ΔΟΚΙΜΗ: BMW 330e Hybrid

Η υβριδική “Τριάρα” απευθύνεται σε μια νέα κατηγορία αγοραστών, οι οποίοι εκτός από την απόλαυση θέλουν στο profile τους και τον ρόλο του environmentally-correct πολίτη!

  • -
  • -
Ισχύς252 PS
Ροπή420 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,1 sec
Μέση κατανάλωση1,9 lt/100km
Εκπομπές CO244 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η υβριδική έκδοση της Σειράς 3 διαθέτει plug-in υβριδική τεχνολογία που συνδυάζει δίλιτρο βενζινοκινητήρα 184 ίππων και ηλεκτρικό μοτέρ 80 kW, με συνδυασμένη ισχύ 252 ίππων και μέγιστη ροπή 420 Nm. Η BMW 330e μπορεί να διανύει 35 km αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και επομένως με μηδενικές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση βενζίνης. Σε σχέση με την ActiveHybrid 3 που αντικαθιστά, η 330e είναι πιο αργή αλλά πολύ πιο οικονομική.

Η BMW γενικά σαν εταιρεία… “ψάχνεται”. Όπως άλλωστε “ψάχνεται” και όλη η αυτοκινητοβιομηχανία σχετικά με το ρόλο της στο νέο κόσμο που γεννιέται. Πως θα είναι η αυτοκίνηση τον επόμενο αιώνα; Θα οδηγούμε, ή απλά θα μεταφερόμαστε; Τα αυτοκίνητα θα είναι αυτόνομες οντότητες, ή τελικά η αυτοκίνηση θα δώσει τη θέση της σε άλλες μορφές κινητικότητας; Πολλά ερωτήματα, αλλά ακόμα περισσότερες οι απαντήσεις. Εντάξει, το πήγαμε λίγο μακριά, ας μείνουμε λοιπόν στο τώρα και στα μικρά μεν, αλλά σημαντικά βήματα που γίνονται. Όπως η ενσωμάτωση υβριδικής plug-in τεχνολογίας στην Σειρά 3.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Χώροι για δύο πίσω
  • Πορτμπαγκάζ
  • Τιμή

 

Σχεδίαση

Η “Tριάρα” έχει εξελιχτεί σε ένα από τα πιο όμορφα και κομψά αυτοκίνητα συνδυάζοντας τη γερμανική αυτοπεποίθηση στη σχεδίαση με σοβαρότητα και γραμμές που κινούνται ευχάριστα στο διαφορετικό, χωρίς ποτέ να γίνονται προκλητικές, αλλά και ποτέ βαρετές. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν οι γνωστοί που δεν είναι πλούσιοι, αλλά αρκετοί και μόνη παραχώρηση στην υβριδική αυτή έκδοση είναι ο χώρος για τις αποσκευές που έχει μειωθεί από τα 495 στα ικανοποιητικά 370 λίτρα.

 

Τεχνικά

Oι εξωτερικές αλλαγές είναι ελάχιστες, οπότε θα πρέπει να πιστέψετε τη σήμανση για να καταλάβετε τη διαφορά από τις συμβατικές εκδόσεις. Οι πιο παρατηρητικοί θα υποψιαστούν πως τεχνικά το αυτοκίνητο είναι αναθεωρημένο από το πορτάκι εμπρός από τη πόρτα του οδηγού, που κρύβει την ηλεκτρική φίσα.

Ο υπεσυμπιεζόμενος 2λιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας των 180 ίππων και των 290 Nm ροπής παραμένει κατά τον διαμήκη άξονα, αλλά στην 330e συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 7,6 kWh που προσφέρει ακόμα 88 ίππους και συνδέεται εν σειρά. Ο ηλεκτροκινητήρας παρεμβάλλεται πριν το αυτόματο Steptronic κιβώτιο των 8 σχέσεων (πρακτικά ζει μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων) και με αυτή τη διάταξη δεν απαιτεί torque converter με αποτέλεσμα να μην καταναλώνει ενέργεια και να περιστρέφεται με αργούς ρυθμούς. Περιττό να σας τονίσουμε, ότι παρά τις δύο πηγές ενέργειας, η κίνηση μεταφέρεται μόνο στους πίσω τροχούς.

Το συνολικό αποτέλεσμα της συνεργασίας είναι 252 ίπποι και 420 Nm ροπής, νούμερα αρκετά να δώσουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,1 sec και τελική ταχύτητα 225 km/h. Παράλληλα, σύμφωνα με τη BMW οι εκπομπές CO2 είναι χαμηλά στα μόλις 44 g/km και η κατανάλωση στα μόλις 1,9 lt/100 km. Όμως οι μπαταρίες λιθίου που βρίσκονται εκεί που μέχρι τώρα ήταν το ρεζερβουάρ βενζίνης (το οποίο έχει μεταφερθεί κάτω από το πίσω κάθισμα) δεν είναι αρκετά… ευρύχωρες και η απόσταση που μπορεί να διανύσει το αυτοκίνητο, στηριζόμενο την ηλεκτρική ενέργεια και μόνο, μετά βίας φτάνει τα 30 km. Βέβαια, σε αυτή την περίπτωση η κατανάλωση και οι ρύποι παραμένουν στο απόλυτο μηδέν!

Οι μπαταρίες φυσικά φορτίζονται κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου, μπορούν όμως και στατικά από ηλεκτρική πηγή μέσω σύνδεσης plug-in. Έτσι, χρειάζεσαι είτε πολλές… κατηφόρες για να ανακτήσουν οι μπαταρίες ενέργεια εν κινήσει, είτε 2,5 ώρες για να φορτιστούν από πρίζα 220 Volt. Μάλιστα, κατά τη φόρτιση από πρίζα μπορείτε να προγραμματίσετε τον κλιματισμό της καμπίνας ώστε η τελευταία να είναι θερμή ή ψυχρή, ανάλογα με τα γούστα σας!

Και μιας και αναφερόμαστε σε προγράμματα, καλό θα ήταν να αναφερθούμε τόσο στον διακόπτη Driving Experience Control με τον οποίο ο οδηγός επιλέγει mode οδήγησης (Eco-Pro-Comfort-Sport-Sport+), αλλά περισσότερο στον τρόπο εμπλοκής του ηλεκτροκινητήρα που άλλωστε είναι και το ζητούμενο στη προκειμένη περίπτωση. Πρώτα λοιπόν έχουμε τη θέση AUTO eDRIVE όπου το αυτοκίνητο προσπαθεί να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα (μέχρι 50 km/h) κάτι πολύ χρήσιμο για κλειστούς χώρους, όπως τα στεγασμένα parking, ή μέσα στη πυκνή κίνηση με συνεχή σταμάτα-ξεκίνα. Στη θέση SAVE BATTERY προσπαθεί να συνδυάσει τη φόρτιση με τη χρήση. Τέλος, όταν επιλέξουμε MAX Edrive, όλη η ηλεκτρική ενέργεια που υπάρχει πηγαίνει στους τροχούς για να βοηθήσει την επιτάχυνση, για παράδειγμα όταν απαιτείται μια γρήγορη προσπέραση.

 

Συμπεριφορά

Παρά τα παραπάνω κιλά των μπαταριών και του ηλεκτροκινητήρα, η κατανομή βάρους έχει παραμείνει στην ιδανική σχέση 49/51, εμπρός/πίσω και αυτό γιατί έχουν προστεθεί κιλά τόσο πίσω όσο και εμπρός. Στην ευθεία τα παραπάνω κιλά δεν θα τα καταλάβετε, παρά μόνο όταν φτάσετε στην αγαπημένη σας στροφή. Εκεί θα συνειδητοποιήσετε ότι θα έπρεπε να είχατε φρενάρει μερικά μέτρα πιο πριν. Πρακτικά, μόνο στην είσοδο των στροφών αντιλαμβάνεται ο οδηγός ότι κάθεται πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου που ζυγίζει συνολικά 1.660 κιλά, δηλαδή 160 κιλά περισσότερα από την απλή έκδοση. Κατά τα άλλα θα το ευχαριστηθείτε ως συνήθως, θα χαρείτε το με πληροφορία τιμόνι και την βοήθεια που δίνουν οι πίσω τροχοί… ανοίγοντας τη τροχιά τους στην έξοδο των στροφών! Κάτι που αναγκάζει τους εμπρός τροχούς να… μαζευτούν και να δώσουν την κατευθυντικότητα που μόνο τα αυτοκίνητα με πίσω κίνηση μπορούν να προσφέρουν, καθώς δεν φορτίζουν το σύστημα διεύθυνσης. Βέβαια, ας μη ξεχνάμε ότι εδώ έχουμε την καλύτερη μορφή ενός sport-family-sedan.

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Η έκδοση αυτή της αγαπημένης μας “Τριάρας” θα μπορούσε να είναι μια καλή δικαιολογία, αν όχι μια απόλυτα ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία όμως είναι ακριβή. Είπαμε, απευθύνεται σε όσους έχουν τη πολυτέλεια του environmentally-correct! Το σίγουρο πάντως είναι ότι στο, όχι και πολύ μακρινό μέλλον, θα δούμε όλο και περισσότερα αυτοκίνητα από τη Βαυαρία να φέρουν το χαρακτηριστικό eDrive! Αν είναι σαν την 330e, καλώς να έρθουν.

BMW 330e Plug-in Hybrid 2015

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...