Toyota Yaris 1.33 5d Sol - 2010

Ανανεωμένο στα σημεία, με green τεχνολογία

  • -
  • -
Ισχύς101 PS
Ροπή132 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,7 sec
Μέση κατανάλωση5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2120 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η δεύτερη γενιά του σουπερμίνι της Toyota ανανεωμένη στα σημεία, με τεχνολογία Optimal Drive για υψηλότερη απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Εκπομπές CO2
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Άνεση
  • Ευκολία στην οδήγηση
ξυνά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Ψηλή θέση οδήγησης
απόψεις

Ποντάρει στη αναγνωρισιμότητα της μάρκας και στη σταθερή αξία του μοντέλου για την αγορά των supermini. Είναι πρακτικό κι άνετο για τις καθημερινές μετακινήσεις οι οποίες με την προσθήκη του νέου κινητήρα είναι πραγματικά λιγότερο ενεργοβόρες. Η υστέρηση στο γκάζι και η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου σε αναγκάζουν να οδηγείς λες και βρίσκεται στην εθνική με αναμμένο το λαμπάκι της ρεζέρβας.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Το Yaris 2ης γενιάς βρίσκεται στην αγορά ήδη από το 2005, αλλά παραμένει σύγχρονο και δημοφιλές. Είναι άλλωστε το πιο καλοπουλημένο Toyota στην Ευρώπη. Για το 2010 η Toyota το προίκισε με ένα φρεσκαρισματάκι σε εμφάνιση και εξοπλισμό. Όταν λέμε εμφάνιση, μην περιμένετε τίποτε το συνταρακτικό: νέα κρύσταλα στα φώτα, ματ χειρολαβές στις πόρτες, νέας σχεδάσης τάσια και ζάντες και αναλογικά όργανα στις εκδόσεις Luna, Dynamic και TS.

 

Το ζουμί βρίσκεται κάτω από το καπό

…και ακούει στο όνομα Optimal Drive. Πρόκειται για την τεχνολογία του νέου κινητήρα 1.33 που κινεί το Yaris από το 2009. Με μέση κατανάλωση 5,1 lt/100 km και εκπομπές CO2 120 g/km, το Yaris 1.33 μπορεί να καυχιέται πως είναι ένα από τα πιο green μοντέλα στην κατηγορία του. Σε αυτό συμβάλλει το σύστημα Stop & Start με την υποδειγματική λειτουργία, που σβήνει αυτόματα τον κινητήρα στις στάσεις και τον επανεκκινεί μόλις πατηθεί ο συμπλέκτης. Το Stop & Start βγαίνει εκτός λειτουργίας πατώντας το μπουτόν eco μπροστά από το χειρόφρενο.

Το 1.300άρι μοτέρ έχει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων Dual VVT-i και αποδίδει 100 ίππους. Εκτός από οικονομικό είναι και ψυχωμένο. Έχει νεύρο από τις χαμηλές rpm και επιταχύνει σβέλτα το Yaris (0-100 km/h σε 11,7 sec), ανεβάζοντας γραμμικά την απόδοσή του.

Αυτό δεν σημαίνει πως το Yaris αρέσκεται στη σπορ οδήγηση. Οι κλίσεις στις στροφές είναι αισθητές και το τιμόνι στερείται αίσθησης. Είναι όμως εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση, με μαλακά χειριστήρια, καλή ορατότητα, μεγάλη ευελιξία και ένα 6άρι κιβώτιο που έχει καλή αίσθηση και δεν σκαλώνει στις γρήγορες αλλαγές.

Παράλληλα, το Yaris είναι πολιτισμένο χάρη στο ήσυχο μοτέρ και την ανάρτηση που διακρίνεται για την αθόρυβη και ποιοτική λειτουργία της, συνδυάζοντας ασφαλές κράτημα και υψηλό επίπεδο άνεσης. Όλα αυτά συντελούν σε ακόμη πιο άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις. Στα συν και τα φρένα που έχουν καλή αίσθηση και απόδοση.

 

Φουλ της πρακτικότητας

Η ευρυχωρία και η πρακτικότητα χαρακτηρίζουν το Yaris από γεννησιμιού του (1999). Αποκλείεται για παράδειγμα να μη βρεις θέση για τα καθημερινά -ή όχι- μικροαντικείμενά σου. Είναι πιο πιθανό να τα χάσεις σε μια από τις πολλές, διάσπαρτες, μεγάλες και βολικές θήκες του εσωτερικού: ντουλαπάκι στο ταμπλό μπροστά από τον οδηγό, άλλα δύο στην πλευρά του συνοδηγού, δύο πτυσσόμενες ποτηροθήκες στα άκρα του ταμπλό, δύο θήκες εκατέρωθεν του air-condition, πολλές μικρές στην κεντρική κονσόλα, συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού… Πραγματικά χάνεις το μέτρημα.

Πίσω δύο ενήλικες θα νιώσουν… βασιλιάδες, έχοντας άπλετο χώρο. Ένας τρίτος πάντως θα κάτσει άβολα, αφού το κεντρικό τμήμα του πίσω καθίσματος είναι σκληρό. Το πίσω κάθισμα προσθέτει πολλούς πόντους στην πρακτικότητα. Αποτελείται από δύο τμήματα (αναλογία 60/40) συρόμενα εμπρός-πίσω σε 3 προκαθορισμένες θέσεις, αυξομειώνοντας αντίστοιχα το χώρο αποσκευών (272-363 lt) και το χώρο για τους επιβάτες. Η πλάτη του ρυθμίζεται σε κλίση (2 θέσεις), ενώ αναδιπλώνεται πανεύκολα. Δημιουργεί ωστόσο έντονο σκαλοπάτι με το δάπεδο του πορτμπαγκάζ καθώς δεν υπάρχει το έξτρα δάπεδο που είχαν τα προηγούμενα Yaris.

Περνώντας μπροστά, ανακαλύπτεις πως η θέση οδήγησης ρυθμίζεται σε ύψος: από αρκετά ψηλά έως πολύ ψηλά! Παρόλα αυτά είναι βολική για τους περισσότερους σωματότυπους, με το κάθισμα να στηρίζει σωστά το σώμα και το τιμόνι στην έκδοση Sol να ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση (στις Base, Terra, Luna και Dynamic μόνο σε ύψος). Προσεγμένη τέλος είναι η εργονομία, ενώ απλώς ικανοποιεί η ποιότητα υλικών και συναρμογής.

συμπέρασμα

Από τα αυτοκίνητα που λατρεύεις και εκτιμάς όλο και περισσότερο, καθώς διακρίνεται στους τομείς που αφορούν την καθημερινότητά μας: ευκολία στην οδήγηση, πρακτικότητα, άνεση και οικονομία. Δεν βρίσκεται τυχαία κάθε χρόνο στις πρώτες θέσεις πωλήσεων, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Toyota Yaris 2009

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...