ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz X250d TheRock Edition

Αν ψάχνεις σήμερα εργαλείο δουλειάς για premium εμφανίσεις, η X-Class σημαδεύει στην καρδιά του lifestyle. Κάτω από το επίσημο ένδυμα όμως παραμένει ο σκληροτράχηλος συνεργάτης

  • -
  • -

Το υψηλότερο γόητρο που εκπέμπει το αστέρι της Mercedes-Benz είναι το ζητούμενο όταν ψάχνεις έναν επαγγελματία στα καλύτερά του. Το παντεσπάνι της συνταγής δοκιμασμένο, ικανό στις ανάγκες και με βιογραφικό πλούσιο, όποτε για τη Mercedes τα θεμέλια της συνταγής X-Class πατάνε γερά στην επιτυχία. Το Nissan Navara κρύβεται βαθιά κάτω από το αριστοκρατικό στιλ της διπλοκάμπινης Mercedes που απλά αναζητά το χρόνο της για το μερίδιο στην επιτυχία.

Γαλότσα α λα κρεμ

H φρέσκια έκδοση TheRock Edition είναι το εναλλακτικό SUV ανάμεσα στην πιάτσα των pick-up διπλής καμπίνας. Ισορροπεί την lifestyle λογική του, καυχιέται για κορυφαίες ικανότητες off-road, καμαρώνει για την ποιότητα, τις φινετσάτες ανέσεις και την ασφάλεια του ονόματος Mercedes-Benz. Από την άλλη έχει τις κατάλληλες προδιαγραφές για να χωθεί σε δύσκολο τερέν και να γίνει πραγματικό εργαλείο για τον απαιτητικό, έτσι όπως εκφράζονται όλα τα σύγχρονα διπλοκάμπινα. Με μήκος 5,34 m, πλάτος 1,92 m και ύψος 1,82 m, γεμίζει τη ματιά με τις πληθωρικές διαστάσεις και την επιβλητική του όψη.

Οπτικά, πριν καν αντικρίσεις καρότσα, έχεις την αίσθηση πως είναι κάποιο φρέσκο SUV της γερμανικής μάρκας, αφού μάσκα, φώτα, προφυλακτήρας και καπό παραπέμπουν εμφανισιακά στις Mercedes-Benz αυτής της κατηγορίας. Στο πλάι ξεκαθαρίζει η κατάσταση, οι φουσκωμένοι θόλοι πάνω από τους τροχούς τονώνουν τη μυϊκή μάζα του αμαξώματος, ενώ πίσω το αστέρι της φίρμας στην πόρτα είναι εκεί για όσους δεν έχουν δει όλα τα προηγούμενα. Το μυώδες σύνολο εκπέμπει κομψότητα και δυναμισμό, ενώ το γραφικό TheRock που τρέχει στις εμπρός και πίσω πόρτες, συμπληρώνεται από ξεχωριστής σχεδίασης τροχούς 18’’, ατσάλινα πλευρικά σκαλοπάτια και μπάρες στο χώρο φόρτωσης, με τον τελευταίο να διαθέτει επένδυση από ανθεκτικό πλαστικό και σύστημα συγκράτησης.



Όλα αυτά πουσάρουν το στιλ περιπέτειας χωρίς φυσικά να απουσιάζουν επίκαιρες ευκολίες και ανέσεις όπως το σύστημα καμερών για 360ο περιφερειακή κάλυψη. Στο εσωτερικό η σφραγίδα Mercedes-Benz είναι το ίδιο έντονη, τόσο αισθητικά όσο και σε ποιοτικό επίπεδο. Μπορεί τα υλικά να είναι σκληρότερα από τα επιβατικά της μοντέλα, όμως σχεδιαστικά και στιλιστικά η εικόνα δεν διαφέρει. Ο εξοπλισμός είναι ακόμη πιο πλούσιος με επιβατικά premium στοιχεία. Οι κάμερες περιφερειακού ελέγχου διευκολύνουν στο παρκάρισμα και τους ελιγμούς σε συνθήκες off road, το σύστημα πλοήγησης είναι Garmin Map Pilot, το ηχοσύστημα διαθέτει bonus 20απλό CD και φυσικά διαθέσιμες είναι συστήματα υποβοήθησης του οδηγού από το πάνω ράφι της εταιρείας. Πίσω θα βολευτούν ακόμη και τρεις ενήλικες με μόνη παρατήρηση το ψηλό πάτωμα που δυσκολεύει, ιδίως τώρα που υπάρχει και το σκαλοπάτι. Αν μάλιστα έχει προηγηθεί πέρασμα από λάσπες προετοιμαστείτε για λερωμένα μπατζάκια ή για ακροβατικές στάσεις κατά το μπες - βγες!

Εμπρός η εικόνα σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή, με στοιχεία όπως οι αεραγωγοί, η οθόνη και το touchpad να παραπέμπουν ευθέως σε ακριβές Mercedes. O πίνακας οργάνων με την έγχρωμη οθόνη 5,5’’ στο κέντρο είναι ευχάριστος στο μάτι και πληροφοριακά άρτιος, ενώ αν κάτι νιώθεις να σου λείπει είναι χώρος για μικροαντικείμενα, όπως π.χ για να ακουμπήσεις το κινητό σου. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε τον ικανό χώρο φόρτωσης με σχεδόν τετράγωνη καρότσα. Με μήκος 1.581 mm, πλάτος 1.560 mm (εκτός από τα σημεία στους θόλους που είναι 1.215 mm), ύψος 475 mm χωράει μια παλέτα ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Η πόρτα ανοίγει στα 815 mm από το έδαφος και ο φωτισμός του χώρου γίνεται από LED που υπάρχουν ενσωματωμένα στο τρίτο stop.

 

Ταξίδι στην άγρια φύση

Πριν περάσουμε σε διαδρομές εκτός ασφαλτοτάπητα, η X 250d αφήνει καλές εντυπώσεις στο δρόμο και πλησιάζει αρκετά τη συμπεριφορά των SUV. Μόλις συνηθίσεις τη μέτρια αίσθηση και τις μεγάλες διαδρομές του τιμονιού, εκτιμάς το καλό κράτημα και τη σχετική ευελιξία για τα δεδομένα της κατασκευής. Οι κλίσεις περιορίζονται και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα αναλαμβάνουν να εξομαλύνουν τις οποίες αντιδράσεις προκύπτουν στην υπερβολή. Η υποστροφή είναι η πρώτη που εμφανίζεται, ενώ την ουρά καταδυναστεύει ο ηλεκτρονικός φύλακας. Αυτό όμως που κάνει εντύπωση είναι η λειτουργία της ανάρτησης, που σε κάνει να ξεχάσεις ότι οδηγείς αυτοκίνητο με πλαίσιο τύπου σκάλας. Το άνευ φορτίου σύμπτωμα της ταλάντωσης και της αναπήδησης είναι σχεδόν εξαφανισμένο στην X-Class και τα εύσημα ανήκουν σε μεγάλο ποσοστό στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών (5) συνδέσμων. Το υψηλό επίπεδο άνεσης συνδυάζεται με καλή ηχομόνωση καμπίνας και εξασφαλίζει ξεκούραστη κάλυψη μικρών και μεγάλων αποστάσεων.

Ο πετρελαιοκινητήρας των 2.3 λίτρων διαθέτει διπλό τούρμπο και αποδίδει 190 ίππους στις 3.750 rpm ενώ τα 450 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.500 μέχρι τις 2.500 rpm. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (7G-Tronic) που πρακτικά αν και διαθέτει χειροκίνητη σειριακή επιλογή δεν έχει σαν προτεραιότητα την σπορτίφ διάθεση, αλλά την ουσία στην εύστοχη ομαλότητα των αλλαγών. Το βάρος είναι αναμενόμενα μεγάλο (ξεπερνά τους 2,2 τόνους) και οι επιδόσεις κρίνονται με όλα τα δεδομένα της κατασκευής και της κατηγορίας. Παρόλα αυτά σαν αίσθηση η επιτάχυνση έρχεται ζωηρά, τα 0-100 km/h σταματάνε το χρονόμετρο σε 11,8’’ και η τελική ταχύτητα εκπροσωπείται από τα 175 km/h - στοιχεία κατασκευαστή. Το κυνήγι των επιδόσεων ανεβάζει κατακόρυφα και την κατανάλωση, σε διψήφιο φυσικά νούμερο που γυροφέρνει τα 15 lt/100 km, ενώ με σύνεση και ήρεμο πόδι θα δεις μονοψήφιο στο trip computer. Εκτός δρόμου, η X-Class αισθάνεται ακόμη καλύτερα, με την ανάρτηση να ξεδιπλώνει τις μεγάλες της διαδρομές, να παραμένει καλή σε έλεγχο και άνεση, ενώ το τιμόνι φιλτράρει τους κραδασμούς και δείχνει για ποιο λόγο δεν είναι κοφτερό και άμεσο.

Με τον περιστροφικό διακόπτη χαμηλά στην κεντρική κονσόλα επιλέγεις το 4Η στην 4MATIC τετρακίνηση, ενώ για τα δύσκολα υπάρχει και η επιλογή 4LO, για κοντές σχέσεις. Αν μάλιστα πάρεις και την βοήθεια του ηλεκτρονικού κλειδώματος στο διαφορικό, του Hill Descent Control και του Hill Start Assist, ο βαθμό περιπέτειας του X-250d πολλαπλασιάζεται. Βοηθούν φυσικά η απόσταση από το έδαφος (202 mm) και οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης (29ο), ράμπας (20,4ο) και διαφυγής (24ο). Η είσοδος της Mercedes στην κατηγορία των pick-up μπορεί να άργησέ, ήρθε όμως σε σωστές βάσεις τόσο όσον αφορά τα δεδομένα της κλάσης, όσο και τις αξίες που πρεσβεύει το όνομα του κατασκευαστή.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...