ΔΟΚΙΜΗ: Honda Civic 1.6 i-DTEC Diesel Auto

Η άνεση του αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων παντρεύεται με την αποδοτικότητα του πετρελαιοκινητήρα της Honda δημιουργώντας μια πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση στη γκάμα του Civic

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2136 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η diesel έκδοση των 1,6 λίτρων προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, ενισχύοντας τον πολιτισμένο χαρακτήρα του μικρομεσαίου της Honda.


Τα τελευταία χρόνια, τα αυτόματα κιβώτια κερδίζουν έδαφος σε σχέση με τα χειροκίνητα. Στην άνεση και την ευκολία που παραδοσιακά προσφέρουν, έχουν προσθέσει την σπορτίφ αίσθηση με τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών και τους ταχύτατους μηχανισμούς αλλαγής ταχυτήτων, ενώ παράλληλα έχουν βελτιωθεί σημαντικά και σε κατανάλωση καυσίμου εκμεταλλευόμενα τα οφέλη των πολλών σχέσεων.

Στο Civic η Honda προσέφερε αυτόματο κιβώτιο CVT στην βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 VTEC TURBO. Πλέον, προσφέρει τις αρετές του “AUTO” και στο Civic Diesel, αλλά με διαφορετική τεχνολογία: επέλεξε το 9άρι αυτόματο της ZF με μετατροπέα ροπής που γνωρίζουμε από το προηγούμενο τετρακίνητο CR-V. Εδώ βέβαια έχει διαφορετικές ρυθμίσεις, αν και η τελευταία σχέση παραμένει πολύ μακριά για μεγαλύτερη οικονομία. Διαφορετικός είναι και ο χειρισμός του, μιας και δεν υπάρχει ο κλασικός επιλογέας στην κονσόλα αλλά μια σύνθεση μπουτόν επιλογής των θέσεων D/S (Drive/Sport), N (νεκρά), P (Parking) και R (όπισθεν). Εντυπωσιακή σε ντιζάιν, αλλά απαιτεί λίγο χρόνο για να τη συνηθίσει κανείς.

 


Ο 1.6 i-DTEC αποδίδει όπως και στη χειροκίνητη έκδοση 120 ίππους στις 4.000 rpm και 300 Nm ροπής στις 2.000 rpm. Είναι πολιτισμένος σε λειτουργία και συνεργάζεται άψογα με το 9άρι αυτόματο που αλλάζει σχέσεις σβέλτα και ομαλά, είτε αυτόματα είτε χειροκίνητα από τα paddles στο τιμόνι. Μάλιστα, στο kickdown το κιβώτιο κατεβάζει έως και 3-4 σχέσεις με τη μια, π.χ. από 9η σε 5η ή από 7η σε 4η, προσφέροντας ταχύτατες προσπεράσεις. Στις καλές ρεπρίζ συμβάλλει φυσικά και το μοτέρ που τραβάει από πολύ χαμηλά, έχει νεύρο σε όλη την κλίμακα των στροφών και κινεί απίστευτα σβέλτα το Civic. Ενδεικτικά, το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 10,9 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 km/h (έναντι 10,0 sec και 201 km/h αντίστοιχα του χειροκίνητου). Παράλληλα, ο 1.600αρης diesel διακρίνεται και σε οικονομία καυσίμου με μέση κατανάλωση στα 7 με 7,5 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή 5,2 lt/100 km με νέο πρότυπο μετρήσεων WLTP).

 


Ο αρμονικής συνδυασμός του 1.6 i-DTEC με το αυτόματο 9άρι υποστηρίζει άριστα τον δυναμικό χαρακτήρα του Civic. Απολαμβάνεις χαλαρή ή σπορ οδήγηση, είτε κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο είτε βρεθείς σε επαρχιακό με συνεχείς στροφές. Ο έλεγχος του αμαξώματος από την ψαγμένη ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός – πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) είναι εξαιρετικός και οι αντιδράσεις του πλαισίου στις εντολές σου αμεσότατες. Κρατάς στα χέρια σου ένα γρήγορο τιμόνι με καλή αίσθηση και απλά επιλέγεις σωστές γραμμές, αφήνοντας το Honda να διαγράφει την προεπιλεγμένη πορεία με απίστευτη πρόσφυση, ευελιξία αλλά και αίσθημα ασφάλειας. Η παροιμιώδης σταθερότητα σου εμπνέει εμπιστοσύνη ώστε να εκμεταλλευτείς την γεμάτη απόδοση του κινητήρα και να οδηγείς σε ρυθμό hot hatch, έχοντας σύμμαχους τα δυνατά και ανθεκτικά φρένα και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, που καραδοκούν αλλά σπάνια χρειάζεται να επέμβουν. Οι θετικές εντυπώσεις ολοκληρώνονται με υψηλού επιπέδου άνεση και ποιότητα κύλισης, τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι.
 


Με μήκος 4.518 mm, πλάτος 1.799 mm και ύψος 1.434 mm, το αυτόματο Civic Diesel έχει σπορτίφ αναλογίες και επιθετική σιλουέτα, ενώ παράλληλα προσφέρει μεγάλους χώρους στην καμπίνα για πέντε ενήλικους επιβάτες. Αλλά και το πορτμπαγκάζ διαπρέπει με το μεγάλο του άνοιγμα και τη χωρητικότητα των 478 lt, που με την ανάκληση του διαιρούμενου 60/40 πίσω καθίσματος εκτινάσσεται στα 1.267 lt. Από το ευρύχωρο εσωτερικό δεν λείπουν ούτε οι πρακτικές θήκες μικροαντικειμένων. Ειδικά στην κονσόλα δαπέδου, κάτω από το υποβραχιόνιο, υπάρχει απίστευτα μεγάλος χώρος και συρόμενες/ αφαιρούμενες ποτηροθήκες!

Προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά και απολαμβάνει μια hi-tech εικόνα, με ψηφιακά όργανα σε αναλογική απεικόνιση πίσω από το τιμόνι. Στο κέντρο του ταμπλό, η οθόνη αφής 7’’ του Honda Connect φροντίζει για ενημέρωση, ψυχαγωγία, πλοήγηση και συνδεσιμότητα με smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Αν και βελτιωμένο σε λειτουργία πάντως, το infotainment της Honda απαιτεί χρόνο εξοικείωσης στην περιήγηση του μενού.
 

γλυκά
  • Σπορ φιλοσοφία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Το Honda Connect απαιτεί εξοικείωση

Η αυτόματη έκδοση του πετρελαιοκίνητου Civic διατίθεται με το ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Elegance που διαθέτει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 17’’, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (HAS), Honda CONNECT με οθόνη αφής 7’’ και Garmin Navigation, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορίας, αισθητήρες παρκαρίσματος και το πακέτο ασφάλειας Honda Sensing με σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, προειδοποίηση οδηγού για μετωπική σύγκρουση, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδική κυκλοφορίας, ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας (χωρίς φλας), υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας με τη βοήθεια κάμερας που είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ και προσαρμοζόμενο Cruise Control το οποίο συμμορφώνεται με τα όρια κυκλοφορίας διαβάζοντας τα σήματα στο δρόμο. Υπερπλούσιος εξοπλισμός που δικαιολογεί την τσιμπημένη τιμή…

συμπέρασμα

Το 9άρι αυτόματο κιβώτιο συνδυάζεται αρμονικά με τον1.600άρη diesel και αναβαθμίζει την άνεση και την ευκολία στην οδήγηση δίχως να επηρεάζει τον σπορ χαρακτήρα ή την οικονομία που διακρίνει το Civic. Ευρυχωρία και πρακτικότητα παραμένουν κορυφαίες, ενώ το τεχνολογικό οπλοστάσιο ασφάλειας, ανέσεων και ψυχαγωγίας είναι πλήρες, σύγχρονο και επίκαιρο για τα δεδομένα της κατηγορίας - και όχι μόνο.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Honda Civic - Mangatellers

Honda Civic 2017 hatchback

Evolution of the Honda Civic Hatch

GOCAR TEST Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...