Δοκιμή BMW Ζ4 sDrive20i: Μαγεία, κάθε στιγμή!

Το νέο roadster της BMW είναι το ιδανικό ταίρι: όταν είστε μαζί δεν σε ενδιαφέρει τι συμβαίνει μακριά σας

  • -
  • -
Ισχύς197 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,6 sec
Μέση κατανάλωση6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2139 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Διαθέσιμο αποκλειστικά με υφασμάτινη οροφή και αυτόματο κιβώτιο, η νέα γενιά της BMW Ζ4 υπόσχεται απολαυστικές βόλτες στον οδηγό της. Και επειδή δεν είναι πολιτικός αλλά roadster, κρατά τις υποσχέσεις του.


Χαμηλό, φαρδύ και με μακρύ καπό. Η BMW γνωρίζει τις ιδανικές αναλογίες ενός σπορ roadster και στη νέα Ζ4 δεν τις εφάρμοσε απλά, τις επανακαθόρισε. Ακμές στο αμάξωμα, φώτα τοποθετημένα στα άκρα, μεγάλες εισαγωγές αέρα, μεγάλοι τροχοί (18 ή 19 ιντσών) και η πανέμορφη ουρά με τα στενά φωτιστικά σώματα, την αεροτομή και το διαχύτη, χαρακτηρίζουν το ανοικτό διθέσιο μοντέλο. Προϊόν συνεργασίας των Γερμανών με την Toyota (κατασκευάζεται μαζί με την Supra, στο εργοστάσιο της Magna Steyr στην Αυστρία), η Ζ4 έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις: Το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 85 mm στα 4,32 μέτρα, όσο περίπου και το πλάτος που φθάνει το 1,86 μ. Ταυτόχρονα το μεταξόνιο μειώθηκε κατά 26 mm, προκειμένου να βελτιωθεί η ευελιξία της νέας Ζ4.

Η καμπίνα είναι τοποθετημένη στο κέντρο, με οδηγό και συνοδηγό να έχουν πάνω από τα κεφάλια τους όχι μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή (όπως συνέβαινε στην προηγούμενη γενιά) αλλά υφασμάτινη, για ευκολία, χαμηλό βάρος και κέρδος στο χώρο αποσκευών. Ο όγκος του είναι αυξημένος κατά 50% στα 281 lt, ανεξάρτητα αν η οροφή είναι ανοικτή ή κλειστή και αποδεικνύεται επαρκής για τις ανάγκες των δύο επιβατών. Η διαδικασία ανοίγματος-κλεισίματος γίνεται απλά (με ένα κουμπί), εξαιρετικά γρήγορα (εντός περίπου 10 δλ), ακόμη και εν κινήσει (σε ταχύτητες έως 50 km/h).

Το μακρύ καπό προσθέτει… πόντους στην όψη της Ζ4, όμως θα σε δυσκολέψει σε θέσεις στάθμευσης με μικρά περιθώρια για μανούβρες. Μέχρι δηλαδή να μάθεις τα όρια του αμαξώματος. Το οδηγοκεντρικό εσωτερικό με την φαρδιά κονσόλα και τις δερμάτινες επενδύσεις «φωνάζει» ότι πρόκειται για ένα σπορ και premium αυτοκίνητο. Δύο ψηφιακές οθόνες 10,25 ιντσών (ως πίνακας οργάνων και για το σύστημα πολυμέσων) και το head up display διατηρούν τον οδηγό πάντα ενημερωμένο, αν και χρειάζεται να αφιερώσει σεβαστό χρόνο προκειμένου να εξοικειωθεί με όλες τις λειτουργίες. 

Η γκάμα κινητήρων της Ζ4 περιλαμβάνει τρία υπερτροφοδοτούμενα σύνολα, προδιαγραφών Euro 6d-TEMP και εφοδιασμένα με φίλτρα παρακράτησης σωματιδίων. Η sDrive20i με το 2λιτρο TwinPower Turbo των 197 ίππων, η sDrive30i με το ίδιο σύνολο αλλά με μέγιστη απόδοση στους 258 ίππους και η κορυφαία M40i, με τον 6κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2.998 cc, ισχύος 340 ίππων. Όλοι συνδυάζονται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, καθώς δεν υπάρχει πλήρως χειροκίνητη έκδοση. Το Steptronic έχει κοντές τις πρώτες σχέσεις προκειμένου το γερμανικό roadster να κερδίζει σε επιτάχυνση, ενώ τα paddles πίσω από το τιμόνι δίνουν τη δυνατότητα για χειροκίνητες αλλαγές.

Σας φαίνονται λίγοι οι 197 ίπποι της sDrive20i που είχαμε για δοκιμή, όταν αναφερόμαστε σε ένα αυτοκίνητο όπως η Ζ4; Ίσως και να είναι, όμως το γερμανικό roadster καταφέρνει να κρύψει το προφανές τόσο αποτελεσματικά στο δρόμο που στο τέλος της ημέρας δεν σε ενδιαφέρει η ονομαστική ισχύς αλλά η ροπή των 320 Nm που είναι διαθέσιμη από χαμηλά (από τις 1.450 rpm και έως τις 4.200 rpm) και η άριστη συνεργασία με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο.

Με επανασχεδιασμένη ανάρτηση (νέος άξονας γονάτων ελατηρίου δύο συνδέσμων μπροστά και πίσω άξονα πέντε συνδέσμων), εξαιρετικά ζυγισμένη (κατανομή βάρους στο 50:50) και ισορροπημένη, με ακαμψία που παραπέμπει σε supercar και την κλασσική διάταξη «μοτέρ εμπρός/κίνηση πίσω», η Ζ4 είναι αποστομωτική υπό όλες τις συνθήκες. Στο δρόμο αντιδρά όπως ο καλύτερα εκπαιδευμένος κατάσκοπος σε πολύωρη ανάκριση: δεν ιδρώνει όσο και να την πιέσεις. Θα σημαδέψεις την επόμενη στροφή και θα ακολουθήσει την τροχιά που θέτεις με το τιμόνι (το Electric Power Steering ρυθμίζει τόσο την υποβοήθηση όσο και τη γωνία διεύθυνσης, ανάλογα με τις συνθήκες), με το αμάξωμα να εμφανίζει ελάχιστες κλίσεις και ουδέτερη συμπεριφορά, αποτέλεσμα του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πίσω διαφορικού M Sport. Μπορείς να διασκεδάσεις μαζί της και εκείνη θα τινάξει ελαφρά την ουρά της,  χωρίς να σε αγχώσει. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα (Dynamic Stability Control, Dynamic Traction Control, Cornering Brake Control κ.α.) κάνουν διακριτικά την εμφάνισή τους, επαναφέροντας το διθέσιο αυτοκίνητο στην ιδανική τροχιά.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Συνεργασία κινητήρα - κιβωτίου
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ευκολία λειτουργίας οροφής
ξινά
  • Τιμή
  • Απουσία χειροκίνητης έκδοσης

Χάρη στο μειωμένο βάρος και τη βέλτιστη αεροδυναμική σχεδίασή της, η Ζ4 επιταχύνει πολύ γρήγορα, ενώ ταυτόχρονα φρενάρει το ίδιο αποτελεσματικά. Στα 6,6 sec για το 0-100 km/h και στην τελική των 240 km/h καθρεφτίζονται όσα βιώνεις πίσω από το τιμόνι της. Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση καταφέρνει να την καθιστά έως και φιλική σε καθημερινή χρήση (στο πρόγραμμα Comfort), ενώ όταν επιλεγεί το πρόγραμμα Sport+ έχεις ένα αυτοκίνητο που ακούγεται ως αντιδρά σαν… αγρίμι. Οι λάτρεις του μηχανικού κιβωτίου ίσως εκνευριστούν για την απουσία της συγκεκριμένης επιλογής, όμως λίγες μέρες πίσω από το τιμόνι της Ζ4 είναι ικανό χρονικό διάστημα για να «θολώσουν» τα επιχειρήματά τους. Η μέση κατανάλωση μικρή σημασία έχει για τον ιδιοκτήτη της Ζ4, θα πρέπει πάντως να υπολογίζει περί τα 12-12,5 lt/100 km.

Πέρα από απολαυστική, η Ζ4 είναι ολοκληρωμένη όσον αφορά τον εξοπλισμό σε συστήματα άνεσης, συνδεσιμότητας και ασφάλειας. Με ανάλογη επιβάρυνση – λόγω της ελληνικής φορολογίας – στην τιμή της, η οποία ξεπερνά τα 55.000 ευρώ για την έκδοση sDrive20i και εκτοξεύεται στα 91.000 ευρώ για την κορυφαία M40i. Αν επενδύσεις όμως πάνω της τις οικονομίες σου, είναι σίγουρο θα κρατήσει τη σχέση σας ζωντανή και θα σε ανταμείψει με δυνατές συγκινήσεις.

συμπέρασμα

Η BMW κατάφερε να μείνει πιστή στα όσα πρεσβεύει εδώ και 30 χρόνια στην κατηγορία των roadster. Δημιούργησε ένα ελαφρύ, με πλαίσιο-βράχο, ανοικτό σπορ μοντέλο, το οποίο σε μαγεύει σε κάθε διαδρομή. Έστω και με το βασικό 2λιτρο κινητήρα των 197 ίππων, οι δόσεις οδηγικής απόλαυσης είναι επαρκείς για να ζήσεις τη δεύτερη νιότη σου. Ακόμη και αν βρίσκεσαι στα μέσα της πέμπτης δεκαετίας σου.




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ/BMW

Η νέα BMW Z4 2019

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
72
GOCAR Magazine #72

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...