VW up! 75hp

Η επανάσταση στα μικρά πόλης είναι μεγάλη κουβέντα, όμως το Up! φέρνει κυριολεκτικά τα κάτω …επάνω!

  • -
  • -
Ισχύς75 PS
Ροπή95 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,2 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2108 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Τρεισήμισι χαριτωμένα και ευρύχωρα μέτρα αμαξώματος, κινητήρας του λίτρου με γενναιόδωρες προθέσεις και αίσθηση συνολικά μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

με τη ματιά του Τσιγκρή
Κόστος βατό, ουσιαστικές εξοπλιστικές ελλείψεις απούσες ακόμα και στην βάση των εκδόσεων και μια εμφάνιση που συνολικά σε κάνει να ξαναβρείς το χαμένο σου χαμόγελο. Όσο βγάζεις λεφτά από το πορτοφόλι για να επενδύσεις σε ανώτερο εξοπλιστικό πακέτο κερδίζεις ακόμα περισσότερο διάθεση, αλλά και πάλι δεν νιώθεις ότι έχεις κανιβαλίσει την τσέπη σου. Αγοράζεις μικρό αλλά από την στιγμή που μπεις και οδηγήσεις ξεχνάς αμέσως την εισαγωγική κατηγορία στο θέμα αυτοκίνητο. Το up! πάει μακριά την βαλίτσα και προσφέρει γενναιόδωρα ότι προσπαθεί ο ανταγωνισμός του. Χώροι και αίσθηση μεγάλου αυτοκινήτου, ποιότητα χωρίς συμβιβασμούς και κομψή και ευχάριστη σχεδίαση χωρίς εντυπωσιακές φανφάρες. Ησυχία, κύλιση, γενικότερη αίσθηση ανώτερη του Polo, γεμάτη απόδοση από έναν πρόθυμο, μετρημένο σε κατανάλωση και πολιτισμένο χιλιάρη, βουτυρένιος επιλογέας και πάτημα που σε προδιαθέτει να ορμήξεις με τα χιλιόμετρα της ευθείας στην πρώτη στροφή. Μοναδική ουσιαστική παραφωνία ο λειψός διακόπτης για το παράθυρο του συνοδηγού, όμως η κεντρική ιδέα είναι ένα ασυμβίβαστο μικρό με μεγάλες δυνατότητες.
γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση
  • Αίσθηση ποιότητας και κομψότητας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης-ηχομόνωση
  • Φρένα
  • Χώροι(για το μέγεθος)
  • Κατανάλωση
  • Στάνταρ ESP
ξυνά
  • «Οικονομία» στον διακόπτη παραθύρου συνοδηγού
  • Καθίσματα χωρίς «μνήμη» μετά την είσοδο-έξοδο επιβατών
απόψεις

Ευρύχωρο, σπιρτόζο -όσον αφορά το 75άρι, στιλάτο και με προσωπικότητα το μικρό της VW δε θα ψαρέψει μόνο από την κατηγορία του, αλλά θα φέρει πελάτες και από την μικρότερη των Smart και IQ που αγοράζουν κυρίως με βάση το γόητρο και την εικόνα. Έξυπνη η επιλογή υιοθέτησης του infotainment system της Navigon καθώς κρατά το κόστος χαμηλά, ενώ παράλληλα προσφέρει όλα όσα χρειάζεται κανείς για την καθημερινή συμβίωση με το αυτοκίνητο. Έχοντας φτιάξει ένα τόσο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο θα ήθελα να ξέρω ποια είναι η δικαιολογία που έδωσε ο product manager της μάμας VW στο διοικητικό συμβούλιο για την απουσία διπλού διακόπτη για τα ηλεκτρικά παράθυρα στις πλουσιότερες εκδόσεις. Αν είναι θέμα κόστους τότε μιλάμε για γκάφα ολκής για ένα αυτοκίνητο που κοστίζει πάνω από 10.000 ευρώ.

Βασίλης Παπαδόπουλος

up! 5door



Σίγουρα το 3θυρο μοντέλο κοιτά το πιο νεανικό κοινό, με το 5θυρο να κοιτάει να σταθεί στις καθημερινές μετακινήσεις μιας οικογενείας. Το κόστος είναι 380€ επιπλέον από τη 3θυρη έκδοση, που δίνει πιο εύκολη πρόσβαση πίσω και ενισχύει τα θετικά στοιχεία του up! H Volkswagen πιστεύει ότι οι δύο εκδόσεις θα μοιραστούν την πίτα των πωλήσεων. Επί της ουσίας, το 5θυρο up! δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το 3θυρο μοντέλο. Επιπλέον προσφέρει τις δύο επιπλέον πόρτες που ενισχύουν την πρακτικότητα και προσφέρουν πόντους ευχρηστίας, σαν ένα αυτοκίνητο πόλης. Οι πίσω πόρτες διαθέτουν παράθυρα που ανοίγουν αποκλειστικά με ανάκληση, όπως σε 3θυρα μοντέλο, οπότε μην αναζητήσετε διακόπτες για ηλεκτρικά παράθυρα. Ο χώρος αποσκευών παραμένει ταυτόσημος στα δύο μοντέλα, το ίδιο ισχύει και για το βάρος (σύμφωνα με τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά).

Το ράθυμο παρελθόν της VW στα μικρά αστικά αυτοκίνητα καθρεφτίζει και την χλιαρή σημασία που έδειχναν οι Γερμανοί στην εναρκτήρια κατηγορία. Μια εταιρεία που δεν απουσίαζε (Lupo και Fox), όμως ποτέ δεν πήρε ζεστά την υπόθεση επαναπαυμένη στις επιτυχίες των Polo και Golf. Οι συνθήκες όμως έδωσαν το πεδίο στον ανταγωνισμό με απλές λύσεις να μεγαλουργήσει και να δώσει ένα καλό μάθημα στην υπεροπτική VW, που κάποια στιγμή πήρε το μήνυμα, άλλαξε ρότα και στρώθηκε στην δουλειά. Το νέο μικρό δημιούργημα έρχεται να βάλει χέρι στο μοναδικό κάστρο που δεν είχε στην κατοχή της η γερμανική εταιρεία, σηματοδοτώντας εκτός των άλλων και την δυναμική παρουσία του ομίλου στην κατηγορία με τις μελλοντικές αντίστοιχες εκδόσεις των Skoda και Seat.

 

Μικρός πρίγκιπας

Η έξυπνη σχεδίαση με απλές γραμμές, επίπεδες επιφάνειες και έξυπνες λεπτομέρειες που στον συνδυασμό τους συνθέτουν ένα μινιμαλιστικό σχήμα, μοδάτο, νεανικό αλλά και διαχρονικό, δίνουν στο μικρό Volkswagen το αναμενόμενο θετικό σούσουρο γύρω από την ύπαρξή του. Δύσκολα θα το μπερδέψεις με κάτι άλλο, τουλάχιστον για την ώρα. Το φρέσκο και χαριτωμένο στιλ και οι κόμπακτ διαστάσεις (μήκος: 3.540 mm, πλάτος: 1.641 mm, ύψος: 1.489 mm), δείχνουν με το καλημέρα την αισιόδοξη διάθεση που μεταφέρει. Μπορεί να μην θυμίζει τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, όμως το Up! με την δική του ξεχωριστή προσωπικότητα θυμίζει αμέσως την καταγωγή και την επωνυμία του κατασκευαστή. Σχεδιαστικά hi lights αποτελούν οι ακροβολισμένοι τροχοί, η χαμογελαστή μάσκα με τα χαρακτηριστικά φώτα και το μεγάλο σήμα του κατασκευαστή, αλλά και η μαύρη γυάλινη πόρτα του χώρου αποσκευών. Η ευχάριστη εξωτερική εικόνα παραμένει αντικρίζοντας το εσωτερικό του Up! όπου αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι η απλότητα μπορεί να γίνει δημιουργική και ουσιαστική. Καλοφινιρισμένα υλικά, σκληρά μεν, αλλά απόλυτα σωστά τόσο στην αισθητική τους όσο και στην συναρμολόγηση, συνθέτουν ένα όμορφο ταμπλό χωρίς εντυπωσιασμούς. Μόνο στην αρχική 60άρα έκδοση θα βρείτε σπαρτιάτικες ανέσεις (στάνταρ όμως οι αερόσακοι και το A/C), ενώ οι υπόλοιπες διαθέτουν από καλό έως γαρνιρισμένο με σύγχρονα gadget εξοπλισμό. H White up! της δοκιμής χωρίς να κραυγάζει διαθέτει εξοπλισμό και τις επιπλέον στιλιστικές λεπτομέρειες για να μην αισθάνεται μειονεκτικά ανάμεσα σε αντίστοιχες lifestyle προτάσεις της πιάτσας. Μια φαρδιά γυαλιστερή πλαστική φάσα στο χρώμα του αμαξώματος τρέχει κατά μήκος του ταμπλό και δένει με τις γυμνές επιφάνειες μετάλλου προσθέτοντας στιλ, ενώ τόσο ο μινιμαλ αλλά ευανάγνωστος πίνακας οργάνων όσο και τα χειριστήρια κλιματισμού και ηχοσυστήματος κερδίζουν στο μάθημα πληροφόρησης και εργονομίας. Εξαίρεση φυσικά στην εργονομία αποτελεί η ύπαρξη μονού διακόπτη για τα παράθυρα σε κάθε πλευρά αλλά και η απουσία "μνήμης" των καθισμάτων στην είσοδο έξοδο των πίσω επιβατών, αντιγράφοντας εν μέρει τα μειονεκτήματα του ανταγωνισμού. Στην κορυφή της κονσόλας υπάρχει έτοιμη υποδοχή για το infotainment system της Navigon (maps+more), που λειτουργεί διαδραστικά με τον βασικό υπολογιστή ταξιδίου του αυτοκινήτου προσφέροντας έξτρα πληροφορίες με πρόγραμμα οδηγιών think blue που βοηθούν τον οδηγό να οδηγεί πιο οικονομικά, όσο και πλήθος εφαρμογών (περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης, bluetooth και πληροφορίες media player). Θυμηθείτε μόνο να το αφαιρείτε κάθε φορά που παρκάρετε, γιατί αποτελεί πρόκληση! Την ευχάριστη και πλήρη εικόνα του σαλονιού συμπληρώνει η εξαιρετική περιφερική ορατότητα, αλλά φυσικά και οι χώροι που είναι γενναιόδωροι όπου και να κοιτάξεις. Οδηγός και συνοδηγός αισθάνονται πασάδες, ακόμα και αν είναι δίμετροι με πλάτες αθλητή κολύμβησης, ενώ και πίσω η εικόνα είναι ενθαρρυντική για μεγαλόσωμους επιβάτες. Το ικανό πλάτος αλλά και η πλήρης εκμετάλλευση ενός μεγάλου μεταξόνιου (2.420mm), δημιούργησαν μια ευχάριστα φωτεινή και ευρύχωρη καμπίνα με ποιότητα και αίσθηση Volkswagen, που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις καλοζωισμένους ενήλικες όχι μόνο για τις μικρές αστικές μετακινήσεις, αλλά για αρκετή ώρα και αρκετά χιλιόμετρα. Τα καλά νέα συνοδεύουν και τον χώρο για τις αποσκευές όπου τα 251 λίτρα, συναγωνίζονται σχεδόν τα supermini της αγοράς. Με αναδίπλωση μάλιστα των πίσω καθισμάτων ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 951 λίτρα, ενώ το επιπλέον δάπεδο εξυπηρετεί τον έξτρα αποθηκευτικό χώρο από κάτω, αλλά και ένα επίπεδο χώρο από πάνω για ογκωδέστερες μεταφορές. Επίσης θετικό είναι το γεγονός ότι κάτω από την βάση του δεύτερου δάπεδου χώρεσε κανονικός εφεδρικός τροχός και όχι ανάγκης.

 

Μικρός γίγαντας

Υπερβολή, όμως από τα πρώτα μέτρα αντιλαμβάνεσαι ότι το μικρό χιλιάρι Up! μόνο μικρό δεν είναι. Η αίσθηση που σου μεταφέρει είναι μεγαλύτερου αυτοκινήτου και εδώ δεν θα μιλήσουμε για χώρους. Κάθεσαι αναπαυτικά στο κάθισμα με το ενιαίο προσκέφαλο βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση, κι ας μην ρυθμίζεται σε βάθος το τιμόνι και ετοιμάζεσαι να διαπιστώσεις πόσο ζωηροί μπορούν να αποδειχθούν οι 75 ίπποι του τρικύλινδρου των 999 κ.εκ. Το νέο 12βάλβιδο μικρό μοτέρ της VW, φυσικά Euro5, καταφέρνει χωρίς άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση να προσφέρει προσδοκίες απόδοσης με 75 ίππους στις 6.200rpm και 95Nm ροπής στις 3.000rpm, ενώ δίχως την παρουσία για την ώρα Start & Stop να ικανοποιεί και σε επίπεδο κατανάλωσης (μέση κατασκευαστή: 4,7lt/100km) και ρύπων CO2 (108gr/km). Από το ρελαντί διαπιστώνεις τρικύλινδρο ψίθυρο με ραφιναρισμένη λειτουργιά και ανεπαίσθητο κραδασμό, που αποχωρεί όσο ανεβαίνουν οι στροφές, ενώ αμέσως δείχνει την προθυμία του από χαμηλά όπου μπορείς να αλλάζεις διαδοχικά σχέσεις, στο άριστο σε αίσθηση νέο 5άρι κιβώτιο, από τις 2.500-3.000rpm. Με λιγότερα από 900 κιλά βάρους (854 για την ακρίβεια), το Up! αποδεικνύεται ικανό και σε επίπεδο επιδόσεων (0-100km/h σε 13,2’’ και 171km/h τελική ταχύτητα), ενώ χωρίς να νιώθεις ότι σπαρταράει στα χέρια και στα αυτιά σου, απεικονίζει σβέλτα και δραστήρια ενθαρυντικά νούμερα στο ταχύμετρο. Ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (cd: 0,32), η σωστή ηχομόνωση και η εύστοχα απλωμένη κλιμάκωση διευκολύνει την ταξιδιωτική ικανότητα του Up! με οικονομία και ταχύτητες που λίγα χρόνια πριν μόνο σε μικρομεσαίο θα συναντούσες. Τα 140-150km/h μπορούν να διατηρηθούν με ευκολία στο ταχύμετρο σε ανοιχτό δρόμο και η κατανάλωση να παραμένει σε λογικά νούμερα (6,5 με 7,5lt/100 km). Φυσικά αν ανεβάζεις ψηλότερα και για ώρα στροφόμετρο και ταχύμετρο μπορεί να φλερτάρεις με το 10άρικο, όμως να ξέρεις ότι θα κινείσαι σε ρυθμούς παραπάνω από τα χιλιόμετρα τελικής, σύμφωνα με το ταχύμετρο. Πάντως εκμεταλλευόμενος την ελαστικότητα και την πλούσια ροπή χαμηλά και εφαρμόζοντας μυαλωμένη οδήγηση με ελαφρύ πόδι, βλέπεις τον υπολογιστή ταξιδίου να στρογγυλοκάθεται ένα τσικ πάνω από τα 5 λίτρα, κάτι που επιβεβαιώνει εν μέρει τους ισχυρισμούς του κατασκευαστή.

Η λειτουργία της ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω), προσφέρει αποτελεσματικό πάτημα και άνεση σε κακής ποιότητας δρόμους, ενώ μόνο το χαμηλοπρόφιλο ελαστικό της έκδοσης White up! δείχνει να κοπανάει στα εγκάρσια λούκια. Σίγουρα ο 15άρης τροχός της High Up! αποτελεί καλύτερη επιλογή για τις συνθήκες των Ελληνικών δρόμων, πόσο μάλλον ο 14άρης με το 70άρι προφίλ της Move Up!. Η στιβαρότητα του πλαισίου και η δεμένη αίσθηση που προσφέρει η ανάρτηση κάνουν το Up! ένα κομμάτι που πείθει τον οδηγό για τα καμώματά του στο δρόμο. Ακόμα και αν επιτεθεί στις πρώτες στροφές που βρεθούν στην διαδρομή νιώθει σιγουριά και εμπνέεται από την αποτελεσματικότητα, την προθυμία του τιμονιού να ακολουθήσει τις εντολές και την απόδοση των φρένων που συμπεριφέρονται άψογα σε αίσθηση και σε δύναμη, ακόμα και σε στιγμές πανικού. Οι κλίσεις είναι μικρές και απόλυτα ελεγχόμενες, ενώ όπως και στην ευθεία έτσι στις στροφές δείχνει συμπαγές και ανεπηρέαστο ακόμα και αν ορμήξεις με πολλά. Σίγουρα δεν είναι το αυτοκίνητο που θα πατήσει σε σπορ χαρακτηρισμούς όμως πατάει γερά και γλιστράει ελεγχόμενα μόνο όταν το παρακάνεις, κάτι που φυσικά αναλαμβάνει η φροντίδα του ESP. Με λίγα λόγια, το Up προσφέρει περισσότερο αυτοκίνητο από αυτό που περιμένεις, όχι μόνο από την μικρή κατηγορία αλλά και σε αρκετές περιπτώσεις, από την αμέσως επόμενη.

συμπέρασμα

Τo ποδαρικό για την VW στην «αστική τάξη» ήρθε τόσο επίκαιρα, αλλά και τόσο δυναμικά όσο ποτέ. Ο μικρός πρίγκιπας είναι χαριτωμένος και πονηρός, κοσμικός αλλά και προσιτός για να σε προσελκύσει στις αρετές του που μόνο λίγες δεν είναι. Χωρίς να κηρύσσει το δόγμα του lifestyle, μπορεί κάλλιστα να σταθεί και εκεί, ειδικά στις δυο κορυφαίες του εκδόσεις, ενώ από την στιγμή που περάσεις στο σαλόνι σαν οδηγός ή επιβάτης θα βρεις κυρίως καλά λόγια. Με όπλα του το μινιμαλιστικό design, το όνομα και την ποιότητα του κατασκευαστή, το τεχνολογικό επίπεδο και τις βατές τιμές, δείχνει ώριμο να βάλει τους όρους του στην μικρή κατηγορία.

VIDEOS

VW up! - in Rome

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...