ΔΟΚΙΜH: Suzuki Vitara 1.6 D 4x4

Η Suzuki, αντί να ακολουθήσει απλώς τις εξελίξεις, πατάει στο ένδοξο όνομα Vitara για να χαράξει ένα νέο μονοπάτι στα compact τετρακίνητα, απόλυτα προσαρμοσμένο στο σήμερα

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,4 sec
Μέση κατανάλωση4,2 lt/100km
Εκπομπές CO2111 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το όνομα Vitara επανέρχεται με τη μορφή ενός δραστήριου, εμπνευσμένου και μοντέρνου μικρού SUV που αποδεικνύει για πολλοστή φορά ότι η Suzuki έχει τον τρόπο της με τα τετρακίνητα. 

τετρακίνηση

Υπάρχουν τέσσερις ρυθμίσεις για την αυτόματη τετρακίνηση AllGprip. Η πρώτη είναι η Auto, στην οποία η ροπή του κινητήρα αποστέλλεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Οι πίσω εμπλέκονται ταχύτατα μόνο όταν το σύστημα διαβάσει σπινάρισμα. Η Sport επιλογή προτείνεται για πιο σβέλτη οδήγηση σε άσφαλτο ή χώμα. Το γκάζι αποκτά καλύτερη απόκριση και οι πίσω τροχοί εμπλέκονται πιο πολύ και πιο νωρίς ώστε να βοηθούν στο στρίψιμο. Τρίτη επιλογή είναι η Snow που σημαίνει πιο νωθρό γκάζι και τεταμένη την προσοχή των συστημάτων ελέγχου της πρόσφυσης και της ευστάθειας. Με ενδιάμεσο σταθμό τη Snow μπορείς να διαλέξεις και τη ρύθμιση Lock, που στέλνει έτσι κι αλλιώς κίνηση στους πίσω τροχούς, ανεξάρτητα από εάν γλιστράνε ή όχι οι εμπρός. Πρόκειται για την επιλογή που χρησιμεύει στα δύσκολα, αφού επιπλέον όποιος τροχός χάνει την πρόσφυσή του φρενάρεται αυτόματα. Δεν έχει την αποτελεσματικότητα ενός μηχανικού μπλοκέ διαφορικού αλλά εάν επιμείνεις στο γκάζι θα περάσεις από πραγματικά δύσκολα σημεία.

Συνολικά, η εκτός δρόμου δυναμική του νέου Vitara είναι απόλυτα σεβαστή, όμως με δεδομένα τα καθαρά ασφάλτινα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης και την απουσία ρεζέρβας, καλό θα είναι να φυλάς λίγο τα ρούχα σου. Τουλάχιστον, τα 18,5 εκατοστά απόστασης από το έδαφος και η γωνία διαφυγής των 28,2ο υπόσχονται ότι δε θα έχεις στενές επαφές με το έδαφος. Προσοχή χρειάζεται κυρίως ο εμπρός προφυλακτήρας, που έχει γωνία προσέγγισης μόνο 18,2ο.

γλυκά
  • Πολυδιάστατος κι ευχάριστος χαρακτήρας
  • Ζωηρός κινητήρας
  • Λειτουργία τετρακίνησης
  • Κράτημα στην άσφαλτο
  • Ικανό –για την κατηγορία- εκτός δρόμου
  • Καμπίνα που καλύπτει μια οικογένεια
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Κατανάλωση
  • Σχεδίαση
ξινά
  • Μέτρια πλαστικά καμπίνας
  • Η ηχομόνωση θα μπορούσε να είναι καλύτερη
  • Απλώς ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ
Vitara ή SX4 S-Cross;

Η αρχική σου δυσπιστία για το πόσο τελικά η διαφορά του νέου Vitara συγκριτικά με το SX4 S-Cross είναι κόλπο του μάρκετινγκ, διαλύεται απλώς και μόνο βλέποντάς τα. Πιο χαμηλό και ξεκάθαρα ασφάλτινο το S-Cross απευθύνεται σε εκείνον που θεωρεί την οδήγηση εκτός των στενών ορίων της ασφάλτου κάτι που απλώς μπορεί να συμβεί. Αντιθέτως, το Vitara έχει περισσότερα να πει περισσότερα σε εκείνον που αποζητά συστηματικά τη light περιπέτεια και θα εκμεταλλευτεί τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.

εξοπλισμός

Ειδικά η κορυφαία έκδοση GLX του Vitara, έχει στοιχεία στο στάνταρ εξοπλισμό της που σε όλα τα άλλα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας τιμής και μεγέθους, πληρώνεις όχι μόνο επιπλέον αλλά και ακριβά. Οι προβολείς LED, το ενεργό cruise control, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και η πλοήγηση είναι τα βασικότερα από αυτά και φτιάχνουν για το Vitara μια εξαιρετική σχέση τιμής κι εξοπλισμού.

Κατά βάση υπάρχουν τρεις τρόποι για να διαχειριστείς την εξέλιξη. Ο ένας είναι να της γυρίσεις την πλάτη. Ο δεύτερος να την ακολουθήσεις άκριτα. Ο τρίτος, ο δύσκολος, είναι να την ακολουθήσεις εμπλουτίζοντάς τη με τις αξίες και τις ιδέες σου, πηγαίνοντάς τη ένα βήμα παραπέρα. Η Suzuki με την ολοκαίνουργια γενιά Vitara αποφάσισε να κάνει το τρίτο και να μας θυμίσει πως από το 1988 που παρουσιάστηκε, ο πατέρας των SUV πάντα εισήγαγε μια πρωτοποριακή ιδέα. Αυτή τη φορά, το ζητούμενο ήταν ένα αυτοκίνητο που ναι μεν θα βολτάρει ακομπλεξάριστα δίπλα στη μοδάτη και δημοφιλέστατη παρέα των compact τετρακίνητων crossover, παράλληλα όμως θα προσφέρει το κάτι παραπάνω σε δύσκολα τερέν διατηρώντας ένα πιο… SUV χαρακτήρα.

 

Εμπνευσμένο

Η αποδεδειγμένα ικανότατη βάση του γνωστού μας SX4 S-Cross, χρησιμοποιήθηκε πανέξυπνα από τη Suzuki και με μικρές αλλαγές έδωσε ένα νέο μοντέλο που πλασάρεται πολύ διαφορετικά. Ασφάλτινο crossover το SX4, πιο σκληροτράχηλο το Vitara. Ναι μεν λιγότερο off road animal από οποιοδήποτε Vitara μέχρι σήμερα, Grand ή μη, αλλά με τα σύγχρονα μέτρα και σταθμά, ικανό θεωρητικά να ξεχωρίσει όταν το πράγμα δυσκολέψει. Στο πρακτικό αυτού του θέματος όμως, θα επιστρέψουμε αργότερα.

Έως τότε, καταχωρήστε το ολοκαίνουργιο Vitara στο μυαλό σας ως ένα μοντέλο με 10 cm μικρότερο μεταξόνιο και 12,5 cm μικρότερο μήκος από το S-Cross, αλλά την ίδια στιγμή λίγο μεγαλύτερο σε πλάτος και ύψος. Ελάχιστα κάτω από τη γραμμή των 4,2 m, δεν ασφυκτιά καθόλου στην πόλη κι έχει ένα δυνατό ευρωπαϊκό σχεδιαστικό αέρα που κατά γενική ομολογία κάνει θραύση. Αν έχεις εξασκημένο μάτι θα καταλάβεις ότι είναι γόνος Vitara, όμως πολύ μοντέρνος, ειδικά με τη διχρωμία του αυτοκινήτου της δοκιμής που χρεώνεται 800 ευρώ και δίνει δυνατότητα εξατομίκευσης σε όποιον την επιθυμεί.

Εξίσου καλοσχεδιασμένη είναι και καμπίνα, ώστε να συμφωνεί και να υποστηρίζει σωστά τη μοντέρνα προσέγγιση του αμαξώματος.

 

Μετρημένα κουμπιά

Το πρώτο πράγμα που θα σε κερδίσει στο εσωτερικό είναι η εργονομία, με διακόπτες και κουμπιά που είναι αφενός λίγα, αφετέρου φωτιζόμενα και τακτοποιημένα. Αριστερά από το τιμόνι βρίσκονται εκείνα για όλες τις δευτερεύουσες λειτουργίες, ενώ στην κονσόλα το κλιματιστικό και το εξαιρετικά εύχρηστο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής.

Απροσδόκητα καλή είναι και η ορατότητα. Οι εμπρός κολόνες του αμαξώματος δεν έχουν μεγάλη κλίση και οι καθρέφτες είναι μεγάλοι, ενώ οι ευθείες γραμμές του αμαξώματος σου επιτρέπουν να υπολογίζεις που τελειώνει και να παρκάρεις εύκολα. Υπάρχουν ακόμα αρκετές θήκες για μικροπράγματα και άπλετος χώρος για τέσσερις ενήλικες, ενώ το πίσω κάθισμα έχει εύκολο μπες-βγες και η αναδίπλωση της πλάτης του δημιουργεί επίπεδο χώρο 1.120 λίτρων. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση είναι στα 375 λίτρα κι εκεί είναι που φαίνεται η διαφορά στο μήκος συγκριτικά με το SX4 S-Cross (430 λίτρα).

Φυσικά, δεν είναι όλα τέλεια. Τα πλαστικά είναι καλοβιδωμένα μεν, οικονομικής επιλογής δε, γι’ αυτό και δίνουν κατώτερη προσλαμβάνουσα ποιότητα από το S-Cross. Εκπτώσεις υπάρχουν και στα ηχομονωτικά υλικά. Δεν είναι ότι θα φτάσεις κουρασμένος στον προορισμό σου, όμως οι εξωτερικοί θόρυβοι φτάνουν στην καμπίνα χωρίς ενδελεχές φιλτράρισμα.

 

Έξυπνη (τετρα)κίνηση

Αν το καλοσκεφτείς, ανέκαθεν το πιο δυνατό χαρτί του Vitara ήταν ότι μαζί του μπορούσες να πας παντού. Ή έστω σχεδόν παντού. Θα ήταν λοιπόν ιεροσυλία να μην ισχύει το ίδιο και για το νέο Vitara. Με τον 1.600άρη τουρμποντίζελ και την έξυπνη τετρακίνηση AllGrip (αμφότερα από το S-Cross), το νέο SUV της Suzuki υποστηρίζει σωστά το χαρακτηρισμό SUV.

Στην άσφαλτο είναι αναμενόμενα πιο μαλακό και λιγότερο άμεσο από τα crossover δεδομένα, όμως παραμένει ευχάριστο, με καλό κράτημα και επικοινωνία με τον οδηγό που κερδίζει κολακευτικά σχόλια. Επιπλέον δε γέρνει έντονα, το τιμόνι έχει ακρίβεια χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς, ενώ η τετρακίνηση είναι αποτελεσματική χωρίς καν να καταλαβαίνεις τη λειτουργία της. Εάν τώρα συνδυάσεις τη δυνατότητά της να κλειδώνει με τα 18,5 cm απόστασης από το έδαφος και τα αποτελεσματικά ηλεκτρονικά βοηθήματα της πρόσφυσης, έχεις ένα αυτοκίνητο που εκτός δρόμου θα κάνει πίσω αρκετά αργότερα από τον ευρύτερο ανταγωνισμό του. Δε θα πρέπει βέβαια να περιμένεις σκαρφάλωμα αγριοκάτσικου από ένα μοντέλο με αυτόματη τετρακίνηση, χωρίς κοντό κιβώτιο και συμπλέκτη που θα μυρίσει εάν τον ζορίσεις. Κάτι τέτοιο αφενός θα ήταν απειλή για το Jimny, αφετέρου θα περιόριζε το χώρο για το επόμενο Grand Vitara.

Ωστόσο, είναι πολύ βασικό ότι ο πολυχρηστικός χαρακτήρας του νέου Vitara πάει χέρι-χέρι με ευκολία στην οδήγηση, άνεση, φιλικά χειριστήρια και λεβιέ που κουμπώνει χωρίς πολλή δύναμη μόλις το λιπαντικό του ζεσταθεί καλά. Αν και ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας σου δίνει διαφορετική πρώτη εντύπωση, τελικά η ανάρτηση δε σε ταλαιπωρεί ακόμα και σε σκληρό χωματόδρομο, ενώ χωρίς να τις εξαφανίζει, απορροφά τις λακκούβες της ασφάλτου αποτελεσματικά.

Τα 12,4 sec για τα 0-100 km/h που εξασφαλίζουν οι 120 ίπποι του κινητήρα δεν εντυπωσιάζουν, όμως περνάνε σε δεύτερη μοίρα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Αυτό που έχει περισσότερη σημασία είναι το ασφαλές προσπέρασμα που αποφέρει ο συνδυασμός των 320 Nm ροπής και της σωστής ταχύτητας στο πολύ μακρύ 6άρι κιβώτιο.

 

Διάνα!

Από την άλλη, η μακριά κλιμάκωση και το συγκρατημένο βάρος των 1.295 κιλών σημαίνουν πολύ καλό βαθμό σε μέση κατανάλωση και τέλη κυκλοφορίας. Στην πραγματική ζωή θα πρέπει να υπολογίζεις κοντά στα 6 lt/100 km (4,2 lt/100 km η εργοστασιακή τιμή), ενώ τα τέλη είναι σκάρτα 100 ευρώ/έτος. Σε εξαιρετικά λογικό επίπεδο δηλαδή, όπως άλλωστε και η τιμή. Συνυπολογίζοντας την απόσυρση και την προσφορά, η κορυφαία έκδοση 1.6 DDiS AllGrip GLX του Vitara καταλήγει στα 24.560 ευρώ και σε αυτά συμπεριλαμβάνεται πρακτικά ό,τι στοιχείο εξοπλισμού μπορείς να σκεφτείς.

ΔΕΣ ΕΔΩ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΙ ΤΟ ΝΕΟ SUZUKI VITARA

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Με δεδομένο ότι ο συνδυασμός compact αμαξώματος, τετρακίνησης και χαμηλού κυβισμού ντίζελ κινητήρα είναι μια κατηγορία χωρίς πολλές συμμετοχές, το ολόφρεσκο Vitara θα ήταν έτσι κι αλλιώς εύστοχο. Πόσω μάλλον από τη στιγμή που στα παραπάνω η νέα πρόταση της Suzuki προσθέτει μια πιο μάχιμη εκτός δρόμου δραστηριότητα και συνθέτει μια εικόνα τόσο ευχάριστη, ολοκληρωμένη και ανταγωνιστική που εκτιμάς κάθε μέρα και περισσότερο.

GOCAR TEST Suzuki Vitara 1.6 DDiS AllGrip 4x4

Suzuki Vitara 2015

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...