ΔΟΚΙΜΗ: Ford Mustang Fastback 2.3 EcoBoost Auto

Καβάλα στο άλογο, η Ford σερβίρει muscle car με τη σωστή συνταγή για ευρωπαϊκούς ουρανίσκους

  • -
  • -
με μια ματιά

Με διαχρονικό όνομα, εμφάνιση και λογική η Mustang ανανεώνεται και ακολουθεί την ανέμελη φιλοσοφία της που συνοδεύεται από καλπασμούς.

Η δίψα των Ευρωπαίων για Mustang επιβεβαιώθηκε με πλούσιες πωλήσεις από την στιγμή που, τρία χρόνια πριν, ο καλπασμός της ακούστηκε με κάθε επισημότητα από την Ford, στην γηραιά ήπειρο. Παραπάνω από 33.000 πωλήσεις πανευρωπαϊκά αποδεικνύουν το μέγεθος της ζήτησης που ακόμα και στη Ελλάδα στα χρόνια της κρίσης, αποδείχτηκε εντυπωσιακό! Από τη μια ο άμεσα αναγνωρίσιμος χαρακτήρας που έχει διαμορφωθεί μέσα από 50 και πλέον χρόνια παραγωγής, πιστός στο αρχικό σχεδιαστικό καλούπι, από την άλλη η muscle car λογική του πληθωρικού brutal χαρακτήρα και κάπως έτσι εξηγείται το ενδιαφέρον. Δεν είναι όμως μόνο εικόνα και νοσταλγία για το παρελθόν, αλλά έχει αποβάλει τη νωθρή δυναμική συμπεριφορά και την έχει προσαρμόσει στα ευρωπαϊκά δεδομένα της εποχής για να μπορεί να ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον της.


 

Βήματα εκσυγχρονισμού

Mια συνοπτική ματιά της ανανεωμένης Mustang, ξεδιαλύνει την κατάσταση. Το άμεσα αναγνωρίσιμο, δυναμικό προφίλ της Mustang υιοθετεί αλλαγές, χωρίς να αλλοιώνει το σχεδιαστικό της στιλ. Το προφίλ του καπό είναι τώρα χαμηλότερο, ενσωματώνει αεραγωγούς, σε συνδυασμό με μία νεα κάτω γρίλια, που χαρίζει στην επιθετικότητα της φυσιογνωμίας, βελτιώνοντας παράλληλα την αεροδυναμική. Οι μηχανικοί της Ford έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στη μείωση της άνωσης του εμπρός τμήματος, αυξάνοντας την αεροδυναμική πίεση και βελτιώνοντας τη ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, με συνέπεια την μείωση της αντίστασης έως 3%. Οι προβολείς της Mustang έχουν ανασχεδιαστεί, τα φώτα ημέρας, τα φλας και τα θρυλικά τρισδιάστατα πίσω φώτα υιοθετούν τεχνολογία LED, ενώ αντίστοιχη τεχνολογία μπορούν προαιρετικά να καρπωθούν οι προβολείς ομίχλης.



Στην πληθωρική εικόνα του πίσω μέρους συμβάλει ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και διαχύτης, όπως και οι διπλές απολήξεις των εξατμίσεων. Περισσότερες είναι και οι επιλογές εξατομίκευσης, που προκύπτουν με τρία νεα μεταλλικά χρώματα, προαιρετικές αυτοκόλλητες λωρίδες σε λευκό ή μαύρο, αλλά και από νέους σφυρήλατους αλουμινένιους τροχούς 19’’. Στο εσωτερικό η προσπάθεια για επιπλέον premium αίσθηση πιάνει τόπο. Πιο μαλακά υλικά στην αφή χρησιμοποιούνται τώρα στην κεντρική κονσόλα και στις επενδύσεις των θυρών, ενώ οι λαβές θυρών έχουν φινίρισμα από αλουμίνιο.
Η εικόνα του εσωτερικού, τονώνεται από τα, προαιρετικά, μονοκόμματα δερμάτινα Recaro, για ακόμα πιο αγωνιστικό πνεύμα και αποτελεσματικότητα, ενώ μια ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών είναι διαθέσιμη για ασφάλεια και όχι μόνο. Τα συστήματα Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection, Adaptive Cruise Control και Distance Alert, Lane Departure Warning και Lane Keeping Aid είναι διαθέσιμα ώστε εκτός να προστατέψουν.
Εκτός από το σύστημα επικοινωνίας & ψυχαγωγίας Ford SYNC 3, με κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής 8’’ από το οποίο ελέγχονται λειτουργίες συνδεμένων smartphones (συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto), συστημάτων ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού, στην νεότερη Mustang ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων LCD 12’’ αναλαμβάνει την ενημέρωση του οδηγού. Με δυνατότητα εξατομίκευσης, προβάλλει τις πληροφορίες ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Η διαμόρφωση του πίνακα αλλάζει, για να προβάλλει μία σειρά από διαφορετικές ενδείξεις και μοτίβα, σε ένα από τα επτά διαθέσιμα χρώματα.
Χωροταξικά η Mustang, παραμένει Mustang! Το κλασικό 2+2 κουπέ που θα σεβαστεί στις πληθωρικές του διαστάσεις κυρίως δυο ανθρώπους, με την ανάλογη γενναιοδωρία των 408 lt για αποσκευές.




Η ευτυχία χωρίς V8 μελωδία

Μπορεί ο ήχος του τετρακύλινδρου να απέχει παρασάγγας από τον στεντόρειο και μπάσο βρυχηθμό θηρίου που πηγάζει από έναν V8, όμως είναι αποδοτικά ωφέλιμος για τις επιδόσεις που περιμένεις από μια Mustang. Ο «μικρός» EcoBoost των 2.3 λίτρων με τους 290 ίππους και τα 440 Nm ροπής (0-100 km/h: 5,5’’, τελική ταχύτητα 233 km/h) αναλαμβάνει την υποδοχή όσων δεν μπορούν να φτάσουν την μεγάλη. Μπορεί να έχασε 27 ίππους στα χαρτιά για να εναρμονιστεί με τις αυστηρές ευρωπαϊκές νόρμες περί EURO6, όμως κέρδισε το κατιτίς του σε ροπή και στην πράξη δεν δείχνει ατονία στην έκφραση σε σχέση με το άμεσο παρελθόν του. Οι προδιάγραφες του τον βρίσκουν ιδιαιτέρως επίκαιρο τεχνολογικά, όντας κατασκευασμένος από αλουμίνιο, σαφώς με υπερτροφοδότηση (twin scroll), άμεσο ψεκασμό και με διπλό μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων και βύθισμα βαλβίδων. Ηχητικά όπως είπαμε δεν κοπιάρει καν το Focus RS που δανείζονται εν ολίγοις τον ίδιο κινητήρα. Μια πεταχτή ματιά στα όργανα κατά την επιτάχυνση, θα σε γεμίσει ικανοποίηση από τα νούμερα που θα δεις και μόνο τότε θα σηκώσεις πόδι από το δεξί πεντάλ.
Η στιβαρή αίσθηση του πλαισίου φορτώνει την αυτοπεποίθηση και κρύβει την ταχύτητα. Παράλληλα η σωστή ηχομόνωση και η χαμηλόστροφη λειτουργία του κινητήρα στο ταξίδι με το δεκάρι κιβώτιο στις ανώτερες σχέσεις του, κάνει τη Mustang ένα ξεκούραστο και ταχύ εξπρές για να καλύπτεις αποστάσεις. Με το 10άρι αυτόματο σε χειροκίνητες επιθετικές ρυθμίσεις, οι αλλαγές γίνονται σβέλτα από τα paddles στο ανέβασμα, μουλαρώνει λίγο στο κατέβασμα, αλλά συνολικά το λες εύστοχο για οδήγηση με ροή. Εντυπωσιακή η αυτόματη λειτουργία που προσαρμόζεται ανάλογα με την οδηγική διάθεση, όμως δεν διεκδικεί τον τίτλο του ταχύτερου και πιο σπορ.



Με το μοτέρ να γουργουρίζει κάπου ανάμεσα στις 2.000 - 3.000 σ.α.λ. στην τοπ σχέση, μπορείς να απολαμβάνεις και τις οικονομικότερες στιγμές μαζί της που αν είσαι γκουρού της οικονομίας ίσως καταφέρεις να πέσεις σε μονοψήφιο νούμερο. Πιο συνηθισμένη όμως είναι στα διψήφια, που μπορεί να το εκτοξεύσει ανάλογα με το βάρος του ποδιού και την αγριεμένη διάθεση του οδηγού. Τα 12άρια είναι ρουτίνα και τα 20άρια γεγονός αν αναζητάς είτε το μέγιστο των επιδόσεων ή επιδιώκεις να την οδηγείς με τον παραδοσιακό τρόπο που θέλει ηλεκτρονικά στο Off και την ουρά σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Διαχρονικότητα
  • Μυώδες στιλ
  • Χαρακτήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Απόδοση
  • Φρένα
  • Τιμόνι
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Πληθωρικές διαστάσεις
  • Χώροι πίσω επιβατών
  • Βάρος

Ο πληθωρικός χαρακτήρας της Mustang έχει αναβαθμιστεί με μία προηγμένη, νέα ρυθμιζόμενη ανάρτηση και τα ανάλογα προφίλ οδήγησης (Drive Modes). Το προαιρετικό MagneRide Damping System χρησιμοποιεί ένα μαγνητοροϊκό υγρό (MRF) μέσα στον αποσβεστήρα ώστε να ενεργοποιείται ηλεκτρονικά και να προσφέρει υψηλότερη ή χαμηλότερη αντίσταση απόσβεσης, ανάλογα με τις ανάγκες. Αισθητήρες παρακολουθούν τις οδικές συνθήκες και ηλεκτρομαγνήτες ελέγχουν αιωρούμενα σωματίδια σιδήρου στο λάδι των αμορτισέρ. Το μαγνητικό πεδίο που παράγεται, προσαρμόζεται αυτόματα 1.000 φορές το δευτερόλεπτο για να ευθυγραμμίσει τα σωματίδια σε κάθε αμορτισέρ, ώστε να είναι σκληρότερα για μεγαλύτερη ακρίβεια στο στρίψιμο ή πιο μαλακά για περισσότερη άνεση στο ταξίδι. Το νέο σετάρισµα των αμορτισέρ βελτιώνει την ευστάθεια στις στροφές, και η πίσω ανάρτηση ενισχύεται από έναν εγκάρσιο σύνδεσμο που περιορίζει τα πλευρικά φορτία. Μεγαλύτερης διατομής αντιστρεπτικές δοκοί ελέγχουν καλύτερα τις κλίσεις του αμαξώματος για μεγαλύτερη ακρίβεια.
Δύο νέα Drive Modes (επιπλέον των Normal, Sport, Track και Snow/Wet) προστίθεται από τα οποία μπορεί ο οδηγός να προσαρμόσει τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας, την απόκριση του γκαζιού, τον προγραμματισμό των αυτόματων αλλαγών, και το σύστημα διεύθυνσης. Επι της ουσίας η ανάρτηση διαβάζει σωστά το δρόμο, δεν αφήνει το αμάξωμα να χαζεύει και δεν επηρεάζει την άνεση. Ιδίως σε χασίματα και σημεία που έκαναν τα αμορτισέρ της Mustang να απλώνουν στην έκτασή τους και να επιστρέφουν από αυτή τη μίνι πτήση στο οδόστρωμα. Αποδίδει, διαβάζει και ωφελεί την ευελιξία με σύμμαχο ένα ακέραιο σε αίσθηση τιμόνι που σημαδεύει σωστά και προσφέρει το βάρος που ψάχνεις.
Ακόμα και σε φάσεις που η ουρά έπαιρνε πρωτοβουλία πλαγιολίσθησης, τιμόνι και ανάρτηση είναι λόγος για να δεις τον οδηγό με χαμογελαστή έκφραση και όχι τρομοκρατημένο. Έννοιες όμως όπως πλαδαρή και μπροστόβαρη είναι σχεδόν εξαφανισμένες από το λεξιλόγιο της, σε σχέση με το παρελθόν της, αλλά αναζητά χώρο παρά την ευελιξία της. Αν το παρακάνεις στην είσοδο η πληθωρική μούρη θα ανοίξει την τροχιά της, κάτι που έχει περιορίσει σημαντικά σήμερα ώστε να μην χάνει τα ωφέλιμα μέτρα. Αν μετριάσεις την ορμητικότητα ελαφρύνεις το πόδι σου από το γκάζι και αφήσεις το μπροστινό να χαράξει πορεία, η υπερστροφή θα έρθει νωρίς και δεν θα σε αιφνιδιάσει.





Το μπλοκέ και το μακρύ μεταξόνιο βοηθάει την θεαματική οδήγηση, το τιμόνι επίσης και είναι στο χέρι σου αν θα οδηγήσεις με το πλάι ή με γραμμές. Όσο εύκολα επιταχύνει και διαχειρίζεται την ταχύτητα μέσα στην στριφτερή επαρχιακή κορδέλα, άλλο τόσο εντυπωσιάζει με τα φρένα, την αμεσότητα στο πάτημα, την αντοχή και την αξιοπιστία στην ποιοτική επιβράδυνση. Το road trip και η περιπλάνηση προς το άγνωστο είναι έννοιες χαραγμένες στο dna μιας Mustang και το πάλαι ποτέ αμερικανικό όνειρο είναι πλέον …ευρωπαϊκό. Και αξίζει να το ζήσεις έτσι όπως γεμίζει κυριολεκτικά το μάτι και τον δρόμο.



 

Ευχαριστούμε θερμά τον αθλητικό ιππικό όμιλο Λαμίας “Jockey Club” για την αμέριστη βοήθεια             

 

συμπέρασμα
Με μία πιο αεροδυναμική εμφάνιση, διατηρώντας τον άμεσα αναγνωρίσιμο χαρακτήρα που έχει διαμορφωθεί μέσα από 50 και πλέον χρόνια παραγωγής, η νεότερη Mustang διατηρεί τον muscle car χαρακτήρα της. Κομψότερη, ταχύτερη και πιο προηγμένη τεχνολογικά, διαθέτει πιο αθλητικό στυλ, προηγμένη ανάρτηση, εξελιγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης για τους λάτρεις του εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου. Οι αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων εμφανίζουν στα χαρτιά ασθενέστερο τον μικρό EcoBoost των 2.3 λίτρων, αλλά όχι στην πράξη. Τελικά μόνο οι υψηλοί δασμοί αδικούν τη Mustang, που στην πρώτη επίσημη ευρωπαϊκή της εμφάνιση, εντυπωσίαζε και σε τιμή.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

GOCAR TEST - Ford Mustang Fastback 2.3 Ecoboost Auto

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...