ΔΟΚΙΜΗ: Ford Fiesta ST Line 1.0 EcoBoost 125 PS

Tο πακέτο ST-Line δίνει στο Fiesta λίγη από την αίγλη του μεγάλου ST

  • -
  • -
Ισχύς125 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,4 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αυτή είναι η σπορ σε αισθητική έκδοση του «μικρού» Fiesta με τον καλό τούρμπο 1.000άρη κινητήρα των 125 ίππων. Σε ξεγελά με την εμφάνισή του και νομίζεις ότι είναι το ST, αλλά δεν στέκεται μόνο εκεί, αφού είναι ευχάριστο και στο δρόμο.

Η Ford έχει συνδέσει το όνομά της με αυτοκίνητα που έχουν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και είναι ικανά να προσφέρουν, ακόμα και στις βασικές εκδόσεις τους, απόλαυση στον οδηγό. Αυτό φυσικά ισχύει και για το μικρό Fiesta και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό. Ακόμη και λίγο πριν τη δύση της καριέρας του, το σουπερμίνι της Ford δείχνει ακόμα φρέσκο και ειδικά στην έκδοση ST-Line με σπορ αισθητική και στοιχεία από το κορυφαίο ST. Η συγκεκριμένη έκδοση διακρίνεται για τη σπορ εμπρός μάσκα με το λογότυπο ST Line, τους προβολείς ομίχλης με σκούρα πλαίσια και το εμπρός σπόιλερ. Πίσω, ο διαχύτης και η μεγάλη αεροτομή κάνουν τη διαφορά, με το σκούρο φινίρισμα περιμετρικά των πλευρικών παραθύρων και τα πλαϊνά μαρσπιέ να συμπληρώνουν, μαζί με τις νέες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, τη δυναμική εικόνα.

Στοιχεία έκδοσης Fiesta ST Line
  • σπορ εμπρός μάσκα, προβολείς ομίχλης με σκούρα πλαίσια και εμπρός σπόιλερ,
  • πίσω διαχύτης και μεγάλη αεροτομή,
  • σκούρο φινίρισμα περιμετρικά στα παραθύρων, πλαϊνά μαρσπιέ και λογότυπα ST-Line στα εμπρός φτερά,
  • μοναδικές 16άρες ζάντες αλουμινίου σε χρώμα Rock Metallic Grey,
  • σπορ καθίσματα με κόκκινες ραφές και δερμάτινο τιμόνι σε στυλ ST με γκρι ραφές,
  • λεβιές ταχυτήτων σε στυλ ST, σκούρα οροφή και εσωτερικά καλύμματα μαρσπιέ με τα λογότυπα ST-Line.

Κάτω από το καπό, σε αυτή τη περίπτωση βρίσκουμε τον πολυβραβευμένο 1.0 EcoBoost με τους τρεις κυλίνδρους και τους 125 υπερτροφοδοτούμενους ίππους. Ένας κινητήρας ο οποίος έχει καταθέσει τα διαπιστευτήριά του και τον έχουμε δει σε αρκετές εκδόσεις ισχύος, από 100 έως 140 ίππους, αλλά και σε συνδυασμό με μεγαλύτερα σε μέγεθος και βάρος αυτοκίνητα όπως το Focus. Εδώ, τους 125 ίππους συνοδεύουν 200 Nm ροπής τα οποία είναι διαθέσιμα στο σύνολό τους από τις μόλις 1.400 rpm. Με αναλογία κιλών ανά ίππο μόλις 8,8, γίνεται άμεσα αντιληπτός ο σπορ χαρακτήρας στο δρόμο. Άμεσο στις εντολές σου, το Fiesta ST Line επιταχύνει με θάρρος - για να μην πούμε… θράσος - σχεδόν από το ρελαντί, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις 9,4 sec και το δείκτη του ταχύμετρου να σκαρφαλώνει στα 196 km/h μέγιστη ταχύτητας.

Με τις πρώτη κιόλας επαφή διαπιστώνεις ότι εκτός από τις εντυπωσιακές επιδόσεις, ο "μινιόν" κινητήρας προσφέρει και πολιτισμένη λειτουργία. Το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων διακρίνεται για την ακρίβειά του και την καλή αίσθηση που προσφέρει, ενώ αποτελεί ένα πρώτης τάξεως σύμμαχο στην προσπάθειά σου να ξεζουμίσεις τον κινητήρα, ο οποίος σε κάθε περίπτωση δείχνει πρόθυμος. Η πέμπτη σχέση είναι μακριά και βοηθάει να κατεβάσεις ακόμα περισσότερη την έτσι και αλλιώς καλή κατανάλωση που είδαμε, χωρίς να είμαστε ιδιαίτερα… επιμελείς ή να προσπαθούμε προς αυτή την κατεύθυνση.


Το αντίθετο θα λέγαμε, αφού σε συνδυασμό με τη ζωντανή οδική συμπεριφορά δύσκολα θα πιάσεις τον εαυτό σου να κινείται σε ήπιους ρυθμούς πίσω από το τιμόνι του Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST Line. Τιμές πέριξ των 7 lt/100 km έρχονται εύκολα, ενώ αν δεν κυνηγάς το άνω άκρο του στροφόμετρου, τότε θα πέσεις πιο κοντά στα 6 lt/100 km και ίσως και κάτω από αυτά.

Στο δρόμο η κλασική για Ford ποιότητα κύλισης διακρίνει και το συγκεκριμένο Fiesta, παρά την πιο σφιχτή και χαμηλή ανάρτηση. Αποσβένει καλά τις κακοτεχνίες, περνάει άψογα ακόμη και πάνω από ράγες τρένου και θυμίζει… τρένο στις στροφές. Άμεσο στις αντιδράσεις, το Fiesta ST Line έχει ξυραφένιο τιμόνι, με συμμετοχικό πίσω μέρος που θα σε κάνουν να αναζητάς δρόμους με στροφές για κάθε σου διαδρομή, ακόμα και να αυτή είναι σπίτι γραφείο.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ανάρτηση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Άνεση
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Τιμή
  • Εργονομία infotainment

Στο εσωτερικό οι αλλαγές αφορούν τα νέα σπορ καθίσματα με τις κόκκινες ραφές, το δερμάτινο τιμόνι με γκρι ραφές και ο λεβιές ταχυτήτων σε στιλ ST και τα δύο, η σκούρα οροφή και τα εσωτερικά καλύμματα μαρσπιέ με τα λογότυπα ST-Line. Κάθεσαι καλά, βρίσκεις εύκολα τη θέση που σου ταιριάζει χάρη στις πολλές ρυθμίσεις του τιμονιού και του αναπαυτικού και καλού σε στήριξη καθίσματος, παίρνοντας λίγη από την αύρα του μεγάλου ST.

Το σύστημα infotainment δεν έχει ακολουθήσει την εξέλιξη που έχει φέρει η Ford στα άλλα της μοντέλα, με τα πολλά του πλήκτρα σε αυτή την περίπτωση να προβληματίζουν και να απαιτούν χρόνο εξοικείωσης. Αυτά όμως είναι λεπτομέρειες γι' αυτόν που θέλει ένα αυτοκίνητο σαν το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line, αφού αυτό που θα εστιάσει είναι η απολαυστική οδική συμπεριφορά που προσφέρει.

συμπέρασμα

Το συγκεκριμένο Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line έχει τόσα θετικά που θα το λατρέψεις. Η εμφάνιση σε κερδίζει με το καλημέρα, θυμίζοντας το μεγάλο ST. Κάτι που κάνει υπό κλίμακα και στο δρόμο, με ενδιαφέρουσα - σπορ - οδική συμπεριφορά και κινητήρα πασπαρτού που συνδυάζει επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση με ιδανικό τρόπο. Ο μικρός κυβισμός του και οι χαμηλές εκπομπές CO2 σου επιτρέπουν επιπλέον να περνάς απαρατήρητος από τα Υπουργείο Οικονομικών, κάνοντας το χαμόγελο σου πίσω από το τιμόνι αυτού του Fiesta ακόμα μεγαλύτερο.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125PS ST-Line #HotSupermini

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...