ΔΟΚΙΜΗ: Skoda Fabia 1.4 TDI 90PS ColourConcept

Το supermini της τσέχικης εταιρείας στοχεύει σε ένα πιο νεανικό κοινό, φορώντας ζωηρές στιλιστικές πινελιές και διεκδικεί στα ίσια μια θέση στις υψηλές πωλήσεις της κατηγορίας

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,1 sec
Μέση κατανάλωση3,6 lt/100km
Εκπομπές CO293 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Skoda Fabia στη designάτη έκδοση ColourConcept αρχικά σου μαγνητίζει το βλέμμα, ενώ στη συνέχεια σε κερδίζει τόσο ποιοτικά όσο και συμβιώνοντας μαζί του. Δεν χρειάζεσαι κάτι περισσότερο…


Από το καλοκαίρι του 2016, η Skoda πάτησε το κουμπί της… επανεκκίνησης στη χώρα μας, μιας και η επίσημη ανακοίνωση που έφτασε στα γραφεία μας ανέφερε ότι η Kosmocar A.E είναι αυτή που αναλαμβάνει την αντιπροσώπευσή της στην Ελλάδα. Χωρίς να χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος, η ελληνική αντιπροσωπεία προχώρησε στο λανσάρισμα των νέων Superb και Fabia, ενώ αργότερα θα ακολουθούσαν νέα και ανανεωμένα μοντέλα, φρεσκάροντας τη γκάμα της τσέχικης εταιρείας.

Μια πρώτη γεύση είχαμε πάρει από το νέο Fabia στα τέλη του 2014, όταν ταξιδέψαμε στη Λισσαβώνα για να γνωρίσουμε το νέο supermini. Οι εντυπώσεις που είχαμε αποκομίσει τότε ήταν αρκετά θετικές, ενώ σήμερα, δοκιμάζοντας μια πιο στιλάτη έκδοση του Fabia επί ελληνικού εδάφους αντιλαμβανόμαστε πόσο δίκιο είχαμε όταν αναφέραμε ότι μπορεί να διεκδικήσει στα ίσια μια υψηλή θέση στις πωλήσεις της κατηγορίας του. Αναλυτικότερα, το νέο Fabia στην έκδοση ColourConcept δείχνει ξεκάθαρα τους σκοπούς της τσέχικης φίρμας, να μαγνητίσει το ενδιαφέρον του νεότερου κοινού, γιατί κακά τα ψέματα, μέχρι πρότινος η μέση ηλικία του ενδιαφερόμενου δεν κατέβαινε κάτω από τα 45. Εκτός από την επιλογή διαφορετικών χρωματικών συνδυασμών (έως και 125 παρακαλώ) για την οροφή, τις εμπρός κολόνες, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών και τις ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, βοήθησαν σημαντικά και οι νέες διαστάσεις του μοντέλου. Το ύψος έχει μειωθεί κατά 31 mm (1.467 mm) και το πλάτος αυξήθηκε γενναιόδωρα κατά 90 mm (1.732 mm) σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Επίσης, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 5 mm (2.500 mm) , ενώ το μήκος μειώθηκε κατά 8 mm (3.990 mm) και αυτό επετεύχθη λόγω των μικρότερων προβόλων.



Το αποτέλεσμα δείχνει πιο σπορτίβικο και μοναδικό αισθητικά, παρόλο που δεν θα υπάρξει RS έκδοση, ενώ και πάλι δεν θα δούμε 3θυρο αμάξωμα. Αυτό δεν μας ενοχλεί καθόλου, αφού το αυτοκίνητο έχει τις ιδανικές διαστάσεις και τους χώρους για να καλύψει τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερα άτομα, καθώς και τις αποσκευές τους στο πορτμπαγκάζ των 330 λίτρων, τιμή υψηλή για την κατηγορίας του. Η γενική εικόνα του ταμπλό δίνει μια αίσθηση ωριμότητας, ωστόσο η σχεδίασή του δεν είναι ξεχωριστή, κρατώντας ως συνήθως ένα σοβαρό ύφος. Ίσως αυτός ο συντηρητισμός είναι μια καλή… άμυνα της τσέχικης φίρμας για να κρατιέται η αξία σταθερή με το πέρασμα του χρόνου. Η συναρμογή “ανταγωνίζεται” αυτή της Volkswagen, χωρίς όμως να διαθέτει τα μαλακά πλαστικά του Polo. Η εργονομία του Fabia είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και σε αυτό βοηθούν οι πρακτικές λεπτομέρειες που η Skoda ονομάζει «Simply Clever», όπως είναι η σακούλα απορριμμάτων στην πόρτα, η ομπρέλα κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, βάση στήριξης εισιτηρίου στο εμπρός παρμπρίζ, η κινητή φραγή συγκράτησης αντικειμένων στο πορτμπαγκάζ , διχτάκια στα εμπρός καθίσματα και οι μεγάλες θήκες για μπουκάλια στην καμπίνα.

Κάτω από το καπό του νέου Fabia βρίσκεται για πρώτη φορά ο 3κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1.422 cc, τον οποίο έχουμε γνωρίσει εδώ και πολύ καιρό στο Volkswagen Polo. Η απόδοσή του φτάνει τους 90 ίππους, ικανοί να κινήσουν σβέλτα - ειδικά μέσα στην πόλη - το supermini της Skoda. Όπως όλα τα diesel μοτέρ, έτσι και το 1.4 TDI είναι αδύναμο κάτω από τις 1.600 rpm, αλλά όταν ο δείκτης του στροφόμετρου βρίσκεται στο ωφέλιμο εύρος ανάμεσα στις 1.750 με 4.000 rpm, τότε γεύεσαι την ευχάριστη ροπή των 230 Nm. Το αυτοκίνητο δοκιμής συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ωστόσο η εταιρεία προσφέρει σε ακριβότερες εκδόσεις (Ambition και Style) το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η μέση κατανάλωση είναι 3,8 lt/100 km, αλλά πρακτικά το trip computer μας φλέρταρε με την τιμή των 6 lt/100 km. Οι εκπομπές ρύπων είναι 100 g/km CO2, ξεφεύγοντας κατά 10 μονάδες πάνω από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να χρειάζεται να καταθέτεις-σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα- 90 ευρώ κάθε χρόνο. Η διαδικασία 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 11,2 sec, καλή και ταυτόχρονα λογική, μιας και το συνολικό βάρος του είναι περίπου 1.110 κιλά, αποτελώντας ένα από τα ελαφρύτερα supermini της αγοράς.

γλυκά
  • Οικονομία καυσίμου
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Θόρυβος κινητήρα

·         Θόρυβος κινητήρα

Όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά, το νέο Skoda Fabia έχει υιοθετήσει τη φιλοσοφία του ομίλου που είναι επί της ουσίας «τα κάνω όλα καλά». Τη γνώριμη συνταγή για το σύστημα ανάρτησης ακολουθεί το νέο Fabia με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Απορροφάει αποτελεσματικά τις φυσιολογικές ανωμαλίες που συναντήσαμε στους ελληνικούς δρόμους, ενώ οι 16 ιντσών ζάντες αλουμινίου της συγκεκριμένης έκδοσης με τα ελαστικά διαστάσεων 215/45 της Dunlop δεν επηρεάζουν αρνητικά την άνεση. Είναι πολύ ευέλικτο, άνετο και προβλέψιμο, αλλά δεν μπορεί να ενθουσιάσει τον οδηγό, προσφέροντάς του μια καλή αίσθηση μέσω του ηλεκτρικού τιμονιού. Δεν δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στο θέμα της ηχομόνωσης, αφού το κροτάλισμα του 1.4 TDI γίνεται αισθητό στην καμπίνα κατά το ρελαντί. Ωστόσο, τις περισσότερες φορές το πρόβλημα αυτό εξαφανίζεται, αφού ενεργοποιείται το σύστημα Start/Stop με αποτέλεσμα να σταματάει η λειτουργία του κινητήρα σε κάθε μας ακινητοποίηση. Από την άλλη, στις ψηλές στροφές υπάρχει ένα βουητό, κάτι που λείπε από τον «αδερφό» μοντέλο της Volkswagen κάτι που οφείλεται περισσότερο στην ηχομόνωση.

συμπέρασμα

Το supermini της εταιρείας υπογράφει την επιστροφή του με τον καλύτερο τρόπο στην ελληνική αγορά με στόχο τη νεολαία και αυτούς που επιθυμούν ένα τίμιο και πολύ προσιτό μοντέλο. Η Skoda τα παρέχει αυτά και με το παραπάνω…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

New Skoda Fabia 1.4 TDI 90PS Colour Concept

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...