Peugeot 3008 1.6 T Premium Pack Grip Control

Η Peugeot τρυπώνει στην φιλόδοξη κατηγορία crossover, ως εργαλείο ελευθέρου χρόνου

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,9 sec
Μέση κατανάλωση7,4 lt/100km
Εκπομπές CO2176 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με μικρομεσαία καταγωγή, υπερυψωμένη διάθεση και υπόνοια SUV χαρακτήρα, αποτελεί το αντίπαλο δέος του Nissan Qashqai 1.6.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Δεν τρελάθηκα όταν το πρωτοαντίκρισα σε φωτογραφίες. Ούτε στο πρώτο ραντεβού. Ειδικά από μπροστά …χοντροδαγκωνόμουν! Πίσω, η κατάσταση είναι πιο τολμηρή για να σε κερδίσει. Το ίδιο συμβαίνει και όταν πάρεις θέση πίσω από το τιμόνι. Εντυπωσιακό ταμπλό, καλοφτιαγμένο εσωτερικό και διάχυτος αέρας πολυτέλειας και τεχνολογίας. Προς εξυπηρέτηση του desing η ογκώδης κεντρική κονσόλα προσφέρει bonus σπορ φιλοσοφίας, όμως είναι ιδανική για διαζευγμένα/τσακωμένα ζευγάρια. Αποκομμένη αίσθηση του οδηγού με τον συνοδηγό και άσκοπη θυσία στους χώρους, που τουλάχιστον πίσω από το πλήρωμα είναι αρχοντικοί για επιβάτες και αποσκευές. Στο δρόμο σε πείθει με την αποτελεσματικότητα και την αίσθηση που μεταφέρει και ευτυχώς ο 1.6 THP κρύβει τον …βαρυκόκκαλο χαρακτήρα του. Ιδιαιτέρως αλμυρό σε τιμή απέχει από τον χαρακτηρισμό κελεπούρι. Τουλάχιστον είναι ευχάριστο συνολικά και με υποψία υποσχέσεων για στιγμές «περιπέτειας». Όμως μην παρασύρεστε! Η τετρακίνηση απουσιάζει.

γλυκά
  • Αισθητική εσωτερικού
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ευχάριστη συμπεριφορά
  • Χώροι
ξυνά
  • Αποκομμένη αίσθηση οδηγού συνοδηγού
  • Μικρό ντουλαπάκι συνοδηγού
  • Βάρος
  • Τιμή
απόψεις

Η σχεδίαση και η φιλοσοφία κατασκευής κάνουν το 3008 να ξεχωρίζει, όμως τελικά η ανάγκη διαφοροποίησης έχει θυσιάσει πράγματα που θεωρούνται δεδομένα τόσο στη μικρομεσαία κατηγορία όσο και στα SUV. Η τεράστια κεντρική κονσόλα διαιρεί άνευ λόγου τη καμπίνα κάνοντας δύσκολη την επαφή όχι μόνο με το συνεπιβάτη αλλά κυρίως με το πίσω κάθισμα που είναι σημαντική ειδικά όταν χρησιμοποιείται από οικογενειάρχες. Είναι πραγματικά άνετο κι ευχάριστο σε συνθήκες ταξιδίου και το turbo είναι σημαντικό εφόδιο για ασφαλείς προσπεράσεις.

Βασίλης Παπαδόπουλος

go shopping

Το φθηνότερο 3008 είναι το ατμοσφαιρικό των 120 ίππων με τον 1.6 VTi να προσφέρει φιλότιμες επιδόσεις στο βαρύ αμάξωμα. Η τιμή του ξεπερνάει το ψυχολογικό όριο των € 20.000(€ 20.170 για την ακρίβεια) και προσφέρει αξιόλογο εξοπλισμό ασφαλείας που περιλαμβάνει ABS με Brake Assist, Traction Control, ESP και έξι αερόσακους(οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και κεφαλής). Παράλληλα διαθέτει όλα τα σύγχρονα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά κομφόρ που αναζητά κανείς από ένα αυτοκίνητο της εποχής. Η υπετροφοδοτούμενη έκδοση της δοκιμής σκαρφαλώνει ψηλά στα € 27.290  και πέρα από το πλήρες πακέτο ανέσεων, απολαμβάνει και το Grip Control που ουσιαστικά με πέντε ρυθμίσεις στο ESP, διευκολύνει την δυνατότητα κίνησης σε αντίξοες συνθήκες (χώμα, λάσπη, χιόνι κ.λπ.) Παρηγοριά στην αλμυρή τιμή είναι η έκπτωση των € 1.000 για αγορά μετρητοίς και άλλα τόσα ως επιδότηση ανταλλαγής.

Η Peugeot κατάλαβε νωρίς την τάση της εποχής που θέλει κόμπακτ κατασκευές προσιτές σε αγορά και χρήση και με ενδιάμεσους κινητήρες που μπορεί να αντέξει η φορολογική δήλωση του αγοραστή. Το 3008 έρχεται να ανακατευτεί στην πολύ γενική κατηγορία των crossover, μια κατηγορία χωνευτήρι ιδιαίτερων κατασκευών που πατάνε ανάμεσα σε δυο κόσμους. Η βάση για τους Γάλλους ήταν στα πόδια τους και με συνοπτικές διαδικασίες εξέλιξε το μικρομεσαίο 308 σε ένα συμπαγές αποκλειστικά προσθιοκίνητο crossover, με μήκος 4.635 mm, 1.837 mm πλάτος και 1.639 mm ύψος. Με αισθητική πιστή στην ταυτότητα της γαλλικής εταιρείας, το 3008 διατηρεί την συγγένεια με το 308 σε μηχανικά μέρη και κινητήρες- 1.6 λίτρων - οι οποίοι αποδίδουν 120 και 150 ίππους με ατμοσφαιρικό και υπερτροφοδοτούμενο τρόπο αντίστοιχα.

 

Μικρομεσαίο υβρίδιο

Λίγο χάτσμπακ και λίγο SUV! Κάπως έτσι έχει τρυπώσει και το Qashqai, και πουλάει σαν ζεστό ψωμί, αφήνοντας από κάτω του παραδοσιακούς πρωταθλητές πωλήσεων στην κλάση C(π.χ Golf). Η περίπτωση 3008 πατάει ακριβώς σε αυτή την λογική και η Peugeot φρόντισε να την γαρνίρει με ολίγον MPV αρετές για να νιώθει ο αγοραστής ότι έκανε μια ευφυέστατη αγορά. Το 3008 ακολουθεί την σχεδιαστική λογική τους ενός όγκου, με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και την πληθωρική κυψελοειδή μάσκα να δεσπόζουν. Δανείζεται στοιχεία από διάφορες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα την ψηλή θέση οδήγησης και την διαιρούμενη πίσω πόρτα που συναντάμε στα SUV, το αμάξωμα ενός όγκου με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που συναντάμε στα MPV, ενώ χαρακτηριστικά Peugeot είναι τα μεγάλα εμπρός φώτα αλλά και τα τύπου μπούμερανγκ πίσω, που κολακεύουν αρκετά το αυτοκίνητο. Μπορεί από κάτω από το κέλυφος να κρύβεται επιμελώς ένα 308, όμως το crossover της Peugeot έχει τον δικό του χαρακτήρα. Με απόσταση 170 mm από το έδαφος και με την απαραίτητη προστασία σε καίρια σημεία της κοιλιάς του, εξασφαλίζει την εκδρομική διάθεση όταν αυτό ζητηθεί. Παράλληλα προσφέρει στον οδηγό την αμφιθεατρική αίσθηση που συναντά στα SUV βλέποντας τον δρόμο από ψηλά, χωρίς όμως να θυσιάζει την ουσία πίσω από το τιμόνι.

 

Θαύμα!

Αυτό που πραγματικά είναι άξιο μνείας, είναι η σχεδιαστική έμπνευση των δημιουργών στην εκ των έσω εικόνα. Ένα από τα ομορφότερα, ποιοτικότερα και πιο αριστοκρατικά σαλόνια που έχει κατασκευάσει η Peugeot είναι μπροστά στα μάτια σας, από την στιγμή που εισέλθετε στο εσωτερικό. Το …πιλοτήριο θυμίζει κοκπιτ αεροπλάνου και παραπέμπει σε μια premium sport εικόνα φτιαγμένο οδηγοκεντρικά, με μια φαρδιά κονσόλα να χύνεται από το ταμπλό και να διαχωρίζει ξεκάθαρα τις δυο εμπρός θέσεις. Μπορεί να κλέβει ζωτικό χώρο στην φαρδιά καμπίνα του 3008, όμως φιλοξενεί ευχάριστες λεπτομέρειες όπως οι διακόπτες αεροπορικού τύπου, το εργονομικό συνδυασμό του ηχοσυστήματος και του αυτόματου κλιματισμού, τον διακόπτη του Grip Control για τα πέντε προεπιλεγμένα προγράμματα στο στάνταρ ESP και το ηλεκτρονικό χειρόφρενο. Το ευτύχημα είναι ότι στην προέκτασή της πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων, ένα βαθύς αποθηκευτικός χώρος σχηματίζεται κάτω από το υποβραχιόνιο, ο οποίος είναι κλιματιζόμενος και χωρητικότητας 13,5 λίτρων. Ευτυχώς γιατί το ντουλαπάκι του συνοδηγού δεν είναι αντάξιο με αυτά που μας έχει συνηθίσει η Peugeot. Το εντυπωσιακό ταμπλό με τα χωστά όργανα γεμίζουν τα μάτια του οδηγού με πληροφορίες και με μια αίσθηση ανώτερης κατασκευής κάτι που υποστηρίζεται από το προσεγμένο φινίρισμα στα μαλακά υλικά του ταμπλό και τον πληρέστατο εξοπλισμό. Μάλιστα η προαιρετική λίστα περιλαμβάνει ακόμα και Head Up Display με Distance Alert που εκτός από τις κρίσιμες πληροφορίες που αποτυπώνει στο παρμπρίζ μπροστά στα μάτια του οδηγού, τον ενημερώνει για τον χρόνο που απαιτείται ώστε να σταματήσει πριν συγκρουστεί με τον προπορευόμενο.

Χωροταξικά το 3008 τα καταφέρνει περίφημα, με τις πίσω θέσεις να προσφέρουν ένα όμορφο και άνετο περιβάλλον για τρεις επιβάτες. Σχεδόν 50 λίτρα αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό(π.χ κάτω από το τιμόνι και στο πάτωμα κάτω από τα πόδια των πίσω επιβατών) θα βολέψουν τα προσωπικά είδη, ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 512 λίτρα χωρητικότητας υπερκαλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες μιας πενταμελούς οικογένειας. Στα θετικά και η εύκολη φόρτωση που προσφέρει η διαιρούμενη πίσω πόρτα, που μιμείται την αντίστοιχη του 4007 και το κάτω τμήμα της αντέχει φορτίο 200 κιλών. Φυσικά με πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων προκύπτουν συνολικά 1.604 λίτρα που επαρκούν ακόμα και για μικρή μετακόμιση.

 

Γαλλικό κλειδί

Φυσικά η ατμοσφαιρική έκδοση των 120 ίππων είναι η βάση, όπως το κυρίως πιάτο είναι η υπετροφοδοτούμενη έκδοση με ίδιο κυβισμό(1.598 κ.εκ.) που «κάθεται» ιδανικά σε ένα αντικειμενικά βαρύ αμάξωμα. Αν προσθέσετε στα 1.460 κιλά που ανακοινώνει ο κατασκευαστής το μέσο όρο βάρους οδηγού συνοδηγού(από 75 κιλά έκαστος), το 3008 καλείται να αντιμετωπίσει 1.600 κιλά. Και μάλιστα οφείλει να εμφανίζει δραστήριο πνεύμα επιδόσεων και θετικό προσανατολισμό στην οδική συμπεριφορά του. Ευτυχώς η πληθωρική ροπή φροντίζει να βγάλει ασπροπρόσωπο το crossover της Peugeot στο οποίο αρκούν από στάση 8,9’’ για τα πρώτα 100 km/h, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 201 km/h.  Αρκετά κολακευτικές επιδόσεις από τον 16βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο Twin-Scroll με intercooler και άμεσο ψεκασμό των 1.6 λίτρων, που γνωρίσαμε αρχικά στα 207 GT και Rallye, αλλά και στο 308. Οι 150 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ. και η πληθωρική ροπή των 240 Νm από τις 1.400  σ.α.λ, έχουν διάρκεια κάτι που κάνει το αυτοκίνητο εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση, αφού δεν απαιτείται συνεχής αλλαγή σχέσεων στο καλής κλιμάκωσης αλλά χαλαρής αίσθησης εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Η ομαλή και αθόρυβη λειτουργία είναι κύριο χαρακτηριστικό του, ενώ η σωστή ηχομόνωση και η προσεγμένη ποιότητα κύλισης, προσφέρουν ξεκούραστο και απολαυστικό ταξίδι.

Η γνωστή συνταγή αναρτήσεων(McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) ακολουθεί το 3008, αλλά αποκλειστικά στις εκδόσεις 1.6 THP και 2.0 HDi εφαρμόζεται πίσω το σύστημα DRC (Dynamic Rolling Control). Ένα σύστημα που ανέπτυξε η Peugeot σε συνεργασία με την ΚΥΒ Suspension και ουσιαστικά πρόκειται για ένα εγκάρσια τοποθετημένο επιπλέον αμορτισέρ στον πίσω ημιάκαμπτο. Μια υδραυλική συσκευή που βασίζεται στην λειτουργία ενός εμβόλου σε ένα υδραυλικό θάλαμο υπό πίεση 20 bar. Όταν το όχημα κινείται στην ευθεία επικρατεί ηρεμία στο έμβολο, που κινείται ελεύθερο ανάλογα με την φόρτιση που δέχεται το δεξί και αριστερό αμορτισέρ. Στις στροφές το σύστημα «διαβάζει» την φόρτιση που δέχεται ο εσωτερικός ή ο εξωτερικός τροχός και περιορίζει την κίνηση του εμβόλου λειτουργώντας σαν μια έξυπνη αντιστρεπτική ράβδος. Πρακτικά κατά την διάρκεια στροφής μειώνονται σημαντικά οι κλίσεις του αμαξώματος και βελτιώνονται τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Ουσιαστικά παράπονα δεν υπάρχουν από την συμπεριφορά του, όπου το γαλλικό crossover επιβεβαιώνει την ονομασία προέλευσης. Οι κλίσεις απ' την ανάρτηση είναι ελάχιστες, το πάτημα σίγουρο και η αίσθηση απ' το άμεσο σύστημα διεύθυνσης ακριβής. Το στάνταρ ESP, που απενεργοποιείται μερικώς (μέχρι τα 50 χλμ./ώρα), αποτελεί την έξτρα δικλίδα ασφαλείας, ενώ η απόδοση του συστήματος πέδησης (αεριζόμενοι δίσκο εμπρός, απλοί πίσω), έρχεται να συμπληρώσει με τον καλύτερο τρόπο την ενεργητική του ασφάλεια.

Μπορεί από το 2011 να είναι διαθέσιμο και ως υβριδικό τετρακίνητο με το σύστημα HYbrid4, που ουσιαστικά ο ηλεκτροκινητήρας θα στέλνει την ροπή του στους πίσω τροχούς, όμως για την ώρα το μοναδικό εφόδιο περιπέτειας που διαθέτει είναι το Grip Control(μόνο στις πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλισμού του 1.6Τ). Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό σύστημα που ελέγχει την πρόσφυση των εμπρός τροχών ανάλογα με τις συνθήκες μέσα από 4 προγράμματα(χιόνι, λάσπη, άμμος και αυτόματο). Μαζί με τα 170 mm απόστασης από το έδαφος, είναι και η μόνη απάντηση απέναντι σε κάθε πιθανή τετρακίνητη πρόταση του ανταγωνισμού.

συμπέρασμα

Σύμφωνα με την Peugeot το 3008 συμπυκνώνει τις αρετές ενός SUV και ενός MPV και όλα αυτά με hatchback φιλοσοφία. Σίγουρα δεν διεκδικεί το απόλυτο σε κάθε μια ξεχωριστά από τις κατηγορίες που εμπνέεται, όμως είναι η ιδανική ποικιλία που αναζητά κανείς για το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας. Ξεχωριστό στιλ, κοσμοπολίτικη αισθητική και αρχοντικοί χώροι, που συνδυάζονται με υπερτροφοδοτούμενες επιδόσεις και το απαραίτητο γαρνίρισμα διαφυγής προς την εκδρομική light περιπέτεια. Φυσικά με την ανάλογα τσιμπημένη τιμή…

Peugeot 3008

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...