Peugeot 207 Rallye 6speed

Στη σκιά του θρύλου

  • -
  • -
Ισχύς156 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,0 sec
Μέση κατανάλωση6,8 lt/100km
Εκπομπές CO2159 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το νέο χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, ενδυναμώνει τη θέση του 207, ανάμεσα στα μικρά hot-hatch της νέας γενιάς. Πιο αποτελεσματικό και ευχάριστο πλέον, διαθέτει επίκαιρο χαρακτήρα αλλά μένει μακρία από την πεμπτουσία της οδήγησης των προγόνων του

γλυκά
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός-Τιμή
  • Ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά
ξυνά
  • Έλλειψη πλήρους απενεργοποίησης του ESP
απόψεις

Πόσο αντιφατικό είναι αλήθεια να σερβίρεις ένα αυτοκίνητο με …θεαματική ονομασία και ταυτόχρονα να μην σε αφήνει να ζήσεις στιγμές της ιστορίας που σου υπόσχεται; Δεν ξέρω αν θα φανώ κουραστικός, όμως ένας κάτοχος της παλιάς πρώτης σειράς των ατίθασων Rallye θα βρει το νέο γρήγορο, ξεκούραστο και αποτελεσματικό μεν, αλλά και τόσο αποστειρωμένο που σύντομα θα αναζητά τα παλιά κλειδιά. Και για να μην είμαι μηδενιστής και ισοπεδωτικός, το πιο επίκαιρο 207 Rallye κέρδισε ένα νέο 6άρι που επιτέλους απέκτησε αίσθηση, πέρα απο τα οφέλη σε απόδοση και επιδόσεις, την στιγμή που η αξία του είναι δεδομένη σε επίπεδο πατήματος, πληροφόρησης και συμπεριφοράς. Όμως γιατί πρέπει να έχεις 207 RC ή RC-Z για να απολαύσεις την πλήρη απενεργοποίηση του ESP; Καλή, σωστή και σεβαστή η επιχειρηματολογία περί ασφάλειας, αλλά δεν χάθηκε ο κόσμος αν έδινε και λίγη χαρά στους μυημένους της οδήγησης και της ιστορίας του ονόματος που εκπρoσωπεί.

 

Γιάννης Τσιγκρής

 

go shopping

Πλούσιος ο εξοπλισμός της έκδοσης Rallye του 207, 6 αερόσακοι, ESP, ABS, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, διζωνικός αυτόματος κλιμάτισμός, αισθητήρες φωτών/βρόχής, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι συνθέτουν ένα πλήρες πακέτο. Προσφέρεται μόνο σε λευκό χρώμα και το κόστος απόκτησης του μεταλλάσσεται από τα 19.280€ της αρχικής τιμής καταλόγου στα 17.241€ με τις τρέχουσες εκπτώσεις, πέφτοντας μέχρι και τα 15.921€ σε περίπτωση απόσυρσης.

Για πολλούς η σύνδεση της ονομασίας Rallye, με κάποιο σύγχρονο μοντέλο, φορτωμένο με τα βάρη της παθητική ασφάλειας και του εξοπλισμού άνεσης, θα έμοιαζε με ιεροσυλία. Αν πρέπει να ακολουθήσεις την σύγχρονη πλευρά της αυτοκίνησης και δείξεις συμπόνια για τις αναγκαίες εισπράξεις κάθε εταιρείας, ξεροκαταπίνεις με δυσκολία μεν, αλλά κοιτάς εμπρός στην πιο «κατεψυγμένη» οδηγικά εποχή που ζούμε.

Η φανέλα είναι βαριά λένε στην ποδοσφαιρική αργκό, οπότε οι γρήγορες εκδόσεις του 207 είχαν ανέκαθεν δύσκολο έργο. Η εμπορική επιτυχία του 106 Rallye στην χώρα μας, οδήγησε εμάς να παρακολουθούμε σε πρώτη φάση την «βάφτιση» του 207 1.6 ΤHP σε Rallye. Σε δεύτερο χρόνο, το γνωστό μοτέρ με την ανανεωμένη χαρτογράφηση για χάρη των Euro5 προδιαγραφών ρύπων, πάει πακέτο με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο της Peugeot, το οποίο υπόσχεται να δώσει τέλος στο στοιχειωμένο παρελθόν των μέτριων κιβωτίων μετάδοσης των Γάλλων.

 

Η δύναμη της πειθούς

Δηλωμένο supermini το 207, ψάχνει στις κορυφαίες εκδόσεις του να βρει στοιχεία διαφοροποίησης από τα απλά μοντέλα με την ατμοσφαιρική ανάσα. Στην περίπτωση του Rallye, τα χαρακτηριστικά αυτοκόλλητα, που έχουν περάσει ανέγγιχτα για χρόνια από τις στυλιστικές ορέξεις κάποιου γραβατωμένου στελέχους και οι ευπαρουσίαστες ζάντες των 17 ιντσών δίνουν το σύνθημα της αθλητικής περιβολής. Διακριτικό και φινετσάτο, δεν αποτελεί τον πρωταγωνιστή των αυτοκινητιστικών μου ονείρων, αλλά ταιριάζει ιδανικά στο αισθητικό κριτήριο των περισσοτέρων.

Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από τις πετυχημένες σπορτιφ πινελιές σε καθίσματα, τιμόνι και επιλογέα. Η πρακτικότητα του 3θυρου αμαξώματος είναι δεδομένη, ακολουθώντας τα μέτρα και σταθμά των σύγχρονων supermini. Η τελετουργία της εύρεσης της σωστής θέσης οδήγησης γίνεται εύκολα, απολαμβάνοντας παράλληλα τα σε γενικές γραμμές ποιοτικά πλαστικά. Σίγουρα κάποια σημεία στο εσωτερικό μπορεί να μην ακολουθούν το δόγμα της απαράμιλλης απτής ποιότητας, αλλά ο πλουσιοπάροχος εξοπλισμός άνεσης είναι εκεί για να σβήσει τις όποιες αμφιβολίες.

 

Χαμένος στη μετάδοση

Αψεγάδιαστος ο κινητήρας των 1,6 λίτρων της συνεργασίας BMW/Peugeot , δίνει ρέστα σε κάθε συναναστροφή μαζί του, κινούμενος μέσα στα τεχνολογικά πλαίσια της εποχής. Αν και τον έχουν «ζευγαρώσει» με διάφορα συστήματα μετάδοσης, ανάλογα με του που καλείται να προσφέρει τις υπηρεσίες του, διαμορφώνει ιδανικά σε κάθε μοντέλο που εξοπλίζει και ανάλογο χαρακτήρα.

Στην Euro5 μορφή του, βελτιωμένος σε χαρακτηριστικά λειτουργίας, αποδίδει μέσα στα «σπλάχνα» του 207, 156 ίππους και 240 Nm ροπής, στην πιο μικρή από άποψη ιπποδύναμης version του. Δυνατός και εύστροφος, με μεστό τράβηγμα στις μεσαίες στροφές, αποδεικνύεται ικανοποιητικός για τα κιλά του 207. Στοιχείο εξέλιξης στο φρεσκαρισμένο 207 Rallye, το νέο 6άρι κιβώτιο. Σε άλλο επίπεδο από το παλιό 5αρι, κοιτά στα μάτια πλέον το σύγχρονο THP κινητήρα. Κατά πολύ βελτιωμένο σε αίσθηση, πιο θετικό στη «βάρβαρη» χρήση, διαθέτει σχετικά πετυχημένη κλιμάκωση για all-around οδήγηση, κρατώντας όμως και πάλι απόσταση από την έννοια της υποδειγματικής λειτουργίας.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά αναφέρουν 0-100 km/h σε 8,0’’ και 216 km/h τελικής ταχύτητας, τιμές αρκετά πειστικές για τον τρόπο που εκφράζεται το πακέτο κινητήρας-κιβώτιο στο δρόμο. Στην επίκαιρη ανακοίνωση της τιμής της μέσης κατανάλωσης, το εργοστασιακό νούμερο είναι 6.8 lt/100km. Στην πράξη ο 1,6 λίτρων THP κινητήρας, παρά την πληθωρική του λειτουργία αποδεικνύεται σχετικά ολιγαρκής σε καύσιμο.

 

…τη μπουκιά απ΄το στόμα!

Δεν υπάρχουν σχολές ανάμεσα στα σύγχρονα μικρά hot-hatch και το 207 Rallye επιβεβαιώνει τον κανόνα. Η οδηγική εμπειρία που επιφυλάσσει στον οδηγό του είναι μαντρωμένη μέσα στα πλαίσια της σύγχρονης λογικής. Αποτελεσματικό και σίγουρο σε κάθε του έκφανση δεν απαιτεί θυσίες, δίνοντας ακόμα και στον πιο αμύητο τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί την βελούδινη δύναμη του μοτέρ.

Σε κάθε περίπτωση ακουμπάς στο στιβαρό εμπρός μέρος, γεύεσαι ένα ευχάριστο σύστημα διεύθυνσης και ένα πίσω μέρος που έχει όλες τις προδιαγραφές για να πρωτοστατήσει. Οι 17άρες ζάντες, θα μπορούσαν να είναι και 16άρες για το ταμπεραμέντο των ελληνικών δρόμων, ενώ τα φρένα ακολουθούν σε απόδοση το ύφος της κατασκευής. Η ανάρτηση πάντως λειτουργεί υποδειγματικά στο δρόμο, ικανοποιεί το πλήθος με την άνεση και την ποιότητα κύλισης που παρέχει, αλλά δεν αποτελεί ιδανικό σύντροφο για τους ελάχιστους με τις πιο καθαρόαιμες ανησυχίες. Το βάρος περνά απαρατήρητο και μόνο αν γυρίσεις κάμποσα κεφάλαια πίσω στην ιστορία των σπορ Peugeot ανακαλύπτεις πως είναι εκεί, με όλα όσα συνεπάγεται η επιπλέον αδράνεια.

Κρίνοντας το 207 Rallye με απολύτως σημερινά κριτήρια, το μόνο που σε ενοχλεί είναι η μη απενεργοποίηση του ESP. Σίγουρα υπάρχουν στιγμές που θα εκτιμήσεις την παρουσία του, δεν παύει όμως να φιμώνει την οδηγική όαση που υπόσχεται να σου χαρίσει η καλοστημένη φιγούρα του 207 Rallye. Το κουμπί απενεργοποίησης αναλαμβάνει διακοσμητικό ρόλο, αφού μετά τα 50 km/h κόβει αναγκαστικά την αδρεναλίνη του οδηγού, επιτρέποντας γρήγορο ρυθμό μεν, χωρίς συγκινήσεις δε. Οι πιο ψαγμένοι, ίσως βρουν τρόπο να το απενεργοποιήσουν μόνιμα, στα πρότυπα των RC-Z και 207 RC. Στην πρωτογενή μορφή της σύγχρονης έκδοσης Rallye, παραμένει αγκάθι, προς την ολοκληρωτική ενασχόληση με τα θετικά δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Είναι βλέπετε και το τόσο καλοστημένο πλαίσιο που δείχνει πως θα μπορούσε να προσφέρει απλόχερα οδηγική απόλαυση χωρίς τους ηλεκτρονικούς φραγμούς.

συμπέρασμα

Πιο ευχάριστο και ολοκληρωμένο, το ανανεωμένο πακέτο κινητήρα-κιβωτίου, δίνει περισσότερα στον οδηγό του 207 Rallye. Ο πληθωρικός THP κινητήρας εκφράζεται καλύτερα μέσα από την σχέση του με το 6άρι κιβώτιο, το οποίο δεν πετά και «σπίθες» σε επίπεδο αίσθησης, αλλά δεν απογοητεύει. Το υπόλοιπο πακέτο είναι άκρως ανταγωνιστικό, ικανοποιώντας ιδανικά την εξίσωση του εξοπλισμού και της τιμής κτήσης. Από εκεί και πέρα, εντός και εκτός αναζητάς τη δυνατότητα για ένα πλήρως απενεργοποιήσιμο ESP και μια μεγάλη παρένθεση για τα διακριτικά Rallye…

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...