Δοκιμή: SEAT Tarraco 1.5 TSI - Σε premium γειτονιά

Πρωταθλητισμός σε χώρους, αλλά και αξίες που συναντάς στην premium κλάση των SUV που στρογγυλοκάθεται. Και φυσικά ταμπεραμέντο, για το αλατοπίπερο της οδήγησης.

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,7 sec
Μέση κατανάλωση6,3 lt/100km
Εκπομπές CO2147 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το μεγάλο SUV της SΕΑΤ έρχεται σε ρεπερτόριο εκδόσεων που περιλαμβάνουν τετρακίνηση, 7θεσια διάταξη και επιλογές κινητήρων TSI και TDI.


Αν ξεκινήσεις το ταξίδι στην SUV γκάμα της SEAT θα δεις πρόσφατη κινητικότητα. Αρχικά το Ateca άνοιξε το χορό το 2016 με μικρομεσαία τοποθέτηση, ακολούθησε το Arona, η κόμπακτ εκδοχή, το 2017 και πρακτικά θα μπορούσε να πει κανείς ότι οι Ισπανοί είχαν τις επιλογές για να καλύψουν το ωφέλιμο εύρος αναγκών που προκύπτει από το αγοραστικό κοινό της «περιπετειώδους» κατηγορίας. Φυσικά το ταβάνι για τον όμιλο δεν σταματάει εκεί, οπότε γιατί να συμβεί αυτό για τη SEAT και αν μπορείς να πεις ότι έλειπε κάτι ήταν ένα μεγαλύτερο, αρχοντικότερο, πληθωρικότερο σε διαστάσεις και χώρους. Και γιατί όχι εφόσον η ευμετάβλητη έξυπνη πλατφόρμα MQB επιτρέπει κάτι τέτοιο και το πρόσφατο πετυχημένο παράδειγμα του Kodiaq το αποδεικνύει; 

 

 

Ισπανική αριστοκρατία

Το Tarraco είναι το alter ego του Kodiaq, βασίζεται στη κοινή πλατφόρμα του ομίλου και σε γνωστά μηχανικά μέρη που συναντάς στην κοινοπραξία. Παράλληλα είναι και η ναυαρχίδα στη γκάμα των Ισπανών με την ανάλογη προσοχή στη λεπτομέρεια. Οι πληθωρικές του διαστάσεις είναι δεδομένες, αν και περίτεχνα δεν "μπουκώνουν" το μάτι. Μπορεί να πλησιάζει τα 4,8 μέτρα μήκους, όμως έχει τον τρόπο του να περνάει για μικρότερο. Σχεδιασμένο με μοντέρνα λογική, στο γνώριμο πνεύμα της Seat, ενσωματώνει το επιθετικό ταμπεραμέντο με τις premium αξίες που περιμένεις από ένα μεγάλο SUV. Χτισμένο πάνω στην δημοφιλή πλατφόρμα του ομίλου εκμεταλλεύεται τις διαστάσεις του ώστε να προσφέρεται σε προσθιοκίνητες εκδόσεις όπως αυτή της δοκιμής, αλλά και τετρακίνητες. αρκεί κάτω από το καπό να παράγει έργο ο διλιτρος κινητήρας είτε TSI είτε TDI.

Παράλληλα ο αγοραστής έχει δυνατότητα να το αποκτήσει  σε δυο ευρύχωρες επιλογές που περιλαμβάνουν 5θέσια ή 7θέσια διάταξη. Με την εξωτερική του εικόνα να ισορροπεί το δυναμισμό με την κομψότητα που περιμένεις από ένα πληθωρικό SUV του είδους και χωρίς υπερβολές εντυπωσιασμού, οι θετικές εντυπώσεις συνεχίζονται από την στιγμή που ανοίγεις τις πόρτες του και εισβάλεις στο εσωτερικό. Το Tarraco ενσωματώνει φινέτσα, πρακτικότητα και επίκαιρη τεχνολογική και σχεδιαστική έμπνευση, ενώ η ποιότητα και η εργονομία είναι στα δυνατά του σημεία. Κάθε σύγχρονο στοιχείο της επίκαιρης τεχνολογίας σε επίπεδο ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού είναι εδώ, ενώ την ενημέρωση, συνδεσιμότητα, ψυχαγωγία και πλοήγηση αναλαμβάνει η 8ιντση οθόνη στην κορυφή της κονσόλας. Στάνταρ προσφέρεται και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25’’ με εναλλακτικές θεματικές ενότητες και πλήθος πληροφοριών. 

 

 

Οι χώροι μιλάνε από μόνοι τους, πρωταγωνιστούν μάλιστα σε κάθε σημείο. Είτε μιλάμε για άνεση επιβατών, είτε για τον χώρο πίσω από αυτούς, που αφορούν αποσκευές, είτε φυσικά για τις απεριόριστες δυνατότητες διαμόρφωσης. Οι επιβάτες μπορούν να απολαμβάνουν σταυροπόδι την παραμονή τους στην καμπίνα και τα 2.791 mm του μεταξονίου δίνουν την εξήγηση της ευρυχωρίας. Παροχές όπως τα πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, θήκες μικροαντικειμένων, πρίζες φόρτισης και ανεξάρτητη ρύθμιση θερμοκρασίας στον κλιματισμό δίνουν ανέσεις και στοιχεία από την premium κλάση. Τα 760 lt του χώρου αποσκευών για την 5θεσια έκδοση της δοκιμής είναι μια τιμή από μόνη της εντυπωσιακή, ιδίως αν αναλογιστούμε ότι κάτω από το δάπεδο υπάρχει και εφεδρικός τροχός ανάγκης. Σε κάθε περίπτωση οι δυνατότητες διαμόρφωσης μιμούνται MPV λύσεις με τα καθίσματα να σύρονται ή να αναδιπλώνονται, δημιουργώντας στη δεύτερη περίπτωση έναν πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο για μεταφορά ογκωδών αντικειμένων, συνολικής χωρητικότητας 1.920 lt. 

 

 

Ισπανικό πάτημα

Στην βάση των κινητήρων ο λόγος ανήκει στον 1.5 TSI που έρχεται κερδισμένος σε χαρακτηριστικά λειτουργίας και προδιαγραφές, που του δίνουν καθαρές εκπνοές, λιγότερη δίψα για καύσιμο και φυσικά απόδοση για ένα αυτοκίνητο των διαστάσεων και του βάρους ενός Tarraco. Στο τεχνολογικό του βιογραφικό φέρει σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACT), είναι μελετημένος για χαμηλότερες εσωτερικές τριβές, εξελιγμένος με νέα πλήρως μεταβλητή αντλία λαδιού, σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης (350 bar) και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Όλα αυτά μεταφράζονται σε αποδοτικότητα 150 ίππων και 250 Nm ροπής διαθέσιμων από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm. Τα επίσημα στοιχεία επιδόσεων εκπροσωπούνται από 0-100 km/h σε 9,7’’, τελική ταχύτητα 201 km/h και κατανάλωση μεικτού κύκλου στα 6,3 lt /100 km. Πρακτικά υπερνικά τα παραπάνω από 1.600 κιλά του, προσφέρει καλή αίσθηση επιτάχυνσης και συνεργάζεται εξαιρετικά με το 6άρι χειροκίνητο που παραδοσιακά διαθέτει μακριά κλιμάκωση, αλλά με τη ροπή του κινητήρα να γεμίζει από χαμηλά μπορείς να το οδηγείς με μια ή και δυο σχέσεις πάνω. Με την ελαστικότητα στα φόρτε της και την ευστροφία στα ντουζένια της, ο 1.5 TSI έχει το μερίδιο ευθύνης για την συνολική δυναμική εικόνα του Tarraco. Η κατανάλωση κυμαίνεται επίσης σε λογικά πλαίσια για τα δεδομένα και την υψηλή απόδοση. Μπορείς να κινείσαι ανάμεσα σε ενδείξεις 7 έως 10 lt/100km, με τη δεύτερη περίπτωση να αφορά βιαστική οδήγηση.



γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Δυναμισμός
  • Ποιότητα
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Οδική Συμπεριφορά
  • Ευρυχωρία / πρακτικότητα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Βάρος

Στο δρόμο απολαμβάνεις άριστο κράτημα, μικρές κλίσεις του αμαξώματος, αμεσότητα στις εντολές του τιμονιού και εξαιρετικά ποιοτική κύλισης και ευελιξία. Είναι πραγματικά εντυπωσιακός ο τρόπος που το Tarraco πατάει στο δρόμο, στρίβει, φρενάρει, αν και ανήκει στους γίγαντες της αυτοκίνησης με βάση τα δεδομένα. Η ευελιξία και η σπορτίφ διάθεση είναι στο dna της φίρμας και δεν θα μπορούσε να λείψει από το μεγάλο SUV της SEAT. Η ανάρτηση συμπεριφέρεται σωστά, καταπίνει τις ανωμαλίες με φιλότιμο και διαβάζει σωστά το δρόμο μεταφέροντας τις ωφέλιμες πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός. Τα ηλεκτρονικά δουλεύουν με συνέπεια όταν το παρακάνεις και επαναφέρουν την τάξη, ενώ συνολικά το ορεινό στροφιλίκι δεν κάνει το Tarraco να δυσανασχετεί, ούτε τον οδηγό του αν έχει πάντα στο μυαλό του τι ακριβώς οδηγεί. Φρένα, τιμόνι, ανάρτηση και πλαίσιο συνεργάζονται αρμονικά, ενώ στα κατορθώματά του είναι και τα αναμενόμενα που προάγουν την εκδρομική διάθεση. Ευθυβολία και ασφάλεια στον ανοιχτό δρόμο και καλοτάξιδη φιλοσοφία που προκύπτει από την ποιοτική ηχομόνωση και κύλιση. Με το Tarraco να ενσωματώνει το ισπανικό ταμπεραμέντο και τις αξίες της κλάσης που ανήκει, νιώθεις ότι τελικά τα έχεις όλα. Τσεκάρει με θετικό πρόσημο επιδόσεις, οικονομία, τεχνολογία, άνεση και ασφάλεια προσφέρει χώρους για μετακόμιση και όλα αυτά συμβαίνουν από την εναρκτήρια έκδοση. 

συμπέρασμα

Η πληθωρική τοποθέτηση της SEAT στον κόσμο των SUV. Δεν ήρθε όμως μόνο ως παρουσία στην κλάση D-SUV, αλλά δεν αφήνει λεπτομέρειες να ξεφεύγουν όντας ποιοτικό, πλήρες και βουβά premium χωρίς να στηρίζει την ύπαρξή του στην κλάση στην αριστοκρατική αίγλη. Όσο και να ψάχνεις για μελανά σημεία δύσκολα εντοπίζεις για το Tarraco που έρχεται με τα κατάλληλα εφόδια για να υπερκαλύψει τις ανάγκες του ενδιαφερόμενου. Αποδοτικότητα, ευρυχωρία και έξυπνη διαμόρφωση για πρακτικότητα, τεχνολογίες και επίκαιρο πακέτο εξοπλισμού ανέσεων ασφάλειας χωρίς να ξεχνά ποιότητα αλλά και φλογερό ταμπεραμέντο που χαρακτηρίζει τα SEAT στο δρόμο. Η ναυαρχίδα της SEAT, το 3ο κατά σειρά SUV στη γκάμα ήρθε με πλεονέκτημα την τιμή του για ότι προσφέρει και την ελπίδα να πάρει τη θέση που του ανήκει στην αγορά.

 

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST - Seat Tarraco 1.5 TSI

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...