Δοκιμή: Nissan Leaf e+ - Ο πρωτοπόρος με περισσότερη δύναμη και μεγαλύτερη αυτονομία

Το Leaf e+ έρχεται με μεγαλύτερη μπαταρία και βελτιωμένη αυτονομία, αλλά και περισσότερη ισχύ που φτάνει τους 217 ίππους

  • -
  • -
Ισχύς217 PS
Ροπή340 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,9 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO20 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η πιο ισχυρή έκδοση του Nissan Leaf, με τη μεγαλύτερη μπαταρία και αυτονομία, που το καθιστά πιο ολοκληρωμένο.


Στο μεγάλο μπουμ των ηλεκτροκίνητων οχημάτων το Nissan Leaf μετρά ήδη 10 χρόνια ζωής. Δίχως άλλο δικαιολογεί τον τίτλο του πρωτοπόρου, που του χαρίζει πολύτιμη γνώση και εμπειρία για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό που έρχεται δυναμικά να διεκδικήσει το μερίδιο που του ανήκει. Το Leaf εξάλλου είναι το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτροκίνητο όχημα, με περισσότερες από μισό εκατομμύριο μονάδες παγκοσμίως.

Τα ιαπωνικό ηλεκτροκίνητο μοντέλο σε αυτή τη φάση της ζωής του, βρίσκεται στη δεύτερη γενιά του και δείχνει πιο διαβασμένο, ώριμο και καλύτερο από ποτέ. Δεν εστιάζει απλώς στις καθαρές αστικές μετακινήσεις, αλλά προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο, ικανό να εξυπηρετήσει τις ανάγκες ακόμα και μιας οικογένειας.

Με την έκδοση Leaf e+ μάλιστα, η οποία εφοδιάζεται με μεγαλύτερη μπαταρία που προσφέρει περισσότερη ισχύ και βελτιωμένη αυτονομία που σε μικτό κύκλο αγγίζει θεωρητικά τα 385 χιλιόμετρα (528 χλμ. αστικό), αποφορτίζει από το άγχος τον υποψήφιο αγοραστή που αναζητά ένα “καθαρό” αυτοκίνητο, αλλά με ολοκληρωμένο χαρακτήρα.

Το Nissan Leaf e+ σε σχέση με το “μικρό” Leaf , το e+ πέρα από τη μεγαλύτερη μπαταρία του και το πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού N-Connecta με το οποίο διατίθεται στάνταρ, είναι το ίδιο.

Ακόμα και σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα δεν έχει διαφορές. Οδηγείται το ίδιο όπως ένα αυτόματο, με γκάζι - φρένο, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις. Μάλιστα είναι πιο ευχάριστο, αφού πέρα από το γεγονός ότι είναι αθόρυβο, έχει και άμεση, δυνατή επιτάχυνση.

Σε αυτή τη μεγάλη έκδοση 62 kWh, το Leaf e+ αποδίδει 217 ίππους και 340 Nm ροπής, δηλαδή σε σχέση με το Leaf των 40 kWh, έχει επιπλέον 67 ίππους και 20 Nm ροπής. Ενδεικτικά, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 6,6 sec, με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται για λόγους κατανάλωσης στα 157 km/h. Ευχάριστο και εύκολο στο δρόμο, απολαυστικό στην επιτάχυνση, σε βαθμό που γίνεται εθιστικό και πιάνεις τον εαυτό σου να παίζεις με το γκάζι, αφήνοντας πίσω σου σχεδόν τα πάντα που κινούνται δίπλα σου.

Αυτό όμως που κάνει πραγματικά ξεχωριστό το Leaf, είναι το e-pedal. Σε αυτή τη λειτουργία Eco, το αυτοκίνητο κάνει ανάκτηση ενέργειας, αποτελεσματικά, προσθέτοντας -υπό συνθήκες- χιλιόμετρα στην αυτονομία που βλέπεις στον υπολογιστή ταξιδίου. Η οδήγηση “one pedal” που λέμε στα ηλεκτροκίνητα οχήματα στο Leaf παίρνει πραγματική διάσταση. Ειδικά μέσα στην πόλη σταματά δυνατά μέχρι το σημείο της ακινητοποίησης, κάτι που δεν συναντάμε στον ανταγωνισμό.

Αν μάλιστα βρεις το ρυθμό σου, διαβάζοντας την κίνηση και αφήνοντας το γκάζι στο σωστό σημείο, δεν θα χρειαστεί να πατήσεις φρένο. Σε άλλη περίπτωση, το φρένο με την ανάκτηση, όπως πάλι σε όλα τα ηλεκτρικά, απαιτεί εξοικείωση στην αίσθησή του, χωρίς όμως να προβληματίζει με την αποτελεσματικότητά του. Από την άλλη το τιμόνι, που δεν διαθέτει τηλεσκοπική ρύθμιση, μπορεί να μην στερείται ακρίβειας, αλλά η υποβοήθηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού είναι έντονη, κλέβοντας μέρος της αίσθησης.

Στο Leaf e+ τα όρια κίνησης έχουν διευρυνθεί και δεν περιορίζονται σε αστικές μετακινήσεις. Δεν είναι μόνο η δύναμη που του χαρίζει έναν πιο ταξιδιάρικο θα λέγαμε χαρακτήρα, αλλά και η αυτονομία. Σε μικτές συνθήκες φτάνει τα 385 χιλιόμετρα, κάτι που επιβεβαιώνεται εύκολα στην καθημερινότητα, ενώ μπορεί ακόμα περισσότερα στην πόλη (562 σύμφωνα με τον κατασκευαστή), με τη βοήθεια του αποτελεσματικού συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Για παράδειγμα το Ναύπλιο των 138 χιλιομέτρων από την Αθήνα, δεν φαντάζει μακρινό ή απαγορευτικό, ενώ το ταξίδι αυτό μπορείς να το κάνεις με όλη την οικογένεια.

Το Leaf με συνολικό μήκος 4.490 mm και μεταξονίου 2.700 mm είναι ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο για τέσσερις επιβαίνοντες ή ακόμα και πέντε με μικρές παραχωρήσεις. Το χαρακτηριστικό του είναι ότι όλοι κάθονται ψηλά, λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών κάτω από το πάτωμα. Αυτό όμως δεν επηρεάζει την άνεση. Τόσο στο εσωτερικό, όσο και από την ποιότητα κύλισης η οποία είναι εξαιρετική. Επιπλέον, διαθέτει έναν μεγάλο χώρο αποσκευών όγκου 400 λίτρων ή εναλλακτικά με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα 1.176 λίτρων.

Το Leaf e+ διαθέτει ένα νέο σύστημα Quick Charging που του επιτρέπει να φορτίσει μέχρι και με 100 kW, γεγονός που μεταφράζεται σε ταχύτητα στη φόρτιση και πιο συγκεκριμένα ξεπερνάει και αυτή του “μικρό” και παρότι έχει μεγαλύτερη μπαταρία απαιτεί για το 20% μέχρι 80%, περίπου 40 λεπτά. Για την ίδια διαδικασία, σε ταχυφορτιστή 50 kWh ο χρόνος αυξάνεται στα 90 λεπτά, ενώ σε οικιακή, απλή πρίζα για πλήρη φόρτιση χρειάζεται 32 ώρες.

Από την άλλη με οικιακό φορτιστή 7 kWh η διάρκεια φόρτισης είναι περίπου 9 ώρες, με τον ιδιοκτήτη να μπορεί να προγραμματίσει, ακόμα και απομακρυσμένα μέσω εφαρμογής στο smartphone, την ώρα εκκίνησης της φόρτισης, προκειμένου να αξιοποιήσει το νυχτερινό ρεύμα του.

γλυκά
  • Πρακτικότητα
  • Τεχνολογία
  • Αυτονομία
  • Λειτουργία e-pedal
  • Άνεση
  • Ευελιξία
  • Ευκολία
  • Χώροι
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης τιμονιού

Επίσης, το Leaf διαθέτει εφαρμογή που σε συνεργασία με το σύστημα πλοήγησης υποδεικνύει τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης. Το Nissan Leaf e+ διατίθεται από τη βασική του έκδοση με το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού N-Connecta, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και επιπλέον του πλούσιου Acenta με το οποίο εξοπλίζεται το Leaf με τη μικρότερη μπαταρία των 40 kWh, μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κάμερα περιμετρικής θέασης, ηχοσύστημα της BOSE, αλλά και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης ProPilot και ProPilot Park για αυτόματο παρκάρισμα. Φυσικά, παρέχει και όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας, αλλά και σύστημα πλοήγης, με οθόνη αφής. Η τιμή καταλόγου είναι 39.400 ευρώ, αλλά με την κρατική επιδότηση πέφτει στα 34.634 € και σε συνδυασμό με την απόσυρση στα 33.634 €.

Με τα δεδομένα της αγοράς θεωρείται προσιτό, ενώ με απόλυτα κριτήρια είναι ένα τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο, με ολοκληρωμένο χαρακτήρα και πλέον στην έκδοση Leaf e+ με αξιόλογη αυτονομία.

συμπέρασμα

Μια από τις πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Το Leaf e+ δείχνει σε κάθε πτυχή του την πολυετή εμπειρία που το συνοδεύει, όντας ένα μοντέλο που μετρά 10 χρόνια πορείας. Σε αυτή την έκδοση, με τις μεγάλες μπαταρίες, την αυξημένη αυτονομία και τις καλύτερες εν γένει επιδόσεις, είναι ακόμα πιο ελκυστικό σε όλα, ακόμα και στην τιμή του.

 

 

Nissan Leaf Simply Amazing

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
87
GOCAR Magazine #87

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...