ΔΟΚΙΜΗ: Kia Sportage 1.6D 4WD

Χαρισματικό και με έξτρα όπλα την τετρακίνηση και έναν σύγχρονο turbodiesel, αποκτά το εισιτήριο για τον κόσμο της εξερεύνησης

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,4 sec
Μέση κατανάλωση5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2136 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Sportage, με αυτόματη τετρακίνηση και τον νέο turbodiesel της εταιρείας για να σκέφτεσαι σε κάθε σου εκδρομή, την επόμενη.

Η αντεπίθεση της Kia σε κάθε επίκαιρη κατηγορία είναι δεδομένη. Στη γκάμα της θα βρεις σύγχρονα μοντέλα που έρχονται με διάθεσή να διακριθούν και όχι απλά να εμφανιστούν στις δημοφιλείς κατηγορίες τους. Ένα εξ αυτών, το Sportage, τυγχάνει να είναι σημαιοφόρος στην προσπάθεια να εδραιωθεί στο ευρωπαϊκό στερέωμα. Το ιστορικότερο μοντέλο της Κορεάτικης φίρμας, έχει ήδη 26 χρόνια στην πιάτσα και ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του ως γνήσιο 4x4, με σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά και υποπολλαπλασιασμό σχέσεων, κάτι λογικό στην εποχή του. Εξελίχθηκε όμως, μέσα από 4 γενιές, άλλαξε την κατεύθυνσή του και προσαρμόστηκε σε ένα απόλυτα εύστοχο και μοντέρνο αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου. Στην εκδρομικότερη φύση του το συναντάμε ανανεωμένο, με τετρακίνηση και έναν νέο turbodiesel 1.6 λίτρων.


γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κομψό και δυναμικό στιλ
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τετρακίνηση
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Απόδοση
  • Φρένα
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
  • Εγγύηση 
ξινά
  • Υπερπροστατευτικά ηλεκτρονικά

 

Δρόμο παίρνει, δρόμο αφήνει

Ο σπορ προσανατολισμός είναι προνόμιο των εκδόσεων GT Line, η αναζήτηση όμως πίσω από το τιμόνι ενός SUV είναι κάτι που αναζητά τα κατάλληλα εφόδια. Απόσταση από το έδαφος, στοιχειώδη προστασία, ελκτική πρόσφυση και έναν αποδοτικό και συνάμα οικονομικό κινητήρα. Σε όλα αυτά λοιπόν έρχεται το Sportage της δοκιμής να απαντήσει με χαμόγελο. Πριν ασχοληθούμε όμως με αυτά οι πρώτες εντυπώσεις είναι οπτικές και το θετικό πρόσημο εξακολουθεί να το συνοδεύει. Τα «νεύρα» στο καπό, οι προφυλακτήρες και τα φώτα συγκεντρώνουν το βλέμμα ικανοποίησης του θεατή. Τα φώτα ημέρας LED σε σχήμα «ice cube» αλλά και η γνωστή μάσκα tiger nose χαρίζουν ξεχωριστή ταυτότητα, εξυπηρετούν το στιλ και συμβάλουν σε μια σπορ κομψότητα. Οι γενναίες διαστάσεις δεν επηρεάζουν την αρμονία της σχεδίασης και το Sportage εμφανίζεται δυναμικό αλλά και ουσιαστικό στο σκοπό του όταν περάσεις στο εσωτερικό. Το μεταξόνιο (2.670 mm) προσφέρει χωροταξική άνεση στους επιβάτες, που θα κάτσουν αδιαμαρτύρητα πίσω ακόμα και αν το ύψος του δικαιολογεί θέση σε 5αδα ομάδας μπάσκετ. Ο χώρος στα πόδια του μεσαίου επιβάτη δεν δημιουργεί πρόβλημα γιατί το τούνελ είναι χαμηλό. Τα 491 λίτρα στο πορτ-μπαγκάζ είναι αρκετά για να τοποθετηθούν οι βαλίτσες και όσα χρειάζεται μια τετραμελή οικογένεια, που ετοιμάζεται για μια απόδραση. Μάλιστα, οι κλίσεις των πίσω καθισμάτων βοηθούν στο να «ξεκλέψεις» λίγο παραπάνω χώρο είτε για τις αποσκευές είτε για την βολικότερη θέση της πλάτης του επιβάτη.

Σε κάθε περίπτωση το νέο Sportage διαπρέπει σε ευρυχωρία, αλλά δεν θα το θυμάσαι μόνο για αυτό. Η σύγχρονη εικόνα είναι δεδομένη τόσο από τα μαλακά υλικά που χρησιμοποιούνται κυρίως στο πάνω τμήμα του ταμπλό, όσο από την άριστη συναρμογή τους. Ακόμα και αν του ψαχουλέψεις τη λεπτομέρεια θα διαπιστώσεις υψηλά ποιοτικά δεδομένα, ενώ αναβαθμισμένη είναι η εργονομία στην κεντρική κονσόλα κάτι που προκύπτει από τα μεγάλα κουμπιά που εξυπηρετούν εύκολα την άμεση εύρεση και επιλογή λειτουργιών από τον οδηγό ή τον συνοδηγό. Ψηλά στην κονσόλα υπάρχει σε σωστή θέση η οθόνη αφής, που περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης και την κάμερα οπισθοπορείας. Ταυτόχρονα, το infotainment είναι συμβατό με συσκευές iPhone και smartphones με android λογισμικό μέσω των Apple CarPlay και Android Auto αντίστοιχα. Το φρεσκάρισμα του πίνακα οργάνων προσφέρει μια συνολικά ελκυστική εικόνα. Ανάμεσα στα δυο κυκλικά αναλογικά όργανα για ταχύμετρο και στροφόμετρο (που ενσωματώνουν ενδείξεις βενζίνης και θερμοκρασίας κινητήρα), υπάρχει ψηφιακή απεικόνιση πληροφοριών που διευκολύνει τη ζωή του οδηγού. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης, ο ευρωπαϊκός αέρας κυριαρχεί, ενώ στον πλούσιο εξοπλισμό περιλαμβάνεται και μια πλήρη λίστα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού, που αναβαθμίζουν την ασφάλεια.

 

Ταξιδιάρα ψυχή

Με ένα μαγικό τρόπο, που έχει να κάνει με το στιβαρό πλαίσιο και το συνολικό στήσιμο, καταφέρνει να κρύβει τις πληθωρικές του διαστάσεις και το βάρος που πλησιάζει τα 1.700 kg. Συμβάλει φυσικά και ο νεος turbodiesel που πληροί τις αυστηρότερες νόρμες της Ευρωπαϊκής ένωσης και ταυτόχρονα διαπρέπει σε απόδοση και χαρακτηριστικά λειτουργίας. Εξαιρετικά ήσυχος και απρόσμενα γραμμικός στο άπλωμα της δύναμης, κρατάει φυσικά τις χαμηλομεσαίες ως ιδανική περιοχή για να σε εντυπωσιάσει. Ο 1.6 CRD-i αποδίδει 136 ίππους και 320 Nm ροπής, με τα τελευταία να είναι διαθέσιμα από τις 2.000 rpm, με μεγάλο ποσοστό να εμφανίζεται χαμηλότερα. Η γεμάτη απόδοση και η μελετημένη κλιμάκωση στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τη σωστή αίσθηση, επιτρέπει καλές επιδόσεις με τα επίσημα στοιχεία να αναφέρουν 180 km/h τελικής ταχύτητας και 11,4’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση. Μπορεί να μην είναι νούμερα που γουρλώνουν το μάτι, όμως στην πράξη δείχνει γρηγορότερο, ενώ οι ρεπρίζ απλοποιούν την κατάσταση ώστε να μην ασχολείσαι με νούμερα. Παράλληλα για να ξεπεράσεις τα 7 lt/100 km μέσης κατανάλωσης ακόμα και μέσα στην πόλη μάλλον κάτι δεν κάνεις σωστά. Μπορείς να βλέπεις έως και ένα λίτρο παρακάτω χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και να είσαι σβέλτος, ενώ το διψήφιο νούμερο είναι άγνωστο ακόμα και αν έχεις βγάλει μαστίγιο και του φέρεσαι βάναυσα.

Το μοτέρ είναι μεν πρωταγωνιστής αλλά το Sportage στο σύνολο έχει τον τρόπο του να σε πείσει ότι δεν είναι μόνο αυτό. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με ευκολία στο ταχύμετρο και προσφέρει ευθυβολία και αίσθηση ασφάλειας, η ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση ικανοποιούν, δεν κουράζει και διαπρέπει με τον εκδρομικό χαρακτήρα του. Η ανεξάρτητη φιλοσοφία της ανάρτησης (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και το γενικότερο στήσιμο δημιουργούν στιβαρή και επικοινωνιακή αίσθηση στη οδήγησή του. Γέρνει φυσιολογικά χωρίς ταλαντώσεις και δεν επηρεάζει την ισορροπία της συμπεριφοράς, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο και εύστοχο με την γνωστή ελαφριά αίσθηση που όμως δεν ενοχλεί. Η ουρά βοηθάει στην τοποθέτηση ακόμα και με το ESP στο μόνιμα on, ενώ όλα συμβαίνουν φυσιολογικά χωρίς να νιώθεις ότι υπερβάλεις. Στα θετικά και τα φρένα με την εύστοχη απόδοσή τους που δεν χλόμιασαν ποτέ ούτε αυτά, ούτε ο οδηγός του Sportage. Το σύνολο είναι με το σπαθί του ομοιογενές και δεμένο για να το οδηγήσεις δυναμικά. Αρκεί φυσικά να θυμάσαι ότι σου επιτρέπει εξαιρετικά χαρακτηριστικά σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους και ελαφρώς μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση.



Η εκδρομική του φύση προσαρμόζεται θετικά χωρίς την άσφαλτο, με τα 172 mm από το έδαφος να εξασφαλίζουν τη μίνιμουμ απόσταση που οφείλει να έχει ένα SUV, για να μην σέρνει την κοιλιά και τα ζωτικά του μέρη στο ανάγλυφο έδαφος. Φυσικά δεν προσπαθεί να σε πείσει ότι θα φτάσει εκεί που συνήθιζε ο προπάππους του με το βοηθητικό κιβώτιο. Κυριότερό του όπλο είναι η αυτόματη τετρακίνηση που εμπλέκει τους πίσω τροχούς στο παιχνίδι άμεσα όταν ξεκινά η υποψία σπιναρίσματος για τους εμπρός βασικούς κινητήριους. Την πρόσφυση στα ιδιαιτέρως γλιστερά εδάφη αναλαμβάνει το κουμπί που κλειδώνει την τετρακίνηση σε σταθερό ποσοστό 50:50, όμως απαιτεί συντηρητικό στιλ οδήγησης γιατί τα ελαστικά είναι αμιγώς ασφάλτινα.

Στα εφόδια του Sportage περιλαμβάνεται εκτός του κλειδώματος και η υποβοήθηση για τις καταβάσεις (Hill Descent), ενώ θετική είναι και η ύπαρξη εφεδρικού τροχού, έστω ανάγκης, που συνήθως απουσιάζει από τους ανταγωνιστές του. Με ευρωπαϊκό αέρα στα πανιά του, το Sportage δείχνει άρτιο για πρωταθλητισμό στην εκδρομική κατηγορία και έχει μαζί του συμμάχους κυρίως πλεονεκτήματα. Τόσο η τιμή για το επίπεδο της προσφοράς του, όσο και η επταετής εγγύηση είναι το πρώτο σκέλος των δέλεαρ. Η συνολική του απόδοση είναι το δεύτερο και επίσης σημαντικότερο σκέλος, με την Kia να μην έχει κάνει εκπτώσεις στον κυριότερο πρεσβευτή της, στην σύγχρονη ιστορία της.




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Φρεσκαρισμένη εικόνα με μοντέρνα στοιχεία, αναβαθμισμένη ποιότητα και αισθητική, αλλά και τεχνολογίες που είναι το trend της εποχής και κάπως έτσι πλουτίζει το υπόβαθρο του Κορεάτικου SUV στην ανανέωση της 4ης γενιάς. Παραδοσιακές αξίες η τιμή και η επταετής εγγύηση, ενώ αν και η γκάμα περιλαμβάνει πλήθος εκδόσεων που καλύπτουν κάθε γούστο το αυθεντικό Sportage με έμφαση στην εκδρομή και αναζήτηση, οφείλει να έχει κίνηση παντού και ένα μοτέρ που θα του δώσουν τη ταμπέλα του ασταμάτητου. Με τον νέο 1.6 CRDi καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις σε επίπεδο απόδοσης και οικονομίας, ώστε να μην περιορίζει το βεληνεκές της αναζήτησης φευγάτων προορισμών, με την τετρακίνηση να δίνει λύσεις και με τους χώρους να παραμένουν σε top επίπεδο για μικρομεσαία τοποθέτηση στην κλάση. Το πακέτο συνδυάζεται με ευχάριστα αποτελεσματική συμπεριφορά, καλοτάξιδη διάθεση και πραγματικά ψάχνεις τα μειονεκτήματα με το κιάλι.

GOCAR TEST - Kia Sportage 1.6 CRDi 4WD

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...