ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz GLC Coupe 250d 4MATIC

Όταν ερωτοτροπούν δυο κατηγορίες, προκύπτει η GLC Coupe

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή500 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,6 sec
Μέση κατανάλωση6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2161 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Συνδυασμός εκδρομικής διάθεσης με σπορ εικόνα και προθέσεις. Η GLC Coupe σιγοτραγουδά το «εμπρός στο δρόμο που άνοιξε η X4», στοχοποιώντας τον ανταγωνιστή της .   

Με δεδομένη την απήχηση μιας ξύπνιας απόφασης σχεδιαστών και διοικούντων με έδρα το Μόναχο, η Mercedes δεν θα μπορούσε να κάτσει με σταυρωμένα χέρια. Η ακμάζουσα ιδέα των Sport Activity Coupe, της παντρειάς δυο κόσμων δηλαδή (SUV και Coupe για την περίσταση), ξεκίνησε με την BMW X6 που έκανε την αρχή σχεδόν μια δεκαετία πίσω. Σύμφωνα με την εύστοχη επισκεψιμότητα που έδιναν τα στατιστικά των εκθέσεων με σήμα τον γαλανόλευκο έλικα, οι Βαυαροί γλυκάθηκαν! Κάπως έτσι αποφάσισαν προ τριετίας να κατεβάσουν την ιδέα μια κλάση παρακάτω και να σερβίρουν την X4, μια κίνηση που τελικά αφύπνισε τον άμεσο αντίπαλο. Η αλήθεια είναι ότι η αντίδραση από Στουτγάρδη μεριά άργησε, όμως η Mercedes πέρασε στην αντεπίθεση ένα χρόνο πριν με την GLE Coupe απέναντι στην μεγάλη Χ και δεν έχει κατακάτσει ακόμα η «σκόνη» από την πρόσφατη εμφάνιση της GLC Coupe, ως απάντηση στην μικρότερη.

 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χαρακτήρας
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Ανέσεις
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Ορατότητα πίσω
  • Κατανάλωση 

SUV με καμπύλες

Μια ιδέα που έκανε γκελ στο premium κοινό που ζητούσε κάτι διαφορετικό, μπουχτισμένο από τα θηριώδη SUV με την τετράγωνη κοψιά. Προστέθηκαν ελκυστικές καμπύλες από τον σχεδιαστικό κόσμο των γοητευτικών κουπέ και μια ποιο σπορ εσανς σε εικόνα και χαρακτηριστικά και να κάτι χορταστικό στο μάτι που υπόσχεται πολλά. Η GLC Coupe τοποθετείται κάτω από τη γνωστή μας πλέον GLE Coupe, με την αντίστοιχη λογική, αλλά μόνο μικρή δεν την λες. Με γενναιόδωρες διαστάσεις και πιο συγκεκριμένα με μήκος 4.732 mm, ύψος 1.602 mm και πλάτος 1.890 mm, η Coupe είναι κατά 76 mm μακρύτερη από τη συμβατική GLC, αλλά με ίδιο μεταξόνιο (2.873 mm). Παράλληλα προσφέρει 40 mm μεγαλύτερο πλάτος, ενώ είναι κατά 37 mm χαμηλότερη. Το κύριο χαρακτηριστικό της γνώρισμα άλλωστε είναι η κυρτή οροφή, με το κουπέ τελείωμα και το σαφώς αεροδυναμικότερο αμάξωμα που την χαρακτηρίζει. Αν μπροστά το αρχοντικό στιλ της Mercedes παραμένει πανομοιότυπο στα δυο αδέλφια GLC, πίσω η εικόνα είναι σαφώς υπέρ της Coupe. Μυώδης και επιβλητική με ποιο σαφή ερμηνεία της ταχύτητας στο αμαξωμά της, δείχνει ότι ο δυναμισμός τουλάχιστον σε εικόνα είναι γενναιόδωρα δοσμένος. Η χαμηλωμένη ουρά, προϊόν της έντονα κεκλιμένης οροφής,  αλλά και τα στενόμακρα LED φώτα πίσω δημιουργούν το ποιο σέξι σημείο της GLC Coupe που αξίζει να παραμείνει η ματιά σου.

Η γνωστή ποιότητα και πολυτέλεια που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mercedes φυσικά δεν αποτελεί είδηση και ισχύει και στην περίπτωση της Coupe. Ο εσωτερικός της κόσμος σχεδιαστικά δεν διαφέρει από την πρακτικότερη αδερφή της, όμως αποτέλεσμα της σχεδίασης είναι οι χωροταξικές ιδιαιτερότητες και συμβιβασμοί στον θάλαμο επιβατών. Οι χώροι παραμένουν καλοί για τους πίσω όμως η πρόσβαση θέλει προσοχή, ενώ και ο ζωτικός χώρος γύρω από το κεφάλι είναι λιγότερο αεράτος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κανονικού αναστήματος επιβάτης θα αισθανθεί κλειστοφοβικά. Αν κάτι προβληματίζει περισσότερο είναι οι φαρδιές πίσω κολόνες που περιορίζουν την ορατότητα, όμως η κάμερα οπισθοπορείας και οι αισθητήρες παρκαρίσματος απλοποιούν μέρος του προβλήματος. Ο χώρος για τις αποσκευές αν και χαρακτηρίζεται ρηχός και με ψηλό κατώφλι διαθέτει διπλό πάτο, ηλεκτρική πόρτα και εξασφαλίζει συνολικά 500 lt.

Η θέση οδήγησης διατηρεί την αρχοντικά, άνετη και πανοραμική εικόνα ενός SUV της Mercedes, ο διάκοσμος τάσσεται υπέρ του σύγχρονου αριστοκρατικού στιλ και η εργονομία απαιτεί ικανό χρόνο εξοικείωσης αν θέλει κανείς να παίζει στα δάχτυλα το σύστημα infotainment COMAND Online. Το τελευταίο προσφέρει περιστροφικό διακόπτη και touchpad με λειτουργία αφής, ενώ η οθόνη 7’’ στην κορυφή του ταμπλό δείχνει σαν tablet που τοποθετήθηκε εκ των υστέρων και δημιουργεί σκέψεις για την σχεδιαστική αρμονία. Φυσικά ο εξοπλισμός είναι πλούσιος τόσο σε αισθητική, όσο και σε τεχνολογία αιχμής που αφορά ανέσεις ψυχαγωγίας και έμφαση στην ασφάλεια, όπως παραδοσιακά η Mercedes συνηθίζει. Στην μακριά λίστα προαιρετικού εξοπλισμού μπορεί να εστιάσει κανείς στην αερανάρτηση, στο έγχρωμο Head-up display, στα θερμαινόμενα κλιματιζόμενα καθίσματα, στο πακέτο φωτισμού ambient για το εσωτερικό, στην αναβαθμισμένη οθόνη 8,4’’ για το σύστημα infotainment, την ηλιοροφή και πολλά πολλά άλλα.

 

Πίσω από το τιμόνι

Με τον turbodiesel των 2.2 lt να κελαηδά χαμηλοφώνως κάτω από το καπό, η GLC Coupe 250d 4MATIC δείχνει με το καλημέρα τις καλές της προθέσεις. Πολιτισμένος σε λειτουργία και ταυτόχρονα αποδοτικός υπόσχεται καλές επιδόσεις για το βάρος, το είδος και την κατηγορία που απευθύνεται. Είναι η ισχυρότερη εκδοχή με αυτόν τον κινητήρα (υπάρχει και 220d με 170 ίππους), αποδίδει 204 ίππους αλλά και εντυπωσιακή ροπή που σημαδεύει τα 500 Nm, διαθέσιμα από τις 1.600 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων (9G-Tronic), η οδήγηση της GLC Coupe απλοποιεί τις απαιτήσεις από πλευράς του οδηγού τόσο στην αστική μετακίνηση όσο και σε κάθε διαδρομή εκτός πόλης. Με το βάρος να ξεπερνά τα 1.800 κιλά, οι επιταχύνσεις σε κάνουν να ξεχάσεις το θηρίο που οδηγείς, ενώ παραδοσιακά τα φρένα διαχειρίζονται με ευκολία και επαναληπτική πιστότητα την επιβράδυνση. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 7,6’’, ενώ η τελική ταχύτητα θρονιάζεται επισήμως στα 222 km/h. Η GLC Coupe μπορεί να ταξιδεύει με μεγάλη ευκολία, ευθυβολία και ασφάλεια σε αυτές τις ταχύτητες και διακρίνεται για το ήσυχο ταξίδι και την ποιότητα κύλισης.

Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση ορίζεται στα 5 lt/100 km, μια τιμή που μπορείς να επιβεβαιώσεις μόνο στον αυτοκινητόδρομο κινούμενος εντός ορίων ταχύτητας και με σύνεση στο βάρος του ποδιού. Στην πράξη η κατανάλωση είναι καλή και κυμαίνεται ανάμεσα στα 7-8 lt/100 km όσο εκμεταλλεύεσαι τη ροπή και τις βελούδινες αλλαγές στο κιβώτιο, που έχει παραμετροποίηση ως προς την αμεσότητα ανάλογα με τη θέση του Dynamic Select (ΕCO, Comfort, Individual, Sport και Sport+). Αν όμως βαρύνεις το πόδι σου και ανεβάζεις ψηλά τη βελόνα στο στροφόμετρο, βλέπεις εύκολα διψήφιο νούμερο και όχι απαραίτητα χαμηλό. Στο δρόμο η GLC Coupe εξαργυρώνει την δυναμική της εικόνα, αλλά πάντα στο πλαίσιο που ορίζει μια κατασκευή με το μέγεθος και το βάρος που εκπροσωπεί. Το αεροδυναμικότερο αμάξωμα, το χαμηλότερο κατά 15 mm πλαίσιο και το γρηγορότερο τιμόνι συντελούν ώστε να ελίσσεται ποιο δραστήρια από μια GLC χωρίς την ταμπέλα Coupe. Η σφιχτή ανάρτηση δεν αφήνει τις κλίσεις να εξελιχτούν και η κατευθυντικότητα επιτρέπει στο τετρακίνητο της Mercedes να κινηθεί σβέλτα και αποτελεσματικά ακόμα και αν η διαδρομή σφίγγει στα ορεινά του επαρχιακού δικτύου. Η κίνηση σε όλους τους τροχούς βάζει τη δύναμη κάτω και προσφέρει πρόσφυση ακόμα και σε ολισθηρό τερέν. Θεωρητικά, χωμάτινες βατές διαδρομές είναι μέσα στο ρεπερτόριο της GLC Coupe, άσχετα αν δύσκολα θα αντιμετωπίσει την περιπέτεια από τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες. Το πιθανότερο είναι να αρκεστεί σε περατζάδα σε κοσμικό χειμερινό προορισμό, όπου το χιόνι δεν θα την τρομάξει. Συνολικά η GLC Coupe αποτελεί μια ξεχωριστή πλευρά της GLC. Ποιο ελκυστική και δυναμική λιγότερο ευαίσθητη στο θέμα χώροι-πρακτικότητα και περισσότερο στοχευόμενη στο συναίσθημα του ενδιαφερόμενου.  

συμπέρασμα

Χρόνια πριν ήταν τα SUV μόδα και η πρόσφατη έξαρση των Crossover εξώθησε την δημοφιλή άλλοτε κατηγορία σε μαρασμό. Για τα premium SUV όμως η ιδέα του παντρέματος δυο κατηγοριών (SUV και Coupe) έφερε ένα αναπάντεχα προσοδοφόρο αποτέλεσμα που δείχνει να προσελκύει τα ισχυρά πορτοφόλια. Η GLC Coupe ως πρόσφατο δείγμα αυτής της λογικής προσελκύει ευχάριστα το μάτι και σημαδεύει ανάλογα τα αισθητήρια του οδηγού όταν βρεθεί πίσω από το τιμόνι της. Σε σχέση με την παραδοσιακή μεσαία πρόταση στα SUV της γερμανικής εταιρείας, θυσιάζει ελάχιστη από την πρακτικότητα, ωφελείται σε οδηγική γεύση και ξεχωρίζει σχεδιαστικά, με τις υπόλοιπες αξίες Mercedes να παραμένουν στο υψηλό επίπεδο που μας έχει διαχρονικά συνηθίσει.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


GOCAR TEST - Mercedes-Benz GLC Coupe 250d 4MATIC

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...