
  • Σπορ και κομψή αισθητική
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Κοντό κιβώτιο-θόρυβος κινητήρα
  • Θέση οδήγησης
απόψεις

Μου άρεσε το 208 από την πρώτη στιγμή που το είδα, στην έκθεση της Γενεύης. Μου αρέσει που αψηφά τον κανόνα που θέλει κάθε νέο μοντέλο να είναι μεγαλύτερο και βαρύτερο από το παλιό. Μου αρέσει που κρατά τα θετικά του 207 (πολιτισμένος χαρακτήρας, ποιοτική κύλιση) και επαναφέρει κάποια στοιχεία του 206 που μου είχαν λείψει (ζωντάνια στην οδήγηση, κόμπακτ αίσθηση). Μου αρέσει ακόμη η οθόνη της κεντρικής κονσόλας και το ηχοσύστημα, που αντί για CD-player έχει μόνο θύρα USB. Φορτώνεις ένα USB-stick 4GB μουσική και τέλειωσες. Το CD είναι πια ξεπερασμένο – και αυτό σας το λέει κάποιος που στο αυτοκίνητό του έχει ακόμα ραδιοκασετόφωνο!

Γιάννης Λημναίος

go shopping

Με τον 1.4 VTi, το 208 προσφέρεται στις εκδόσεις Active και Allure με την μεν βασική πρώτη να προσφέρεται με καλό επίπεδο εξοπλισμού που μεταξύ άλλων διαθέτει: ABS με Brake Assist και ESP, έξι αερόσακους, A/C, υπολογιστή ταξιδίου, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους-θερμαινόμενους καθρέφτες, τηλεχειριζόμενο κλείδωμα, ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος τιμόνι, cruise control, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και δυνατότητα αναπαραγωγής MP3, σύστημα Multimedia με έγχρωμη οθόνη αφής, Bluetooth και φώτα ομίχλης. Στην έκδοση Allure θα ωφεληθεί κανείς από τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, τους αλουμινένιους τροχούς των 16’’, τους αισθητήρες βροχής και φώτων και πλήθος χρωμιωμένων και συνολικά κομψών λεπτομερών σε εσωτερικό( π.χ. δέρμα σε τιμόνι και επιλογέα) και εξωτερικό που ανεβάζουν το πρεστίζ. Φυσικά ο εξοπλισμός εμπλουτίζεται με μια ιδιαίτερα γενναιόδωρη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού που περιλαμβάνει ανάλογα με το γούστο και την τσέπη ενδιαφέρουσες ανέσεις.

Ακόμα και σήμερα το 207 στέκεται αξιοπρεπώς στην συνείδηση του κοινού, όμως με έξι χρόνια που έχει ήδη στην πλάτη του,  κάνουν την μπογιά της Peugeot να αρχίζει να ξεθωριάζει απέναντι στον καταιγισμό νέων εκπροσώπων στον χώρο των supermini. Ιδίως όταν παραδοσιακά οι άνθρωποι της Peugeot είναι συνηθισμένοι σε καλπάζουσα εμπορική πορεία στον συγκεκριμένο χώρο, κάτι που ξεκίνησε από το 205 του ‘83 και συνεχίστηκε μέχρι την εποχή 207, μετρώντας στο σύνολο πάνω από 15 εκατομμύρια πωλήσεις! Ευτυχώς οι Γάλλοι είχαν δρομολογήσει από νωρίς την διάδοχη κατάσταση προσθέτοντας ένα ψηφίο και αρκετή έμπνευση γυρνώντας κυριολεκτικά σελίδα.

 

Μεταμόρφωση!

Βάζοντας δίπλα στο 207, το νέο δημιούργημα της Peugeot το πρώτο δείχνει ξεπερασμένο κάτι φυσικό απέναντι στην λάμψη του νέου! Πέρα όμως από το κλισέ, του νέου που είναι ωραίος, το 208 χαράζει τον δρόμο της νέας στιλιστικής άποψης των σύγχρονων Peugeot. Ξεχωριστό σε κάθε του λεπτομέρεια το νέο δημιούργημα, γοητεύει την ματιά του παρατηρητή και κάνει σαφές ότι η φινέτσα μπορεί να συνδυαστεί με δυναμισμό και τολμηρή διάθεση. Συνολικά, το 208 είναι κατά 70 mm κοντύτερο από το 207, διατηρώντας περίπου το ίδιο πλάτος και ύψος. Πορεύεται αντίθετα στην λογική της επιμήκυνσης διατηρώντας το μήκος του κάτω από τα τέσσερα μέτρα, ενώ την ίδια στιγμή έχει υποστεί αποτελεσματική δίαιτα που το έχει ωφελήσει από 110 έως 173 κιλά αναλόγως της έκδοσης- δηλαδή δεν ξεπερνά τα 1.100 κιλά ακόμα και στην πιο βαρυφορτωμένη του έκδοση. Στο αισθητικό κομμάτι οι σχεδιαστές της Peugeot κερδίζουν δικαίως τα κολακευτικά σχόλια προσφέροντας στρογγυλεμένες γραμμές και έξυπνες λεπτομέρειες στο κορμί του 208, όπως οι προσεγμένες ακμές στις πλευρές και η εσοχή σε καπό και οροφή που εξυψώνουν την σχεδίαση. Η νέα εμπρός μάσκα μιμείται την λογική του 508 και το κομψά προσεγμένο πίσω μέρος, δίνουν ένα ενδιαφέρον οπτικά αποτέλεσμα, αρμονικό και άμεσα αναγνωρίσιμο σαν Peugeot. Το μικρότερο μήκος ευνοεί τον compact χαρακτήρα, ενώ οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες τονίζουν τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα. Το άρωμα φινέτσας και φρεσκάδας συνεχίζεται και στο εσωτερικό του 208, όπου επικρατεί νοικοκυρεμένη αίσθηση, κομψή αισθητική και ευχάριστη χωροταξική εικόνα παρά την σμίκρυνση των εξωτερικών διαστάσεων. Οι διαθέσιμοι χώροι δεν έχουν αλλοιωθεί από το πιο κοντό αμάξωμα και οι πίσω επιβάτες θα διαπιστώσουν περισσότερο αέρα στην περιοχή των γονάτων σε σχέση με το απερχόμενο Peugeot. Στα υπέρ και ο χώρος αποσκευών όπου κέρδισε 15 lt (311 lt) και με αναδίπλωση του πίσω καθίσματος φτάνει τα 1.152 lt

Το νέο ταμπλό επικεντρώνεται στον ψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων, την κεντρική οθόνη του συστήματος multimediα SMEG (στάνταρ για τις εκδόσεις Active και Allure) και το μικρής διαμέτρου τιμόνι. Η ιδιόμορφη αυτή θέση οδήγησης θα βολέψει την πλειονότητα των οδηγών, με μερικές μικρές παραχωρήσεις για αυτούς που ανήκουν στα δυο άκρα από πλευρά αναστήματος. Η ποιοτική αναβάθμιση στο εσωτερικό ακολουθεί τα μοντέρνα σχεδιαστικά τρικ, με το πάνω τμήμα του ταμπλό να δείχνει πιο προσεγμένο απ’ότι το κάτω, ενώ συνολικά διάκοσμος και εξοπλισμός σε κερδίζουν.

 

Παραδοσιακά γαλλικό!

Το είχα απορία από τις εταιρικές φωτογραφίες πώς να είναι η κατάσταση με την νέα διάταξη των οργάνων. Από την στιγμή που καθίσεις και σε αγκαλιάσει σωστά το κάθισμα του 208, αντιμετωπίζεις κάτι καινούργιο. Το περιορισμένο σε μέγεθος και ελαφρώς ελλειπτικό σε σχήμα τιμόνι και τα όργανα που σκαρφαλώνουν στην αριστερή κορυφή του ταμπλό, χωρίς ουσιαστικά να είναι στην συνηθισμένη θέση. Άλλωστε αν ήταν πίσω του θα έπαιζαν κρυφτό με το τιμόνι! Επί της ουσίας το μικρό σε διάμετρο τιμόνι πριμοδοτεί την είσοδο-έξοδο του οδηγού, όμως σαν πρώτη αίσθηση νιώθεις ότι κάτι σου κρύβει, που ευτυχώς στο δικό μου ανάστημα(1,80) ήταν απλά οι εντολές κάτω από το κεντρικό display. Επίσης, παρά τις ρυθμίσεις σε ύψος και βάθος, το τιμόνι πέφτει πιο χαμηλά απ’ότι θα ήθελα και βρίσκω επίσης την λαβή του επιλογέα υπερβολική, χωρίς βέβαια η κεντρική ιδέα να μου χαλάει την διάθεση πριν ξεκινήσει η βόλτα. Η διαφορά βάρους σε σχέση με το 207 δημιουργεί ένα πιο άμεσο αυτοκίνητο, με μπόλικη σπιρτάδα. Ο φιλότιμος 1.4 VTi με τους 95 ίππους, τα 136 Nm ροπής και τις κοντές σχέσεις στο 5άρι κιβώτιο προσφέρουν ικανοποιητικές επιδόσεις(0-100km/h σε 10,5’’ και τελική ταχύτητα 188 km/h), όσο και αν δεν εντυπωσιάζουν απέναντι στο υπερτροφοδοτούμενο καθεστώς του ανταγωνισμού. Παρόλα αυτά συνδυάζουν τις ζωηρές επιδόσεις με λογική κατανάλωση που στην διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 9 λίτρα σε επιθετικό στιλ οδήγησης, ενώ με προσεγμένο ρυθμό η ένδειξη στο trip computer σταθεροποιήθηκε περίπου στα 6,5 lt/100 km. Με αυτές τις τιμές το 208 εξασφαλίζει με το 50άρι ρεζερβουάρ του τουλάχιστον μια αυτονομία 555 έως 770 km, αποδεικνύοντας το τεχνολογικό υπόβαθρο ενός κινητήρα που εξασφαλίζει οικονομία, επιδόσεις και οικολογικό προφίλ(CO2: 129 gr/km). Βέβαια οι κοντές σχέσεις προς όφελος των επιδόσεων, αποκαλύπτουν ένα ζωηρό ηχητικά τρόπο έκφρασης του κινητήρα εντός της καμπίνας όταν το ταξίδι ξεπερνά ταχύτητες των 140 km/h και είναι κρίμα γιατί η αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης θα έβαζε το 208 σε ηγετική θέση στην κατηγορία. Τουλάχιστον η κλασική διάταξη της ανάρτησης(McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω) έχει τις βάσεις για εξαιρετική κριτική αφού προσφέρει ένα πετυχημένο γάμο απορρόφησης των ανωμαλιών και αποτελεσματικής ανάγνωσης του δρόμου. Κοινώς ,το 208 δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες του και στρίβει αέρινα από στροφή σε στροφή χωρίς να σου μεταφέρει ελλιπείς πληροφορίες, ακόμα και αν αναζητάς λίγο περισσότερο βάρος από το σημαντικά βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης. Διατηρεί την στιβαρή και ενιαία αίσθηση στα πολλά χιλιόμετρα, όντας ευθύβολο, ενώ μπορείς να αξιοποιείς το σχετικά σφιχτό στήσιμο και τα καλά φρένα, για να απολαύσεις ένα συνδυασμό που δείχνει να απολαμβάνει την οδήγηση. Η τάση της ουράς για βοήθεια στην είσοδο προσφέρει ψήγματα ασφαλούς διασκέδασης, έως την στιγμή που επεμβαίνει το ESP να χαλιναγωγήσει τα οδηγικά πάθη. Στην καθημερινότητα εκδηλώνεται η ευχρηστία, η φιλική συμπεριφορά και η ευκολία οδήγησης που μοιάζουν να είναι οι βασικές προτεραιότητες του 208, ενώ όσο ευχαριστεί τον μέσο οδηγό άλλο τόσο ικανοποιεί τον απαιτητικό, ασχέτως αν ψάχνει μάταια τρόπο απενεργοποίησης των ηλεκτρονικών δεσμών.

συμπέρασμα

Το ελαφρύ και δραστήριο σε αίσθηση και διάθεση 208 γυρίζει την ένδοξη σελίδα ιστορίας της Peugeot και έχει κάθε λόγο να ελπίζει ότι θα παραμείνει δημοφιλές σαν τους προγόνους του. Σίγουρα η επιτυχία που ξεκίνησε το 205, συνέχισε με κεκτημένη ταχύτητα το 206 και διατήρησε το 207, είναι μεγάλο βάρος στις πλάτες του νέου supermini Peugeot, όμως δίνει το στίγμα της αλλαγής και μπαίνει με φόρα στην κατηγορία. Με πολλές επιλογές σε κινητήρες και εκδόσεις, πλούσιο εξοπλισμό, μοντέρνο στιλ και φιλοσοφία, σε γοητεύει συνολικά τόσο με την εικόνα όσο και με την σύγχρονη τεχνολογία, φινέτσα και ευχάριστη διάθεση που συναντά κανείς στο εσωτερικό του. Δείχνει ότι δεν ξεπερνά απλά τον προκάτοχο, αλλά διδάσκει την χαμένη τόλμη που σπανίζει στην κατηγορία.

Peugeot 208 5door

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...