ΔΟΚΙΜΗ: Hyundai i10 1.2

Νέο i10, με αθλητικότερο στιλ και περισσότερο δυναμισμό ήρθε για να συνεχίσει την πορεία προς την επιτυχία

  • -
  • -
Ισχύς87 PS
Ροπή123 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,3 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η 2η γενιά i10, πλησιάζει όσο ποτέ σε χαρακτήρα, ποιότητα και απόδοση τα supermini και εμφανίζεται πιο πλήρες και έτοιμο για κυριαρχία στα αστικά και όχι μόνο, καθήκοντα.

Η μετά Atos εποχή βρήκε την Hyundai σε θέση ισχύος το 2007 με ένα παρεμφερές στην φιλοσοφία, αλλά φρέσκο σε εικόνα και ονοματολογία i10 που έβαζε θεμέλια επιτυχίας στην κλάση των μικρών, οικονομικών και έξυπνων αυτοκινήτων πόλης. Η πορεία στην αγορά άλλωστε και η απήχηση στο κοινό είναι δεδομένη απέναντι σε ένα αξιοπρεπές μοντέλο που εκμεταλλευόταν άριστα το ευρωπαϊκό κενό προσφέροντας εύστοχα τα ζητούμενα. Χαμηλό κόστος συνδυασμένο με καλό εξοπλισμό, πρακτικότητα, αποδοτικούς μικρούς κινητήρες και ευχάριστη συνολική αίσθηση που δεν θα σε περιόριζαν μόνο στην αστική χρήση. Στοιχεία που εκτιμήθηκαν στα χρόνια που ακολούθησαν στην δύσκολη εποχή για την χώρα και κυρίως για τους φορολογούμενούς της. Σήμερα μπορεί να μην άλλαξε τίποτα για τους τελευταίους, αλλάζει όμως καθολικά για το i10! Η 2ηγενιά i10 είναι ήδη στις εκθέσεις και ήρθε να φρεσκάρει την θέση της με την επιτυχία σε ένα περιβάλλον που οι αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία δεν μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού. Ο παραδοσιακός αντίπαλος το Panda είναι φουριόζο από καιρό, η τριπλέτα του VW Group έχει θρονιαστεί στην συνείδηση του κοινού ως top επιλογή, αλλά και ο ενδοοικογενειακός  αντίπαλος είναι όσο πικάντικος δηλώνει το όνομά του. Το μικρό Hyundai χρειαζόταν ένα δημιουργικό ταρακούνημα για να μπει δυναμικά στην μάχη των mini και την «πρώτη ύλη» ανέλαβε το τεχνικό κέντρο της Hyundai Motor Europe στο Russelheim της Γερμανίας.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Κομψό εσωτερικό
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Εγγύηση
ξυνά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Απουσία Start & Stop
  • Κατανάλωση (για την κατηγορία του)

 

European i10

Με δεδομένο ότι στην Ευρώπη θα καταχωρηθεί ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων του i10, το τμήμα σχεδιασμού και μηχανολογίας φρόντισε να ακολουθήσει βήματα ανάλογα για τον εκσυγχρονισμό του μοντέλου. Η στενή σιλουέτα αποτελεί παρελθόν, με το νέο i10 να φλερτάρει με τα φαρδύτερα του ανταγωνισμού. Ταυτόχρονα έχει κοντύνει ώστε να μην δείχνει ο ψηλός της τάξης, χωρίς όμως να χάσει στοιχεία της πρακτικότητάς του. Συνολικά είναι 80 mm μακρύτερο, χωρίς όμως ιδιαίτερη μεταβολή στο μεταξόνιο του (μόλις 5 mm - σύνολο 2.385 mm), 65 mm φαρδύτερο και 40 mm κοντύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά, ενώ έχει γλυκάνει και τις γραμμές του ώστε να αποφύγει το τετράγωνο στιλ και να αποκτήσει το ευρωπαϊκό του πρόσωπο.
Ο αθλητικός και δυναμικός χαρακτήρας έχει δέσει ισορροπημένα με την πρακτική πεντάθυρη λογική και το νέο μικρό Hyundai μπορεί να γοητεύσει πλέον με την μοντέρνα εμφάνιση τις νεότερες ηλικίες που ψάχνουν το σύγχρονο και μοδάτο.
Ανάλογη εικόνα συναντά κανείς και στα ενδότερα, όπου ο άνεμος αλλαγής είναι αισθητός με τους χώρους πιο αεράτους, τις λύσεις για μικροαντικείμενα διάσπαρτες και λειτουργικές και την ποιότητα να ξεχωρίζει όπου και αν κοιτάξεις. Στην ευρύχωρη καμπίνα με τους κορυφαίους για την κατηγορία χώρους δεν θα δυσκολευτούν να βρουν την άνεσή τους τέσσερις ενήλικες ενώ τα μεγάλα ανοίγματα στις πόρτες προσφέρουν ιδιαίτερη ευκολία στην είσοδο έξοδο. Βελτιωμένος είναι και ο χώρος αποσκευών όπου με 252 λίτρα βάζει πλώρη για τίτλο στην κλάση του.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, τουλάχιστον όσον αφορά την ασφάλεια, το i10 δεν κάνει εκπτώσεις και προσφέρει 6 αερόσακους και ESC, ενώ ο εξοπλισμός ανέσεων εξαρτάται από την έκδοση. Κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, A/C, radioCD με MP3, θύρες Aux-USB και trip computer θα βρείτε από την βασική έκδοση, ενώ με μικρές επιβαρύνσεις το μικρό Hyundai κερδίζει επιπλέον στοιχεία όπως cruise control, LED ημέρας, Bluetooth, ζάντες αλουμινίου και άλλα πολλά που αναβαθμίζουν διάκοσμο και συνολική εικόνα παροχών.

 

Ένα mini, παραλίγο supermini

Στην πράξη τώρα και μόλις ζωηρέψει ο 1.200άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας με τον μεταβλητό χρονισμό σε κερνάει πολιτισμένη λειτουργία, ευκολοοδήγητο χαρακτήρα και φιλικότητα, στοιχεία που θα εκτιμηθούν από όλη την γκάμα οδηγών. Η ποιοτική αίσθηση και η στιβαρότητα συνδυάζεται με ησυχία στην καμπίνα και ποιοτική κύλιση που συναντάς σε καλά supermini, ενώ ο ζωηρός κινητήρας δεν θα σε απογοητεύσει ακόμα και αν ξεχαστείς με μεγαλύτερη σχέση στο εξαιρετικό σε αίσθηση 5άρι κιβώτιο. Σαφώς και δεν βάζει φωτιά στο δρόμο και η μακριά κλιμάκωση ειδικά στις δυο τελευταίες σχέσεις, ευνοεί περισσότερο το ήσυχο ταξίδι και την κατανάλωση, όμως το ελαφρύ αμάξωμα και η ελαστικότητα από χαμηλά προσφέρουν τις επιταχύνσεις που χρειάζεσαι από ένα μικρό αυτοκίνητο.  Για να εκδηλώσει τα μέγιστα το μοτέρ ζητάει στροφές, χωρίς όμως να σου παίρνει τα αυτιά, ενώ και η μέση κατανάλωση είναι χαμηλή και γυροφέρνει ανάμεσα στα 6 με 7 lt/100 km. Το επίσης θετικό είναι ότι το i10 με τους 87 ίππους του και τα 120 Nm ροπής εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις, ταξιδεύει προσφέροντας αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και ικανοποιεί συνολικά με την συμπεριφορά του. Τα 12,3’’ για τα 0-100 km/h και τα 171 km/h τελικής ταχύτητας είναι μια καλή απόδειξη ικανοτήτων, που δίνουν στο i10 ψυχή και κίνητρο για να μην περιορίζεται σε αστικό ρόλο.
Το τιμόνι είναι όσο ελαφρύ χρειάζεται ο άπειρος, αλλά λιγότερο σαφές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, η ανάρτηση αντιμετωπίζει ποιοτικά τις ανωμαλίες και το i10 στρίβει, πατάει και φρενάρει αποτελεσματικά βάζοντας σε προτεραιότητα την ουσία και ασφάλεια. Το στάνταρ ESP άλλωστε υπάρχει για χαλινάρι στο ενθουσιώδη, που θα βρει ευχάριστη και αγχολυτική συνολικά την οδική συμπεριφορά και δεν θα τον ενοχλήσουν ούτε οι μετρημένες κλίσεις τις ανάρτησης, ούτε η ελαφριά αλλά προοδευτικά εμφανιζόμενη υποστροφική τάση. Το i10 μπορεί να είναι φιλικό και ταυτόχρονα ουσιαστικό, δεν καυχιέται ότι ήρθε για να σε κερδίσει με σπορ συμπεριφορά, αλλά δεν θα σε απογοητεύσει αν του φερθείς με πιο επιθετικό τρόπο αναζητώντας ταχύτερο στιλ οδήγησης. Για να μην ξεχνιόμαστε όμως, το μικρό Hyundai έχει συγκεκριμένη στόχευση και εμφανίζεται εύστοχο, απόλυτα σύγχρονο, ιδιαιτέρως ικανό σε δυνατότητες και πλήρως εναρμονισμένο με τα επίκαιρα πρότυπα της κατηγορίας του. Το νέο i10 δείχνει να παίρνει ξανά την κατάσταση στα χέρια του στην γειτονιά των μικρών. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός δυναμώνει, η Hyundai δεν θα μπορούσε να κάθεται με σταυρωμένα χέρια κοιτώντας το κάστρο της κατηγορίας να απομακρύνεται. Στην υπόθεση «μικρό, πόλης» το i10 γνώρισε δόξες ως συνέχεια του Atos όμως τώρα στην 2η γενιά του κάνει το άλμα που χρειαζόταν για να ξαναπάρει την κατάσταση στα χέρια του. Ευρωπαϊκό και δυναμικό στιλ μέσα, έξω και σε συμπεριφορά, είναι τα κερδισμένα όπλα. Απόδοση, πιστότητα και φιλικότητα τα παραδοσιακά που το έκαναν αγαπητό στο κοινό, τα χρόνια που προηγήθηκαν. Συμπληρώστε επίσης το συνολικά υψηλό ποιοτικό επίπεδο στην κατηγορία, το λογικό κόστος σε σχέση με τον εξοπλισμό και την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και έχετε σερβιρισμένη μια από τις ποιο αξιόλογες προτάσεις στην κλάση Α.

Hyundai i10_ Product Highlights

Hyundai_i10_2014

POLL

Τι κίνητρα πρέπει να δοθούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

  • Έκπτωση τουλάχιστον 5.000 ευρώ
  • Δωρεάν στάθμευση παντού
  • Δωρεάν διέλευση από τους σταθμούς διοδίων
  • Δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς
  • Όλα τα παραπάνω
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...