Toyota IQ 1.0

Much more Smart

  • -
  • -
Ισχύς68 PS
Ροπή91 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,7 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ευέλικτο, σπιρτόζικο και άνετο, ξεπερνά με άνεση τον πήχη των city cars έχοντας περισσότερες δυνατότητες κίνησης και μεταφοράς από ένα απλό διθέσιο αυτοκίνητο. Η σχεδιαστική του προσωπικότητα είναι λόγος αγοράς, καθώς μπορεί να κάμψει τυχόν αντιστάσεις λόγω υψηλής τιμής.

γλυκά
  • Οικονομία
  • Ευελιξία στην πόλη
  • Άνετο στο ταξίδι
ξυνά
  • Θέση οθόνης του ράδιο-CD
  • Υψηλή τιμή αγοράς
απόψεις

Στυλ και πρακτικότητα αναμεμιγμένα στις σωστές αναλογίες. Σωστή παρουσία στο δρόμο και διαστάσεις που εξυπηρετούν στον αστικό «χαμό», σερβιρισμένα σε ένα άκρως ποιοτικό πακέτο. Bonus η δυνατότητα μεταφοράς και τρίτου ενήλικά, στοιχείο κλειδί, απέναντι στον ανταγωνισμό. Η έκδοση 1.0 λίτρου τηρεί τα προσχήματα με τις επιδόσεις της, ενώ η σφραγίδα Toyota, κάνει την επιλογή πιο εύκολη, ξεπερνώντας εν μέρει την «αλμυρή» τιμή.

Δημήτρης Παππάς

Είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις αυτοκινήτου στο οποίο όταν το ρεζερβουάρ είναι άδειο και βάλεις δέκα ευρώ βενζίνης (με τις σημερινές τιμές), ο δείκτης φτάνει στη μέση. Δεν ξέρω αν μελετήθηκε ειδικά προς το σκοπό αυτό η κλίμακα του δείκτη βενζίνης, όμως τα 32 λίτρα χωρητικότητας δεν δικαιολογούν την αισιοδοξία αυτή.

Πάντως το γεγονός αυτό από μόνο του αρκεί για να σου φτιάξει η διάθεση καθώς το IQ σχεδιάστηκε με γνώμονα την οικονομία. Επιπλέον το μικρό της Toyota έχει κατανάλωση σε αστικό κύκλο αλλά και εκτός των τειχών, κάτω από 5,0 λίτρα ανά 100km. Για το επίτευγμα αυτό τα εύσημα πρέπει να δοθούν στον τρικύλινδρο κινητήρα του ενός λίτρου με τους 68 ίππους που δίνουν αξιοπρεπείς επιδόσεις ακόμη και για κίνηση σε αυτοκινητόδρομο.

Παρά το γεγονός ότι το πεδίο δράσης του iQ είναι η πόλη, δεν θα δυσκολευτεί να ταξιδέψει και να προσπεράσει με απόλυτη ασφάλεια. Στις ανοιχτές καμπές αντιλαμβάνεσαι τη διαφορετική αναλογία μεταξύ μεταξονίου και μετατροχίων από τη συνηθισμένη στα συμβατικά αυτοκίνητα που διαθέτουν προβόλους εμπρός και πίσω, όμως στην πράξη αυτό που εισπράττεις είναι ασφάλεια και άνεση.

O 1000άρης κινητήρας είναι κοινός με αυτόν του Yaris και διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων VVT-i. Ανεβάζει στροφές με χαρακτηριστική ευκολία και μέχρι την ταχύτητα των 120km/h τα κάνει όλα σβέλτα. Σε αυτό συμβάλει και το πεντάρι κιβώτιο που διαθέτει καλό κούμπωμα ειδικά όταν χρειάζεσαι να καταφεύγεις σε συχνές αλλαγές ταχυτήτων. Πάνω από τα 120 km/h απλά θέλει υπομονή όμως δεν είναι και στο στοιχείο του.

Ευρύχωρο και πρακτικό

Το IQ έχει ίδια φιλοσοφία κατασκευής με το Smart και παρκάρει έχοντας παρόμοια ανάγκη σε χώρο επι του οδοστρώματος όπως ο γερμανός ανταγωνιστής του. Απλά το IQ ξεπερνά το πρόβλημα του αυστηρού διθέσιου και μπορεί να μεταφέρει περιστασιακά και τρίτο ενήλικα. Ουσιαστικά το πίσω κάθισμα είναι για παιδιά και μάλλον αποτελεί επέκταση του χώρου αποσκευών ειδικά όταν χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο για τις καθημερινές σου ανάγκες και πρέπει να μεταφέρεις τα ψώνια από το super market.

Το εσωτερικό του είναι μοντέρνο, με τη χαρακτηριστική τριγωνική σφηνοειδή κονσόλα να αφήνει πολύ χώρο ελεύθερο για τα πόδια οδηγού και συνοδηγού. Επίσης το ταμπλό είναι ιδιαίτερα ρηχό δίνοντας επιπλέον πόντους στην ευρυχωρία της καμπίνας. Η οθόνη του ηχοσυστήματος που υπό κανονικές συνθήκες θα φιλοξενούνταν στην κεντρική κονσόλα, βρίσκεται σε μια απαράδεκτη εργονομικά θέση αριστερά του τιμονιού. Για το χειρισμό του radio-cd υπάρχει ένας μικρός μοχλός κινητού τηλεφώνου που χειρίζεται ο οδηγός με τον αριστερό του αντίχειρα. Ακόμη κι αν εξοικειωθεί κανείς με τον τρόπο λειτουργίας του ραδιο-cd κάποια στιγμή θα δυσανασχετήσει με την επιλογή των Ιαπώνων. Αυτή είναι η μόνη παραφωνία σε ένα σύνολο που είναι καλό από εργονομικής και πρακτικής πλευράς.

Το IQ είναι όμορφο και έχει αποκτήσει κοινό που το επέλεξε κυριώς με συναισθηματικά κριτήρια τα οποία στο φινάλε είναι πιο ισχυρά από δεύτερες σκέψεις όπως πχ το υψηλό τίμημα αγοράς. Αν και είναι διθέσιο, η χρήση του πίσω καθίσματος υπό προϋποθέσεις, επιβεβαιώνει ότι το ΙQ είναι μια έξυπνη αγορά που στις μέρες μας είναι αναγκαία.

συμπέρασμα

Με δεδομένο ότι η φθηνότερη τιμή για το IQ ξεκινά από τα 13000 ευρώ, ο υποψήφιος πελάτης έχει στη διάθεσή του πολλές προτάσεις όχι μόνο από την κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, αλλά και από τα supermini. Αν περιοριστεί ο ανταγωνισμός και περιλάβει μόνο το Smart τότε οι +2 θέσεις του πίσω καθίσματος δίνουν στο IQ πλεονέκτημα χωρίς αντίπαλο.

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...