Audi A3 1.2 TFSI S tronic 2010

Ολιγαρκές σε κυβικά αλλά ολοκληρωμένο σαν σύνολο, το βασικό A3 πέρνα δεύτερη νιότη στην καρδιά της εποχής του downsizing

  • -
  • -
Ισχύς105 PS
Ροπή175 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Μέση κατανάλωση5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2123 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ακόμη πιο προσιτό γίνεται το premium πακέτο του μικρομεσαίου Audi A3. Ο μικρός TSI ρίχνει την τιμή αγοράς αυξάνοντας παράλληλα το ενδιαφέρον, τόσο αγοραστικά όσο και οδηγικά.

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ευχρηστία κινητήρα-κιβωτίου
  • Ηχομόνωση
  • Θέση οδήγησης
  • Άνεση-κύλιση
ξυνά
  • Τιμή (πλην της βασικής έκδοσης)
  • Κόστος προαιρετικού εξοπλισμού
απόψεις

Εντύπωση μου έκανε η σχεδόν άψογη συνεργασία του TSI με το σύστημα Start&Stop και το κιβώτιο S-tronic. Έχοντας οδηγήσει αντίστοιχους συνδυασμούς τούρμπο κινητήρων με σύστημα Start&Stop και αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, περίμενα να δω κι εδώ μπερδέματα στις γρήγορες εκκινήσεις ή στα απότομα σταμάτα-ξεκίνα. Κι όμως, στο αυτόματο Α3 1.2 TSI όλα συνεργάζονται ιδανικά. Είναι αξιοσημείωτο το πόσο γρήγορα παίρνει εμπρός ο κινητήρας στο φανάρι, μόλις αφήσεις το φρένο και πριν πατήσεις το γκάζι. Μόνη –μικρή- παρατήρηση σε διασταυρώσεις όπου μόλις σταματήσεις πατάς το γκάζι για να ξαναξεκινήσεις γρήγορα, όπου το σύστημα παρουσιάζει μια πολύ μικρή καθυστέρηση.

Γιάννης Λημναίος

Οι καιροί αλλάζουν. Παλιότερα, το 8βάλβιδο A3 των 1.6 λίτρων και 102 ίππων αποτελούσε επιλογή συμβιβασμού για όσους δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα για κάτι παραπάνω. Σήμερα όμως η λογική του downsizing δίνει πνοή ακόμα και στις πιο προσιτές εκδόσεις. Ώριμο εμφανισιακά μετά το facelift, το τελευταίας γενιάς A3 συνεχίζει να πλασάρει τον εαυτό του σαν premium hatchback με αξιώσεις παρά τα χρόνια του στην αγορά. Αναμφίβολα, ο 1.4 TSI του έδωσε άλλο ενδιαφέρον στο ελληνικό «παζάρι». Τώρα, η ακόμη πιο προσιτή έκδοση 1.2 TSΙ προσφέρει ουσία με ακόμη χαμηλότερο οικονομικό αντίτιμο.

 

 

Στον αστερισμό της ποιότητας

Στην όψη φωνάζει Audi από μακριά και αρέσει, αφού οι περισσότεροι θα το αποδεχτούν χωρίς "ναι μεν αλλά" στο θέμα της εμφάνισης. Η φιγούρα του 3θυρου hatchback δεν προκαλεί με την παρουσία της, αλλά κερδίζει την αποδοχή με το κύρος που εκπέμπει. Τα φώτα ημέρας LED ακολουθούν τις προσταγές της εποχής, εναρμονίζοντας το χαρακτηριστικό εμπρός μέρος με την υπόλοιπη παλέτα των σύγχρονων Audi. Στην καμπίνα τα πάντα είναι εργονομικά τοποθετημένα, με την ποιότητα κατασκευής να αποτελεί, όχι άδικα, την σημαία του Α3. Η σχεδίαση είναι σχετικά λιτή χωρίς περιττά στολίδια, δίνοντας κατά βάση το αίσθημα της στιβαρότητας.

Τέσσερις θα μετακινηθούν με άνεση, καθώς οι δύο που κάθονται πίσω έχουν αρκετό «αέρα» στη διάθεσή τους τόσο για τα πόδια όσο και για τα κεφάλια τους, ενώ ένας τρίτος ανάμεσά τους θα αναγκαστεί να κάνει κάποιες παραχωρήσεις. Η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα είναι εύκολη, χάρη στα μπροστινά που μετατοπίζονται ολόκληρα προς τα εμπρός και τις πόρτες που είναι μεγάλες και ανοίγουν διάπλατα. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και είναι πρακτικός κι ευρύχωρος. Μπροστά, η θέση οδήγησης αποτελεί και σε αυτό το Audi σημείο αναφοράς. Ο εξοπλισμός σε γενικές γραμμές είναι καλός, ειδικά συγκρινόμενος με την πολιτική της εταιρείας λίγα χρόνια πριν που στις βασικές εκδόσεις έλλειπε ακόμη και ο κλιματισμός. Αν θέλεις πάλι το A3 σου να γίνει ο βασιλιάς των gadget, τη λύση δίνει η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού, με το ανάλογο τίμημα βέβαια.

 

Μαγικός ζωμός με χαμηλά κυβικά

«Χρυσή συνταγή» για άλλη μια φορά αποτελεί ο μικρός 1.2 TSI, ειδικά στα μέρη μας όπου η απαγορευμένη… οικονομία των diesel ζει και βασιλεύει. Το turbo, ο άμεσος ψεκασμός και οι 8 βαλβίδες του χαρίζουν 105 ίππους και 175 Nm ροπής στις 1.550 – 4.100 rpm. Τεχνολογική επιτομή στην περίπτωσή μας, το S tronic αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις. Συνεργάζεται ιδανικά με τον κινητήρα, εκμεταλλεύεται στο έπακρο την καμπύλη ροπής του και χάρη στη μακριά έβδομη σχέση προσφέρει ήσυχο ταξίδι. Στην καθημερινή οδήγηση, το πακέτο κινητήρα-κιβωτίου προσφέρει πολιτισμένη δύναμη από χαμηλά, με μια μικρή ανεπαίσθητη υστέρηση στις πολύ χαμηλές rpm.

Στο ταξίδι δεν κόβεις ρυθμό, αναζητώντας επιπλέον δύναμη μόνο πάνω από τα 150 km/h. Για αυτούς που απαιτούν μεγαλύτερες συγκινήσεις, ο 16βάλβιδος 1.4 TSI των 125 ίππων μάλλον αποτελεί πιο ιδανική λύση για το βάρος του Α3 (1.235 kg). Όπως και να έχει, το 1.2 TFSI τα κάταφέρνει περίφημα και με τη γλώσσα των αριθμών: η Audi ανακοινώνει 10,5 sec για το τυπικό 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 192 km/h. Αν και το βάρος παίζει το ρόλο του, η κατανάλωση συγκρατείται σε απολύτως λογικά επίπεδα, αφού στη δική μας μικτή διαδρομή, έκαψε κατά μέσο όρο 8,8 lt/100km. Με την παρουσία του συστήματος Start&Stop, το οποίο συνδυάζεται πλέον και με το S tronic, oι εκπομπές CO2 είναι της τάξης των 123 gr/km και δίνουν ένα ακόμη πλεονέκτημα χάρη και στη σύγχρονη λογική υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας.

 

Σε γνωστά μονοπάτια

Ουδέτερο και αποτελεσματικό, το A3 προσφέρει τις υπηρεσίες του στο δρόμο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πρόκειται για ένα «καλοκουρδισμένο» σύνολο, χωρίς παραφωνίες. Ο πιο συμπαγής κινητήρας των 1.2 λίτρων μάλλον έχει κάνει δουλειά στο θέμα της κατανομής βάρους, δίνοντας ένα πιο φιλικό εμπρός μέρος, κυρίως υπό πίεση. Η σπορ ανάρτηση της έκδοσης Ambition της δοκιμής μας περιορίζει τις κλίσεις, συνεχίζοντας να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση αγγίζουν το άριστα με τα δεδομένα της κατηγορίας.

Η περιορισμένη, για τα μέτρα και σταθμά των TSI, ροπή του κινητήρα των 1.2 λίτρων και οι τροχοί των 17 ιντσών δύσκολα επιτρέπουν απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς. Το σύστημα διεύθυνσης έχει γενικά καλή εικόνα, χάνοντας μόνο ελαφρώς σε επίπεδο αίσθησης. Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP) ακολουθεί το δρόμο της διακριτικής παρέμβασης, ενώ δύσκολα θα εκτεθείς και από τα φρένα.

συμπέρασμα

Με τα οικονομικά-φορολογικά ατού και τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα, το νέο A3 1.2 TSI ταιριάζει γάντι στις εν Ελλάδι συνθήκες και το κοινό που στοχεύει. Διαφορά στις επιδόσεις συγκριτικά με την έκδοση 1.4 TSI σίγουρα υπάρχει, αυτό όμως δεν σημαίνει πως ο μικρός 1.2 TSI υστερεί ή χαλά το image του A3. Η ποιότητα κατασκευής είναι στο επίκεντρο, με την οδική συμπεριφορά να συγκαταλλέγεται στα θετικά του μοντέλου. Το 7άρι κιβώτιο S tronic κοστίζει αλλά αξίζει, προσφέροντας ευχρηστία και αναβαθμίζοντας συνολικά την αίσθηση που σου αφήνει το αυτοκίνητο.

Audi A3

VW Group 1.2TSI

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...