ΔΟΚΙΜΗ: Alfa Romeo Giulietta Veloce

Η Giulietta QV φρεσκαρίστηκε, άλλαξε ονομασία και ήρθε μέσα στο καλοκαίρι να μας κάνει να την ερωτευτούμε πάλι

  • -
  • -
Ισχύς240 PS
Ροπή340 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,0 sec
Μέση κατανάλωση6,8 lt/100km
Εκπομπές CO2157 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Στην ανανεωμένη της εκδοχή η κορυφαία Giulietta έγινε Veloce (γρήγορη). Γρήγορη, όνομα και πράμα, με τα δυναμικά χαρακτηριστικά της να είναι ενισχυμένα και την αισθητική της πιο τολμηρή στις λεπτομέρειες. 

με σπορ DNA

Το πρόγραμμα DNA (Dynamic, Natural, All Weather) της Alfa Romeo Giulietta προσαρμόζει το αυτοκίνητο σύμφωνα με τις ανάγκες του οδηγού. Πιο συγκεκριμένα δείτε τι κάνει το καθένα ξεχωριστά:

Dynamic

Στην επιλογή Dynamic ο κινητήρας ρυθμίζεται στη μέγιστη απόδοσή του, με σπορ χαρακτηριστικά όπως εξάλλου συμβαίνει και με τα συστήματα ESC και ASR (συστήματα ευστάθειας και αντισπιναρίσματος). Το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης eQ2 ενεργοποιείται, με το τιμόνι να αποκτά πιο σπορ και μεστή αίσθηση, ενώ τέλος σε αυτή τη λειτουργία γίνεται προφόρτιση των φρένων προκειμένου να είναι πιο άμεσα στο πάτημα του μεσαίου πεντάλ.

Natural

Σε αυτό το πρόγραμμα ο κινητήρας παίρνει φορά το οικονομικό του «πρόσωπο», με τις αλλαγές από το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων να γίνονται σε πιο χαμηλές στροφές. Το ηλεκτρονικό διαφορικό eQ2 απενεργοποιείται και στη θέση τους επανέρχονται τα ESC και ASR. Αλλαγές δεν υπάρχουν στα φρένα, ενώ το τιμόνι γίνεται πιο ελαφρύ και «φιλικό» στους ελιγμούς.

All Weather

Αυτή η επιλογή φέρνει τα συστήματα ασφάλειας σε πρώτο πλάνο, με τα ESC και ASR να αποκτούν λειτουργία Traction που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να τα βγάλει πέρα με αντίξοες καιρικές συνθήκες. Ενεργοποιημένο είναι και το eQ2, με τον κινητήρα να έχει ήπια ρύθμιση χωρίς εξάρσεις που θα μπορούσαν να διαταράξουν την πρόσφυση. Στις βασικές τους ρυθμίσεις είναι το τιμόνι και τα φρένα.

γλυκά

Οδική συμπεριφορά

Επιδόσεις

Αισθητική

Πλούσιος εξοπλισμός

Σπορ ήχος

ξινά

Χώροι

Κατανάλωση

Τιμή

Απουσία χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων

Έχουν περάσει έξι χρόνια από τότε που η Alfa Romeo παρουσίασε την Giulietta και κοιτάζοντας την νιώθεις σαν να μην πέρασε μια μέρα από πάνω της. Το ίδιο σέξι με αναλογίες που της χαρίζουν τον τίτλο της καλλονής. Οι Ιταλοί έκριναν φυσικά ότι πρέπει να γίνουν κάποιες περιορισμένες μικροχειρουργικές επεμβάσεις προκειμένου να της δώσουν τη φρεσκάδα που θα την κάνει ακόμα πιο επίκαιρη και ανταγωνιστική. Στον αισθητικό τομέα δεν είχαν αρκετή δουλειά να κάνουν, αφού η Giulietta είναι από τα πιο ποθητά μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας και αυτό δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να το πεις.

Η έλευση της Giulia έφερε νέες τάσεις, οι οποίες πέρασαν με τη σειρά τους και στην Giulietta. Η μάσκα ακολουθεί τα πρότυπα της μεγάλης αδελφής, ενώ νέο είναι το σήμα με πιο έντονα χρώματα, όπως και η γραμματοσειρά που χρησιμοποιείται. Η μεγαλύτερη ίσως αλλαγή αφορά το όνομά της, αφού από QV που λέγονταν, τώρα αποκαλείται Veloce (γρήγορη). Δεν το λέει απλώς στην ούγια, αλλά και είναι γρήγορη η Giulietta Veloce, αφού κάτω από το εμπρός καπό της κρύβεται ο καλός κινητήρας της Alfa Romeo, «δάνειο» από τη σπορ 4C.

 

Μικρός κινητήρας μεγάλη δύναμη

Με χωρητικότητα 1,75 λίτρα, ο TBi αποδίδει 240 ίππους στις 5.750 rpm και 340 Nm στις 2.000 rpm. Η μετάδοση περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη TCT, όπως και στην προηγούμενη γενιά της Giulietta, αλλά με αναβαθμισμένο λογισμικό για καλύτερη, πιο ομαλή λειτουργία και πιο άμεση απόκριση. Πατά σε τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά χαμηλού προφίλ 225/40. Τα Pirelli P7 αποδείχθηκαν μαλακά και πρόσφεραν άνεση και πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες, «τιθασεύοντας» τη δύναμη του κινητήρα.

Σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό eQ2 στη θέση Dynamic του DNA, η Veloce βάζει τη δύναμη κάτω με γλυκό τρόπο. Υπό πίεση δείχνει ευέλικτη χωρίς να χαζεύει, αφού το πάτημα του γκαζιού βοηθάει το εμπρός μέρος να μαζέψει προς το εσωτερικό της στροφής, δείχνοντας εν γένει υπάκουο στις εντολές του οδηγού. Η ρύθμιση της ανάρτησης βάζει σε δεύτερη μοίρα την άνεση, χωρίς ωστόσο να κάνει την Veloce κουραστική.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη TCT είναι αναβαθμισμένο και φαίνεται. Πιο… «έξυπνο», διαβάζει πιο γρήγορα τις προθέσεις του οδηγού και προσαρμόζεται στη σκέψη του. Βελτιώνεται όσο οδηγείς και αντιδρά ανάλογα με τη ρύθμιση του προγράμματος που έχεις επιλέξει από το DNA της Giulietta. Ακόμα καλύτερο είναι όταν πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου και κάνεις τις αλλαγές από τα μικρά αλλά εύχρηστα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Τότε γίνεται πιο άμεσο και πρόθυμο με τις αλλαγές να συνοδεύονται σε κάθε περίπτωση με υπέροχο μπάσο ήχο με σκασίματα από την εξάτμιση που σε φτιάχνουν για να την… κυνηγήσεις. Ανάλογα πορωτικός είναι και ο ήχος της εισαγωγής που συνοδεύει κάθε πάτημα του γκαζιού, που μπορεί ωστόσο να μετατραπεί σε κουραστικό σε ένα μεγάλο πολύωρο ταξίδι.

 

Επιδόσεις vs κατανάλωση

Τα πρώτα 100 km/h σύμφωνα με τον κατασκευαστή έρχονται σε 6,0 sec, ενώ η Veloce συνεχίζει να επιταχύνει με σθένος μέχρι την τελική ταχύτητα των 244 km/h. Αντιθέτως η τιμή της κατανάλωσης που ανακοινώνεται είναι μικρή, με μέση τιμή τα 6,8 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 να αγγίζουν τα 157 gr/km. Στην πράξη θέλει προσοχή για να κρατηθείς κοντά στα 10 lt/100 km, ενώ με το πόδι στο πάτωμα θα δεις τον δείκτη να εκτοξεύεται σε νούμερα απαγορευτικά για τους καιρούς της κρίσης, που θα σε στείλουν γρήγορα στο βενζινάδικο, περιορίζοντας σημαντικά την αυτονομία.

Κατά τα λοιπά η Giulietta διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις: μήκος 4.351 mm, πλάτος 1.758 mm και ύψος 1.465 mm. Οι αναλογίες αυτές της χαρίζουν μια καλλίγραμμη σιλουέτα, αλλά όχι και το πιο ευρύχωρο εσωτερικό στην κατηγορία. Τα 350 λίτρα του χώρου αποσκευών, τα οποία διαμορφώνονται στα 1.026 με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες είναι τιμές στον μέσο όρο. Οι επιβάτες θα απολαύσουν την όμορφη καλοφτιαγμένη καμπίνα της, αλλά όχι και τις ανέσεις που περιμένουν από ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους ή αν θέλετε θα βρουν σε άλλες προτάσεις του ανταγωνισμού.

Εκεί όμως που δεν πρόκειται να έχουν κανένα παράπονο είναι όσον αφορά το επίπεδο εξοπλισμού, με την έκδοση Veloce να είναι η κορυφαία που διατίθεται στην Giulietta. Στη νέα Veloce θα βρείτε μεταξύ άλλων έξι αερόσακους, φώτα LED με προβολείς Bi-Xenon, συστήματα ESP, ASR, Hill Holder, το πρόγραμμα DNA, αυτόματο κλιματισμό, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα πολυμέσων U-Connect με οθόνη αφής, τροχούς αλουμινίου 18 ιντσών, δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι, επιλογέα και καθίσματα με τα τελευταία να συνδυάζουν και αλκαντάρα και αρκετές σπορ λεπτομέρειες που την καθιστούν αναμφίβολα ξεχωριστή. Όλα αυτά σε τιμή διόλου ευκαταφρόνητη, η οποία με τα νέα μέτρα διαμορφώθηκε στα 42.360 ευρώ και την φέρνουν, όσον αφορά αυτό τον τομέα, να σταθεί στο άνω άκρο του άμεσου ανταγωνισμού.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ALFA ROMEO, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ

συμπέρασμα

Αλλαγμένη στις λεπτομέρειες η Giulietta Veloce παραμένει ένα από τα πιο όμορφα μικρομεσαία μοντέλα. Στην κορυφαία της έκδοση προσφέρει σπορ διάσταση σε ένα πακέτο που πλεονεκτεί έναντι του ανταγωνισμού όσον αφορά τον κυβισμό του κινητήρα. Υστερεί σε χώρους και διατίθεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο TCT

Alfa Romeo Giulietta MY2016

Alfa Romeo Giulietta facelift

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
72
GOCAR Magazine #72

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...