Opel Corsa OPC “Nurburgring Edition”

Ένα Corsa OPC με περιποιήσεις ουσίας και σπέσιαλ ονοματεπώνυμο.

  • -
  • -
Ισχύς210 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,8 sec
Μέση κατανάλωση7,6 lt/100km
Εκπομπές CO2178 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ειδική έκδοση ισχυρότερη και με καλή σπορ προίκα, που θα παραχθεί σε μόλις 500 αντίτυπα και αναλαμβάνει τον ρόλο του απόλυτου.

γλυκά

 

  • Μυώδες στιλ
  • Σπορ αισθητική μέσα και έξω
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Εκρηκτικότητα
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Μπλοκέ διαφορικό
  • Εξοπλισμός

 

ξυνά

 

  • Κατανάλωση
  • Σκληρή ανάρτηση
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Μακριές διαδρομές στο κιβώτιο
  • Σταθεροί εξωτερικοί καθρέφτες

 

απόψεις

Συνηθίζω να κρατάω μικρό καλάθι σε κάθε ειδική έκδοση σπορ μοντέλου – λίγα άλογα παραπάνω συνήθως δεν κάνουν τη διαφορά. Όμως εδώ δεν είναι η δύναμη πρωταγωνιστής – δεν λείπει άλλωστε από το “απλό” Corsa OPC. Είναι το πλαίσιο που θαρρείς ότι χτίστηκε από την αρχή. Περίμενα οι 18 παραπανήσιοι ίπποι να του προκαλούν εφίδρωση, αλλά αυτό αντιμετωπίζει αγέρωχα επιταχύνσεις και στροφιλίκι. Η υποστροφή έχει πάει περίπατο, αφήνοντας τη θέση της σε μπόλικη δόση οδηγικής ευχαρίστησης. Το “καλό” OPC σηκώνει με επιτυχία τη βαριά φανέλα “Nurburgring” και είναι κρίμα που θα το γευτούν μόνο λίγοι τυχεροί. Προτείνω στην Opel το πακέτο ανάρτηση-φρένα-μπλοκέ να διατίθεται ως έξτρα και στα απλά OPC - οι 210 ίπποι και η εμφανισιακή… σάλτσα ας μείνουν προνόμιο του Nurburgring.

Γιάννης Λημναίος

Το γρηγορότερο Corsa όλων των εποχών έχει την σφραγίδα OPC και αυτό είναι κάτι γνωστό στις γρήγορες παρέες από το 2007 που ξεκίνησε την καριέρα του. Η Opel όμως δεν κράτησε τα χέρια της σταυρωμένα και αποφάσισε να προσθέσει κάτι ακόμα πιο γοητευτικό και πιπεράτο στα μάτια και στις σκέψεις των ανθρώπων που εμπνέονται από την ταχύτητα και την σπορ φιλοσοφία. Το Corsa OPC απέκτησε τα διακριτικά Nurburgring Edition και για να συμβεί αυτό προηγήθηκαν παραπάνω από 10.000 km κάτω από τις πιο απαιτητικές συνθήκες της πίστας Nordschleife (Nurburgring) για να επιβεβαιώσει την ποιότητα απόδοσης μετά τις ρυθμίσεις και βελτιώσεις που δέχθηκε. Χιλιόμετρα δοκιμών που αντιστοιχούν σε 180.000 km κανονικής οδήγησης σε δρόμο, για όσους βιαστούν να τα κρίνουν λίγα για την αξιοπιστία της δουλειάς των ανθρώπων του Opel Performance Center και κατά συνέπεια του αυτοκινήτου. 


OPC
με αναβολικά

Σιγά! Ένα OPC με αυτοκόλλητα και tattoo Νurburgring γύρω και μέσα, μπορεί να αναφωνήσει κάποιος χρεώνοντας στην Opel ένα ακόμα επικοινωνιακό τρικ, για έξτρα κομματάκι στην πίτα των πωλήσεων. Εν μέρει δεν του δίνεις άδικο, όμως “Nurbugring Edition” δεν θα βγει σε μεγάλους όγκους(μόλις 500 θα παραχθούν) και σίγουρα δεν σημαίνει μόνο ότι φαίνεται. Τα ευχάριστα νέα κρύβονται βαθύτερα από τις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων, τις σκούρες 18άρες αλουμινίου και τις σεμνές αισθητικές παρεμβάσεις που διαφοροποιούν την έκδοση στο μάτι. Το ζουμί αφορά την φυσική του και τεχνική του κατάρτιση, όπως θα λέγαμε αν μιλούσαμε για αθλητή που επιδιώκει επιδόσεις πρωταθλητισμού. Αν οι 192 ίπποι και τα 230 Nm ροπής της OPC έκδοσης ήταν γεμάτες τιμές για να διατηρούν το γρήγορο Corsa σε πρωταγωνιστική θέση στο club των γρήγορων, οι έξτρα περιποιήσεις των μηχανικών του Opel Performance Center στον υπερτροφοδοτούμενο ECOTEC των 1.6 λίτρων, απλά το απογειώνουν. Το αποτέλεσμα βρίσκει την ειδική έκδοση με 210 ίππους στις ίδιες στροφές(5.850 σ.α.λ.), ενώ η τιμή της ροπής σκαρφαλώνει στα 250 Nm(280 Nm με overboost) λίγες στροφές ψηλότερα(2.250 σ.α.λ., αντί στις 1.980 σ.α.λ. του OPC). Ομοίως αυξημένες αλλά σε απολύτως λογικά πλαίσια εμφανίζονται η κατανάλωση(μέση κατασκευαστή: 7,6 lt/100 km) και οι ρύποι(CO2: 178 gr/km), αν και τουλάχιστον για το πρώτο σκέλος η μέση δοκιμής στην πράξη δύσκολα κατέβηκε από τα 12,5 lt/100 km. Το μενού των περιποιήσεων συνεχίζεται και περιλαμβάνει για την ανάρτηση 20 mm χαμηλότερη απόσταση αμαξώματος από το έδαφος καθώς και ελατήρια και αμορτισέρ της Bilstein. Οι τροχοί των 18’’ πατούν σε ελαστικά διαστάσεων 225/35, την ροπή αναλαμβάνει να περάσει στο δρόμο ένα μηχανικό πολύδισκο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ τo πακέτο των φρένων περιλαμβάνει τετραπίστονες δαγκάνες με τις ευλογίες της Brembo. Φυσικά στις αναβαθμίσεις υπάρχει και πρόβλεψη για τα ηλεκτρονικά ευστάθειας που εκτός από κουμπί απενεργοποίησης, διαθέτουν νέο σετάρισμα για τις πιο σπορ συνθήκες που καλείται να εξυπηρετήσει το προικισμένο OPC Nurburgring Edition. Στο σαλόνι η κεντρική ιδέα του Corsa OPC παραμένει και την διαφορά κάνουν κάποιες αισθητικές λεπτομέρειες με λογότυπο και σχεδιάγραμμα της πίστας του Nurburgring που συναντά κανείς στα μαρσπιέ, ανοίγοντας τις πόρτες και στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων ως αποτύπωμα. Τα μπάκετ της Recaro εκτός από χάρμα οφθαλμών συγκρατούν άψογα το κορμί οδηγού/συνοδηγού και φυσικά μπορεί ο διάκοσμος να έχει σπορ λογική, όμως ο εξοπλισμός παραμένει πλούσιος περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων έξι αερόσακους και ESP, πλήρη γκάμα ηλεκτρικών ευκολιών, ηχοσύστημα και cruise control. Στην προαιρετική λίστα υπάρχουν ενεργά κατευθυνόμενοι προβολείς, πανοραμική οροφή, αυτόματος κλιματισμός και πολλά άλλα μεταξύ αυτών το Navigation και το δερμάτινο σαλόνι. Χωροταξικά και απλά για την ιστορία, υπολογίστε στους χώρους της 3θυρης έκδοσης του Corsa με κάποιους συμβιβασμούς που δημιουργούν τα μπάκετ κυρίως στον διαθέσιμο χώρο στα πόδια των επιβατών και στην είσοδο/έξοδό τους.

 

Κολασμένος παράδεισος

Τελικά τα σκαλίσματα των ανθρώπων του Opel Perfomance Center, απέδωσαν! Μπορεί σε απόλυτα νούμερα επιδόσεων να μην φαίνεται εντυπωσιακή η διαφορά, όμως αν αφήσεις το απλό για το μπάκετ του περιποιημένου θα καταλάβεις την διαφορά. Τα 0-100km/h έρχονται σε 6,8’’(0,4’’ διαφοράς υπέρ του Nurburgring Edition) και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 km/h(5 km/h ταχύτερο το Nurburgring Edition), όμως είναι άμεσα κατανοητή η διαφορά μεταξύ απλής και ειδικής έκδοσης, όταν νιώθεις την εκρηκτικότητα που εκφράζεται ο κινητήρας. Αυτή είναι και η ουσία και όχι τα νούμερα! Η πληθωρική ροπή σε σπρώχνει χωρίς ιδιοτροπίες και με διάρκεια από χαμηλά, την ίδια στιγμή που τα νούμερα στο ταχύμετρο σαλτάρουν ανά εικοσάδα με ξέφρενο ρυθμό. Άμεσος σε απόκριση και γεμάτος αλλά γραμμικός, χωρίς τρύπες και ανούσια ξεσπάσματα. Χαρακτηριστικά λειτουργίας που θα αναζητούσες σε κάθε βελτιωμένο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Οι ιδιοκτήτες απλών OPC καλό είναι να σεβαστούν το ισχυρότερο με την κωδική ονομασία “Nurburgring Edition” και μην προσπαθήσουν να ακολουθήσουν. Με ίδιας ικανότητας οδηγούς, το δεύτερο όχι μόνο θα ξεμακραίνει από το πρώτο στις ευθείες αλλά θα μεγαλώνει την διαφορά τους στο παιχνίδι των στροφών. Δεν είναι μόνο τα επιπλέον 18 άλογα και 20 Nm ροπής, αλλά κυρίως το γενικότερο στήσιμο που οφείλεται στην βελτίωση του πακέτου φρένων-ανάρτησης-μεταφοράς ισχύος. Ανέκαθεν στο μάθημα της σπορ εντύπωσης έπαιρνε καλούς βαθμούς το Corsa OPC, ενώ εξαιρετική διαγωγή  διατηρούσε και στο κομμάτι της απόδοσης. Βασικότερο μειονέκτημα βέβαια ήταν η μεταφορά της δύναμης στο δρόμο κάτι που λίγες στιγμές πίσω από το τιμόνι του Nurburgring αρκούν για να καταλάβεις ότι κατέκτησε και το συγκεκριμένο μάθημα. Οι ευθείες γίνονται τροφή για την απόδοση του κινητήρα, καταπίνοντάς τες σε χρόνο dt, ενώ δείχνει να αδημονεί για στροφές χωρίς να απαιτεί τους συμβιβασμούς που επιβάλλει το απλό OPC. Η βελτιωμένη ανάρτηση διαβάζει επιμελώς τον δρόμο και δεν αποκρύπτει πληροφορίες στον οδηγό, κάτι στο οποίο συμβάλουν και τα χαμηλοπρόφιλα 18άρια λάστιχα. Η αμεσότητα του συνδυασμού ανάρτησης ελαστικών, έχει ωφελήσει την σπορ εικόνα που μεταφράζεται σε αστραπιαίες και εύστοχες αντιδράσεις την στιγμή που πραγματικά τις χρειάζεσαι, όμως αναζητούν καλό τάπητα για να αποδώσουν. Χρειάζεται προσοχή στις κακοτεχνίες των δρόμων μας για να μην τραυματίσεις τα πανάκριβα λάστιχα, ενώ θεωρείται δεδομένο ότι η άνεση από την συμπεριφορά της ανάρτησης περνάει σε δεύτερη μοίρα. Σημασία για το OPC Nurburgring Edition έχει κυρίως η επαφή του με τον δρόμο και φυσικά η μεταφορά της δύναμης πάνω σε αυτόν με τον καλύτερο τρόπο. Αν στο απλό OPC ο κανόνας σου υπαγόρευε να είσαι τρυφερός στο γκάζι μέσα σε μια κλειστή, ή διαρκείας στροφή, στην ειδική έκδοση της δοκιμής αυτό δεν συμβαίνει. Το μηχανικό μπλοκέ, παρά την έξτρα ισχύ και ροπή, δεν σπαταλά τις δυνάμεις και ακολουθεί κατά γράμμα τις εντολές που δίνει ο οδηγός με το τιμόνι του. Σημαντικό στοιχείο για να μην συμβιβάσεις τον ρυθμό της ευθείας και να απολαύσεις με ταχύτητα το σπορ αυτοκίνητο της Opel μέσα στις στροφές. Η υποστροφή έρχεται σε μικρότερο βαθμό και μάλλον θα το έχεις παρακάνει για να την γευτείς σε διάρκεια, ενώ η τάση της ουράς να ακολουθήσει τις εντολές που δίνεις με το τιμόνι προσφέρει απόλαυση και αποτέλεσμα ακόμα και στην απαιτητικότερη διαδρομή. Ομοίως κολακευτική είναι και η εικόνα των βελτιωμένων φρένων που γονατίζουν το αυτοκίνητο, δεν τρομάζουν στα χιλιόμετρα και απέδειξαν γαϊδουρινή υπομονή στις βάναυσες επιβραδύνσεις. Φυσικά, ένα πιο μεστό σε αίσθηση τιμόνι και μικρότερες διαδρομές στον επιλογέα θα έλυναν κάθε υποψία γκρίνιας για την συνολική σπορ εικόνα και θα έδιναν στο καυτό Corsa ανόθευτη σπορ γεύση, ενώ οι σταθεροί εξωτερικοί καθρέφτες προσθέτουν ένα επιπλέον άγχος για το που θα το παρκάρεις. Όσο για την υψηλή κατανάλωση(δοκιμής: 9 lt/100 km  χαμηλότερη και 17,6 lt/100 km υψηλότερη), είναι δεδομένη για τα γρήγορα αυτοκίνητα, δύσκολα την αποφεύγεις, διαφορετικά δεν αναζητάς κάτι τέτοιο.

συμπέρασμα

Από την φύση της η έκδοση OPC του Opel Corsa παραμένει υπολογίσιμη δύναμη στον κόσμο των GTi, όμως η έκδοση με τον κωδικό “Nurburgring Edition” διαθέτει λίγο πιπέρι ακόμα στην σπορ γεύση του. Οι 500 τυχεροί που θα πληρώσουν περίπου € 4.000 επιπλέον για να το αποκτήσουν, εκτός από τα διακριτικά της «πράσινης κόλασης», τις στιλιστικές διαφορές και τον συλλεκτικό χαρακτήρα της περιορισμένης παραγωγής, κερδίζουν σε εκρηκτικότητα αλλά και τρόπο έκφρασης πάνω στο δρόμο. Το όλο πακέτο δείχνει πιο έτοιμο από ποτέ για υψηλές ταχύτητες σε ευθείες και στροφές, σε προκαλεί να κυνηγήσεις τα χρονόμετρα και τα όνειρά σου, να δοκιμαστείς με τα υψηλά του όρια και να απολαύσεις ανόθευτες στιγμές σπορ οδήγησης. Έτσι, η Opel αποκτά ένα καλό λόγο να καλοβλέπει την κορυφή της γρήγορης πιάτσας και ο απαιτητικός της κατηγορίας πλέον δεν βρίσκει δικαιολογίες για να στραφεί αλλού. Το θέμα βέβαια είναι να προλάβει…

Opel Corsa OPC Nurburgring Edition

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...