ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 308 1.6 BlueHDi EAT6 Auto

Η Peugeot επιλέγει το ρίσκο της πλήρους απλότητας για να δημιουργήσει ένα άκρως ενδιαφέρον μικρομεσαίο

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,5 sec
Μέση κατανάλωση3,6 lt/100km
Εκπομπές CO295 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το γαλλικό μικρομεσαίο με τον νέο 1.600άρη diesel BlueHDI και το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Χώροι
  • Ποιότητα
  • Συμπεριφορά
ξινά
  • Θήκες για μικροαντικείμενα
  • Τιμή

H Peugeot με το νέο 308, δεν αντιγράφει, δεν μπαίνει στο κόπο του μέσου όρου, επιλέγει το κοινό της και κάνει αυτό που πιστεύει! Με λίγα λόγια παίρνει ένα μεγάλο ρίσκο, γιατί το 308 δεν κινείται σε γκρίζες περιοχές, αλλά σε άσπρο-μαύρο, είτε σου αρέσει, είτε όχι.

 

Minimal

Η επιλογή των Γάλλων είναι ξεκάθαρη: υπάρχει μια και μόνο επιλογή, η minimal. Τα πάντα κινούνται μέσα σε αυτή τη λογική εξωτερικά, αλλά και εσωτερικά. Οι γραμμές είναι απλές, αλλά όχι απλοϊκές, λίγες αλλά δουλεμένες. Και μπορεί να μην έχουμε να κάνουμε με ένα μικρό αυτοκίνητο, (μήκος x πλάτος x ύψος: 4.253 x 1.804 x 1.472 mm) αλλά αυτό δεν φαίνεται, γιατί απλά δεν προκαλεί το… φως. Και μιας και μιλάμε για φως, πρέπει να πούμε ότι τα μόνα εξωτερικά διακοσμητικά στοιχεία είναι τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα, τα οποία και πάλι κινούνται ενάντια στη μόδα, ενώ η νέα μάσκα είναι πιο μικρή και αισθητικά πιο αποδεκτή. Όσο για τα χρώμια και αυτά υπάρχουν, αλλά είναι στρατηγικά τοποθετημένα και τονίζουν ευχάριστα τις καμπύλες, χωρίς να προκαλούν. Είπαμε, minimal! Η Peugeot προτίμησε τον κλασικό δρόμο στη σχεδίαση και χωρίς να εντυπωσιάζει και να εκπλήσσει, καταφέρνει με το 308 να επιστρέψει εκεί που έπρεπε με συγκρατημένες γραμμές και χωρίς τις ακρότητες του προηγούμενου, με την υπερμεγέθη «στόμα-εισαγωγή» αέρα εμπρός.

Τα ίδια μπορούμε να πούμε και για το εσωτερικό. Εδώ οι απλές γραμμές, από άκρο σε άκρο μεγαλώνουν τον χώρο αφού τίποτα δεν διακόπτει το μάτι. Τα όργανα περικλείονται μέσα σε ένα ρόμβο και τον κεντρικό χώρο καταλαμβάνει μια πολύ αξιοπρεπής σε μέγεθος οθόνη, μέσα από την οποία ο οδηγός ελέγχει όλες τις λειτουργίες εύκολα, χωρίς σειρές από κουμπάκια. Έτσι το μόνο που αρχικά θα ξενίσει, είναι το πολύ μικρό τιμόνι και το ανάποδο στροφόμετρο που κινείται από τα αριστερά προς τα δεξιά. Για το μικρό τιμόνι θα πούμε αργότερα, αλλά για το ανάποδο στροφόμετρο απλά να αναφέρουμε ότι ήταν μια διαφορετικότητα η οποία δεν ήταν απαραίτητη. Οι χώροι πάλι είναι πολύ ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα, λόγω και του μεταξονίου που ανεβαίνει στα 2.620 mm και το οποίο προσφέρει άνετους χώρους για τα πόδια των πίσω, με τον χώρο αποσκευών να κάνει ρεκόρ για τη κατηγορία με 420 λίτρα.  

Θα ήταν παράλειψή μας τέλος να μην αναφέρουμε τη πολύ προσπάθεια που έχει γίνει από την Peugeot σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητα των υλικών, αλλά και για την γενικότερη αίσθηση που σου δίνει το αυτοκίνητο. Οι Γάλλοι έχουν κάνει καλή δουλειά με αποτέλεσμα το 308 όχι μόνο να είναι ποιοτικό, αλλά και να φαίνεται.

 

Extra

Αν σε ότι έχει να κάνει με την σχεδίαση το «minimal» είναι αυτό που χαρακτηρίζει το 308, στο δρόμο θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το «extra» για να το περιγράψουμε. Πρώτα από όλα καθισμένος πίσω από το «ελάχιστο» σε διαστάσεις τιμόνι, το 308 σε προδιαθέτει σπορτίβικα και η πολύ άμεση αίσθηση που προσφέρει αρχικά μπορεί να σε παραξενέψει και να σε αναγκάσει να το κρατάς πιο σφιχτά, αλλά μετά από λίγα χιλιόμετρα ανακαλύπτεις ότι ακόμα και οι πιο μικρές κινήσεις μπορούν να αλλάξουν κατεύθυνση και αυτό μειώνει τις κινήσεις και αυξάνει την ακρίβεια των χειρισμών. Η κατευθυντικότητα είναι άμεση και αυτό βοηθά πολύ σε δρόμους με συνεχείς στροφές, όπου με περιορισμένες κινήσεις ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με πρωτόγνωρη ακρίβεια. Μια ευχάριστη έκπληξη μετά την αρχική αμηχανία που του δίνει ένα τόσο μικρό και άμεσο σε αντίδραση τιμόνι.

 

Motion

Με τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.560 cc και απόδοση 120 ίππων στις 3.500 rpm (ροπή 300 Nm σε μόλις 1.750 rpm) μπορείτε να κινηθείτε εύκολα και γρήγορα χωρίς να το πολυσκεφτείτε, καθώς η συμπεριφορά του πλαισίου, που προσφέρει πολλά περιθώρια, σε προδιαθέτει να κινηθείς με… τη γλώσσα στο μάγουλο. Και είναι πολύ ευχάριστο να μπορείς να κινηθείς με πολλά περιθώρια ασφάλειας (και με λίγο θάρρος πέρα από αυτά), χωρίς να αισθάνεσαι ότι πιέζεσαι. Και αυτό είναι ένα χάρισμα με το οποίο πολλοί λίγοι κατασκευαστές εξοπλίζουν τα αυτοκίνητά τους. Το 308 είναι ένα από αυτά τα αυτοκίνητα και μη σας κοροϊδέψει η οικογενειακή του εμφάνιση. Το γαλλικό μικρομεσαίο θα καταφέρει να κινηθεί, χωρίς να πιεστεί και να πιέσει, με πολύ υψηλές μέσες ταχύτητες σε δύσκολους δρόμους και χωρίς να αναγκάσει τον οδηγό να ιδρώσει για αυτό. Π.χ. το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,6 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 196 km/h.

Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζουν οι πολύ καλές αναρτήσεις που ισορροπούν ευχάριστα ανάμεσα στην άνεση και τη σφιχτή αίσθηση που προτιμούμε. Το αυτοκίνητο δεν γέρνει στις στροφές, κρατά τη γραμμή του και γενικά προσφέρει μια αίσθηση υπεροχής, βοηθώντας τον οδηγό ο οποίος πολύ γρήγορα θα συνηθίσει και θα αισθανθεί πολύ καλά με το άμεσο τιμόνι.

Το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο EAT6 (6 σχέσεων) βοηθά στην άνετη οδήγηση σε υψηλούς ή χαμηλούς ρυθμούς. Διαθέτει δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας με τρία προγράμματα (Normal, Sport και Winter) και διακρίνεται για την πολύ ομαλή του λειτουργία, το άμεσο kickdown τις σβέλτες αλλαγές. Βοηθά μάλιστα και την κατανάλωση που κινείται στα λογικά κάτω όρια της κατηγορίας (κάτω από 6 lt/100 km/h είδαμε εμείς, 3,6 lt/100 km δίνει ο κατασκευαστής). Τέλος, τα δυνατά φρένα αποτελούνται από δίσκους-δίσκους εμπρός-πίσω, με τους εμπρός αεριζόμενους, ενώ το βάρος του αυτοκινήτου είναι στα πολύ λογικά 1.200 kg.

Τελικά, το 308 είναι ξεχωριστό αισθητικά και οδηγικά. Τα έχει όλα, ή τουλάχιστον όλα όσα εμείς θέλουμε από ένα αυτοκίνητο. Ήταν ένα ρίσκο της Peugeot που μας άρεσε!


ΦΩΤΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΛΟΥΒΑΡΗΣ

συμπέρασμα

Η γενική πινακίδα «οικογενειακό αυτοκίνητο» κάθε άλλο παρά το περιγράφει. Και αυτό γιατί το 308 μπορεί να σε… πάει πιο πέρα. Ναι, καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μιας οικογένειας προσφέροντας, άνεση, χώρους, επιδόσεις, ποιότητα και οικονομία σε πλούσιες δόσεις, όμως στο τέλος της ημέρας μπορεί και κάνει τον οδηγό του να χαμογελά, ακόμη και με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο. Και αυτό είναι κάτι που δεν κοστολογείται!

Νέο Peugeot 308

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...