Δοκιμή Volkswagen Tiguan 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7: Blue chip

Το Volkswagen Tiguan κρατάει πάντοτε ψηλά τη μετοχή του στο… χρηματιστήριο των μεσαίων SUV, αποτελώντας μια ολοκληρωμένη πρόταση σε κάθε τομέα. Ειδικά με τον 1.5 TSI και το DSG.

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,7 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)150,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το μεγαλύτερο ταλέντο του Volkswagen Tiguan είναι η ικανότητά του να διατηρείται πάντα στην επικαιρότητα. Οι 150 ίπποι του 1.5 TSI και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, σε συνδυασμό με τη συνολική του ποιότητα και τους χώρους, το κάνουν ένα ιδανικό οικογενειακό για όσους γνωρίζουν ακριβώς τι ζητάνε.

Όταν μιλάμε για επένδυση, αμέσως σκεφτόμαστε οικονομικό κέρδος και επιχειρήσεις. Ωστόσο υπάρχει ακόμη ένας τρόπος «επένδυσης». Η αγορά αντικειμένων που γνωρίζεις ότι τα χρήματά σου θα πιάσουν τόπο! Και αν τα αυτοκίνητα ήταν μετοχές, τότε το Volkswagen Tiguan θα ήταν σίγουρα blue chip. Απόδειξη, η αδιαμφισβήτητη αντοχή του στο χρόνο. Το C-SUV της Volkswagen διατηρεί αξιοσημείωτη πορεία, παρά το γεγονός ότι κυκλοφορεί από το 2016. Η ανανέωση στα μέσα του 2020 απέδωσε, όμως οι μικρές αλλαγές στην εμφάνιση και τις τεχνολογίες δεν είναι ο μόνος λόγος που το Tiguan συνεχίζει να συγκεντρώνει ενδιαφέρον.

Το Golf σε… SUV!

Η αλήθεια είναι ότι το Volkswagen Tiguan έχει εξελιχθεί στο Golf των SUV. Μια σταθερή δύναμη στην κατηγορία, που τα καταφέρνει σε όλους τους τομείς πάνω από τον μέσο όρο. . Είμαστε σίγουροι ότι αυτή η φιλοσοφία οδήγησε το Tiguan στην επιτυχία, κλείνοντας το μάτι στον μέσο αγοραστή χωρίς εξειδικευμένες απαιτήσεις, που ήθελε ένα πολύ καλό αυτοκίνητο σε όλα τα επίπεδα. Συμβιώνοντας με ένα Volkswagen Tiguan στην έκδοση με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI, αλλά και το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη, δεν μπορείς να οδηγηθείς σε άλλο συμπέρασμα.

Τετρακύλινδρος αλλά και δικύλινδρος

Ο 1.5 TSI έχει τοποθετηθεί σε δεκάδες μοντέλα του Volkswagen Group. Στην ισχυρότερη εκδοχή του με 150 ίππους και 250 Nm ροπή, τα βγάζει πέρα πολύ εύκολα με το αμάξωμα του Tiguan και προσφέρει σβέλτες επιδόσεις που φτάνουν και περισσεύουν για τις οικογενειακές του υποχρεώσεις. Σύμφωνα με το εργοστάσιο η διαδικασία επιτάχυνσης για τα 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,2 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 202 km/h. Το ρόλο του παίζει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο εναλλάσσει αποδοτικά τις επτά πολύ έξυπνα κλιμακωμένες σχέσεις του. Αν ζητούσαμε κάτι από το κιβώτιο DSG, αυτό θα ήταν να μην ξεκινάει τόσο συχνά με… δεύτερη σχέση.

γλυκά
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Πορτμπαγκάζ
  • Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός
  • Ανάρτηση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
ξινά
  • Κάποιες αντιδράσεις του DSG
  • Συγκρατημένη σχεδίαση εσωτερικού

Ναι, στην ήπια κίνηση το ξεκίνημα με τη 2η δεν είναι τόσο ενοχλητικό, αλλά κουράζει όταν ο δρόμος είναι ανηφορικός. Η λύση έρχεται τραβώντας το αριστερό paddle πίσω από το τιμόνι για να κατεβάσει -επιτέλους- πρώτη και να συνεχίσει η κανονική επιτάχυνση. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, σε μεικτές συνθήκες μετρήσαμε 7,5 lt / 100 km, ενώ εντός πόλης, +1 λίτρο ανά 100 km. Εδώ να τονίσουμε ότι ο 1.5 TSI απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους του όταν κρατάς σταθερά πατημένο το γκάζι χωρίς να ζητάς πολλή ισχύ, για χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους. Το εντυπωσιακό είναι ότι σπάνια θα καταλάβεις την αλλαγή αν δεν δεις τη σχετική ένδειξη στον (ψηφιακό) πίνακα οργάνων.

Οικογενειακών προδιαγραφών

Οδηγώντας, το Volkswagen Tiguan αποδεικνύεται ομοιογενές και… ξεκάθαρο. Δείχνει από την αρχή ότι προτεραιότητά του είναι οι άνετες μετακινήσεις. Το set up της ανάρτησης με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι μαλακό, αλλά όχι πλαδαρό, οπότε ανταποκρίνεται στην επίτευξη ενός πολύ ήρεμου περιβάλλοντος όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει. Χάρη και στο ψηλό προφίλ ελαστικών που είχε το «δικό μας», η απόσβεση των κακοτεχνιών γινόταν πολύ αποτελεσματικά. Πηγαίνοντας λίγο πιο γρήγορα αποδεικνύεται ευχάριστο και αρκετά πρόθυμο να διατηρήσει τον ρυθμό. Οι κλίσεις του αμαξώματος βέβαια είναι αναπόφευκτες, αλλά δεν σε ανησυχούν ποτέ. Το κιβώτιο λειτουργεί πολύ γρήγορα στο χειροκίνητο πρόγραμμα και τα φρένα έχουν πολύ καλή αίσθηση. Φυσικά, το Tiguan δεν προσφέρεται για οριακή οδήγηση. Στο στοιχείο του αισθάνεται όταν βρίσκεται στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύοντας. Έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και καταπίνει αβίαστα τα χιλιόμετρα, όπως οφείλει ένα καλό οικογενειακό SUV.

Ποιότητα και χώροι!

Προχωρώντας στο εσωτερικό, γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Το ίδιο και η πρακτικότητα, αφού υπάρχουν πολλές διαθέσιμες θήκες για τους εμπρός αλλά και τους πίσω επιβάτες. Τέσσερις ενήλικες κάθονται πολύ άνετα στην καμπίνα, ενώ υπάρχει και χώρος ακόμη και για πέντε. Αντίστοιχων προδιαγραφών είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα από 520 έως 610 λίτρα. Η μεταβολή προκύπτει από τη θέση των πίσω καθισμάτων (είναι συρόμενα) αλλά και την θέση της πλάτης (ρυθμίζεται η κλίση της).

Αναφορικά με την τεχνολογία, έχουμε δύο μεγάλες οθόνες στο εσωτερικό. Μια 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μια των 9,2 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Αρχίζοντας από την πρώτη, έχει πολύ καλή ευκρίνεια αλλά και αρκετές δυνατότητες διαμόρφωσης για να βλέπεις τις πληροφορίες που θες. Εννοείται ότι υπάρχει ένδειξη που σου δείχνει την δικύλινδρη λειτουργία του κινητήρα, ενώ για περισσότερη εξατομίκευση, ανατρέχεις στην κεντρική οθόνη πολυμέσων και ρυθμίζεις τις ενδείξεις του ψηφιακού καντράν.

Η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα έχει γρήγορο λειτουργικό σύστημα, αλλά και αισθητήρα εγγύτητας που μεγαλώνει τις ενδείξεις όταν πλησιάσει το δάκτυλο του χειριστή. Υποστηρίζει ασύρματη λειτουργία Apple CarPlay και ευτυχώς δεν φιλοξενεί το μενού του κλιματισμού. Για τον τελευταίο, υπάρχει χειριστήριο αφής ακριβώς από κάτω. Θεωρούμε πλεονέκτημα ότι προβλέπεται ξεχωριστή μονάδα για τον έλεγχο του κλιματισμού, αλλά τα φυσικά χειριστήρια του προηγούμενου Tiguan (προ facelift) ήταν πιο χρηστικά.

συμπέρασμα

Το Volkswagen Tiguan είναι αλεξίσφαιρο στο χρόνο. Δεν «επιβιώνει» απλώς, αλλά έχει τη δύναμη να ορίσει τα standards αν το ζητούμενο είναι ένα SUV που δεν υπολείπεται σημαντικά σε κανένα τομέα. Ο turbo βενζινοκινητήρας 1.5 TSI των 150 ίππων του πάει γάντι, όπως και το αυτόματο κιβώτιο. Την ίδια ώρα, ο βασικός εξοπλισμός των εκδόσεων δεν έχει καμία ουσιαστική έλλειψη, φτιάχνοντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο. Η αρχική τιμή του ξεκινά από τις 27.600 € με 130 ίππους. Για την έκδοση των 150 ίππων με αυτόματο κιβώτιο, υπολογίστε 32.750 €.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...