Peugeot 308 1.6 e-HDi

Στρατηγός οικονομίας το 308 e-HDi, στρώνει χαρακτήρα σαν diesel, προσφέροντας κέρδος σε λίτρα καυσίμου και ευρώ!

  • -
  • -
Ισχύς112 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,4 sec
Μέση κατανάλωση4,2 lt/100km
Εκπομπές CO2109 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Δυναμίτης ευχρηστίας και οικονομίας… το 5θυρο 308 e-HDi μοιράζει χαμόγελα στα πορτοφόλια.

Το πακέτο e-HDi

Το στοιχείο που προβάλλουν οι Γάλλοι για τις diesel εκδόσεις του 308 είναι το πακέτο «e-HDi micro hybrid system». Με δύο λόγια πρόκειται για έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα ο οποίος τροφοδοτεί με 5V επιπλέον ρεύμα την μπαταρία για να ικανοποιήσει πιο άμεσα και αποτελεσματικά τις ανάγκες του Start&Stop. Επί της ουσίας ο ηλεκτροκινητήρας εκτελεί το ρόλο της μίζας από 0 έως 600 rpm, μειώνοντας σημαντικά την ταχύτητα εκκίνησης του κινητήρα (400 ms) στις συνεχείς ανάπαυλες του. Το σύστημα συνδυάζει και ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα, ενώ στην πράξη πρόκειται για μια από τις πιο καλοκουρδισμένες Start&Stop εφαρμογές.

γλυκά
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Λειτουργία Start-Stop
  • Κατανάλωση
  • Πρακτικότητα-Χώροι
ξυνά
  • Συμπεριφορά πίσω άξονα σε «σκληρές» εγκάρσιες ανωμαλίες
απόψεις

Λίγες στιγμές αρκούν πίσω από το τιμόνι του 308 1.6 e-HDi, για να κερδίσει την υπόκλισή σου. Κομψό σε εμφάνιση, καλοφτιαγμένο, με ευχάριστο σαλόνι και ευρύχωρο για τους συνοδοιπόρους, είναι μερικά από τα πρώτα δείγματα καλοσύνης που σου εκφράζει. Γρήγορα αναγνωρίζεις το καλοστημένο και επικοινωνιακό του πάτημα και την γλυκιά αίσθηση που σου περνάει, ενώ εκεί που πραγματικά σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό είναι με την λειτουργία του κινητήρα. Ένας αριστοκράτης των turbodiesel που ψιθυρίζει και δεν ακούγεται, προσφέρει υποδειγματικά την άφθονη ροπή του, δείχνει διάρκεια στην απόδοση και φυσικά αξιοποιεί το πετρέλαιο στο ρεζερβουάρ …σταγόνα, σταγόνα! Ένας από τους καλύτερους turbodiesel που μπορείς να ζήσεις σήμερα που δένει απόλυτα με την υπόλοιπη κατασκευή και την απογειώνει όχι μόνο σε επιδόσεις, αλλά συνολικά. Α! Και βέβαια, κερασάκι στην τούρτα το άψογο Start & Stop που ουδέποτε με έκανε να ψάξω τον διακόπτη απενεργοποίησης!

 

Γιάννης Τσιγκρής

 

Δεν ξέρω αν πρέπει να προσκυνήσω στα diesel και την πρόσφατη «αποφυλάκιση» τους στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της ταλαιπωρημένης χώρας μας. Κάθε φορά, όμως που οδηγώ ένα σωστό diesel (υπάρχουν και προβληματικά, ευτυχώς ελάχιστα σήμερα…) δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω το άμεσο κέρδος μου σε ευχρηστία και οικονομία.  Αν λοιπόν η κατανάλωση καυσίμου φιγουράρει στην κορυφή της λίστας των προτεραιοτήτων σας και ψάχνεται το ένα και μοναδικό για εσάς και την οικογένεια σας μεταφορικό μέσο, το 308 παρατάσσεται στην έκδοση e-HDi πιο ετοιμόπολεμο από ποτέ.

 

Φυσική ομορφιά

Με σχεδόν 4,3 μέτρα μήκος και «παχουλές» διαστάσεις το facelift του 308 κρατά ακόμη τη μπογιά του ανάμεσα στα μικρομεσαία. Τα φώτα LED στο εμπρός μέρος και οι ανασχεδιασμένοι προβολείς απαρτίζουν για εμένα προσωπικά ένα πιο καλαίσθητο οπτικά αποτέλεσμα σε σχέση με την πρώτη εκδοχή του μοντέλου το 2007.

Φωτεινό και ευχάριστο το εσωτερικό, δεν σου δημιουργεί σε καμία περίπτωση τάσεις φυγής. Οι χώροι συγκαταλέγονται στα ατού της καμπίνας επιβατών, η οποία εμπνέει εκ των έσω την αύρα της άνεσης και της ηρεμίας. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν επιπλέον πόντους ορατότητας και η θέση οδήγησης δεν προβληματίζει. Το ογκώδες ταμπλό προσπαθεί να σε μεταφέρει ένα σκαλί πάνω σε αίσθηση από την μικρομεσαία κατηγορία, ειδικά στις πιο φορτωμένες εξοπλιστικά εκδόσεις. Σκούρα πλαστικά με ποιοτικά υλικά και εργονομία PSA (Peugeot-Citroen) που δεν χρειάζεται να τσακώνεσαι συχνά μαζί της συμπληρώνουν το ντεκόρ.

 

Καρδιά λουλούδι!

Το άνοιγμα του κλειστού επαγγέλματος των diesel στην Ελλάδα, χτύπησε το καμπανάκι και για το 308. Ο 1600άρης, 8βάλβιδος παρακαλώ… κινητήρας με τους 112 ίππους και τα 270 Nm ροπής ξυπνά ευχάριστες σκέψεις για την εμπορική αναγέννηση του 308. Αρπάζει ελαφρώς κάτω από τις 2000 rpm και ανοίγει ουσιαστικά τα χαρτιά του μέχρι και τις 4000 + rpm.Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, διαθέτει στρωτό –αν και όχι κορυφαίο- κούμπωμα και διαχειρίζεται με επιτυχία την καμπύλη ροπής του turbodiesel. Δύσκολα αντιλαμβάνεσαι στην καθημερινή οδήγηση κάποιο έλλειμμα δύναμης από τον κινητήρα. Στα νούμερα του κατασκευαστή το 11,4'' για το τυπικό 0-100 km/h ανταποκρίνεται πλήρως στην αίσθηση στο δρόμο.

Στα δικά μας χέρια με μπόλική οδήγηση στην βαρετή κίνηση της πόλης, είδαμε άνετα τιμές γύρω από τα 6.3 lt/100km. Αν επιλέξεις να κινηθείς πιο οικονομικά το νούμερο αυτό έχει σημαντικά καθοδική πορεία, ενώ στο «καβάλημα» του πεντάλ του γκαζιού η κατανάλωση ανέβηκε μεχρι τα 7.2 lt/100km. Στην οικολογική επίδοση με τα εκπεμπόμενα γραμμάρια CO2, το χειροκίνητο e-HDi σκοράρει 109 gr/km. Αν θέλετε να ξεγλιστρήσετε από τα τέλη κυκλοφορίας υπάρχει και η έκδοση με το ηλεκτρονικό -ρομποτιζέ- 6άρι αυτόματο κιβώτιο (έναντι 700€), με εργοστασιακή μέση κατανάλωση 3.8 lt/100km και εκπομπές CO2 98 gr/km.

 

 

 

Απεριτίφ ροπής

Εμπρός στον αγώνα λοιπόν, πίσω από το τιμόνι του 308, το οποίο σε καμιά περίπτωση δεν σου μεταφέρει το ύφος του «ταρίφα» με το ξύπνημα του μοτέρ. Ήσυχος σχεδόν σε ολόκληρο το παλμαρέ στροφών του ο κινητήρας, σιγοψιθυρίζει ελαφρώς το τραγούδι των diesel στο ρελαντί. Αποτελεσματική και η ηχομόνωση, οπότε προχωράς για να γευτείς το ζεστό πιάτο της ροπής. Ακόμα και αν πας με στρατηγική σκέψη οικονομίας και εκμεταλλευτείς μεθοδικά το ωφέλιμο εύρος των 2000+ rpm μαζεύεις εύκολα και ξεκούραστα χιλιόμετρα. Το πακέτο e-HDi και κατά βάση το Start&Stop δουλεύει ιδιαιτέρως εύστοχα. Απαλλαγμένο από κραδασμούς και λοιπά παρατράγουδα, σε κάνει να αμελήσεις για πάντα τον διακόπτη απενεργοποίησης του!

Οι εντυπώσεις από τις ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι ενθαρρυντικές. Άνεση και ποιότητα κύλισης σε ύψηλά επίπεδα, με λογικό roll, σωστά σε αίσθηση φρένα και ένα τιμόνι το οποίο βοηθά. Xωρίς να κυνηγά το προφίλ του πιο θερμόαιμου οδηγού, διαθέτει σε κάθε περίπτωση σφιχτό έλεγχο από την ανάρτηση και ζωντανές αντιδράσεις, παρά το σημαντικό βάρος του. Αν την ψάξεις περισσότερο, η ουρά τιθασεύεται από το ESP που δυστυχώς δεν κοιμάται ούτε κατά βούληση. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας φανερώνεται μονάχα σε κάποιες «σκληρές» εγκάρσιες ανωμαλίες, προνόμιο κυρίως των ελληνικών δρόμων.

συμπέρασμα

Η έκδοση e-HDi δίνει τον χαρακτήρα που έλειπε στο ανανεωμένο 308. Ο ζουμερός 1.6 λίτρων diesel κινητήρας αναδεικνύει το γαλλικό μικρομεσαίο σε ένα ιδανικό πακέτο για την άνετη και οικονομική μετακίνηση. Τιμολογιακά μπορεί να μην αποφεύγει τις συγκρούσεις με 1.600άρια diesel του άμεσου ανταγωνισμού (βλέπε VAG Group). Αν πάντως σε κερδίσει στο μάτι, δεν υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος να μην επιλέξεις να ζήσεις μαζί του…

Peugeot 308 f/l

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...