Peugeot 107 1.0 Trendy

To μικρό λιοντάρι της Peugeot παίζει με διάθεση και στιλ στα στενά της πόλης

  • -
  • -
Ισχύς68 PS
Ροπή93 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,7 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2103 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Προϊόν συνασπισμού δυνάμεων, το 107 είναι ο καρπός που προορίζεται για την αστική καθημερινότητα με σύνθημά του: «προσφέρω πολλά, ζητάω λίγα»

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Κατανάλωση
ξυνά
  • Ηχομόνωση
  • Εξοπλισμός
  • Περιορισμένοι χώροι
  • Χώρος αποσκευών
απόψεις

Το στυλ στις μέρες μας παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή αυτοκινήτου, όπως άλλωστε και η οικονομία. Αμφότερα είναι στοιχεία που όχι απλώς χαρακτηρίζουν την πρόταση της Peugeot στα μίνι, αλλά αποτελούν δύο από τα κυριότερα όπλα του στη μάχη των πωλήσεων. Προσωπικά θα ξεχωρίσω το 3κύλινδρο μοτέρ που χαρίζει ζωηρές επιδόσεις χωρίς να καίει πολύ ή να ρυπαίνει ιδιαίτερα. Κάτι που μάλιστα καταφέρνει δίχως την ανάγκη εξεζητημένης τεχνολογίας που θα ανέβαζε το κόστος.

Γιάννης Λημναίος

Η εποχή που τα καθημερινά low budget αυτοκίνητα πόλης, ήταν άκομψοι ανθρωπομεταφορείς, ανήκει στο παρελθόν. Μια πλούσια γκάμα από χαριτωμένες προτάσεις στην πολυπληθή κλάση mini, δικαιώνει την άποψη ότι το πρώτο, μικρό και φθηνό αυτοκίνητο οφείλει να …γεμίζει το μάτι! Το 107, η 3η παραλλαγή της κοινοπραξίας PSA και Toyota, πορεύεται όπως και τα άλλα δυο αδέρφια του (Citroen C1 και Toyota Aygo) με έμφαση στην οικονομία και τον ρεαλισμό. Προσιτό σε κόστος και με την απαραίτητη σχεδιαστική τόλμη που θα το κάνει επιθυμητό στο νεανικό ηλικιακά κοινό που ψάχνει το πρώτο αυτοκίνητο που θα γεμίσει τα όνειρα του, χωρίς να αδειάσει την τσέπη του.

 

Το γελαστό παιδί

Παιδί της εποχής του το μικρό Peugeot καταφέρνει να σπάει την μονοτονία με την χαμογελαστή αισθητική του. Στο εύθυμο μουτράκι που ακολουθεί την σχεδιαστική φόρμα της εταιρείας, πέρασε μια διακριτική αύρα ανανέωσης που θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη. Ο πληθωρικός κεντρικός αεραγωγός μεγάλωσε και εκατέρωθέν του κέρδισε δυο μικρότερους που προσφέρουν πόντους δυναμισμού, ενώ την ίδια στιγμή μια χρωμιωμένη διακοσμητική φάσα συμπληρώνει την εικόνα στο εμπρός μέρος του 107. Αυτές είναι και οι μοναδικές αλλαγές που θα εντοπίσει το παρατηρητικό μάτι του θεατή. Πίσω, αλλά και στο εσωτερικό του παραμένει απαράλλακτο, όμως η νεανικότητα δεν απουσιάζει από τον χαρακτήρα του βενιαμίν της Peugeot. Στο κομψό σαλονάκι δεσπόζει το μεγάλο ταχύμετρο με τις απαραίτητες ψηφιακές ενδείξεις του βενζινόμετρου αλλά και του ολικού και μερικού χιλιομετρητή, ενώ δεν λείπει το στροφόμετρο που …φυτρώνει αριστερά, πάνω από το τόξο του ταχυμέτρου. Η χαριτωμένη κονσόλα διαθέτει τα απολύτως απαραίτητα, όπως τα χειριστήρια για το καλοριφέρ και το A/C, ενώ αν διαθέσετε κάτι παραπάνω θα απολαμβάνετε τα υπηρεσίες του ραδιοCD με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3. Ποιοτικά δεν διεκδικεί δάφνες, τουλάχιστον η συναρμολόγηση είναι καλή, όπως και η εργονομία (αν εξαιρέσουμε την απουσία διακόπτη για το παράθυρο του συνοδηγού στην πλευρά του οδηγού). Την εικόνα συμπληρώνουν αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες αλλά όχι ντουλαπάκι συνοδηγού, ενώ χωροταξικά το 107 δεν θα αφήσει παράπονα από τους εμπρός, κάτι που δεν θα ισχύσει για τους πίσω. Ανάλογα σχόλια συνοδεύουν και τα 139 λίτρα του χώρου αποσκευών, όμως μην ξεχνάμε ότι συζητάμε για ένα αυτοκίνητο που το συνολικό του μήκος μόλις που ξεπερνά τα 3,4 μέτρα (3.405 mm).

 

Αστική κάψουλα

Η ευελιξία και η αίσθηση ευκολίας στους χειρισμούς είναι εξασφαλισμένη και το 107 μεταφέρει την χαρούμενη εικόνα του στο οδηγό που αναλώνεται καθημερινά στα στενά της πόλης. Η θέση οδήγησης είναι οικεία, με το τιμόνι να ρυθμίζεται πάνω-κάτω παρασύροντας και τα όργανα, ενώ προσφέρει καλή ορατότητα γύρω γύρω. Το ελαφρύ τιμόνι με την μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση, οι μαζεμένες διαστάσεις και ο μικρός κύκλος στροφής κάνουν το 107 ευέλικτο σαν μπαλαρίνα, την στιγμή που ο τρικύλινδρος 1000άρης των 68 ίππων και 93 Nm ροπής αρκεί για γρήγορες επιταχύνσεις από φανάρι σε φανάρι. Οι επιδόσεις (0-100 km/h σε 14,0’’ και τελική ταχύτητα 155 km/h) μπορεί σε απόλυτα νούμερα να μην εντυπωσιάζουν, όμως με 800 κιλά βάρος ο ελαστικός τρικύλινδρος προσφέρει δραστήρια διάθεση στο 107, που δεν δυσανασχετεί ακόμα και όταν βγει στον αυτοκινητόδρομο. Ταξιδεύει άνετα με 120-140 km/h, χιλιόμετρα που κρατάει δίχως να κουράζει και να κουράζεται για ώρες και ανεξάρτητα από την κλίση του δρόμου. Φυσικά η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης δεν ξεχωρίζουν, κάτι που προβλέπεται για την κατηγορία. Η κλασική γεωμετρία της ανάρτησης ισορροπεί μεταξύ άνεσης και αποτελεσματικότητας και στην ουσία κάνει καλά την δουλειά της, ακόμα και αν πιεστεί. Σίγουρα δεν είναι το αυτοκίνητο που θα ενθουσιάσει, όμως μπορεί να κινηθεί σβέλτα σε στροφές ακολουθώντας το σημάδι του οδηγού, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερες οδηγικές απαιτήσεις. Συμπληρώστε την αποτελεσματικότητα των φρένων στα υπέρ, όπως και την κατανάλωση που με δυσκολία και βαρύ πόδι θα ξεπεράσει τα 8 λίτρα, ενώ το επιπλέον προσόν των χαμηλών ρύπων (CO2: 103 gr/km) και κατά συνέπεια τελών κυκλοφορίας, συνθέτουν το παζλ της υπόθεσης "Peugeot 107".

συμπέρασμα
Ο αστικός εκπρόσωπος της Peugeot πλασάρεται ως προσιτή life style λύση, με ξεκάθαρο στόχο το νεανικό κοινό. Πέρα από την χαριτωμένη εμφάνιση, τα κυριότερα όπλα του είναι ο οικονομικός και σβέλτος χιλιάρης των 68 ίππων και η ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά που εκμεταλλεύεται με ευκολία, ασφάλεια και άνεση τις επιδόσεις του ελαφρού αμαξώματος. Στην βασική έκδοση προσφέρεται με φύλλο συκής από πλευράς εξοπλισμού (αλλά ευτυχώς με στάνταρ το Air Condition) και σύμφωνα με την τιμή καταλόγου το 10χίλιαρο είναι αναπόφευκτο. Όπως και να έχει, σε στυλ και οικονομία συνεχίζει να έχει ισχυρό αντίλογο απέναντι στον πολυπληθή, ισχυρό και φρέσκο ανταγωνισμό.

PEUGEOT 107 2009

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...