Toyota Yaris 1.33

Με την επιτυχία χαραγμένη στο DNA του και με πλήρη αναβάθμιση στα χαρακτηριστικά του, το Yaris 3ης γενιάς καλπάζει στον δρόμο των supermini.

  • -
  • -
Ισχύς99 PS
Ροπή125 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,7 sec
Μέση κατανάλωση5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2123 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η εξέλιξη ενός υποδειγματικού πρεσβευτή της απαιτητικότερης και πολυπληθέστερης κατηγορίας, που έρχεται με μοναδικό στόχο την κορυφή.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Σε μια πληγωμένη αγορά αυτοκινήτου όπου μόνο τα supermini δίνουν ανάσες ελπίδας, η Toyota μπορεί να ελπίζει σε μια σταθερότητα χάρις το ισχυρό χαρτί που έχει στα χέρια της. Το όνομα Yaris από μόνο του διατηρεί την εταιρεία σε πλεονεκτική θέση στην κλάση ακόμα και με το απερχόμενο μοντέλο. Το νεότερο μέλος στην τρίτη του γενιά, όχι μόνο ωρίμασε και βελτιώθηκε ολοκληρωτικά, αλλά διατήρησε την αίσθηση φιλικότητας και οικειότητας που ανέκαθεν το χαρακτήριζε. Ακόμα ποιο ευρύχωρο, για κάποιους ίσως σοβαρότερο σχεδιαστικά που όμως δεν απέχει από χαρακτηρισμούς κομψό, όμορφο και σύγχρονο όσον αφορά την αισθητική του, τώρα κοιτάει στα ίσια τον ανταγωνισμό σε τομείς που παλιότερα έκανες τα στραβά μάτια. Το νέο Yaris απέκτησε τιμόνι και ποιοτικότερα δυναμικά χαρακτηριστικά που ικανοποιούν εύρος οδηγικών γούστων, ενώ παράλληλα διατήρησε την εξαιρετική του εικόνα στην απόδοση του κινητήρα τόσο σε επίπεδο επιδόσεων όσο και σε κατανάλωση. Συνολικά κερδίζει τα εύσημα και αποτελεί τον καλύτερο φίλο της καθημερινότητας χωρίς να απαιτεί ουσιαστικούς συμβιβασμούς.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φιλικότητα
  • Αποτελεσματικότητα
  • Απόδοση
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Στάνταρ ESP
ξυνά
  • Απώλεια συρόμενου πίσω καθίσματος
  • Τιμή
απόψεις

Η Toyota στην περίπτωση του Yaris επέλεξε να πατήσει στα σίγουρα βήματα μίας ήπιας αισθητικής προσαρμογής στις σύγχρονες απαιτήσεις, χωρίς να υπερβεί την πεπατημένη από πλευράς σχεδίασης. Δύσκολα βρίσκεις πάνω του ψεγάδι, όμως αυτό που δεν μου άρεσε είναι το σκληρό πλαστικό του πάνω τμήματος του ταμπλό. Αναμένεται να διαγράψει λαμπρή καριέρα στις πωλήσεις το 2012, καλούμενο μάλιστα να επιτελέσει τα καθήκοντα του ενός και μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας.

Βασίλης Παπαδόπουλος

go shopping
Διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις(Life, Active, Style και Lounge) το Yaris προσφέρει από καλό έως πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, αλλά και μια ικανοποιητική γκάμα προαιρετικού που θα φορτώσει ακόμα επιπλέον τις ανέσεις του. Ως βάση υπολογίστε το ABS με Brake Assist, Traction Control και ESP, ένα πλήρες σετ αερόσακων που περιλαμβάνει μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής και γονάτων, ρύθμιση σε ύψος και σε βάθος του τιμονιού, ηχοσύστημα με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα και A/C. Στην έκδοση Active που δείχνει η ιδανική θα βρείτε την έγχρωμη οθόνη 6,1'' του multimedia συστήματος, με πλήθος λειτουργιών (bluetooth, θύρα USB, trip computer, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης, σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω κάρτας SIM), ενώ προσθέστε επιπλέον τον τηλεχειρισμό στο κεντρικό κλείδωμα, τους ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες και τον υπολογιστή ταξιδίου. Στις πλουσιότερες και ακριβότερες εκδόσεις Style και Lounge προσφέρονται επιπλέον οι θερμαινόμενοι καθρέφτες, τα φώτα ομίχλης, ζάντες αλουμινίου και sport ανάρτηση, όπως και τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και ο διζωνικός κλιματισμός.

Μετά τα Verso-S και Urban Cruiser, η Toyota φύλαγε για επιδόρπιο την ολοκλήρωση της διευρυμένης γκάμας στα supermini, με το mainstream μοντέλο και εκπρόσωπό της. Η επιτυχία του Yaris από την πρώτη γενιά που ξεπήδησε το 1999 από τα σχέδια του Σωτήρη Κοβού και στην συνέχεια με την δεύτερη δείχνει στρωμένη με ροδοπέταλα. Το τρίτο και καλύτερο Yaris αποτελεί την επόμενη μέρα στα μικρά αυτοκίνητα της Toyota, αλλά και μια νέα αρχή για καλπάζουσα πορεία.

 

Προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις

Χωρίς θεαματικές κινήσεις, τυμπανοκρουσίες και ρηξικέλευθες λύσεις, η επόμενη μέρα βρίσκει το Yaris κομψό και ελκυστικό, αλλά σοβαρότερο σχεδιαστικά από την χαριτωμένη νόρμα που ήμασταν συνηθισμένοι. Μπορεί να μην επιφυλάσσει εκπλήξεις όμως εξελίσσοντας ως βάση το προηγούμενο, το νέο απέκτησε δυναμικότερες γωνίες, έναν εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή(Cd: 0,28) και εν τέλη σύγχρονο στιλ και διαστάσεις που το τοποθετούν στο μέσο όρο της κατηγορίας. Σε σχέση με την 2η γενιά, το νεότερο κέρδισε 100mm μήκους (συνολικό 3.885mm), διατήρησε το πλάτος του στα 1.695mm και χαμήλωσε κατά 20mm, ενώ οι αλλαγές δεν περιοριστικά μόνο στις εξωτερικές διαστάσεις. Το νέο δάπεδο πρόσφερε μεταξόνιο που κέρδισε 50mm (2.510mm) και αυτό βρίσκει θετικό αντίκτυπο εκτός από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς, στους εσωτερικούς χώρους. Μπορεί να έχασε λοιπόν το συρόμενο πίσω κάθισμα, η μοναδική ευκολία απώλειας, όμως πρόσθεσε 30mm διαθέσιμου εσωτερικού πλάτους, 35mm στον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και κέρδισε έναν αξιοπρεπέστατο χώρο αποσκευών φαρδύτερο στο άνοιγμά του κατά 20mm και με 286 λίτρα χωρητικότητας, που εκτός από εφάμιλλος με τις πρωτοκλασάτες προτάσεις του ανταγωνισμού μπορεί με την αναδίπλωση των καθισμάτων 60:40, να προσφέρει 768 λίτρα για μεγαλύτερες μεταφορές. Χωροταξικά και όσον αφορά τους επιβάτες ακόμα και καλοθρεμένοι ενήλικες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα σε γόνατα, ώμους  και κεφάλι, ενώ τα μεγάλα ανοίγματα στις πόρτες εξασφαλίζουν εύκολη είσοδο- έξοδο δίχως επικύψεις. Σχεδιαστικά το σαλόνι έχει απλοποιηθεί με γνώμονα την εργονομία και την πρακτικότητα, έχει χάσει μεν τις αποθηκευτικές εσοχές εκατέρωθεν της κεντρικής κονσόλας, όμως κανείς δεν θα γκρινιάξει για ουσιαστικούς χώρους μικροαντικειμένων. Εργονομικά οι λιγοστοί διακόπτες βρίσκονται σε σωστή θέση και επικεντρωμένοι στον οδηγό εξυπηρετούν εύκολα τις επιθυμίες, αποτρέποντας το φαινόμενο σύγχυσης μέχρι να έρθει η εξοικείωση, κάτι που συναντάμε σε άλλες πολυσύνθετες προτάσεις του ανταγωνισμού. Ο πίνακας οργάνων τώρα είναι πίσω από το τιμόνι, είναι ξεκούραστος στο μάτι και ουσιαστικός χωρίς να «φλυαρεί» σε πληροφορίες. Πακέτο με την έγχρωμη οθόνη 6,1’’ του Toyota Τouch and Go το επίπεδο πληροφόρησης και οι παροχές(Navigation, Bluetooth, κάμερα οπισθοπορείας, κ.ά.) προς τους επιβαίνοντες μπορούν να θεωρηθούν πλούσιες και σύγχρονες, βάζοντας σε σκέψεις τους ανταγωνιστές του.

 

 

Yaris, επί το έργον

Πίσω από το τιμόνι του νέου Yaris, οι θετικές εντυπώσεις είναι διαδοχικές με το καλημέρα. Κάποιοι ίσως παραπονεθούν για τα σκληρά υλικά στο ταμπλό, όμως τουλάχιστον είναι καλοφινιρισμένα και θα δείξουν φιλότιμο και αντοχή στο χρόνο. Κανείς όμως δεν θα κρίνει αρνητικά την ποιοτική αίσθηση που σου αφήνει. Από το κλείσιμο της πόρτας, την σαφώς πιο προσεκτική ηχομόνωση και την βελτιωμένη ποιότητα κύλισης, έως το κλασικά ιαπωνικό επίπεδο συναρμολόγησης, το νέο Yaris παραμένει Toyota ως τίτλος καλοφτιαγμένου αυτοκινήτου. Ο γνωστός ατμοσφαιρικός των 1.329 cc τεχνολογίας Toyota Optimal Drive, με το μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων(Dual VVT-i) παραμένει υποδειγματικός σε ελαστικότητα, γραμμικότητα και διάρκεια απόδοσης. Σίγουρα δεν προσφέρει την πληθωρική ροπή του υπερτροφοδοτούμενου ανταγωνισμού, όμως ως ατμοσφαιρικός εκπληρώνει άριστα τον ρόλο του, πληροί δε ταυτόχρονα προδιαγραφές Euro5. Αμεσότητα και ευστροφία, πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοση τόσο σε επίπεδο επιδόσεων όσο και κατανάλωσης. Με 99 ίππους στις 6.000rpm και ροπή 125 Nm στις 4.000rpm, εξασφαλίζει στην καρότσα των 1.045 κιλών καλές επιδόσεις, σε συνδυασμό με ένα σωστά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο. Τα πρώτα 100km/h έρχονται αβίαστα σε 11,7’’, ενώ δεν διστάζει να δει γρήγορα την τελική ταχύτητα των 175 km/h.  Οι προδιαγραφές του κατασκευαστή για κατανάλωση μικτού κύκλου υπόσχονται 5,4 lt/100 km και εκπομπές CO2 123 g/km. Στην πράξη η κατανάλωση διατηρείται χαμηλά, αλλά εξαρτάται και από τον ρυθμό. Αν αποφασίσεις να εκμεταλλευτείς τον φιλήσυχο χαρακτήρα του, θα δεις τον υπολογιστή ταξιδίου να απεικονίζει τιμές περίπου στα 6,5 lt/100km χωρίς απαραίτητα να νιώθεις ότι σέρνεσαι στον δρόμο. Βέβαια αν ανακατεύεις το άψογο σε αίσθηση επιλογέα κρατώντας το μοτέρ ψηλά στο κυνήγι των επιδόσεων, θα φλερτάρεις εύκολα με τα 9 λίτρα που και πάλι όμως δεν θεωρείται εξωπραγματική κατανάλωση. Συνολικά εξασφαλίζει οικονομία καυσίμου κάτι δεδομένο για Yaris, όμως τα ευχάριστα έρχονται από την συνολική εικόνα συμπεριφοράς του στον δρόμο. Η θέση οδήγησης χάρις τις πολλαπλές ρυθμίσεις τιμονιού και καθίσματος, βρίσκεται πλέον ακόμα πιο κοντά στο ιδανικό και η ποιότητα πληροφόρησης που φτάνει στον οδηγό έχει κάνει άλμα προόδου. Το πλαίσιο αποδεικνύει την στιβαρότητά του, το σύστημα διεύθυνσης απέκτησε πιο μεστή αίσθηση και πληροφόρηση και η κλασική διάταξη ανάρτησης (McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), κέρδισε σε αποδοτικότητα. Τα νέα δεδομένα προσφέρουν ένα ευκολοδήγητο, φιλικό και απόλυτα ασφαλές αυτοκίνητο που δεν συμβιβάζεται στον γρήγορο ρυθμό. Τα φρένα προσφέρουν επιβραδυντική σιγουριά, το τιμόνι δείχνει μια εξαιρετική προθυμία στο turn in και η σπορ ανάρτηση που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής(έκδοση Style), ακολουθεί τις εντολές με το μικρό Toyota να προσφέρει απολαυστικές στιγμές στον οδηγό του. Είχα την τύχη να πάρω γεύση και απο Yaris με νορμάλ ανάρτηση και αν εξαιρέσω τις ποιο αισθητές κλίσεις στο αμάξωμα, η λειτουργία ήταν ομοίως αποτελεσματική και ενδοτικότερη στην απορόφηση των ανωμαλιών. Το ουσιαστικό και αποτελεσματικό στρίψιμο μπορεί να γίνει διασκεδαστικό απενεργοποιώντας το ESP, όμως σκοπός του δεν είναι να εντυπωσιάσει με τις σπορ δυνατότητες, αλλά να πείσει ότι διεύρυνε το ρεπερτόριό του, κάτι το οποίο καταφέρνει. Με ένα έξυπνο συνδυασμό προσόντων, τώρα το Yaris ικανοποιεί τόσο τους παραδοσιακούς, όσο και τους απαιτητικούς.

συμπέρασμα

Με την δεύτερη γενιά να παραμένει σε θέση ισχύος στον στίβο πωλήσεων της ελληνική πραγματικότητας, η τρίτη και σαφώς πλήρως αναβαθμισμένη νέα γενιά δείχνει να παίρνει σκυτάλη και να φορτσάρει για την κορυφή. Το νέο Yaris τιμά με τον καλύτερο τρόπο το βαρύ όνομα του προκατόχου του, προσφέροντας εμφανώς ποιοτικότερα συνολικά χαρακτηριστικά Το νέο Yaris διατηρήσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του. Αντιπροσωπεύει έναν έξυπνο συνδυασμό προσόντων που ικανοποιεί τόσο τους προοδευτικούς υποψήφιους αγοραστές με την κομψή εμφάνιση και τις σύγχρονες τεχνολογίες, όσο και τους παραδοσιακούς πελάτες Toyota με την ποιότητα, την πρακτικότητα και, φυσικά, την οικονομία.

Toyota Yaris 2012

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...