Toyota Auris 1.33 Unique

Το μικρότερο σε κυβισμό Auris, με καθαρή ψυχή και οικολογικό στιλ είναι η απάντηση της Toyota σε κάθε λογής κρίση

  • -
  • -
Ισχύς101 PS
Ροπή132 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,1 sec
Μέση κατανάλωση6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2139 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το μικρότερο σε κυβισμό Auris, με καθαρή ψυχή και οικολογικό στιλ είναι η απάντηση της Toyota σε κάθε λογής κρίση

γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Φιλικότητα
  • Ευχάριστη συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
ξυνά
  • Μακριά 6η σχέση
  • Επιδόσεις
  • Χωροι μικροαντικειμένων
απόψεις

Θυσία στο βωμό της χαμηλής τιμής αγοράς έγινε η ενεργητική ασφάλεια. Η καλή ποιότητα κύλισης λόγω των αναρτήσεων και του πλαισίου και οι άφθονοι χώροι θα ικανοποιήσουν το μέσο αγοραστή που ψάχνει ένα αναγνωρίσιμο λογότυπο για να μεταφέρει οικονομικά την οικογένεια του, όμως ο κινητήρας είναι ανεπαρκής για το βαρύ αυτοκίνητο. Η προσπέραση στο επαρχιακό δίκτυο με ανηφόρα αποτελεί δοκιμασία που θα πρέπει να γίνει με σύνεση καθώς η χρήση ακόμη και δευτέρας είναι επιβεβλημένη.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Το μικρομεσαίο της Toyota στην face lift εποχή του, δέχθηκε δυσδιάκριτες οπτικές αλλαγές, επικεντρώνοντας την προσοχή του σε επίκαιρες ανάγκες της μηχανολογικής μόδας στον χώρο του αυτοκίνητου. Αν δεν βρεθούν παρκαρισμένα δίπλα δίπλα, παλιό και νέο, ελάχιστοι θα διακρίνουν τις αλλαγμένες γρίλιες του ψυγείου στη μάσκα, με το νέο κυψελωτό σχήμα, και τις σεμνές αλλαγές σε καθρέφτες, προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα . Η ουσία κρύβεται στο συνολικό up date που δέχθηκε το αυτοκίνητο με πρωταγωνιστικό ρόλο να κατέχει ο νέος κινητήρας, που δεν μεγάλωσε, αλλά μίκρυνε!

 

Μικρός και τριανταφυλλένιος

Μέχρι πρότινος στην βάση της γκάμας του Auris συναντούσαμε τον αειθαλή 1,4 των 97 ίππων που είχε εξελιχθεί για την προηγούμενη γενιά της Corolla, το 2002. Στα νέα δεδομένα όμως το 1.4 αντικαταστάθηκε με 1.33 που ουσιαστικά δηλώνει τον νέο κινητήρα που εγκαταστάθηκε στο μικρομεσαίο της Toyota μετά το Yaris όπου ξεκίνησε την σταδιοδρομία του. Για να έχετε μια εικόνα σύγκρισης σε σχέση με το απερχόμενο μοτέρ, ο νέος κινητήρας του  Auris 1.33 Dual VVT-i Stop&Start υπόσχεται πολλά. Ζυγίζει 13 kg λιγότερο από τον 1.4 VVT-i και εκπέμπει 28 gr λιγότερο CO2 ανά km (135 gr/km), ενώ ταυτόχρονα αποδίδει παραπάνω ισχύ και ροπή από εκείνον! Η Toyota υποστηρίζει πως χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά, αλλά και στο σύστημα Start/Stop, η κατανάλωση μειώθηκε κατά 15%, φτάνοντας έως και τα 5,8 lt/100 km στον μικτό κύκλο. Τώρα πλέον τα 1.329 κεκ. του Auris αποδίδουν 101 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 132 Nm ροπή και εκτός από οικονομικό προφίλ, ο νέος κινητήρας διατηρεί τις επιδόσεις σε καλό επίπεδο, με την Toyota να ανακοινώνει 175 km/h τελικής ταχύτητας και 13,1’’ για τα πρώτα 100 km/h. Εκτός από το σύστημα Start/Stop συνδυάζεται φυσικά με το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, για καλύτερα αποτελέσματα σε επιδόσεις και οικονομία.

 

Συνήθειες άνεσης και φιλικότητας

Το Auris χαρακτηρίζει την «στροφή» της Toyota από το κεφάλαιο Corolla, ωστόσο εξακολουθεί να παραμένει σύνολο χαμηλών τόνων που σε καμία περίπτωση δεν υπερβάλει. Η σχεδιαστική αρμονία και οι χυτές γραμμές που κρύβουν καλά τις μεγάλες διαστάσεις, δημιουργούν το εύπεπτο και ασφαλές αποτέλεσμα που προσελκύει τα θετικά σχόλια. Απώτερος σκοπός του Auris είναι να αποδειχθεί χρήσιμο και χρηστικό όπως συνηθίζουν οι κατασκευές της Toyota και κερδίζουν την πίστη του κοινού τους. Έχει μεγάλη σημασία να νιώθεις άνετα σε ένα αυτοκίνητο που αγοράζεται γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο και το μικρομεσαίο της Toyota τα καταφέρνει εξαιρετικά σ’ αυτό τον τομέα. Το Auris έχει ως εφόδιο το μεγάλο μεταξόνιο για την κατηγορία του, που φτάνει τα 2.600 mm, κάτι που έχει ευεργετικό αποτέλεσμα στην εκμετάλλευση χώρων. Εκτός από το σύνηθες πλήρωμα οδηγού συνοδηγού και δυο επιβατών, θα φιλοξενήσει άνετα ακόμα και τον μεσαίο στο πίσω κάθισμα, προσφέροντας παράλληλα ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Αλλά και ο χώρος για τις αποσκευές είναι επαρκής με τα 354 lt να καλύπτουν τις ταξιδιωτικές ανάγκες, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων οι  μεταφορικές ικανότητες πολλαπλασιάζονται.

Η αισθητική στο ταμπλό είναι ξεχωριστή, αφού η προεξέχουσα κονσόλα δημιουργεί όμορφη και φουτουριστική εικόνα. Φυσικά το τίμημα είναι η πρακτικότητα όπου θυσιάζει τον ζωτικό χώρο μικροαντικειμένων που αναζητά κανείς. Η ποιότητα είναι πιστή στα δεδομένα που μας έχει συνηθίσει η ιαπωνική εταιρεία, αν και δεν θα έβλαπτε κανέναν λίγη έμφαση στην πολυτέλεια. Τα μαλακότερα υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και οι στάνταρ δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι και επιλογέα, βελτιώνουν την κατάσταση, όμως ο διάκοσμος δεν μπορεί να συναγωνιστεί τον γερμανόφωνο και γαλλόφωνο ανταγωνισμό. Ο εξοπλισμός τουλάχιστον είναι πλήρης σε θέματα ασφάλειας και πλούσιος σε επίκαιρες ανέσεις. Στάνταρ συναντάμε το VSC/Traction Control και το ABS, τέσσερις αερόσακους( εννιά στην έκδοση Unique της δοκιμής), A/C ή ηλεκτρονικό κλιματισμό, ραδιοCD με MP3 και θύρα USB, υπολογιστής ταξιδίου και φυσικά τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες σε παράθυρα και καθρέφτες.

 

Ώρα για Auris

Όπως πάντα, δεν αγοράζεις αυτοκίνητο μόνο για να το κοιτάς και να μεταφέρεσαι αλλά και να οδηγείς. Και πάντοτε μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία ξεκινά από μια καλή θέση οδήγησης. Το Auris αποζημιώνει τον οδηγό αν και τον τοποθετεί ψηλά και αν θα γκρινιάξει είναι κυρίως για την σκαλωτή ρύθμιση της πλάτης. Θα εκτιμήσει όμως τον ψηλά τοποθετημένο λεβιέ ταχυτήτων, που παρεμπιπτόντως είναι και εξαιρετικός σε αίσθηση και με σαφές κούμπωμα, από σχέση σε σχέση. Η εξαιρετική γραμμικότητα του κινητήρα και η άνεση του για ψηλές στροφές είναι μέρος της προσωπικότητας του μικρού κινητήρα. Υστερεί σε αμεσότητα και σπιρτάδα στο πάτημα του γκαζιού, αλλά είναι πολιτισμένος, ήσυχος και φιλότιμος να ανεβάσει τα χιλιόμετρα στο κοντέρ και η εξήγηση για τις «σεμνές» επιδόσεις δίνεται από το μακρύ κιβώτιο(κυρίως η 6η ) και τα 1.250 κιλά της κατασκευής.

Το τιμόνι είναι υπάκουο, με καλή αίσθηση και «κόβει» αρκετά βοηθώντας την ευελιξία του αυτοκινήτου σε ελιγμούς παρκαρίσματος και συνθήκες πόλης. Αν ήταν και πιο σαφές στην ευθεία θα συναγωνιζόταν τα κορυφαία τιμόνια στην κλάση του. Η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, είναι ένα ακόμα προτέρημα που θα εκτιμηθεί στα ταξίδια, ενώ η ανάρτηση που ισορροπεί καλά ανάμεσα στην άνεση και τον έλεγχο, προσφέρει ξέγνοιαστο πάτημα και εμπιστοσύνη ακόμα και σε γρήγορο ρυθμό. Συνολικά ταξιδεύει άνετα με μεγάλη ταχύτητα και με μικρό μόνο κόστος τους αεροδυναμικούς θορύβους.  Ως δείγμα της καλής πρόσφυσης, το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας θα επέμβει μόνο όταν χρειάζεται και αν το παρακάνεις θα νιώσεις την κλίσεις της ανάρτησης και την ουρά να ελαφραίνει, αλλά μέχρι εκεί! Η εντύπωση που σου μένει μετά από πολλά χιλιόμετρα στο τιμόνι είναι ότι, παρά τα ελαττώματά του, το Auris είναι συνολικά ένα πιο πλήρες και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο και ο νέος κινητήρας αφαιρεί λίγο από την σπιρτάδα του απερχόμενου, αλλά με συνολικό μακροχρόνιο όφελος.

συμπέρασμα

Το Auris κρατάει τα σκήπτρα της κατηγορίας σε επίπεδο πωλήσεων και όπως δείχνουν τα πράγματα δύσκολα θα αφήσει την πρώτη θέση να πάει χαμένη. Η λογική τιμή, τα χαμηλά πάγια έξοδα και η ρεαλιστική του απόδοση συνολικά συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο που καλύπτει σωστά το μεγαλύτερο μέρος αναγκών των υποψηφίων της κλάσης. Σίγουρα ο μικρός κινητήρας δεν θέτει ως προτεραιότητα τις επιδόσεις, αλλά κυρίως την οικονομία με bonus την καθαρή λειτουργία. Άλλωστε για το κάτι παραπάνω υπάρχει και το Auris 1.6 με τους 132 ίππους!

Toyota Auris

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...