ΔΟΚΙΜΗ: Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI

Η θερινή εκδοχή του νέου Audi A3, προσφέρεται φυσικά με μαλακή οροφή και τετραθέσια καμπίνα

  • -
  • -
Ισχύς125 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Μέση κατανάλωση5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2124 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Βασισμένο στην sedan έκδοση, αναβαθμίζεται σε σχεδιαστικό πρεστίζ, ενώ με την νέα πλατφόρμα (MQB) κερδίζει τα οφέλη της επικαιρότητας. Το νέο A3 Cabriolet είναι εύστοχο καθολικά και έτοιμο για πρωταθλητισμό στην κλάση του.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Στιβαρότητα για ανοιχτό αυτοκίνητο
  • Ποιοτική κουκούλα
  • Ανάρτηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιοτική κύλιση
  • Κατανάλωση
ξυνά
  • Τιμή

 

 

Η hatchback εκτέλεση του προηγούμενου ανοιχτού Α3, δεν βρήκε συνέχεια στο νεότερο και πιο πρόσφατο στη μικρομεσαία γκάμα της Audi. Η νέα φιλοσοφία χτίστηκε φυσικά με βάση την νέα πλατφόρμα MQB και σχεδιαστικά επιλέχτηκε η sedan γραμμή, σε δίπορτη και τετραθέσια εκτέλεση. Με τις διαστάσεις εμφανώς αυξημένες το νέο A3 Cabriolet κερδίζει 183 mm στο συνολικό του μήκος και 28 mm σε πλάτος, ενώ καταφέρνει να μειώσει το ύψος 15 mm σε σχέση με το απερχόμενο. Συνολικά είναι και δείχνει μεγαλύτερο, δανείζεται λίγο από το στιλ του Α5 κάτι που αυτομάτως αναβαθμίζει το στιλ και κάνει το αριστοκρατικό και συγχρόνως δυναμικό βήμα ακόμα ποιο αισθητό.

 

Θερινός

Μια ιδέα από coupe με αθλητικό κορμί και premium στοιχεία χαρακτηρίζει την εικόνα του, που όταν ανοίγει διάπλατα τον ουρανό αποκτά λόγο για να υμνεί την καλοκαιρία. Σημασία έχει ότι το νέο A3 Cabriolet εκπέμπει την ίδια γοητεία είτε το χαζεύεις κλειστό είτε ανοιχτό και οι κολακείες για την εμφάνιση δικαιωματικά του ανήκουν. Η προσθήκη του τρίτου όγκου βοηθάει και τώρα το σχήμα γίνεται ελκυστικότερο με τις ήδη γνωστές λεπτομέρειες που συναντάμε και στα αδέρφια του να προσφέρουν την σύγχρονη και μοντέρνα εικόνα. Η νέα πλατφόρμα, ο αλουμινένιος TFSI και η νέα κατασκευή της οροφής ωφελούν και το βάρος που τώρα εμφανίζεται 60 κιλά ελαφρύτερο από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά. Η οροφή και μόνο χάρη στα ελαφρά υλικά της (συνδυασμός ατσαλιού, αλουμινίου και μαγνησίου) μαζί με τον ηλεκτρουδραυλικό μηχανισμό δεν ξεπερνά τα 50 κιλά, ενώ για το κομμάτι της ασφάλειας τα σταθερά roll bar αντικαταστάθηκαν με ενεργό σύστημα προστασίας στην περίπτωση ανατροπής.
Στο εσωτερικό συναντάς ένα κομψό ταμπλό χάρμα οφθαλμών με απουσία σχεδιαστικής φλυαρίας ειδικά στην κονσόλα, εκεί που συνηθίζεται στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Στενό, χωρίς να σπαταλά ζωτικό χώρο από την καμπίνα με καμπύλες και την λεπτή αλουμινένια φάσα να τρέχει κατά μήκος, το νέο «γραφείο» στο A3 κερδίζει κολακείες. Οι στρογγυλοί αεραγωγοί με μεταλλικό περίγραμμα τονίζουν ακόμα περισσότερο την προσοχή στην λεπτομέρεια, ενώ η σεμνή περιοχή διακοπτών στην κονσόλα κουμπώνει στην γενικότερη λιτή και σπορ σχεδίαση. Οι λάτρεις των gadget θα λατρέψουν την αναδυόμενη στο πάνω μέρος του ταμπλό οθόνη, η οποία εμφανίζεται και εξαφανίζεται με το πάτημα ενός κουμπιού και προσφέρει τις πολύτιμες πληροφορίες του Audi Connect, του συστήματος ήχου, πλοήγησης, κλιματισμού όσο και online υπηρεσίες ή πληροφορίες για το αυτοκίνητο. Ο χειρισμός γίνεται παραδοσιακά από μια σειρά διακοπτών πίσω από τον επιλογέα, το λεγόμενο σύστημα MMI, που αν και ανανεωμένο και αρκετά πιο απλοποιημένο απαιτεί χρόνο εξοικείωσης για να το παίξεις στα δάχτυλα. Φυσικά ο εξοπλισμός είναι πλήρης ενώ και ο πινάκας οργάνων με τα δυο στρογγυλά βασικά όργανα(ταχύμετρο, στροφόμετρο) επίσης προέρχεται όπως και το ταμπλό από την οικογένεια Α3. Ένα από τα πολλά υπέρ του εσωτερικού είναι και η ορατότητα που προσφέρει προς τα έξω χάρις τις καθαρές γραμμές, την απουσία κεντρικής κολόνας και φυσικά τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, για τα δεδομένα ενός αυτοκινήτου του είδους. Οι δυο πίσω επιβάτες θα βρουν ικανοποιητικό τον χώρο για να απολαύσουν την βόλτα, αρκεί να μην υπηρετούν στην προεδρική φρουρά γιατί τότε θα αρχίσει η δικαιολογημένη γκρίνια, ενώ ο τρίτος όγκος εξασφαλίζει 320 λίτρα διαθέσιμου χώρου για αποσκευές, που με διπλωμένη την οροφή περιορίζεται στα 275. Εκτός από τα 60 λίτρα αύξησης στο νέο Cabriolet, το θετικό είναι ότι οι πλάτες των καθισμάτων υποχωρούν προσφέροντας επιπλέον πρακτικότητα όταν προκύπτει η ανάγκη.    

 

Ανοιχτόκλειστη απόλαυση

Από τον διακόπτη δίπλα στο ηλεκτρονικό χειρόφρενο μπορείς σύντομα να ανοίγεις ή κλείνεις την οροφή και με την ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 50 km/h, ενώ στην ανοιχτή περίπτωση η προστασία από τον αέρα επιτρέπει το ταξίδι ακόμα και κοντα στα 140 km/h. Εννοείται ότι η μακριά κόμη είναι αιτία για να μισήσεις τα κάμπριο, όμως με ανεβασμένα τα παράθυρα θωρακίζεις ακόμα πιο πολύ την καλή προστασία από τις ριπές του ανέμου. Με την οροφή σφραγισμένη το A3 διατηρεί χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινήτου και δεν νιώθεις ότι πάνω από την επένδυση υπάρχει μαλακό ύφασμα. Η ηχομόνωση είναι εξαιρετική και μόνο σε συνθήκες κυκλοφοριακού χάους διαπιστώνεις ότι παρά την έξτρα ηχομονωτική προστασία οι ήχοι από το περιβάλλον γίνονται αισθητοί. Όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν η κατάσταση βελτιώνεται και όσο και αν ακούγεται περίεργο η κουκούλα ούτε μπαλονιάζει, ούτε αλλοιώνει την καλή συμπεριφορά της. Νιώθεις ότι ταξιδεύεις χωρίς να κουράζεσαι ή συμβιβάζεσαι, δείγμα της σωστής μελέτης και εφαρμογής που υλοποίησαν οι άνθρωποι της Audi. Η στιβαρότητα δεν προβληματίζει, ενώ μόνο όταν αποθηκευτεί η οροφή στο πάνω τμήμα του χώρου αποσκευών και με το αυτοκίνητο σε ανοιχτή διάταξη, θα διαπιστώσεις ότι όσο και να θέλει δυσκολεύεται να κρυφτεί. Οι ταλαντώσεις είναι μεν λίγες, δεν επηρεάζουν την κυρίως γεύση αλλά είναι αισθητές, ιδίως όταν ο ασφαλτοτάπητας συνοδεύεται από συνεχείς ανωμαλίες. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η επιθετική οδήγηση δεν είναι το φόρτε του, κάτι που ισχύει όμως για όλα τα αντίστοιχα του είδους.
Για cruising βέβαια είναι απολαυστικό, ενώ στην ρευστή οδήγηση ακόμα και σε απαιτητικό στροφιλίκι εκμεταλλευόμενος τις δυνατότητες του TFSI, αλλά και την σωστή συμπεριφορά ανάρτησης, τιμονιού, φρένων θα αποζημιωθείς με αποτελεσματικότητα που ξεπερνά τον ανταγωνισμό. Αν επιμένεις να το οδηγείς με υπέρμετρο δυναμισμό αρχικά θα νιώσεις την υποστροφή να κυριαρχεί, «φιμωμένη» μεν από το ESP, αλλά νιώθεις την παρουσία της. Απενεργοποιώντας τα ηλεκτρονικά οι τάσεις εμφανίζονται πιο έντονες στην υπερβολή και το άνοιγμα της ιδανικής γραμμής ακολουθεί το ξύπνημα της ουράς. Σε κάθε περίπτωση η αέρινη αίσθηση του A3 στην περίπτωση της έκδοσης Cabriolet, έχει φορτωθεί με επιπλέον κιλά για να δέσει την απουσία της μεταλλικής οροφής και μπορεί το κέντρο βάρους να παραμένει χαμηλά, όμως προτιμά τον απαλό χειρισμό για να εκδηλώσει χαρίσματα και να κρύψει αδυναμίες. Ο αλουμινένιος 1.4 TFSI διατηρεί τον ηγετικό του ρόλο, παρά τα επιπλέον κιλά(100 παραπάνω από τις κλειστές εκδόσεις του Α3) και με 125 ίππους και 200 Nm ροπής από τις 1.400 rpm σου υπενθυμίζει ότι οι επιδόσεις, η επιτάχυνση και η απόδοση γενικότερα θα σου αφήνουν θετικές εντυπώσεις πάντα. Ακόμα και με το μακρύ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο καταφέρνει σε 10,2’’ τα 0-100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 211 km/h.
Στο ταξίδι διατηρεί ήσυχο προφίλ συνδυασμός καλή ηχομόνωσης, ποιοτικής κύλισης και χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή(cd:0,30), ενώ με φυσιολογική ταχύτητα ισορροπώντας με τα όρια ταχύτητας μπορεί να προσφέρει και θεαματικές καταναλώσεις μόλις λίγο πάνω από τα 6 lt/100 km. Με ποιο ανέμελο στιλ οδήγησης, η κατανάλωση θα ανέβει έως και 1,5 λίτρο επιπλέον, ενώ σε full επίθεση θα ξεπεράσεις τα 11 λίτρα. Πάντως η μέση συνηθέστερη τιμή που γράφει το trip computer καθημερινά σε φυσιολογική χρήση σπανίως ξεπερνά τα 8,5 λίτρα. Συνολικά το νέο A3 Cabriolet ακόμα και στην βασική του έκδοση με τον μικρό κινητήρα της δοκιμής, εμφανίζει την ολοκληρωμένη εικόνα που αναζητά ο αγοραστής της κατηγορίας. Το μόνο που πρέπει να ξεπεράσει είναι η αλμυρή τιμή του…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Μπορεί το εμπορικό ενδιαφέρον για τετραθέσιο ανοιχτό να έχει ατονήσει, όμως η διπλή εκδοχή επιλογής ουρανού ανέκαθεν γοήτευε και εξακολουθεί να γοητεύει όσους νιώθουν την ανάγκη και την υποστηρίζει το πορτοφόλι τους. Η τσιμπημένη τιμή σε σχέση με την αντίστοιχη κλειστή έκδοση είναι αναμενόμενη και αυτός που θα προβεί στο τίμημα οφείλει να γνωρίζει ότι το ξεσκέπαστο προνόμιο δεν είναι τόσο στιβαρό στο σύνολο όσο οποιαδήποτε άλλη εκδοχή του A3. Από την άλλη οι αναμενόμενες ταλαντώσεις, σήμα κατατεθέν της κλάσης, εδώ εμφανίζονται απόλυτα ελεγχόμενες και δεν χαλούν την ποιοτική συνταγή που χαρακτηρίζει το μικρομεσαίο ανοιχτό Audi. Με παραδοσιακή αξία την αποδοτικότητα του 1.4 TFSI, την κομψότητα και πληρότητα της καμπίνας και την φιλότιμη διάθεση να ταυτιστεί με το sport dna που χαρακτηρίζει το δόγμα της Audi, το A3 Cabriolet διαθέτει ήδη το αβαντάζ του καλύτερου μαθητή στην κλάση των ξεσκούφωτων!

Νέο Audi A3 Cabriolet

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...