Δοκιμή Long Term: Opel Astra 1.6d auto (Update 4)

Το Opel Astra diesel με το αυτόματο κιβώτιο μας παραχωρήθηκε για δοκιμή μακράς διαρκείας και εμείς αναλαμβάνουμε να το… ξεσκονίσουμε

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2122 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

 

Update 4 (3.274 χιλιόμετρα)

Μία ακόμη εκδρομή, αυτή τη φορά στο Πήλιο, αλλά και οι καθημερινές διαδρομές εντός Αττικής, συνέθεσαν τo πρόγραμμα του Astra 1.6 diesel Auto τις τελευταίες δύο εβδομάδες. Χώροι, καλή ποιότητα κύλισης και χαμηλή κατανάλωση είναι τα βασικά ζητούμενα για όποιον αναζητεί ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό και το compact μοντέλο της Opel τα προσφέρει απλόχερα. 

Στις στροφές του Πηλίου διαπιστώσαμε για μία ακόμη φορά την καλή οδική συμπεριφορά του Astra, με μικρές κλίσεις στο αμάξωμα και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. O 1.600άρης CDTi των 136 ίππων και των 320 Nm ροπής δε δυσκολεύτηκε να ανταπεξέλθει στις ανηφορικές διαδρομές του βουνού των Κενταύρων, ακόμη και με πλήρως φορτωμένο χώρο αποσκευών.

Βέβαια το ανάγλυφο της περιοχής επηρέασε την μέση κατανάλωση του Astra 1.6 diesel, η οποία από τα 6,9 lt/100 km επανήλθε στα 7,1 lt/100 km. Και πάλι όμως πρόκειται για άκρως ικανοποιητική τιμή για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.

Με τα συνολικά χιλιόμετρα που έχουμε διανύσει να πλησιάζουν τις 3.300, πλησιάζει η στιγμή που θα το αποχωριστούμε από το στόλο long term του GOCAR. Με… βαριά καρδιά, αυτό είναι σίγουρο.



Update 3 (2.148 χιλιόμετρα)

Η απόδρασή μας από την Αθήνα ανέδειξε τις ταξιδιάρικες αρετές του «Astra μας» με τον εύρωστο και οικονομικό diesel κινητήρα να πρωταγωνιστεί. Η άνεση δεν μας έλειψε, τόσο από την ανάρτηση, ειδικά με αυτό τον συνδυασμό ελαστικών με τους τροχούς των 16 ιντσών που μοιάζει ιδανικός για το αυτοκίνητο, όσο φυσικά και από το εσωτερικό.

Απολαμβάνουμε καθημερινά τα άνετα καθίσματα, με την καλή πλευρική στήριξη και τις πολλές ρυθμίσεις και σε συνδυασμό με το τιμόνι που έρχεται όσο κοντά θέλεις φτιάχνεις την ιδανική θέση. Το σύστημα πολυμέσων προσφέρει από τη δική του πλευρά ανέσεις που ο σύγχρονος οδηγός αναζητά, με συνδέσεις όλων των ειδών, ωστόσο, στον πιο παραδοσιακό και όχι μόνο θα φανεί σημαντική η έλλειψη θηκών για μικροαντικείμενα.

Οι δύο ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα και το μικρό κλειστό ντουλαπάκι ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό δεν αρκούν να καλύψουν τις ανάγκες της καθημερινότητας. Κινητό, κλειδιά και λοιπά θα βρουν θέση όλα μαζί σε μια βαθιά ομολογουμένως, αλλά χωρίς διαχωριστικά, όπως είναι φυσικό, θήκη στην πόρτα. Από την άλλη, τέσσερις επιβαίνοντες θα βολευτούν με όλες τους τις ανέσεις, ενώ ακόμα και ένα πέμπτος θα ταξιδέψει με μικρές παραχωρήσεις.

Ο χώρος αποσκευών είναι βαθύς, με κανονικό σχήμα και όγκο 370 λίτρα. Βαλίτσες, μεγάλες ή μικρότερες και λοιπά μπαγάζια θα βρουν τη θέση τους στο μεγάλο πορτμπαγκάζ, ενώ το μοναδικό που ίσως ενοχλεί όταν πρόκειται να φορτώσεις βαριά αντικείμενα, είναι το ψηλό σχετικά κατώφλι. 

Για την ιστορία, έχουμε καλύψει 2.148 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Astra μας, με τη μέση κατανάλωση σε αυτό το διάστημα και σε μικτές συνθήκες, να έχει πέσει στα 6,9 lt/100 km.

 




Update 2 (1.213 χιλιόμετρα)

Μετά από μία εβδομάδα, κατά την οποία «αναλωθήκαμε» σε αστικές και περιαστικές μετακινήσεις, έφθασε η στιγμή να εγκαταλείψουμε την Αθήνα για μια καλοκαιρινή απόδραση.

Στο πρώτο μας ταξίδι – αντικαθιστώντας το γκρι της πρωτεύουσας με την πολύχρωμη παλέτα της ελληνικής υπαίθρου – οι πρώτες θετικές εντυπώσεις που μας άφησε το Opel Astra επιβεβαιώθηκαν πλήρως. Ο αυτοκινητόδρομος και το επαρχιακό οδικό δίκτυο είναι το… πεδίο αποθέωσης της έκδοσης με τον 1.6 CDTi 136 PS. Ο εξαιρετικός diesel έχει υψηλά αποθέματα ροπής, τα οποία εμφανίζει από χαμηλά, χάρη και στο αρμονικά ρυθμισμένο 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα αρχίζει πριν τις 2.000 rpm και δε χρειάζεται να φθάσεις καν στις 2.500 rpm για να έχεις άμεση απόκριση στο γκάζι.

Στην εθνική οδό το Astra 1.6 CDTi ταξιδεύει αρχοντικά. Η βελόνα του ταχύμετρου ανεβαίνει χωρίς να το καταλάβεις, καθώς τα επίπεδα άνεσης αλλά και ηχομόνωσης είναι ιδιαίτερα υψηλά (οι τροχοί των 16 ιντσών φορούν ελαστικά 205/55). Αλλά και στο επαρχιακό δίκτυο, το hatchback της Opel στρίβει αποφασιστικά, με περιορισμένες κλίσεις και χωρίς έντονη υποστροφή.

Και όλα τα παραπάνω με κατανάλωση στα όρια των 6 lt/100 km. Έτσι η μέση κατανάλωση από τη στιγμή που το Astra 1.6 CDTi 136 PS έφθασε στα χέρια μας, υποχώρησε από τα 7,3 στα 7,1 lt/100 km.

Το Opel Astra 1.6 diesel αποδεικνύεται εξαιρετική επιλογή για τους οικογενειάρχες που μόλις ολοκληρώσουν μία εκδρομή σχεδιάζουν την επόμενη.

----------------------------------------------

Με όνομα βαρύ και ρεύμα δυνατό στο κοινό, το Astra θα μπορούσε να πηγαίνει μόνο του στην αγορά, χωρίς να χρειάζεται η Opel να προσπαθεί. Αυτό είναι ένα γεγονός, αλλά στην πράξη η Opel δίνει τον καλύτερο εαυτό της σε κάθε γενιά του μικρομεσαίου μοντέλου της που αποτελεί και τον στυλοβάτη της.

Το τρέχον Astra έρχεται έχοντας από το 2016 στις αποσκευές του τον βαρύτιμο τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς, που καταδεικνύει εν ολίγοις την εν γένει ποιότητα του μοντέλου. Κάτι που έχει εκτιμηθεί δεόντως και από το αγοραστικό κοινό, όπως μαρτυρούν και οι πωλήσεις του. Είναι γεγονός πως δεν είναι το νεαρότερο μέλος της κατηγορίας, αλλά σίγουρα παραμένει επίκαιρο.

Εμείς σε αυτή τη φάση το προσθέτουμε -με μεγάλη χαρά- στο στόλο μας για μια δοκιμή μακράς διάρκειας, όπου θα έχουμε τη δυνατότητα να πούμε πολλά. Η έκδοση την οποία έχουμε στα χέρια είναι η diesel με τον 1.6 CDTi κινητήρα που αποδίδει 136 ίππους στις 3.500 rpm και πλούσια ροπή 320 Nm στις 2.000 rpm.

Συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, που φροντίζει να διατηρεί τον κινητήρα στο ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του και να αποδίδει τα μέγιστα ανάλογα με τις συνθήκες. Η πρώτη σκέψη πάει στην οικονομία και δεν είναι λάθος, ωστόσο, μετά τις πρώτες μέρες επαφής μαζί του αυτό που μας έχει εντυπωσιάσει είναι η δύναμή του. Οι αξιόλογες επιδόσεις του με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 10,2 sec και τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 207 km/h, λένε τη μισή αλήθεια, αφού ο άνετος τρόπος που κινείται με υψηλή ταχύτητα είναι αυτός που κυριαρχεί.

Μείνετε συντονισμένοι θα έχουμε πολλά να πούμε για το Opel Astra diesel που δείχνει να έχει έντονο ενδιαφέρον.

Παραλαβή Opel Astra Long Term Test

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...