Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 AWD 325 PS: Νέα δεδομένα στα ηλεκτρικά; [video]

Με το Ioniq 5 η Hyundai αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτυπώνοντας το όραμα της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας για το μέλλον.

  • -
  • -
Ισχύς325 PS
Ροπή605 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,1 sec
Κατανάλωση ενέργειας17,90 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Ioniq 5 είναι το πρώτο μοντέλο της Hyundai που βασίζεται στην παγκόσμια πλατφόρμα E-GMP, η οποία έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Δοκιμάζουμε την κορυφαία του εκδοχή με τους δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 325 ίππων!

H Hyundai δεν αντιμετωπίζει την ηλεκτροκίνηση ως μία τάση ή μόδα της εποχής. Η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει στη συγκεκριμένη τεχνολογία, αναγνωρίζοντας ότι είναι o δρόμος που θα ακολουθήσει η αυτοκίνηση στο μέλλον. Το Ioniq 5 είναι το πρώτο μοντέλο της Hyundai που σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί για να είναι ηλεκτρικό –βασίζεται στην παγκόσμια πλατφόρμα E-GMP - και ουσιαστικά αποτυπώνει τον τρόπο με τον οποίο η κορεάτικη φίρμα οραματίζεται το αυτοκίνητο στο μέλλον. Και βασικός στόχος της εταιρείας είναι να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που ο κόσμος βλέπει και ουσιαστικά αντιμετωπίζει τις κατασκευές του είδους.

Ουσιαστικά, με το Ioniq 5 η Hyundai εκφράζει την αντίληψη της για το πως θα είναι η ζωή μέσα και μαζί με το αυτοκίνητο. Κάτι που φέρνει την κινητικότητα γενικότερα ως έννοια στο προσκήνιο. Η αποκάλυψη του έγινε πριν από ένα χρόνο και συνοδεύτηκε από σωρεία βραβεύσεων, με αποκορύφωμα την ανάδειξη του ως Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς (WCOTY) για το 2022. Σήμερα, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της κορεατικής μάρκας είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά, και η πρώτη μας επαφή έγινε με την έκδοση που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας απόδοσης 325 ίππων!

Θετικά φορτισμένα ιόντα…

Η λέξη Ioniq είναι συνδυασμός των λέξεων ion (ιόν) και unique (μοναδικό). To… «πάντρεμα» τους συμβολίζει τον ηλεκτρισμό που μεταμορφώνεται σε ενέργεια και ισχύ, όταν ρέουν θετικά φορτισμένα ιόντα. Στοιχείο που θαρρείς πως απεικονίζεται στη σχεδίαση του αμαξώματος. Σίγουρα, η αισθητική είναι υποκειμενική, αλλά στην περίπτωση του Ioniq 5 η μοναδικότητα και η διαφορετικότητα που το διακρίνει είναι αντικειμενική. Κάτι απολύτως φυσιολογικό, αν αναλογιστούμε ότι για τις γραμμές του αμαξώματος ευθύνεται ο ίδιος άνθρωπος που σχεδίασε τη Lamborghini Murcielago, ο Γερμανός Luc Donckerwolke.

 

Οι… «ρίζες» του προέρχονται από το πρωτότυπο EV 45 Concept, που είχε παρουσιαστεί το 2019. Στη Hyundai αναφέρουν ότι πρόκειται για ένα κουπέ-SUV, κάτι που μαρτυρούν τα 16 cm απόστασης από το έδαφος. Όμως, οι γραμμές του ξεκάθαρα παραπέμπουν σε χάτσμπακ. Ακόμα καλύτερα, θα λέγαμε σε ένα hothatch των ‘80s. Από όποια γωνία και αν παρατηρήσεις το καλλίγραμμο, αλλά σχεδόν τετράγωνο αμάξωμα, διαπιστώνεις πως χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές, έντονες ακμές και γεωμετρικά μοτίβα. Η συγκεκριμένη τεχνοτροπία ονομάζεται «Parametric Pixels» και υιοθετεί αρκετές γωνίες ενισχύοντας το στοιχείο του δυναμισμού. Η γενικότερη εικόνα του είναι φουτουριστική, αλλά παρατηρώντας το θα εντοπίσεις πολλά ρετρό στοιχεία. Όπως, η σχεδίαση της 3ης κολώνας σε γωνία 45 μοιρών που παραπέμπει στο Hyundai Pony. Οι ζάντες των 20 ιντσών γεμίζουν τους μεγάλους θόλους, ενώ έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τη βέλτιστη αεροδυναμική, κάτι που ισχύει και για την παρουσία των πτυσσόμενων χειρολαβών. Ο συνδυασμός δύο εποχών συνδυάζεται με απόλυτη αρμονία στο Ioniq 5, και το αποτέλεσμα είναι να μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμα του.

Δείτε ακόμη: Η Hyundai πάει στο φεγγάρι! 

Living space

Δεν είναι μόνο η σχεδίαση του αμαξώματος που έχει ονοματεπώνυμο, αλλά και αυτή του εσωτερικού. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, στόχος της Hyundai είναι να βελτιστοποιήσει την εμπειρία της διαβίωσης όλων των επιβατών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το περιβάλλον είναι απόλυτα μίνιμαλ, αλλά πάντα σύμφωνο με το digital στοιχείο που επιβάλλει η σημερινή εποχή. Στο Ioniq 5 τον πρώτο λόγο έχουν οι μεγάλες και καθαρές επιφάνειες, με τις δύο μεγάλες οθόνες με διαγώνιο 12,2’’ ιντσών να ξεχωρίζουν. Ακριβώς από κάτω, συναντάμε μία σειρά από φυσικούς διακόπτες που αφορούν συντομεύσεις του μενού του συστήματος πολυμέσων, ενώ ακριβώς από κάτω εντοπίζονται κουμπιά αφής για τη λειτουργία του κλιματιστικού.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, με τους Κορεάτες τεχνικούς να έχουν επιλέξει τη λύση του συνδυασμού μαλακών και σκληρών πλαστικών. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση μας έκανε η χρήση όμορφων και ανοικτών χρωματισμών στις ταπετσαρίες, στα καθίσματα, αλλά και στην κεντρική κονσόλα, στοιχείο που σε προδιαθέτει ευχάριστα μόλις περάσεις στην καμπίνα των επιβατών. Αξίζει να σημειώσουμε, πως για το εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό ανακυκλωμένα υλικά, στοιχείο που αυξάνει περαιτέρω το οικολογικό του προφίλ. Την ίδια ώρα, εξαιρετικά ψηλός είναι και ο βαθμός πρακτικότητας, αφού στη καμπίνα συναντάμε πλήθος αποθηκευτικών χώρων και λύσεων για τους επιβάτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κονσόλα ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, η οποία μπορεί να μετακινηθεί κατά 14 cm επιτρέποντας ακόμα και την άνετη μετακίνηση ανάμεσα στα δύο καθίσματα!

Βέβαια, ο τομέας που το Ioniq 5 αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού είναι αυτός της ευρυχωρίας. Η χρήση της πλατφόρμας E-GMP, που συνεπάγεται σε απουσία του κεντρικού τούνελ, αλλά και το θηριώδες μεταξόνιο των 3 μέτρων, αποτελούν στοιχεία που εκτοξεύουν τις χωροταξικές του αρετές. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους, ενώ τα ηλεκτρικά συρόμενα πίσω καθίσματα προσθέτουν μερικά ακόμα εκατοστά άνεσης. Ο χώρος αποσκευών των 527 lt το τοποθετεί στο άνω άκρο της κατηγορίας, ενώ κάτω από το εμπρός καπό συναντάμε και έναν επιπλέον μικρό χώρο αποθήκευσης 24 lt, ο οποίος στη δικίνητη έκδοση, αυξάνεται στα 57 lt.

Δείτε ακόμη: Για ποιο ηλεκτρικό η Hyundai έλαβε 37.000 παραγγελίες σε 24 ώρες; 

High voltage!

Το τεχνολογικό υπόβαθρο του Ioniq 5 το τοποθετεί ανάμεσα στα πληρέστερα και πλέον σύγχρονα της κατηγορίας, τόσο σε επίπεδο ασφάλειας, όσο και ψυχαγωγίας. Εφοδιάζεται με την ομπρέλα ασφάλειας Smartsense με τα πλέον εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ενώ εισάγει δύο νέες τεχνολογίες που συναντάμε για πρώτη φορά σε μοντέλο τη Hyundai. Ο λόγος για το Highway Driving Assist 2ης γενιάς και το Junction Turning & Crossing. Πάντως, σε επίπεδο ασφάλειας αξίζει να σημειώσουμε πως το κορεατικό μοντέλο κατάφερε να αποσπάσει πέντε αστέρια -την κορυφαία βαθμολογία- στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP. Παράλληλα, η τεχνολογία BlueLink είναι αναβαθμισμένη και προσφέρει κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας, υποστηρίζοντας φυσικά Apple CarPlay και Android Auto.

Μία ακόμα καινοτομία είναι η τεχνολογία V2L, ή αλλιώς Vehicle to Load, με την οποία μπορεί κανείς να τροφοδοτήσει κανείς οποιαδήποτε συσκευή με ηλεκτρικό ρεύμα από το αυτοκίνητο. Μία ενσωματωμένη πρίζα 230V βρίσκεται στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ενώ χρησιμοποιώντας έναν μετατροπέα που τοποθετείται στην αμφίδρομη εξωτερική θύρα φόρτισης, μπορείτε να τροφοδοτήσει κανείς εξωτερικές συσκευές με ισχύ έως 3,6 kW ακόμα και με σβηστό τον κινητήρα. Είναι χαρακτηριστικό, πως πλήρως φορτισμένο μπορεί να δώσει ρεύμα σε ένα ψυγείο για 24 ώρες!

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι το Ioniq 5 ανήκει σε ένα πολύ κλειστό κλαμπ μοντέλων που μπορεί να υποστηρίξει υποδομές φόρτισης 800V χωρίς πρόσθετα εξαρτήματα ή αντάπτορες. Είναι χαρακτηριστικό, ότι σε ταχυφορτιστή 350 kW μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία του από το 10% έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά (σε ταχυφορτιστή 50 kW απαιτούνται 60 λεπτά), ενώ σε μόλις πέντε λεπτά μπορεί να κερδίσει κανείς έως και 100 km αυτονομίας! Βέβαια, αυτοί οι φορτιστές είναι εξαιρετικά σπάνιοι και αυτό που χρειάζεται να γνωρίζει κανείς είναι πως σε Wallbox 11 kW ο χρόνος φόρτισης για την μπαταρία των 77 kWh της τετρακίνητης εκδοχής που δοκιμάζουμε είναι περίπου 7,5 ώρες. Χρόνος που μειώνεται στις 5 ώρες στην περίπτωση της μπαταρίας των 58 kWh. Ολοκληρώνοντας όσον αφορά τα νούμερα, η Hyundai αναφέρει πως η έκδοση των 325 ίππων έχει αυτονομία 460 km, και μάλιστα στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε με τις ζάντες των 20 ιντσών.

Οι αρετές της ηλεκτροκίνησης…

Μπορεί να μοιάζει με χάτσμπακ, αλλά μόλις περάσεις στο εσωτερικό έχεις την αίσθηση πως βρίσκεσαι σε crossover. Για αυτό ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό η σχετικά ψηλά τοποθετημένη οδήγησης, με την ομολογουμένως πληθώρα ρυθμίσεων. Ο οδηγός έχει πολύ καλή ορατότητα, αν και θα θέλαμε λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη από τα καθίσματα. Η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα καθορίζεται μέσα από τρία προγράμματα οδήγησης, και συγκεκριμένα τα Eco, Normal και Sport. Το σύστημα ανάκτησης έχει τέσσερις διαφορετικές διαβαθμίσεις, ενώ υπάρχει λειτουργία auto και one pedal. Σε κάθε περίπτωση, αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτικό, συμβάλλοντας στη διατήρηση ή ακόμα και επέκταση της αυτονομίας. Ιδιαίτερα το one pedal είναι στην πράξη πρακτικό, αφού ο βαθμός επιβράδυνσης είναι προοδευτικός και όχι απότομος, κάνοντας τη χρήση του βολική όχι μόνο στην πόλη, αλλά και εκτός του αστικού κύκλου.

Την ίδια ώρα, το πεντάλ του φρένου παρά την παρουσία του συστήματος ανάκτησης έχει καλή αίσθηση, αλλά και απόδοση αν χρειαστεί να επιβραδύνεις απότομα. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα διεύθυνσης, που έχει σχετικά καλό βάρος και πληροφόρηση, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και με τα δεδομένα ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου. Κινούμενος στην πόλη, αλλά και στο δίκτυο εκτός, παρατηρείς ότι η πολύ ηχομόνωση της καμπίνας, σε συνδυασμό με τη λειτουργία της ανάρτησης, χαρίζουν στο Ioniq5 εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Παρά το γεγονός ότι δεν έχει επιλεχθεί κάποια εξεζητημένη λύση, όπως ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, το κορεάτικο μοντέλο απορροφά άνετα τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, αποδεικνύεται απόλυτα λειτουργική. Η γενικότερη αίσθηση είναι πως ισορροπεί επάνω σε μία ιδανική λεπτή γραμμή, όσον αφορά το βαθμό σκληρότητας.

Βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν διακρίνεται για τα σπορτίφ χαρακτηριστικά του. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι ψηλά και η οδική του συμπεριφορά ουδέτερη. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, με το χαμηλό κέντρο βάρους να παίζει το ρόλο του γενικότερα, αν και στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης το βάρος των 2.020 kg γίνεται αισθητό. Σε κάθε περίπτωση είναι προβλέψιμο, αν και τα άμεσα διαθέσιμα 605 Nm της ροπής απαιτούν σεβασμό, ιδιαίτερα σε γλιστερό οδόστρωμα. Σε αυτή την περίπτωση, η υπερβολή στο γκάζι μπορεί να οδηγήσει σε υποστροφή και αν επιμείνεις σε ένα ελαφρύ γλίστρημα του πίσω μέρους. Τουλάχιστον, όσο σου επιτρέψουν και προλάβεις να… «ξεγελάσεις» τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Σίγουρα, δεν σε προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση και είναι σαφές πως προσανατολισμένο να προσφέρει κορυφαίο επίπεδο άνεσης και εν τέλει ασφάλειας…

γλυκά
  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Ευρυχωρία
  • Τεχνολογία
  • Άνεση
  • Επιδόσεις
  • Αυτονομία
  • Αποδοτικότητα
ξινά
  • Έλλειψη σπορ χαρακτήρα

Η ισχύς των 325 ίππων, και ακόμα περισσότερο η ροπή των 605 Nm, χαρίζουν αξιοζήλευτες επιδόσεις στο Ioniq 5. Με τη γλώσσα των αριθμών, η Hyundai αναφέρει ότι για τα πρώτα 100 km/h από στάση απαιτούνται μόλις 5,2 sec, αν και… «φήμες» αναφέρουν ότι στην πράξη αποδεικνύεται πως το καταφέρνει σε λιγότερο από 5. Αλλά λίγη σημασία έχει… Στο πρόγραμμα Sport το κορεατικό ηλεκτρικό μοντέλο κυριολεκτικά εκτοξεύεται στην ευθεία, θυμίζοντας supercar. Ο τρόπος είναι εθιστικός, ενώ αντίστοιχα εντυπωσιακές είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με το Ioniq να εκμηδενίζει τις αποστάσεις με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού. Μάλιστα, ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το καταφέρνει με σχεδόν αμείωτο ρυθμό, τουλάχιστον μέχρι τα 140-150 km/h, με την τελική του να περιορίζεται στα 185 km/h. Φτάνοντας στον νευραλγικό τομέα της κατανάλωσης, το Ioniq το αντιμετωπίζεις ως ένα ηλεκτρικό χωρίς χιλιομετρικούς περιορισμούς. Με χαρακτηριστική ευκολία μπορείς να καλύψεις αποστάσεις κοντά στα 400 km, ενώ με σύνεση και εκμεταλλευόμενος το εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας, μπορείς να φτάσεις κοντά στα εργοστασιακά νούμερα.

συμπέρασμα

Με το Ioniq 5 η Hyundai προσφέρει μία καινοτόμα αντίληψη για το πως οραματίζεται τη ζωή με το αυτοκίνητο, αλλά σύμφωνη και με τις προσταγές της σημερινής εποχής. Φυσικά, όπως η πλειονότητα των ηλεκτρικών μοντέλων, δεν είναι προσιτό. Η τιμή του ξεκινάει με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» από τα 36.000 €, αλλά με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό. Σε κάθε περίπτωση όμως, το άκρως εντυπωσιακό design που αναδεικνύει τον high-tech χαρακτήρα του Ioniq 5, ο υψηλός βαθμός αποδοτικότητας αλλά και πρακτικότητας που το διακρίνει, είναι στοιχεία που δικαιολογούν απόλυτα τους τίτλους που το συνοδεύουν, όντας σήμερα μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών, ανεξαρτήτως αμαξώματος.




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...