Kia Venga 1.4

Αποφασισμένο να πετύχει στα πολυχρηστικά μικρά MPV, το Venga γνωρίζει τις δυσκολίες, αλλά εκπέμπει αισιοδοξία.

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή137 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,9 sec
Μέση κατανάλωση6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2147 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η πρόταση της Kia με βλέψεις τόσο στα supermini όσο και στα μικρά MPV, προτάσσοντας την ευρυχωρία και την πρακτικότητα πάνω από απ’όλα.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Ένα supermini, με μικρομεσαία βάση, όσο αντιφατικό και αν ακούγεται! Η Kia βρήκε τον τρόπο να φέρει τα κόμπακτ MPV στα μέτρα της. Το Venga θέλει να γίνει ένας από τους καλύτερους φίλους της μικρής «φρέσκιας» οικογένειας και οι ενδιαφερόμενοι έχουν λόγους να το εντάξουν στις επιλογές τους. Ευρύχωρο αλλά και μαζεμένο για τα αστικά πέρα-δώθε, με θαυμαστό χώρο αποσκευών και ρεαλιστικές πολυμορφικές λύσεις. Δεν πουλάει καινοτομία αλλά ουσία και πρακτικότητα, ενώ είναι ευχάριστο στην οδήγηση χωρίς να σε ξεσηκώνει κιόλας. Και το σημαντικότερο είναι προσιτό σε τιμή με χαρακτήρα value for money.

 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιοτικός αέρας
  • Αποτελεσματική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Στάνταρ το ESP
  • Τιμή
ξυνά
  • Κατανάλωση όταν πιέζεται
  • Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων
απόψεις

Οι προσδοκίες που έχουμε από την Kia μετά το - μικρομεσαίο-έκπληξη - Cee’d είναι πολύ μεγάλες. Το Venga δείχνει πως η νέα γενιά μοντέλων της Kia δεν είναι ένα πυροτέχνημα. Κονταροχτυπιέται σε δύο κατηγορίες ταυτόχρονα και τα καταφέρνει μια χαρά, κερδίζοντας με το στυλ του, το πρακτικό εσωτερικό του, την ισορροπημένη συμπεριφορά του στο δρόμο και την γενικότερη ποιότητα που επισφραγίζεται με 7ετή εργοστασιακή εγγύηση. Το Venga είναι ένα από τα μοντέλα που θα χτίσουν το πιστό κοινό της μάρκας.

Γιάννης Λημναίος

go shopping

Η βασική έκδοση (Inspire) του Venga τοποθετείται ένα 50άρικο πάνω από τα € 13.000, ένας τυπικός μέσος όρος τιμών που συναντά κανείς τα mainstream supermini. Με καλό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξι αερόσακους, Α/C, ESP αλλά και ηχοσύστημα με MP3. Για την Panorama, της δοκιμής, η τιμή καταλόγου στρογγυλοκάθεται στα € 14.300 με κύριο χαρακτηριστικό το προφανές, που είναι η μεγάλη ανοιγόμενη γυάλινη οροφή. Στην κορυφαία Panorama Plus που αγγίζει τα € 15.600, κερδίζετε επιπλέον Bluetooth και ζάντες αλουμινίου 16’’.

 

Για την Kia, ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός, που υπήρχε ως στόχος για την καθιέρωση στον δυτικό κόσμο, υλοποιήθηκε στην μετά Cee’d εποχή. Νωρίτερα, είχε εστιαστεί στο ρόλο του αξιόπιστου και προσιτού, προς στο κοινό, κατασκευαστή. Η αδιάφορη οδική συμπεριφορά και η απουσία σχεδιαστικής έμπνευσης έλαβε τέλος με την έλευση του Cee’d και σύντομα τον δρόμο του θα ακολουθούσαν και άλλα αδέρφια του. Με εξασφαλισμένη λοπόν την πετυχημένη συμμετοχή με το Cee'd στα μικρομεσαία και με ένα δραστήριο Picanto στην κατηγορία μίνι, οι Κορεάτες έπρεπε να καλύψουν το κενό του μάλλον αδιάφορου Rio, στην κλάση Β (supermini). Μια νέα ονομασία και εντελώς διαφορετική φιλοσοφία, το Venga ήρθε έτοιμο να αναλάβει ευθύνες σε ένα δύσκολο περιβάλλον, παίζοντας σε δύο ταμπλό, αυτά των μικρών MPV και των supermini.

 

 

To B or not to B

Αρχική φιλοσοφία της Kia ήταν να μην ξεφύγει από τα στεγανά των δύο κατηγοριών που οριοθετούναι λίγο πολύ στα 4 με 4,1 μέτρα. Το Venga μπήκε στο νόημα από νωρίς με συμπαγείς διαστάσεις αλλά και πληθωρική εμφάνιση. Το μήκος του (4.068 mm), ταιριάζει απόλυτα στην κατηγορία supermini, αν και με το πληθωρικό πλάτος (1.765 mm) και ύψος (1.600 mm) εμπνέεται από την MPV λογική και μπορεί κάλλιστα να σταθεί ακόμα και δίπλα στο Meriva, χάρις το μεγάλο μεταξόνιο των 2.615 mm. Αν και... μικρό, το Venga είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα του Cee’d! Άβυσος, αλλά και μόδα, όπως γνωρίσαμε και στο Meriva που βασίζεται στην πλατφόρμα του Zafira!

Η «πένα» του Γερμανού αρχισχεδιαστή της Kia, Πητερ Σράϊερ, βασίστηκε στην λογική του αμαξώματος ενός όγκου, με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και τις καμπύλες να δίνουν μια φρέσκια, νεανική αντίληψη στην εικόνα του Venga. Αντιστοίχως ευχάριστη είναι και η εικόνα του εσωτερικού, με μοντέρνες γραμμές στο ταμπλό και σκληρά πλαστικά που όμως είναι καλοφινιρισμένα και με σωστή συναρμολόγηση. Η νοικοκυρεμένη αίσθηση του εσωτερικού ενισχύεται από εργονομία και καλό εξοπλισμό ακόμα και στην βασική έκδοση, ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και η ψηλή τοποθέτηση των επιβατών είναι ένα ακόμα θετικό στοιχείο φιλοξενης καμπίνας. Χωροταξικά, το φαρδύ αμάξωμα, οι ακροβολισμένοι τροχοί και το μεγάλο μεταξόνιο προσφέρουν ένα απρόσμενα ευρύχωρο σαλόνι για πέντε ενήλικους, με τους πίσω να μην γκρινιάζουν για τον διαθέσιμο χώρο σε γόνατα, ώμους και κεφάλια. Πρακτική είναι η αναδίπλωση με μια μόνο κίνηση στις πλάτες του πίσω καθίσματος. Ταυτόχρονα, το πίσω κάθισμα σύρεται εμπρός-πίσω αυξομειώνοντας αντίστοιχα χώρο γονάτων και χώρο αποσκευών, τον δεύτερο από τα 440 έως τα 570 lt. Μάλιστα, στην πλήρη αναδίπλωσή του δημιουργεί ένα απόλυτα επίπεδο χώρο φόρτωσης, μήκους περίπου 1.300 mm και όγκου 1.253 lt.

 

Μικροαστός …στο μάτι!

Το συμπαγές πολυμορφικό, παρά τις μικρές διαστάσεις του, αποτελεί απόλυτα ολοκληρωμένη λύση για μικρές οικογένειες, αλλά και ένα ευχάριστο καθημερινό αυτοκίνητο δίχως συμβιβασμούς σε δυνατότητες. Πολλοί κατασκευαστές μπορεί να επιλέγουν λίγα κυβικά και υπερτροφοδότηση, όμως υπάρχει και η ατμοσφαιρική πίστη Κορεάτων και Ιαπώνων. Αυτό αποφάσισαν, λοιπόν, και στην Kia, τοποθετώντας έναν κινητήρα 1.4 λίτρων, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 90 ίππους και 136 Nm ροπής. Ο ίδιος κινητήρας πρωτοεμφανίστηκε στο λανσάρισμα του Cee’d με 19 επιπλέον ίππους, όμως για να εναρμονιστεί στα πιο καθαρά πρότυπα που απαιτεί η Ευρώπη και να κερδίσει τον τίτλο Euro5, βελτίωσε το green προφίλ του μειώνοντας την απόδοση. Συνδυάζεται δε με ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο με καλή κλιμάκωση, αλλά πλημμελή αίσθηση, που αναδεικνύει τις προθέσεις του για επιδόσεις παρά τον υποβιβασμό της ιπποδύναμης. Με βάση τα στοιχεία του κατασκευαστή, το Venga επιταχύνει στα 100 km/h σε 12,8 και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 168 km/h και στην πράξη αποδεικνύεται σβέλτο και φιλότιμο να ικανοποιήσει τον οδηγό του. Ο ελαστικός και άμεσος στην απόκριση κινητήρας δίνει πόντους στην αστική μετακίνηση, παρά τα 1.250 κιλά της κατασκευής που μετριάζουν έννοιες όπως εκρηκτικότητα και σπορ επιταχύνσεις. Η οικονομία καυσίμου εξαρτάται φυσικά από το βάρος του ποδιού, αν και απαιτείται προσπάθεια για να πέσει κάτω από τα 8,0 lt/100km.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, σε λιγότερο οδηγοκεντρικό ρόλο, χωρίς όμως αυτό να σημαδεύει αρνητικά την θέση οδήγησης. Εργονομία, ορατότητα και φιλικότητα είναι με το μέρος του οδηγού, από την στιγμή που θα βρεθεί με το τιμόνι στα χέρια. Η κλασική αρχιτεκτονική ανάρτησης με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω βρίσκει εφαρμογή και εδώ, ενώ η ρύθμισή της με μεγάλες διαδρομές και ράθυμες αντιδράσεις προσανατολίζεται στην άνεση. Οι κλίσεις του αμαξώματος και η αδυναμία σε συνεχόμενες στροφές και αλλαγές πορείας αναδεικνύουν την υποστροφική ρύθμιση της γεωμετρίας του. Ωστόσο, η συμπεριφορά του είναι ισορροπημένη, στρίβει αποτελεσματικά και με ασφάλεια, με το τιμόνι να μεταδίδει σωστές πληροφορίες στον οδηγό και το πλαίσιο να εκμεταλλεύεται αποτελεσματικά το πάτημα που του εξασφαλίζουν τα φαρδιά μετατρόχια (1.553 mm εμπρός, 1.557 mm πίσω). Ακόμα και με απενεργοποιημένο το ESP, το Venga δεν παρεκτρέπεται. Το ευτύχημα είναι ότι δεν εμφανίζονται τριγμοί και χτυπήματα και το Venga δείχνει στιβαρό και καλοφτιαγμένο, προσφέροντας άνεση και περίφημη ποιότητα κύλισης ακόμα και στο αμφισβητούμενο ελληνικό οδικό δίκτυο. Επί της ουσίας, κοιτάζει χωρίς αναστολές τον ανταγωνισμό, σε όποια κατηγορία και αν το εντάξει κανείς.

συμπέρασμα

Η Kia δεν ήθελε να είναι περαστική από τον χώρο των κόμπακτ MPV και με το Venga το αποδεικνύει. Ο μοναδικός εκπρόσωπός της στον χώρο των supermini έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό να βρεθεί αντιμέτωπο με ολόκληρη τη γκάμα της κατηγορίας, όμως απώτερος στόχος είναι το σινάφι των μίνι MPV. Η συνολική του εικόνα αφήνει γλυκιά γεύση, που μπορεί να σε συνοδεύει σε βάθος χρόνου. Ευπαρουσίαστο, ευρύχωρο και προσιτό για όσα προσφέρει, το Venga σηκώνει στις πλάτες του την ελπίδα της Kia, αλλά και τα βάρη της οικογένειας.

Kia Venga

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...