ΔΟΚΙΜΗ: KIA Sportage 1.7 CRDi 141 PS DCT

Με βραβείο αξιοπιστίας και πιο μοντέρνο σχεδιασμό, το νέο Sportage κερδίζει σε ακόμα περισσότερες κατηγορίες έναντι του ανταγωνισμού

  • -
  • -

Για πρώτη φορά, το όνομα Sportage σημειώθηκε στα «κιτάπια» της KIA το 1993, αφήνοντας εξαιρετικές εντυπώσεις, λόγω των «αγροτικές» του ικανότητες. Έχοντας λοιπόν γερές βάσεις, η ΚΙΑ συνέχισε να κατασκευάζει οχήματα ελευθέρου χρόνου. Σήμερα δοκιμάζουμε την 4η γενιά Sportage, η οποία έκανε ντεμπούτο στα τέλη του 2015, αποτελώντας μια αξιόλογη και πολύ ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Εκτός όμως από τη μοντέρνα εμφάνιση και την προσεγμένη ποιότητα, που θα αναλύσουμε και παρακάτω, η ΚΙΑ στηρίζεται πολύ και στην αξιοπιστία των προϊόντων της. Αυτό μάλιστα επιβεβαιώνεται από την πρόσφατη έρευνα της JD Power, η οποία κατατάσσει το κορεάτικο μοντέλο στην κορυφή της λίστας. Άλλωστε, ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που ψάχνει κανείς για να αγοράσει ένα νέο αυτοκίνητο είναι να είναι αξιόπιστο. Σωστά;

Η πρώτη ματιά είναι πάντα και η πιο σημαντική, γι’ αυτό και το νέο KIA Sportage δεν αφήνει περιθώρια για να… αδιαφορήσεις κατά το πέρασμά του. Μοντέρνο, με αρκετές δυναμικές γραμμές και μια επιβλητική γνώριμη μάσκα (η μύτη της τίγρης όπως την ονομάζει η KIA) είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που διαθέτει η εξωτερική του εμφάνιση για να μαγνητίσει το ενδιαφέρον του περαστικού. Η κατασκευή του έχει βασιστεί σε ευρωπαϊκά πρότυπα, αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο το στιλ και τη φινέτσα του κορεάτικου SUV. Εντύπωση προκαλεί το πίσω τμήμα, όπου τα φωτιστικά σώματα ενώνονται με μια κόκκινη γραμμή. Οι διαστάσεις του έχουν αυξηθεί αισθητά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, φτάνοντας πλέον τα 4.480 mm μήκος και 1.855 mm πλάτος. Παράλληλα, το ύψος του είναι 1.635 mm και ο αεροδυναμικός συντελεστής μειώθηκε στα 0,33 Cd (από 0,35). Όσο για το μεταξόνιο (2.670 mm) έχει μεγαλώσει για να προσφέρει άνεση στους επιβάτες του. Εκεί, μπορούν να βολευτούν πέντε επιβάτες χωρίς να διαμαρτυρηθούν. Τα 491 λίτρα (με ρεζέρβα ή 503 λίτρα με κιτ επισκευής) στο πορτ-μπαγκάζ είναι αρκετά για να τοποθετηθούν οι βαλίτσες και όσα χρειάζεται μια τετραμελή οικογένεια, που ετοιμάζεται για μια καλοκαιρινή απόδραση. Μάλιστα, οι κλίσεις των πίσω καθισμάτων βοηθούν στο να «ξεκλέψεις» λίγο παραπάνω χώρο αποσκευών. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο ιδιοκτήτης του νέου Sportage θα εκτιμήσει την ευρυχωρία του.

Η σχεδίαση του εσωτερικού κρατάει ένα πιο συντηρητικό προφίλ, ενώ δεν υπήρχε καμία πρόθεση μινιμαλιστικής προσέγγισης από τον «καλλιτέχνη». Αντίθετα, τα μεγάλα κουμπιά στο ταμπλό εξυπηρετούν απλά την άμεση εύρεση και επιλογή τους από τον οδηγό ή τον συνοδηγό. Σε εξαιρετικό βαθμό είναι το επίπεδο ποιότητας των υλικών, καθώς και η συναρμογή των πλαστικών (μαλακών και σκληρών), δίνοντας μια μικρή γεύση ενός premium μοντέλου. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης και την κάμερα οπισθοπορείας. Ταυτόχρονα, το infotainment είναι συμβατό με συσκευές iPhone και smartphones με android λογισμικό μέσω των Apple CarPlay και Android Auto αντίστοιχα.

Κάτω από το καπό κρύβεται ο 1.7 πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος -στην προκειμένη περίπτωση- αποδίδει 141 ίππους (και όχι 115 PS όπως του χειροκίνητου Sportage που έχουμε δοκιμάσει – Δείτε ΕΔΩ) και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DCT. Το κινητήριο σύνολο προσφέρει 340 Nm ροπής από τις 1.750 rpm, που μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς. Η τιμή της ροπής είναι υψηλή και ικανή να «τραβήξει» ένα SUV βάρους 1.470 κιλών. Πιο αναλυτικά, η ΚΙΑ αναφέρει ότι η διαδικασία 0-100 km/h μπορεί να ολοκληρωθεί σε 11,5 sec, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 185 km/h. Η κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο για μια μικτή διαδρομή είναι 4,9 lt./100 km, αλλά πρακτικά η τιμή ήταν ανάμεσα από τα 7,5 έως και 8 lt./100 km. Οι εναλλαγές σχέσεων του DCΤ είναι σωστές, χωρίς τον κίνδυνο μη σε «κρεμάσει». Στην περίπτωση που επιλέξεις το sport πρόγραμμα οδήγησης έχεις μεν μια πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, αλλά δε το κιβώτιο κρατάει ψηλά τις στροφές με αποτέλεσμα η μέση κατανάλωση να ανεβαίνει με απαγορευμένους ρυθμούς.

H θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, προσφέροντας καλύτερη ορατότητα στον οδηγό. Η καλή ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι μέσα στο μενού του νέου Sportage και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο εξελιγμένο σύστημα ανάρτησης, το οποίο εξοπλίζεται πλέον με πολλαπλούς συνδέσμους (πίσω). Παράλληλα, το αμάξωμα δεν γέρνει στις στροφές παρά μόνο εάν πιεστεί αρκετά. Εκεί θα επέμβει το ESP και θα σε επαναφέρει στον δρόμο, υπενθυμίζοντάς σου ότι «δεν είμαι εγώ γι’αυτά»! Σε φυσιολογικές συνθήκες κίνησης τόσο μέσα στην πόλη όσο και σε εθνικές οδούς ο θόρυβος δεν είναι κάτι που σε προβληματίζει. Όσο για την έλλειψη τετρακίνησης και τις μικρές γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (16,7 και 23,9 μοίρες) δεν σε ωθούν για να εξερευνήσεις απάτητες περιοχές. Από την άλλη, η απόσταση από το έδαφος είναι ικανοποιητική για να αποφύγεις εμπόδια και να μην τραυματίσεις το αμάξωμα.

Με το ΚΙΑ Sportage έχεις το κεφάλι σου ήσυχο! Αφενός εξοπλίζεται με σύγχρονα συστήματα τεχνολογίας όπως -μεταξύ άλλων- το αυτόματο ανοιγόμενο πορτ-μπαγκάζ όταν πλησιάσεις το αυτοκίνητο ή το αυτόνομο φρενάρισμα σε περίπτωση υποκείμενης σύγκρουσης και αφετέρου η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...