Δοκιμή: Volkswagen Golf 1.0 eTSI 110 PS – Ήπια υβριδικό και Golf. Τι άλλο να χρειαστείς;

Με την 8η γενιά του διάσημου hatchback να κλείνει ένα χρόνο στην ελληνική αγορά αυτή την άνοιξη, ήρθε η ώρα να το δοκιμάσουμε και στην βασική του εκδοχή με τον 3κύλινδρο χιλιάρη TSI evo των 110 ίππων

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)118,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Το νέο Golf, ακόμα και στην βασική του έκδοση, τα κάνει όλα και συμφέρει. Μία επιτυχημένη συνταγή εναρμονισμένη τεχνολογικά με το σήμερα, τόσο κάτω από το καπό, όσο και μέσα στην καμπίνα, χωρίς όμως να σου αδειάζει τις τσέπες για να την αποκτήσεις.


Για να το πούμε απλά και λαϊκά, όταν κάτι πουλάει δεν το αλλάζεις. Αυτά θα μπορούσαν να είναι τα πρώτα λόγια κάποιου που αντικρίζει για πρώτη φορά την 8η γενιά του διάσημου γερμανικού hatchback και δεν θα έχει και άδικο. Από όποια γωνία και να το κοιτάξεις, δεν χρειάζεται να διαβάσεις το σήμα στην 5η πόρτα για να το βρεις. Είναι Golf. Αν ψάχνεις για επαναστατικές αλλαγές θα απογοητευτείς. Η Volkswagen έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα. Πήρε το 10άρι το καλό και το έφερε στα μέτρα του σήμερα. Αυτό μεταφράζεται σε δύο λέξεις: Εξηλεκτρισμός και τεχνολογία up-to-the-teeth που λένε και οι Άγγλοι, από την βασική κιόλας έκδοση όπως θα δούμε στην συνέχεια. Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή.

Καινούργιο και απαράλλαχτο
Ποτέ ένα Golf δεν διαφέρει σημαντικά από τον προκάτοχο του, αλλά πάντα προσφέρει κάτι καινούργιο από μεριάς εμφάνισης. Η 8η γενιά συνεχίζει στα χνάρια αυτής της παράδοσης, με το νέο μοντέλο να προσαρμόζεται στα σχεδιαστικά μοτίβα της σημερινής Volkswagen, βελτιώνοντας παράλληλα σημαντικούς τομείς όπως αυτόν της αεροδυναμικής, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να έχει μειωθεί από το 0,3 στο 0,275.

front

Στο εμπρός μέρος τα τέσσερα νεύρα στο καπό σε συνδυασμό με την νοητή γραμμή που ξεκινά και τελειώνει στις εξωτερικές άκρες τον φώτων τεχνολογίας LED, χαρίζουν στο αυτοκίνητο μία επιβλητική εμφάνιση, ακόμα κι αν αυτό φορά την ενδυμασία της βασικής έκδοσης. Το μόνο που χωρίζει αυτή την νοητή γραμμή είναι το νέο σήμα ακριβώς στο κέντρο της. Περνώντας στο πλάι του αυτοκινήτου, πέρα από την πλατιά πίσω κολόνα που είναι σήμα κατατεθέν του μοντέλου, διακρίνουμε μια έντονη ακμή που το διασχίζει και αγκαλιάζει μέχρι και το πίσω μέρος, δημιουργώντας ένα μικρό σκαλοπάτι στο ύψος των χειρολαβών. Εκεί που τελειώνει συναντάμε τα νέα φώτα τεχνολογίας LED που θυμίζουν αυτά του T-Roc και φυσικά τον νέο λογότυπο στο κέντρο της πόρτας. Οι διπλές ρομβοειδείς απολήξεις εξατμίσεων που είδαμε στο 1.5 των 150 ίππων έχουν δώσει την θέση τους σε πλαστικά στην έκδοση με τον 1.000άρη που είχαμε στη διάθεση μας, ενώ κάτι παρόμοιο έχει γίνει και μπροστά με τις τρεις οριζόντιες λεπτομέρειες σε κάθε μεριά του προφυλακτήρα, που είναι βαμμένες όλες στο χρώμα του αμαξώματος, αντί για μόνο τις δύο πάνω.

Βάζεις ένα “e” στο TSI και έτοιμο
Πριν από περίπου ένα χρόνο, όταν το νέο Golf κυκλοφόρησε για πρώτη φορά επί ελληνικού εδάφους, οι εκδόσεις λανσαρίσματος ήταν δύο. Ένας κινητήρας βενζίνης 1.5 TSI ACT και ένας 2.0 ΤDI. Με τον καιρό όμως τα κενά της γκάμας άρχισαν να συμπληρώνονται, για να φτάσουμε στο σήμερα, με την έκδοση που έχουμε στα χέρια μας να αποτελεί τη βάση στις βενζινοκίνητες επιλογές. Υπάρχουν ακόμα τα 4κύλινδρα σύνολα 1.5 TSI με 130 ή 150 ίππους, ο 1.5 TGI των 130 ίππων που καταναλώνει και φυσικό αέριο, ο 2.0 TSI με 245 και 300 ίππους των GTI και GTI Clubsport αντίστοιχα, o 2.0 TDI των 150 ίππων και οι Plug-in Hybrid εκδόσεις eHybrid και GTE eHybrid με 204 και 245 ίππους αντίστοιχα. Ακόμα, οι αυτόματες εκδόσεις του 1.0 TSI και 1.5 TSI 150 PS μπορούν να συνδυαστούν με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και ονομάζονται eTSI.

Η βασική έκδοση που οδηγούμε εξοπλίζεται με το εν λόγω υβριδικό σύστημα, άρα και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7 (DQ 200), ενώ διαθέτει τον καινούργιο αλουμινένιο 3κύλινδρο 1.0 TSI evo βενζινοκινητήρα που ανήκει στην οικογένεια EA211. Πέρα από τον άμεσο ψεκασμό common-rail σε πίεση 350 bar και το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων, ο νέος κινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Miller, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VGT). Το τελευταίο χαρακτηριστικό μάλιστα, είναι ιδιαίτερα σπάνιο για κινητήρα βενζίνης, ενώ εντυπωσιακός είναι και ο λόγος συμπίεσης, στο 11,5:1.

Το mild-hybrid σύστημα με την μπαταρία ιόντων λιθίου των 48V η οποία βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, ολοκληρώνεται με μια μίζα-γεννήτρια (μίζα μόνο για το stop/start, αφού υπάρχει συμβατική μίζα για την κρύα εκκίνηση) και ιμάντα που συνδέει το ηλεκτρικό μοτέρ με τον στροφαλοφόρο άξονα. Το σύστημα δεν προσφέρει κάτι από μεριάς ισχύος ή ροπής, με τους 110 ίππους και τα 200 Nm ροπής να έρχονται αποκλειστικά από τον θερμικό κινητήρα στις 5.500 - 6.000 rpm και στις 2.000 – 3.000 rpm, αντίστοιχα.

Σαλόνι «βασικό» αλλά Premium
Τα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού έχουν ως εξής: Life και Style. Προς το παρόν, η έκδοση που οδηγούμε εδώ με τον 3κύλινδρο 1.0 TSI συνδυάζεται αποκλειστικά με την «βασική» Life. Ο λόγος που το βάζουμε σε εισαγωγικά είναι διότι, παρότι βασικό, το συγκεκριμένο Golf προσφέρει την αίσθηση μίας premium κατασκευής. Εξωτερικά μπορεί να είναι αρκετά συγκρατημένο, αλλά περνώντας στην καμπίνα του γερμανικού hatchback το κλίμα φλερτάρει με την κορυφή της κατηγορίας. Η αρχιτεκτονική έχει διαφοροποιηθεί πλήρως από τον προκάτοχο του, με την ψηφιακή αύρα να έχει τον πρώτο λόγο.

interior

Το ταμπλό με την minimal φιλοσοφία κυριαρχείται από δύο ψηφιακές οθόνες, μία σε ρόλο ψηφιακού πίνακα οργάνων μεγέθους 10” και μία για το infotainment στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας με διάσταση 8,25” στο στάνταρ infotainment Composition Media και 10” στο προαιρετικό Discover Media που επιπλέον διαθέτει πλοήγηση. Όλα τα χειριστήρια έχουν περάσει στην touch εποχή, με το μόνο φυσικό πλήκτρο να είναι αυτό των alarm, ακριβώς στο κέντρο. Εμφανισιακά, η όλη διάταξη σίγουρα εντυπωσιάζει και κεντρίζει το ενδιαφέρον, ειδικά αν συμπεριλάβουμε και τον μικροσκοπικό μοχλό του αυτόματου κιβωτίου DSG.

Ο κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός, ο οποίος μάλιστα έρχεται με πληθώρα ρυθμίσεων ολοκληρώνει μία σχεδόν άψογη νυχτερινή εμπειρία. Και λέμε σχεδόν διότι τα μη φωτιζόμενα sliders αφής για την ρύθμιση της έντασης του ραδιοφώνου αλλά και την θερμοκρασία του κλιματισμού, που βρίσκονται κάτω από την κεντρική οθόνη θα δυσκολέψουν τους επιβάτες σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Παράλληλα, αχρείαστα δύσκολη ήταν και η εύρεση της λειτουργίας του ραδιοφώνου που επιτρέπει την χειροκίνητη αναζήτηση σταθμού, ενώ αδύνατη αποδείχθηκε και η αποθήκευση αυτή της λειτουργίας, με αποτέλεσμα ο οδηγός να πρέπει να την αναζητήσει κάθε φορά που μπαίνει στο αυτοκίνητο.

Σε άλλα νέα, η αρκετά χαμηλή θέση οδήγησης θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς, με σεβαστή ποσότητα πλευρικής στήριξης ακόμα και στα καθίσματα του βασικού εξοπλισμού. Η περιμετρική ορατότητα είναι καλή, με μία μικρή δυσκολία στην πίσω διαγώνιο λόγω της φαρδιάς πίσω κολώνας να καλύπτεται από τους περιμετρικούς αισθητήρες που σε ειδοποιούν μέσω φωτεινής ένδειξης στους πλαϊνούς καθρέπτες για το αν υπάρχει σε εκείνο το σημείο κάποιο άλλο όχημα. Οι αποθηκευτικοί χώροι και οι πρακτικές θήκες για τους εμπρός και πίσω επιβάτες είναι υπέραρκετοι ενώ ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων είναι ανταγωνιστικός για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Καλολαδωμένη μηχανή
Όταν όμως βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι και οι τροχοί των 16” της έκδοσης που οδηγούμε, με τα λάστιχα διάστασης 205/55 γυρνούν, τότε τι γίνεται; Ο 3κύλινδρος χιλιάρης σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7 και το ήπιο υβριδικό σύστημα φαίνονται να λειτουργούν σαν καλολαδωμένη μηχανή που έχει ως στόχο το άνετο ταξίδι και την βέλτιστη δυνατή κατανάλωση. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας συνεργάζεται με την εμπρός κάμερα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας για την επιτήρηση της κίνησης, με αποτέλεσμα να επηρεάζει ενεργά την ένταση του μέσω της μετάδοσης, ενώ το κιβώτιο έχει ομαλή λειτουργία, κάνει ταχύτατες αλλαγές και έχει άμεσο kickdown. Υπάρχει ακόμα δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles στο τιμόνι, καθώς και σπορ πρόγραμμα λειτουργίας.

Αν και η Volkswagen δηλώνει πως το υβριδικό σύστημα υποβοηθά το θερμικό μοτέρ στο ξεκίνημα, πρακτικά δεν το αντιλαμβάνεσαι. Αυτό που αντιλαμβάνεσαι είναι πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σβήνει τελείως με την παραμικρή ευκαιρία όταν αφήνεις το γκάζι και το αυτοκίνητο ρολάρει ελεύθερα, ενώ η επανεκκίνηση γίνεται τελείως ανώδυνα, χωρίς κανένα θόρυβο ή κραδασμό. Με τη βοήθεια αυτού του συστήματος, η κατανάλωση δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να παραμείνει κοντά στα 6 l/100 km, ενώ οι εκπομπές των 122g/km που δηλώνει ο κατασκευαστής σε κύκλο WLTP χαρίζουν στην εισαγωγική έκδοση του Golf μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

back

Από μεριάς πατήματος, αρχικά να θυμίσουμε πως το νέο μοντέλο αξιοποιεί μία εξελιγμένη μορφή της πλατφόρμας MQB, η οποία στην προκειμένη περίπτωση αλλά και σε όλες τις εκδόσεις έως και 130 ίππων, συνδυάζεται με ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος. Η ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος είναι πολύ καλή, με το αυτοκίνητο να προσφέρει μία στιβαρή αίσθηση χωρίς να αντιδρά ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Premium εσωτερικό
  • Basic τιμή
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
ξυνά
  • Χρόνος προσαρμογής με οθόνες αφής
  • Απουσία φωτισμού σε «διακόπτες» κονσόλας

 

Ρόλο σε αυτό φυσικά παίζει και το υψηλό προφίλ των ελαστικών, τα οποία προσφέρουν ικανοποιητικά επίπεδα πρόσφυσης γεγονός που βοηθά στην καθυστέρηση της επέμβασης του ESP όταν υπερβάλεις. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS μας επιφύλασσε μία ευχάριστη έκπληξη, καθώς χαρίζει στο νέο Golf ένα εντυπωσιακά, για τα δεδομένα του μοντέλου, γρήγορο και άμεσο μπροστινό.

Αντίστοιχα θετικές εντυπώσεις μας άφησαν και τα φρένα τα οποία ακόμα και όταν ο ρυθμός ξεπερνούσε σημαντικά την φιλοσοφία του «απλού» που αντιπροσωπεύει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, άργησαν να δείξουν σημάδια κόπωσης. Στην συνέχεια, όταν ο δείκτης των στροφών σταμάτησε να κινείται κοντά στον κόφτη των 6.200 rpm, το χιλιάρη ξεδίπλωσε όλο του τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα, με τον χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο και την μακριά κλιμάκωση της 7ης σχέσης του κιβωτίου να μετατρέπουν το ασημί Golf σε οικονομικό χιλιομετροφάγο.

συμπέρασμα

Το διαχρονικά αναγνωρισμένο μοντέλο της Volkswagen έρχεται στα μέτρα του σήμερα και στην βασική έκδοση το κάνει χωρίς να αδειάζει τις τσέπες του αγοραστή. Προσφέρει τεχνολογία, άνεση και πολυτέλεια σε ένα vfm πακέτο που οι ανώτερες εκδόσεις μπορεί να δυσκολευτούν να χαρίσουν λόγω κόστους. Η παραδοσιακή συνταγή βελτιώνεται για ακόμη μία φορά, χαρίζοντας όλες τις ανέσεις που μπορεί να ζητήσεις με το κόστος να ξεκινά κάτω από τις 22.000 ευρώ. Το “βασικό” ποτέ ξανά δεν ήταν τόσο Premium. Και κάπου εκεί δημιουργείτε το ερώτημα. Τι παραπάνω χρειάζεσαι;

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...