ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Pulsar 1.6 DiG-T

Με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.6 DiG-T κάτω από το καπό του μπορεί να ελπίζει ότι θα κουνήσει την σημαία του δυναμισμού. Άλλωστε 190 ίπποι είναι αυτοί!

  • -
  • -
Ισχύς190 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,7 sec
Μέση κατανάλωση5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2138 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Ευρύχωρο, προσιτό, πλήρες και αποδοτικό. Το γρηγορότερο Pulsar στην γκάμα δεν προκαλεί και απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους.

Για το Pulsar που δίνει τέλος στην απουσία της Nissan από τα mainstream μικρομεσαία η νέα αρχή έγινε με γνώμονα τον παλμό του αγοραστή της κατηγορίας και εστιάζει στα στοιχεία που έχουν σημασία. Η προίκα περιλαμβάνει κορυφαία ευρυχωρία, μοντέρνους κινητήρες, τεχνολογία που φροντίζει για την άνεση και την ασφάλεια και σχεδίαση που αρέσει χωρίς να προκαλεί. Το μικρομεσαίο Nissan απομακρύνεται από ιδιόμορφα σχεδιαστικά εγχειρήματα τύπου Juke περιορίζοντας το ρίσκο, ενώ με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.6 DiG-T κάτω από το καπό του μπορεί να ελπίζει ότι θα κουνήσει την σημαία του δυναμισμού προσελκύοντας τους συνήθεις υπόπτους. Άλλωστε 190 ίπποι είναι αυτοί!

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Ποιότητα
  • Απόδοση
  • Εξοπλισμός
  • Χρηστικότητα
  • Χώροι
  • Τιμή 
ξινά
  • Εκρηκτικότητα κινητήρα
  • Μαλακή ρύθμιση ανάρτησης
  • Τιμόνι 

 

Καμουφλάζ

Όσοι ψάχνουν κάτι δυναμικό σε σπορ hatchback συνήθως αναζητούν και την ανάλογη εμφάνιση. Η εικόνα του Pulsar 1.6 DiG-T δεν παραπέμπει σε επιθετικά σπορ μακιγιάζ, κάθε άλλο μάλιστα! Σχεδιαστικά δεν διαφοροποιείται σχεδόν καθόλου από τα απλά αδέρφια του και πορεύεται στην λογική "σεμνά και ταπεινά". Μόνο οι τροχοί των 18’’της πλουσιότερης έκδοσης Tehcna (17’’ στην βασική Acenta), ενδεχομένως να σε πονηρέψουν για τον καπνό που φουμάρει αυτό το Pulsar.  Κατά τα άλλα και σχεδιαστικά, το Pulsar υιοθετεί το πετυχημένο στυλ του νέου Qashqai συνδυάζοντας το αιχμηρό εμπρός μέρος με έντονες ακμές στο καπό, στο πλάι και πίσω. Δυναμικό στιλ υπάρχει, άλλα όχι τόσο για να εκδηλώσει την ρώμη που κρύβει η συγκεκριμένη έκδοση. Ομοίως λιτής αισθητικής είναι και το εσωτερικό που παραμένει ούνα φάτσα ούνα ράτσα με τα ταπεινότερα αδέρφια του και τίποτα δεν προϊδεάζει για πιπεράτη άποψη με ένα τσούρμο άλογα. Σαν να θέλει να σου πει: "δεν είμεθα σπορ, κύριος"!

Αργά ή γρήγορα το καταλαβαίνεις και απολαμβάνεις τουλάχιστον την ευρύχωρη και ποιοτική καμπίνα με την εξαιρετική εργονομία, τον πλούσιο εξοπλισμό και την χρηστικότητά της. Αρκετές οι θέσεις για μικροαντικείμενα και αρκετά προσεγμένα τα υλικά, μαλακά στο επάνω μέρος του ταμπλό και σκληρότερα όσο κατεβαίνεις, όμως κυρίαρχο εμφανισιακά στοιχείο είναι η κεντρική κονσόλα με το στάνταρ ενσωματωμένο σύστημα ψυχαγωγίας-πλοήγησης, που σου δίνει την αίσθηση ότι αιωρείται. Φυσικά ο εξοπλισμός σε αποζημιώνει από την βασική έκδοση, πόσο μάλιστα σε αυτήν της δοκιμής που διαθέτει εκτός των άλλων, περιφερειακές κάμερες Around View Monitor και όλο το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας Nissan Safety Shield.  

Από τα μεγάλα ατού φυσικά παραμένουν οι χώροι που με μεταξόνιο στα 2.700 mm, διαπρέπει ειδικά πίσω, εκεί που πονάει ο ανταγωνισμός. Από τις σπανιες περιπτώσεις που σε μικρομεσαίο θα νιώσεις ανέσεις μεγαλύτερου αυτοκινήτου, ενώ ακόμα και ο τρίτος επιβάτης δεν θα χρειαστεί να κάνει σημαντικές παραχωρήσεις για να βολευτεί στη μέση του πίσω καθίσματος. Πολύ μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ που με χωρητικότητα 385 λίτρα φτάνει και περισσεύει! Καλά όλα αυτά, άλλα που είναι τα άλογα;

 

Ένα Nissan που ποιεί τη νήσσαν...

Διακριτικό και άρτιο μέσα και έξω, το Pulsar είναι ο κρυφός κυνηγός σε μια παρτίδα απέναντι σε γρήγορους. Δεν θα δείξει ποτέ τις προθέσεις του, δεν κραυγάζει για τις δυνατότητές του και καμουφλάρει τις προθέσεις του, σε βαθμό που μπορεί να αιφνιδιάσει τον ανυποψίαστο. Σκοπός του άλλωστε δεν είναι η ευθεία αντιπαράθεση με τα «κακά» παιδιά της κλάσης του, αλλά μια πιο απαλή προσέγγιση που αρέσκεται να χρυσώνει το χάπι και εν τέλει να κάνει happy αυτόν που το επέλεξε. Εν ολίγοις το Pulsar 1.6 DiG-T είναι ο μαθητής που τα πάει περίφημα σε όλα τα μαθήματα. Δεν αριστεύει σε κάποιο, αλλά δεν δίνει και αφορμές.
Ο 1.6 DiG-T ανήκει στην νέα γενιά κινητήρων της Nissan και στο βιογραφικό του είναι γραμμένα η υπερτροφοδότηση, ο άμεσος ψεκασμός και ο διπλός μεταβλητός χρονισμός, ώστε να σημαδέψει  την απόδοση των 190 ίππων στις 5.600 rpm και των 240 Nm από τις 1.600 έως τις 5.200 rpm. Όλα αυτά μεταφράζονται στην πράξη σε ένα αποδοτικό σύνολο με σύγχρονη έκφραση που δεν εκδηλώνεται πληθωρικά από τις πολύ χαμηλές στροφές, αλλά όσο ανεβαίνει η βελόνα στο στροφόμετρο. Μετά τις 5.000 rpm ο ήχος ζωηρεύει ελαφρώς για να δώσει μια νότα σπορ χροιάς όμως συνολικά νιώθεις ότι όλα συμβαίνουν φιλτραρισμένα χωρίς κάτι να σε εξιτάρει. Παρόλα αυτά οι επιδόσεις είναι αντάξιες της απόδοσης με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 7,7’’ και την τελική ταχύτητα να ορίζεται από την Nissan στα 217 km/h. Μπορεί σε εκρηκτικότητα να κρύβει την ισχύ του, με ευθύνη και των απλωμένων σχέσεων στο σαφές 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, όμως το Pulsar είναι γρήγορο, ήσυχο και κάνει την δουλειά χωρίς να το βροντοφωνάζει. Ταυτόχρονα καταφέρνει να μην δημιουργήσει αφορμή για παράπονα όσον αφορά την ανάγκη του για καύσιμο. Αν είσαι τρυφερός στο πόδι θα δεις στο trip computer τιμές που ξεκινούν από τον αριθμό 7 και αν το παρακάνεις θα πλησιάσεις προς το νούμερο 12, όμως τότε θα επιβεβαιώνεις τα νούμερα επιδόσεων. Σημασία έχει ότι μπορείς να είσαι σβέλτος χωρίς να βασανίζεσαι, με την κατανάλωση ανάμεσα στα 8 - 9 lt/100km.
Αναζητώντας σπορ DNA από το γρήγορο Pulsar διαπιστώνεις ότι αυτό είναι καλά κρυμμένο και δύσκολα θα εμφανιστεί. Η αμφιθεατρική θέση οδήγησης με καθίσματα που σέβονται περισσότερο την άνεση παρά την στήριξη, το όχι και τόσο πρόθυμο τιμόνι και η σφιχτή μεν σε σχέση με τα απλά Pulsar, αλλά πιο μαλακή για τα δεδομένα των προδιαγραφών του ανάρτηση, βάζουν από νωρίς τα όρια. Νιώθεις μια μικρή υστέρηση στις εντολές που του δίνεις, όμως θα σε χαλάσει μόνο αν περιμένεις ότι αυτό που οδηγείς έχει περάσει από την Nissan Motorsport. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει και μέχρι να δούμε Nismo διακριτικά στο κορμί ενός Pulsar, κρίνουμε με επιείκεια την πρώτη σύγχρονη γρήγορη γεύση της μάρκας στον μικρομεσαίο χώρο. Άλλωστε το δηλώνει εξ αρχής ότι δεν είναι επιθετικός εκφραστής ανάμεσα σε αντίστοιχους ανταγωνιστές του, άλλα ένα ισορροπημένο σύνολο για τους περισσότερους.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Το Pulsar 1.6 DiG-T ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες ρεαλιστικές απαιτήσεις από ένα επίκαιρο μικρομεσαίο και τοποθετείται ένα σκαλοπάτι κάτω από τα αποκαλούμενα GTi της παρέας. Διακριτικό σε εμφάνιση ώστε να μην μπαίνει στο μάτι, το Pulsar των 190 ίππων θα αιφνιδιάσει πολλούς με την ταχύτητά του ακόμα και αν οι επιδόσεις και η συμπεριφορά εμφανίζονται περισσότερο φιλτραρισμένες και λιγότερο σπαρταριστές. Απευθύνεται στον συνειδητοποιημένο που δεν νιώθει την ανάγκη να βασανίζεται καθημερινά από σκληρές αναρτήσεις, έντονες αντιδράσεις και ζωηρές εξατμίσεις. Θα τον αποζημιώσει με την ευρύχωρη και ποιοτική καμπίνα, τον πλούσιο εξοπλισμό και την άνεση και όλα αυτά τα προσφέρει σε ιδιαίτερα προσιτή τιμή. 

Nissan Pulsar 2014 - Awesome Space!

Nissan Pulsar - Awesome Technology

Nissan Pulsar 2014 - Awesome Design

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...